jo
door jose Dec 22, 2017 om 14:34
Computers & telefonie

Tmobile thuis of ziggothuis met/glasvezel

Welke provider kan ik het beste nemen voor tv/Internet en bellen? Wij hebben glasvezel. En dan welk abonnement?

4309 13 Rapporteer

marita5
door marita5 - Dec 22, 2017 om 14:42
11534 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Jose ,

Lees hier eens , klik op de rode regel .

https://www.providercheck.nl/glasvezel-vergelijken

Gerry1969
door Gerry1969 - Dec 22, 2017 om 15:06
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Levert Ziggo glasvezel?

jo
door jose Dec 22, 2017 om 15:14
1 Antwoorden / 1 Vragen

Nee dat hebben Zij niet. Maar ik vraag mij af of dat werkelijk verschil maakt . Ik heb er totaal geen verstand van.

ja
door jannekeje - Dec 22, 2017 om 15:43
28 Antwoorden / 0 Vragen

hallo Jose,

Kijk ook eens op www.totaalwijzer.nl, daar kun je alle totaalpakketten vergelijken.

Ge
door Genee - Dec 22, 2017 om 16:33
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Wij hebben glasvezel.

Dan zal Ziggo toch via die glasvezel kabel gaan leveren.
U kunt voor meer informatie op internet zoeken op Tmobile of ziggo''.
Of lees hier
https://forum.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-televisie-493/teleurstelling-over-beperkte-mogelijkheden-ivm-ziggo-280661/index1.html#post1392096

me
door mein33 Apr 24, 2018 om 11:18
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Zigg levert niet via het glasvezelnetwerk !

Ge
door Genee Apr 24, 2018 om 15:33
1509 Antwoorden / 1 Vragen

@mein33
Bij mij ligt glasvezel tot in huis.
Postcode check geeft aan dat Ziggo kan leveren op mijn adres. Het grootste gedeelte van hun netwerk bestaat uit glasvezel, alleen het laatste stukje van wijkcentrale naar huisaansluiting wordt de coax kabel gebruikt die er al ligt. Deze coax kabel gaan ze i.v.m. kosten niet vervangen. Maar het wil niet zeggen wanneer dat laatste stuk wel glasvezel is, ze niet kunnen leveren, ze hebben die coax kabel echt niet nodig.

sjjoppy
door sjjoppy - Dec 22, 2017 om 17:14
7210 Antwoorden / 3 Vragen

De link van @jannekeje:
https://www.totaalwijzer.nl/

Franske1958
door Franske1958 - Dec 22, 2017 om 17:20
433 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo JOSE

Bij internet via glasvezel is de upload en download snelheid even snel.
Bij internet van ZIGGO is de upload snelheid 10% van de download snelheid, ongeacht welke snelheid U neemt.
Of dat voor uw gebruik van belang is, dat bepaald U zelf aan de hand van waar U internet voor gaat gebruiken.

me
door mein33 - Dec 22, 2017 om 18:09
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@jose,

Ziggo levert via de (oude) kabel en niet via glasvezel.
Bij uw glasvezelnetwerkleverancier kunt u zien welke providers er op het plaatselijke glasvezelnetwerk actief zijn en daaruit kunt u een keuze maken.
Welke u het beste kunt nemen hangt mede af van de wensen die u heeft m.b.t. TV ,Internet en telefoongebruik.

Zelf heb ik 'alles in één' van KPN en ben daar zeer tevreden over, maar hierover kunnen de meningen duidelijk verschillen.
Informeer u zelf over de mogelijkheden en kosten op de site's van de verschillende aanbieders en maak uw eigen keuze aangezien het moeilijk is om te raden in deze.

Ge
door Genee Dec 22, 2017 om 19:09
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Dacht dat Ziggo bij volledig glasvezel een omvormer in de meterkast plaatst. Heb zelf glasvezel tot in huis en volgens postcode check kan Ziggo leveren.

jo
door jorisw Dec 23, 2017 om 14:55
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Glasvezel of coax is niet zo relevant. Het is slechts een "layer0" onderdeel van het geheel. Uiteindelijk gaat om de diensten die geleverd gaan worden. Die "oude" coaxkabel van Ziggo kan met Docsis 3.1 tot 1Gbps aan (moeten we wel eerst even die archaische analoge tv en radio uitzetten, maar dat gaan ze binnenkort toch doen).

aurora1
door aurora1 - Dec 22, 2017 om 19:38
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Vraag eens aan enkele buren wat zij hebben en of dat goed bevalt.

