me
door melly Nov 15, 2004 om 20:01
Computers & telefonie

Tiscali

Ik ben inmiddels een jaar lid van Tiscali. Nu had ik net een medewerker van Tiscali aan de telefoon omdat ik niet tevreden ben over het abonnement.Nu blijkt dat mijn abonnement stilzwijgend voor een jaar is verlengd en dat er in de voorwaarden heeft gestaan dat dit mag, ik kan nu dus niet mijn abonnement opzeggen. Mag dit eigenlijk wel zomaar. Als ik meld dat ik de voorwaarden niet op papier heb gehad. Geeft men aan de telefoon aan dat dit op de site van hun staat, Ik wist niets van een stilzwijgend verlengen en het dan niet kunnen beeindigen van een abonnement na een jaar.Ik vind dit een rare manier van klantenbinding.Ik zou dan ook willen weten of dit wettelijk eigenlijk wel mag

300 12 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

ve
door verwijderd - Nov 15, 2004 om 20:13
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Hallo melly,


Bij elke provider is het zo dat je een contract tekent voor een jaar, hieraan is ook een opzegtermijn verbonden zeg je het niet op tijd op dan wordt inderdaad het abonnement stilzwijgend weer verlengd, ook ten tijde van het aangaan van het abonnement heb je eerst de voorwaarden kunnen lezen voordat je het abonnement aanging, dus is het antwoord dit mag allemaal.


groet tuinfreak

ve
door verwijderd - Nov 15, 2004 om 20:17
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Hallo Melly,

Ja, wettelijk mag dit...
De Algemene Voorwaarden op de Internetsite van Tiscali hebben dezelfde rechtsgeldigheid als Voorwaarden die op papier staan.
Ik ben trouwens zelf ook nu iets meer dan één jaar abonnee bij Tiscali en ik heb tijdens het aanvragen van mijn abonnement de mogelijkheid gekregen om de aanvraag uit te printen en ik heb dit ook gedaan.
Hierbij zat ook een verkorte versie van de Algemene Voorwaarden waarop stond dat het abonnement per jaar stilzwijgend wordt verlengd met een opzegtermijn van (ik dacht) twee maanden.

Je hebt dit waarschijnlijk over het hoofd gezien...!?

Groet,
Enterprise.

ve
door verwijderd - Nov 15, 2004 om 20:23
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

 hoi melly


inderdaad ik ben zelf ook klant bij tiscali en ik sluit me aan bij de vorige reacties.jammer voor je maar het is waar.


groetjes frieda

ve
door verwijderd - Nov 15, 2004 om 21:20
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Toch raar, dat je de reden op moet geven. Alsof ze de mogelijk open willen houden, in de trant van :  Uw reden bevalt ons niet, dus we accepteren hem  niet. (((Maar ik snap het natuurlijk wel, ze willen weten waarom mensen afhaken.))) Toch kom je dit haast niet tegen. Met opgaaf van reden!

ve
door verwijderd - Nov 16, 2004 om 10:14
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Inderdaad. "met opgaaf van reden" slaat nergens op. Men kan hoogstens via een (vriendelijk) telefoontje of (vriendelijk) briefje vragen waarom men heeft opgezegd. Zoals het er nu staat wordt opzegging zonder opgaaf van reden, terwijl aan alle andere voorwaarden zijn voldaan, dus niet geaccepteerd? Belachelijk en zeker niet hard te maken. PML

ve
door verwijderd - Nov 16, 2004 om 15:01
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Dag melly,


Lees even de algemene voorwaarden van Tiscali op hun site.







15.3

De Overeenkomst, aangegaan voor bepaalde tijd, kan door de Abonnee uitsluitend schriftelijk per post (doch niet per fax) of telefonisch (telefoonnummer: 030 - 214 97 00) met opgaaf van reden worden beëindigd tegen het einde van de bepaalde tijd met inachtneming van een opzegtermijn van 2 maanden, bij gebreke waarvan de Overeenkomst telkens automatisch één jaar wordt verlengd. In geval van telefonische beëindiging ontvangt Abonnee een schriftelijke bevestiging van de beëindiging.


Groeten, Ton.

ve
door verwijderd - Nov 16, 2004 om 15:03
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

ik vind het meteen voor een jaar vastliggen zo lang. Als je een abonnement bij de kpn hebt dan zit je er toch ook niet meteen een jaar aan vast als je deze niet op tijd opzegd?


 

ve
door verwijderd - Nov 16, 2004 om 15:11
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Ja, zoals ik al zei dus... ;-)

Enterprise.

ve
door verwijderd - Nov 16, 2004 om 15:22
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

tja melly, het is nou eenmaal niet anders ongeacht de provider teken je bij allemaal een contract voor een jaar


groet tuinfreak

ve
door verwijderd - Nov 16, 2004 om 15:36
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

@enterprise, idd dat had ik ook al verteld zij het in beknopte versie, maar ja je kan er af en toe geen touw aan vast knopen....;-)


groet tuinfreak

ve
door verwijderd - Nov 16, 2004 om 15:42
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Het lijkt me in ieder geval dat het aan melly nu duidelijk is hoe e.e.a. werkt betreffende de Algemene Voorwaarden en de opzegtermijn van een internetprovider en daar gaat het tenslotte om... ;-))

Enterprise.

ve
door verwijderd - Nov 16, 2004 om 15:49
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

aldus besloten  :-)

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

sn
snokiedeath - Sep 10, 2024 om 18:12
Auto & vervoer

Beeindigen ov chipkaart expres ingewikkeld

Hoi, een ov-chipkaart heeft een houdbaarheidsdatum. Alleen dat is al een zinloze aanslag op het milieu, maar dat even ter zijde. Mijn ov-chipkaart is bijna eindig, dus ontving ik automatisch een nieuwe kaart. Deze nieuwe kaart vervangt de oude. Fysiek gebeurd dit dus vanzelf maar achter de schermen blijft een resterend saldo van €35 achter op mijn oude kaart. Daar wordt niet over gerept.  Om ... Lees meer

Be
Benni - Sep 17, 2024 om 13:25
Huishouden & energie

Moet een winkel je ook helpen als de garantie verlopen is

Hallo,

Wij hebben een plisségordijn gekocht bij Kwantum. Die hield ons lang aan het lijntje wat betreft reparatie. Toen kwam de aap uit de mouw: de garantie was verlopen (met 3 maanden). Maar dat was nog niet alles. Toen we vroegen of er een (uiteraard betaalde) monteur kon komen, werd dit geweigerd. De monteur repareert "immers" enkel binnen de garantietermijn?

Wij vinden d ... Lees meer

Br
Brko - Sep 21, 2024 om 21:58
Geldzaken & recht

Factuur onterecht ontvangen

Situatie:
- onlangs is er lekkage geweest op de 2e verdieping en is er een bedrijf gebeld, deze zouden langskomen en kijken of het ook hersteld kan worden (kapotte dakpan?). 
- het bedrijf is geweest maar ze hebben de dakpan niet rechtgelegd, ze zijn met ladder niet verder gekomen dan de dakgoot aangezien ze het een te stijl dak vonden
- er blijkt meer aan de hand te zijn dan allee ... Lees meer