vs
door vsavitri Apr 27, 2004 om 07:41
Computers & telefonie

Tiscali-Compleet account vs ADSL XS4ALL

Sinds 2 weken geleden kan ik geen e-mail verzenden (wel ontvangen) met
mijn (betaalde) Tiscali-Compleet account (mailprogr:  Outlook
Express).

HelpDesk van Tiscali beweert dat deze te maken hebben met het feit dat
ik een ADSL aansluiting van XS4ALL heb, en niet die van Tiscali.

Daardoor kan ik wel de (voor inkomende mail) pop3.tiscali.nl server, maar niet de (voor uitgaande mail) smtp.tiscali.nl.

De SMS-dienst (bestemd voor Tiscali-Compleet en Tiscali ADSL abonnees)
is ook -voor dezelfde reden vermoed ik- voor mij uitgeschakeld.

Is dit wel te doen gebruikelijk?

PS:  Voor alle duidelijkheid gebruik ik een ander mailprogr voor mijn xs4all mail account.

572 10 Rapporteer

ve
door verwijderd - Apr 27, 2004 om 10:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ja, helaas is dit bij sommige providers gebruikelijk... Ik heb naast mijn adsl-abonnement bij Tiscali ook nog een lidmaatschap met bijbehorende e-mail account bij HCC-Net. Zoals je wellicht weet is HCC-Net (een KPN-dochter) ook een adsl-aanbieder. Uit concurrentie-overwegingen mag ik van Tiscali géén gebruik maken van de smtp.tiscali server voor uitgaande mail als ik een mailtje wil sturen van pop.hccnet. naar smtp.tiscali. Er staat een 'filter' op de smtp-server van Tiscali met daarin een aantal namen van andere adsl-aanbieders. Als er een e-mail naar deze server wordt gestuurd wordt deze geweigerd... Heel kinderachtig, maar het is niet anders.

Om deze reden zal inderdaad ook de gratis SMS-dienst uitgeschakeld zijn. Trouwens, als je nu een adsl-aansluiting hebt van XS4all heb je die Tiscali-compleet account toch eigenlijk helemaal niet meer nodig...? Groet.

ve
door verwijderd - Apr 28, 2004 om 01:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Van dit soort 'kinderachtige' fratsen heb ik nog niet gehoord, maar zou me toch niets verbazen (vreemd eigenlijk).

Is altijd zo dat je smtp.provider-x.nl niet kan gebruiken als jij via netwerk van provider-y.nl surft. Als iedereen dat zou toelaten zomaar zou er nog veel meer spam zijn. Altijd uitgaande server van je eigen isp waar je via verbonden bent gebruiken. (of de mailserver moet middels user/pass authentication ook toegang geven van provider-x.nl)

Extra diensten waar je voor betaald moeten toegankelijk zijn lijkt me. Je betaald er immers voor. Ongeacht of je nu surft vanuit tokio vanuit een internet cafe bijvoorbeeld.

ve
door verwijderd - Apr 28, 2004 om 01:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Das 2 uur en 4 bier te laat voor correct nederlandse spelling..... (excuus)

ve
door verwijderd - Apr 28, 2004 om 08:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

Leg uw klacht voor op www.boycot.nu

ve
door verwijderd - Apr 28, 2004 om 08:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Leg uw klacht voor op www.boycot.nu

ve
door verwijderd - May 1, 2004 om 22:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

De enige juiste uitleg is dat je voor je uitgaande mail gewoon smtp.xs4all.nl moet gebruiken... dat je vanaf je xs4all adsl lijn geen gebruik mag maken van smtp.tiscali.nl is heel normaal... zou ddit wel kunnen dan zou smtp.tiscali.nl een zogenaamde open relay server zijn... dit houd in dat iedere idioot de mailserver van tiscali kan gebruiken... dus ook om spam (massa reclame mail) te versturen. de server controleerd dus of je klant bent van tiscali dit doet hij aan de hand van het ipnummer aangezien je een adsl account van xs4all gebruikt heb je dus een ip van xs4all dus zal de server van tiscali je niet als klant van hun herkennen...

Dus even voor de duidelijkheid dit is geen pesterij maar een beveiliging tegen ongewenste massamail...

ve
door verwijderd - May 2, 2004 om 22:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je kan natuurlijk wel de webmail van Tiscali gebruiken als je het account wil kunnen blijven gebruiken.

ve
door verwijderd - May 6, 2004 om 08:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zoals wtepper schrijft is dat helaas niet meer mogelijk. Het is een
heel technisch verhaal maar heeft te maken met directe toegan tot de
smpt (verzend computer) Je kunt overigens rustig via tiscali je post
blijven ontvangen, door binnen je mailprogramma als verzendcomputer
gewoon smtp.xs4all.nl op te geven maar als reactie adres je adres bij
tiscali vermelden, reacties komen dan automatisch op dat adres. Ik doe
hetzelfde maardan met een freerel box die ik al sinds jaar en dag
gebruik overgebleven van mijn gratis freeler inbelverbinding..

Kort gezegd is één smtp-server wel zo handig, geen verwisseling, maar
je kunt gewoon elke willekeurige afzender in je mailprogramma opgeven.
Zodat je ook mail van je hotmail/freemail en andere webbased mailbussen
gewoon via de smtp-server van je provider kunt versturen.

De insider

ve
door verwijderd - May 20, 2004 om 12:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

De instellingen van de POPserver kun je laten staan op naam van pop3.tiscali.nl , de instelling van de SMTPserver stel je in op smtp.xs4all.nl

Zet bij antwoordadres gewoon het e-mailadres eindigend op @tiscali.nl en het werkt.

Ikzelf heb een verbinding met Planet, maar ik gebruik voor mijn vereniging een e-mailaccount van XS4all. Ik heb in Outlook mijn POPserver staan op pop.xs4all.nl om mijn e-mail van xs4all binnen te krijgen en de SMTPserver op mail.planet.nl met antwoordadres eindigend op @xs4all.nl Het werkt gewoon goed.

ve
door verwijderd - May 26, 2004 om 15:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

het is geen smtp.tiscali.nl maar mail.tiscali.nl ik had het zelfde probleem met planet.nl hoop dat dit wel werkt!!!