gerbera
door gerbera - Dec 22, 2017 om 22:20
7372 Antwoorden / 14 Vragen

Ik lees hier dat ZIGGO geen glasvezel heeft, maar dit dan

Ziggo biedt haar klanten een ruim aanbod aan internetverbindingen aan, gaande van een klassieke verbinding via de kabel tot een ultrasnelle verbinding via glasvezel. De meeste mensen beschikken vandaag de dag over een verbinding via de kabel. Daar is niets mis mee, maar een dergelijke verbinding kan op een bepaald ogenblik onstabiel worden of snelheid verliezen wanneer deze bijvoorbeeld door meerdere systemen tegelijkertijd wordt gebruikt. Tegenwoordig is dat ook niet zo ondenkbaar, want naast onze laptop of computer maken we ook via onze smartphone, tablet en andere systemen verbinding met het internet. Zeker wanneer je met andere woorden een groot gezin hebt kan het beslist de moeite waard zijn om te kiezen voor internet via glasvezel van Ziggo.
bron;

me
door mein33 Dec 23, 2017 om 11:24
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Ziggo biedt haar klanten een ruim aanbod aan internetverbindingen aan, gaande van een klassieke verbinding via de kabel tot een ultrasnelle verbinding via glasvezel.

Bij lange na niet overal en "het laatste stukje" tot  de woning is altijd een koperdraadje en niemand weet hoelang dat "laatste stukje" koperdraad is.
In onze regio (Veluwe) ligt al decennia lang koperdraad van het kabelnetwerk in de grond,  waar Ziggo gebruik van maakt,  en dat draadje is dus vele tientallen kilometers lang.
Op het enkele jaren geleden aangelegde glasvezelnetwerk is Ziggo niet actief.

gerbera
door gerbera Dec 23, 2017 om 11:44
7372 Antwoorden / 14 Vragen

via de kabel tot een ultrasnelle verbinding via glasvezel.
@mein33,

Hoe en waar ZIGGO met glasvezel werkt zal mij een worst zijn. Ts beweerd dat ZIGGO geen glasvezelverbinding kan leveren en dat klopt dus niet.

me
door mein33 Dec 23, 2017 om 11:57
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@gerbera,

U neemt die opmerking echt een beetje al te letterlijk. ;-))
Weet u dan waar Ts. woont ?
Ts. zal alleen over zijn "eigen" woonplaats spreken en hoe het verder in Nederland geregeld is zal hem (en mij) dan  weer "een worst" zijn.

ro
door ron503 - Dec 23, 2017 om 14:07
1229 Antwoorden / 0 Vragen

Ziggo heeft het netwerk tot aan de verdeelkast van glasvezelkabel voorzien en vanaf de verdeelkast gaat een coaxkabel naar de woning wat dat betreft is er niets veranderd in de huisaansluiting. Het voordeel van Ziggo is dat het radio en tv signaal en de telefoon geen invloed hebben op de internetsnelheid want de signalen worden middels een splitter van elkaar gescheiden en er voorals nog analoge radio's en tv's gebruikt kunnen worden. Het is vaak zo dat glasvezelproviders hun diensten niet in het verzorgingsgebied van Ziggo aanbieden want dat levert vanwege de aanlegkosten geen kwartje winst op. Tmobile thuis is een DSL verbinding met bijvoorbeeld 50 Mb snelheid en maakt gebruik van de telefoonaansluiting (die twee koperen draadjes) en gebruikt die snelheid om alle aangesloten apparatuur van signaal te voorzien daardoor wordt de snelheid gedeeld dus interactieve tv kijken en gelijktijdig op het internet surfen kan al voor problemen zorgen. Qua prijsstelling mag Ziggo wat duurder zijn maar de voordelen zijn groot en de kans dat Tmobile kan garanderen dat zij hetzelfde op uw woonadres kunnen leveren is bijster klein.

Kassa gebruikersnaam
door Kassa gebruikersnaam - Apr 24, 2018 om 04:58
1 Antwoorden / Vragen

Kijk eens naar www.netwerkproviders.nl  zij hebben zo'n vergelijkingstool en hoef je alleen de postcode check te doen.  Als het goed is kan je dan ook gelijk zien wat leverbaar is op je adres en kan je dingen aan en uit vinken tot het aan je wensen voldoet. 9 providers in totaal vergelijken. succes

Gerry1969
door Gerry1969 Apr 24, 2018 om 09:40
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Ik denk dat na 5 maanden de keuze wel is gemaakt

sjjoppy
door sjjoppy - Apr 24, 2018 om 10:29
7210 Antwoorden / 3 Vragen

Een goede link van @kassa gebruikersnaam:
https://www.netwerkproviders.nl/