moniquepatje
door moniquepatje Nov 26, 2004 om 23:35
Computers & telefonie

Toetsenbordblokkering Siemens C60

Ik heb een Siemens C60. Nu gaat deze telefoon te makkelijk van zijn toetsenbordblokkering. Heb ik de C60 in mijn tas, jas of broekzak. wil hij dan ook nog wel eens personen bellen!!!

Bestaat er een mogelijkheid om de telefoon met een pincode te beveiligen zodat dit niet weer kan gebeuren?

Ik ben het toestel al een beetje beu, terwijl het op zich best een goed toestel is.

300 13 Rapporteer

ve
door verwijderd - Nov 27, 2004 om 07:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bedankt voor je reaktie. Lijkt me een goed toestel. Maar mijn voorkeur gaat uit naar een toestel die ik kan open- en dichtklappen. Weet iemand daar misschien een kwalitatief goed toestel?

ve
door verwijderd - Nov 27, 2004 om 07:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag Moniquepatje, Jij hebt mij een uitstekend antwoord gegeven op mijn probleem met Vodafone en het opzeggen van mijn Abo. En ik zal je raad zeker opvolgen. Misschien kan ik jou hier nu van dienst zijn. als je een goede vergelijking van telefoons wilt bekijken dan kan je naar www. tweakers. nl   of net gaan. (zoek maar op Google). Ik heb heel goed uitgezocht welke telefoon het beste van de plank komt.. ik weet niet of jij een Nokialiefhebber bent...! Maar de Nokia 6230 is echt een technisch en kwalitatief heel goed toestel. Je kan kiezen uit pearl white of graphite black. Op Tweaker zijn de meningen unaniem, ëen heel goed toestel". Groet, Altar.

ve
door verwijderd - Nov 27, 2004 om 09:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Monique, Het is met telefoons niet anders dan met een heleboel andere zaken. De een vindt dit merk erg goed de ander vindt het een baggertoestel en zweert weer bij een ander merk. Meestal worden toestellen cadeau gedaan bij een abonnement. Het is dus heel moeilijk om in deze rubriek een goed advies te geven. Veel verstandiger is het om naat een telefoonwinkel zoals Primafoon (alléén KPN) te gaan en daar een toestel naar je smaak uit te kiezen. Dan kun je ook veel beter beoordelen of de beltonen prettig zijn, hoe het toestel in de hand ligt en noem maar op. Dus ik zou zeggen op naar de winkel (b.v. Mediamarkt die tientallen toestellen heeft). Maar ook daar heb je het weer: de een zegt nooit naar Mediamarkt gaan en ga zo maar door. Ga desnoods naar een paar winkels want vaak wijken de prijzen voor hetzelfde toestel met hetzelfde abonnement ook nog eens af. Laat je goed voorlichten en koop niet impulsief dat 'schattige toestelletje' maar denk er drie keer over na (minstens) Veel succes en plezier van je aankoop. PML

ve
door verwijderd - Nov 27, 2004 om 10:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ga zeker géén impulsieve aankoop doen. Mijn huidige abonnement loopt af eind april. Daarom ben ik me nu al aan het oriënteren. Ik hoop via deze weg ervaringen van andere mensen te weten te komen.

ve
door verwijderd - Nov 27, 2004 om 11:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hi Monique, Als je 'pas' in april een toestel koopt komt en nog een probleem (nou ja, probleem) bij. Het is vaak zo, dat als je vandaag een mobieltje koopt volgende week het betreffende merk met een nieuw ''topmodel" op de markt komt. Een tijdje geleden kocht ik een Samsung E700 en je moet nu eens kijken hoeveel modellen Samsung daarna heeft uitgebracht. Ik hoop dat je door al die mobieltjes het bos nog kunt zien of door alle bomen de mobieltjes nog kan zien. Oz zoiets. Groeten - PML

ve
door verwijderd - Nov 27, 2004 om 13:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

De oplossing is zeer waarschijnlijk gelegen in het feit dat je het toestelletje teveel kneust tegen andere harde voorwerpen in je tasje tegen de unlock-toets.

Heb je daar problemen mee, dan moet je het anders doen. Andere manier gebruiken om 'm te bij je te houden, bijv. een tasje eromheen wat druk wegneemt.

Wat geven andere mensen rare niet ter zake doende reacties op deze vraag ???

ve
door verwijderd - Nov 27, 2004 om 13:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

@drstrangelove. Monique vraagt in het 3e kader of iemand een kwalitatief goed toestel weet en in het 5e kader zegt zij dat haar abo in april afloopt en zij zich alvast orienteert voor een nieuw toestel. Dan vraag ik mij toch af over welke niet ter zake doende antwoorden jij het hebt. PML

ve
door verwijderd - Nov 27, 2004 om 19:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

De blokkering gaat er al af, als ik de telefoon gewoon in mijn bovenste zak van mijn jas heb. Je hoef maar heel lichtjes te drukken, dan is hij alweer vrij.

Daarom zou ik graag een andere telefoon willen. Een die een toetsen-combinatie vereist, of die met een klepje dichtgaat. (schuiven of een echte klep)

ve
door verwijderd - Nov 29, 2004 om 15:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Strangelov, er zijn naast jouw reactie twee andere mensen die op de vraag van Monique gereageerd hebben. Deze antwoorden zijn mijns inziens ter zake doende. Dit leid ik af uit de reactie van Monique. Pm.lobbe is als, expert, een zeer deskundig persoon op dit forum en heeft mij ook al een goede dienst bewezen. Kijk eens naar de score in de avatar. En tweakers.net  is een goede site met een forum waarop alles... maar dan ook alles wordt vergeleken en besproken. Dan jouw opmerking over het tasje voor de gsm. Monique zegt dat de blokkering snel en vanzelf van de toetsen gaat als ze de telefoon in haar jas steekt! Als je dan een strak hoesje om de gsm doet wordt het nog erger... Dus het enige antwoord wat hier een beetje, "strange" is.... is dat van jou. Altar.

ve
door verwijderd - Nov 29, 2004 om 22:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Altar,

Ik denk dat de beste optie is, gewoon een ander toestel aan te schaffen. Een ding weet ik zeker, het wordt een toestel waarvan ik de blokkering alleen kan opheffen door 2 toesten te gebruiken.

ve
door verwijderd - Dec 5, 2004 om 22:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag Monique, wacht nog even met aanschaffen. Nokia komt met een nieuw toestel op de markt, de Nokia 6170, dit is een zogenoemd open- en dichtklapbaar model. Het is hier uitgesloten dat de toetsenblokkering ongewild opgeheven kan worden. Trouwens Nokia heeft altijd een twee toetsen instelling om te blokkeren of te déblokkeren. Kijk even op de site,  www.nokia.nl en dan bij, telefoons, en dan bij, modellen. Voor de aankoop kan je o.a. ook even bij www.gsm.nl kijken, (maar er zijn meer goede internetaanbieders). Koop wel een simlockvrij toestel want dan ben je niet aan één provider gebonden!  Groet, Altar.

ve
door verwijderd - Dec 5, 2004 om 23:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Altar,

Ik ben er nog niet zeker van of ik wel een Nokia neem. Ik heb met een vorige Nokia wat problemen gehad. Nu moet ik wel zeggen, dat het toestel er goed uitziet. Ik ga ook zeker bij diverse telefoonwinkels langs, om mij goed te laten voorlichten. De Sony Ericcson P910i of S700i lijken mij ook wel leuke toestellen. Ik weet alleen niet of deze betrouwbaar zijn. Een oud toestelletje van Sony Ericsson, de T100 was het zeker wel.

Groeten,
Monique

ve
door verwijderd - Jan 6, 2005 om 18:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je vraagt om kwalitatief goede telefoons met of zonder klepje.

Samsung telefoons zijn kwalitatief de beste momenteel op de markt, deze zijn vrijwel allemaal met klepje.Sony ericsson komt op de 2e plaats kwa prijs/kwaliteits verhouding.Nokia zou ik nooit kopen 1 op de 4 nokia' s komt terug naar de winkel omdat er problemen mee zijn, ze zien er leuk uit maar kwalitatief slecht.LG is een merk dat de samsung kwalitet heeft de prijs ligt lekker laag dus als je budget niet de echte samsung toelaat is LG een goed alternatief.

doei doei!!