jkonline
door jkonline Jul 2, 2004 om 21:46
Computers & telefonie

Tiscali of XS4ALL?

eventje een vraagje, wat is het beste adsl van tiscali of xs4all,
Het belangrijkste voor mijn is:
Snelle nieuwsgroepen connectie (8 kb/s om een nieuwsbericht te lezen is niet echt iets)
Goede helpdesk
Goede prijs/you get vergelijking (scheeld niet veel van elkaar)
Mag niet te vaak OFFLINE zijn of STORING  hebben

Alvast bedankt, JKonline

631 5 Rapporteer

NatureTravel
door NatureTravel - Jul 5, 2004 om 17:23
646 Antwoorden / 8 Vragen

Ik ken Tiscali uitsluitend van 'horen zeggen', maar op basis daarvan zou ik XS4ALL kiezen. Hoewel geen enkele provider u 100% 'uptime' kan garanderen, ben ik in 4 jaar slechts 1x getroffen door een storing bij XS4ALL.

Als Internet Professional, kun je bij XS4ALL overigens ook terecht voor de ingewikkeldere zaken, wat bij Tiscali (volgens zeggen) zeker niet het geval is.

jd
door jdewit - Jul 6, 2004 om 11:27
1 Antwoorden / 2 Vragen

Als je wilt internetten zou ik voor XS4ALL kiezen. Als je een incassobureau hebt en werk zoekt, dan zou ik Tiscali nemen.

Na 3 frustrerende jaren ben ik net van Tiscali naar XS4ALL overgestapt. In die jaren heb ik 3x met een deurwaarder moeten dreigen om teveel geincasseerde bedragen terug te krijgen, is ontelbare keren de verbinding of email server uit de lucht geweest en hebben ze zomaar opeens de binaries uit de nieuwsgroepen gegooid.

Vrienden van mij die bij XS4ALL zaten, luisterden altijd verbaasd naar al die problemen omdat ze dat nooit hebben meegemaakt. Vandaar nu mijn overstap.

Helpdesk is overduidelijk XS4ALL vele malen beter. XS4ALL heeft bijvoorbeeld actuele wachttijd op hun website staan. Bij Tiscali heeft iemand volgens mij vergeten het bandje vergeten te wisselen met "de wachttijd bedraagt meer dan 10 minuten". XS4ALL medewerkers zijn niet alleen kundiger maar laten ook merken dat ze het leuk vinden je te helpen.

fret
door fret - Jul 6, 2004 om 16:05
10 Antwoorden / 0 Vragen

XS4ALL, zonder twijfel. Heb tijdelijk via een kabelaar internet gehad (geen ADSL-breedband in mijn dorp totdat KPN eindelijk ADSL heeft aangelegd, dus moest het via Multikabel (want via inbellijntje schiet het niet echt op allemaal)), maar direct weer op XS4ALL overgestapt. Want XS4ALL is een goede, betrouwbare partij die investeert in netwerken en ontwikkeling, met een goede helpdesk (online en telefonisch) en lekker snel (hoewel dat grotendeels ADSL is natuurlijk). En zeker niet onbelangrijk; ze gaan zeeeer zorgvuldig om met de persoonlijke gegevens en zijn wat mij betreft de pioniers van het Nederlandse internet!

Tiscali ken ik alleen van de verhalen en die zijn niet positief. Dan beter nog Planet of Demon dan Tiscali!

im
door immaculatae - Aug 14, 2004 om 19:30
1 Antwoorden / 0 Vragen

niet twijfelen, gewoon xs4all.....

acjzr1
door acjzr1 - Aug 14, 2004 om 21:14
295 Antwoorden / 3 Vragen

Tiscali heb ik gebruikt en dat beviel goed. Xs4all heb ik nu en dat bevalt stukken beter! Je kunt je aan deze aanbieders geen buil vallen.Voor mij persoonlijk is xs4all net iets beter.(ik gebruik geen nieuwsgroepen, maar deze schijnen bij xs4all wel heel erg goed te zijn.).Groeten van Morguefood (met 3 pc's online op een 1mbit verbinding)