Cl
door Claudia0511 Mar 4, 2016 om 13:44
Computers & telefonie

Tomtom 4EH45

Ik heb een tomtom 4EH45 en is ongeveer 4 a 5 jaar oud en heb hem 2 keer kunnen updaten.
De laatste keren heb ik het weer geprobeerd, maar telkens lukt het niet.
Mijn apparaat maakt wel verbinding met mijn computer, maar kan niks wijzigen.
Heb MYDrive van tomtom meerdere keren gedownload, maar niks lukt.
Heb ook alles na zitten zoeken bij tomtom, maar kom niks verder.
Contact opnemen via mail met tomtom is niet mogelijk, dus kan ook niet via die weg de juiste update krijgen.
Maar ik neem er geen genoegen mee en wil ondanks dat het een verouderd tijpe is toch recht hebben op updates die werken tussen mijn computer en mijn tomtom.
Op het internet zijn er meerdere mensen met dit probleem, dus ben niet de enige.
Mijn vraag is: Hoe kan ik het wel voormekaar krijgen dat ik mijn tomtom van dit tijpe kan updaten.

Met vriendelijke groet, Claudia Heemskerk

6553 3 Rapporteer

Gerry1969
door Gerry1969 - Mar 4, 2016 om 14:54
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Ding is gewoon afgeschreven, Tomtom heeft geen verplichting om jarenlang updates te verstrekken. U heeft geen recht op een update en u kunt hoog of laag springen maar de techniek in uw apparaat is hopeloos verouderd en nieuwe kaarten werken hier niet meer op.
Enige oplossing neem een apparaat met zgn lifetime updates, lifetime zal een jaar of 5 a 10 inhouden, ze kosten nu minder als de helft van wat u tien heeft betaald.
Diewilik

ge
door gerardvantol Mar 4, 2016 om 15:19
57 Antwoorden / 2 Vragen

Wat een onzin zeg, dat een behoorlijk prijzig apparaat na 5 jaar afgeschreven is. Ik denk dat de Nederlandse wet de consumenten toch wel beschermd.

ph
door philip36 - Mar 4, 2016 om 15:12
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Kunt u via MYDrive wel zien dat er updates zijn voor de 4EH45
Ken zelf tomtom niet, bij garmin kun je zien welke updates er zijn voor het betreffende apparaat.
Denk niet dat apparaat na 4 jaar afgeschreven is.
Het zijn niet alleen kaart updates, het kunnen ook software updates zijn.
Kijk eens of u hier mee verder komt
http://nl.support.tomtom.com/app/answers/detail/a_id/6134/~/de-software-op-je-navigatiesysteem-bijwerken

ph
door philip36 - Mar 4, 2016 om 16:48
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Contact opnemen met tomtom ook via email.
https://nl.support.tomtom.com/app/contact

Wel de naam van de tomtom navigatie opgeven, 4eh45 wordt niet herkend.
Misschien moet dat bij het updaten ook wel.