Tiscali
Ik ben inmiddels een jaar lid van Tiscali. Nu had ik net een medewerker van Tiscali aan de telefoon omdat ik niet tevreden ben over het abonnement.Nu blijkt dat mijn abonnement stilzwijgend voor een jaar is verlengd en dat er in de voorwaarden heeft gestaan dat dit mag, ik kan nu dus niet mijn abonnement opzeggen. Mag dit eigenlijk wel zomaar. Als ik meld dat ik de voorwaarden niet op papier heb gehad. Geeft men aan de telefoon aan dat dit op de site van hun staat, Ik wist niets van een stilzwijgend verlengen en het dan niet kunnen beeindigen van een abonnement na een jaar.Ik vind dit een rare manier van klantenbinding.Ik zou dan ook willen weten of dit wettelijk eigenlijk wel mag
Hallo melly,
Bij elke provider is het zo dat je een contract tekent voor een jaar, hieraan is ook een opzegtermijn verbonden zeg je het niet op tijd op dan wordt inderdaad het abonnement stilzwijgend weer verlengd, ook ten tijde van het aangaan van het abonnement heb je eerst de voorwaarden kunnen lezen voordat je het abonnement aanging, dus is het antwoord dit mag allemaal.
groet tuinfreak
Hallo Melly,
Ja, wettelijk mag dit...
De Algemene Voorwaarden op de Internetsite van Tiscali hebben dezelfde rechtsgeldigheid als Voorwaarden die op papier staan.
Ik ben trouwens zelf ook nu iets meer dan één jaar abonnee bij Tiscali en ik heb tijdens het aanvragen van mijn abonnement de mogelijkheid gekregen om de aanvraag uit te printen en ik heb dit ook gedaan.
Hierbij zat ook een verkorte versie van de Algemene Voorwaarden waarop stond dat het abonnement per jaar stilzwijgend wordt verlengd met een opzegtermijn van (ik dacht) twee maanden.
Je hebt dit waarschijnlijk over het hoofd gezien...!?
Groet,
Enterprise.
hoi melly
inderdaad ik ben zelf ook klant bij tiscali en ik sluit me aan bij de vorige reacties.jammer voor je maar het is waar.
groetjes frieda
Toch raar, dat je de reden op moet geven. Alsof ze de mogelijk open willen houden, in de trant van : Uw reden bevalt ons niet, dus we accepteren hem niet. (((Maar ik snap het natuurlijk wel, ze willen weten waarom mensen afhaken.))) Toch kom je dit haast niet tegen. Met opgaaf van reden!
Inderdaad. "met opgaaf van reden" slaat nergens op. Men kan hoogstens via een (vriendelijk) telefoontje of (vriendelijk) briefje vragen waarom men heeft opgezegd. Zoals het er nu staat wordt opzegging zonder opgaaf van reden, terwijl aan alle andere voorwaarden zijn voldaan, dus niet geaccepteerd? Belachelijk en zeker niet hard te maken. PML
Dag melly,
Lees even de algemene voorwaarden van Tiscali op hun site.
15.3 | De Overeenkomst, aangegaan voor bepaalde tijd, kan door de Abonnee uitsluitend schriftelijk per post (doch niet per fax) of telefonisch (telefoonnummer: 030 - 214 97 00) met opgaaf van reden worden beëindigd tegen het einde van de bepaalde tijd met inachtneming van een opzegtermijn van 2 maanden, bij gebreke waarvan de Overeenkomst telkens automatisch één jaar wordt verlengd. In geval van telefonische beëindiging ontvangt Abonnee een schriftelijke bevestiging van de beëindiging. Groeten, Ton. |
ik vind het meteen voor een jaar vastliggen zo lang. Als je een abonnement bij de kpn hebt dan zit je er toch ook niet meteen een jaar aan vast als je deze niet op tijd opzegd?
tja melly, het is nou eenmaal niet anders ongeacht de provider teken je bij allemaal een contract voor een jaar
groet tuinfreak
@enterprise, idd dat had ik ook al verteld zij het in beknopte versie, maar ja je kan er af en toe geen touw aan vast knopen....;-)
groet tuinfreak
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Beeindigen ov chipkaart expres ingewikkeld
Hoi, een ov-chipkaart heeft een houdbaarheidsdatum. Alleen dat is al een zinloze aanslag op het milieu, maar dat even ter zijde. Mijn ov-chipkaart is bijna eindig, dus ontving ik automatisch een nieuwe kaart. Deze nieuwe kaart vervangt de oude. Fysiek gebeurd dit dus vanzelf maar achter de schermen blijft een resterend saldo van €35 achter op mijn oude kaart. Daar wordt niet over gerept. Om ... Lees meer
Moet een winkel je ook helpen als de garantie verlopen is
Hallo,
Wij hebben een plisségordijn gekocht bij Kwantum. Die hield ons lang aan het lijntje wat betreft reparatie. Toen kwam de aap uit de mouw: de garantie was verlopen (met 3 maanden). Maar dat was nog niet alles. Toen we vroegen of er een (uiteraard betaalde) monteur kon komen, werd dit geweigerd. De monteur repareert "immers" enkel binnen de garantietermijn?
Wij vinden d
...
Lees meer
Factuur onterecht ontvangen
Situatie:
- onlangs is er lekkage geweest op de 2e verdieping en is er een bedrijf gebeld, deze zouden langskomen en kijken of het ook hersteld kan worden (kapotte dakpan?).
- het bedrijf is geweest maar ze hebben de dakpan niet rechtgelegd, ze zijn met ladder niet verder gekomen dan de dakgoot aangezien ze het een te stijl dak vonden
- er blijkt meer aan de hand te zijn dan allee
...
Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer