ec
door echelon May 12, 2007 om 19:28
Computers & telefonie

Torenhoge Rekening Mobiel internet buitenland

De krantenberichten met waarschuwingen kwamen eind april op initiatief van de consumentenbond breed in de media....toen was ik echter al op vakantie.


In Spanje heb ik met enige regelmaat mijn e-mail opgehaald en beperkt gesurft.
En de gevolgen daarvan waren mij vervolgens snel bekend: ik bleek na 5 dagen een rekening te hebben opgebouwd van 1200 euro.


En dat met een telefonie abbonement van 25 euro per maand bij KPN.



Ik ben mij bewust van mijn verantwoordelijkheid als consument maar ik vermoed dat geen weldekend mens kan voorspellen dat je in 5 dagen een maandsalaris weg-"internet". (NRC Next maakte al de vergelijking met oplichting over deze praktijken)


En voor de duidelijkheid: ik heb beperkt geinternet: ik was niet de gehele dag online of zoiets.


De vraag is nu aan de bezoekers hier: wat ik doen?



Ik heb de automatische incasso van KPN laten terugdraaien en tevens hen een aangetekende brief gestuurd met een schikkingvoorstel.


Graag hoor ik van anderen suggesties hoe ik hier verder mee om moet gaan! Ondanks mijn eigen verantwoordelijkheid voel ik mij rond bedrogen over deze waanzinnig hoge factuur.



Bedankt,



J.


P.s andere mensen die hier ook mee zitten (hoge rekening door mobiel internet, abo bij KPN) Reageer vooral!

2404 6 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

tonnieboy
door tonnieboy - May 12, 2007 om 19:59
1094 Antwoorden / 2 Vragen
0

Waarom mobiel internetten als het prima mogelijk is om tegen een vast bedrag per uur te internetten. Buitendien ook nog vanuit Spanje, waarbij dus tegen een hoger dan normaal tarief afgerekend moet worden. Van dat geld had u nog een keer vakantie kunnen houden. Zonde.


stacey
door stacey - May 12, 2007 om 20:00
10352 Antwoorden / 12 Vragen
0

Hoi,


Met het intrekken van de aut.incasso zul je niet veel opschieten, hooguit zul je nog extra kosten krijgen als er aanmaningskosten bij komen of in het ergste geval -een incassoburo op gezet wordt .


Niet veel dat je kunt doen, je kon tarieven zelf controleren zullen ze stellen.


Enige wat je kunt doen is hopen dat KPN uit coulance je schikkings- voorstel accepteerd maar dit zijn ze vooralsnog niet verplicht.


Goedkoper bellen zal als alles goed gaat wellicht deze zomer ingaan (maar dan niet met terugwerkende kracht).


------Waarschijnlijk kunnen vakantiegangers in Europa nog deze zomer profiteren van lagere tarieven voor grensoverschrijdend bellen  -- Mogelijk deze zomer al goedkoop internationaal bellen | PortableGear.nl


 


-------Nog stuitender in het voorstel vindt de Consumentenbond dat het voordelige tarief alleen gaat gelden voor nieuwe klanten. Bestaande klanten moeten het zelf aanvragen voordat ze naar het buitenland gaan. Belkosten op vakantie aangepakt


 


Succes,


 

stacey
door stacey - May 12, 2007 om 20:11
10352 Antwoorden / 12 Vragen
0

Overigens is dit al veel langer bekend, dus excuus dat je net te laat gewaarschuwd was gaat ook niet op.......


--------05-02-2006
EU: goedkoper internationaal mobiel bellen


De Europese Unie wil maatregelen nemen om telecombedrijven te dwingen lagere kosten in rekening te brengen voor internationaal mobiel bellen. Volgens de zaterdageditie van de Financial Times zal Europees Commissaris Viviane Reding de komende week met voorstellen komen om de vaak hoge kosten terug te brengen.------------


 

ec
door echelon - May 21, 2007 om 11:17
1 Antwoorden / 1 Vragen
0

Stacey: bedankt voor je antwoorden.

Dat je schrijft dat ik het "best had kunnen weten" vind ik echter niet kloppen. Mijn verhaal ging over tarieven v.w.b dataverkeer buitenland en niet over mobiel bellen.

Hoedanook: samengevat heeft KPN mijn schikkingvoorstel (godzijdank) geaccepteerd!





pa
door pascalw - Aug 7, 2007 om 13:06
2 Antwoorden / 0 Vragen
0

Deel 1:


Ik kreeg op 4 augustus 2007 een sms en daar stond in: “Geachte klant neemt u s.v.p. 6 augustus tussen 9:00 en 12:00 contact op met KPN Mobile i.v.m. gemaakte belkosten.” Ik heb dit gedaan en de persoon die ik gesproken heb wist mij te vertellen dat ik naar het buitenland was geweest en ik waarschijnlijk internet op mijn mobiel had gebruikt. Ik heb een nieuwe mobiele telefoon gekocht Nokia N95. Die mevrouw die ik toen aan de telefoon had vertelde mij dat ik bezig was met het aanschaffen van een hele mooie telefoon die heel erg veel kan. Ze vroeg of ik wist dat ik er ook mee kon internetten en vroeg mij of ik daar dan ook gebruik van zou willen maken. Ik heb toen gezegd dat ik dat niet wilde, omdat dit mij dan waarschijnlijk heel erg veel geld gaat kosten. Ze vertelde mij dat ik voor € 9,95 per maand extra, onbeperkt kon internetten waar je ook bent. Ik vond het nog steeds erg duur die € 9,95 per maand. Ze vertelde mij omdat ik de telefoon telefonisch bestelde kreeg ik € 5,- korting per maand. Snel gerekend kost het internet me dan € 4,95 per maand dus ik ben akkoord gegaan met onbeperkt internet. Ik ben met vakantie gegaan naar Kroatië. Bij aankomst zei ik tegen mijn vriendin dat ik het wel handig vond dat ik overal waar dan ook kon internetten omdat ik dat onbeperkt internet had voor € 9,95. Ik heb in totaal (en dat is denk ik ruim genomen) 30 websites bezocht van o.a. (G-mail, mail thuis en Weer online) want we wilden een week in Kroatië verblijven en daarna naar Italië gaan (Venetië). Ik kreeg toen van KPN een sms en ben me kapot geschrokken, omdat ik weet als zo’n bedrijf als KPN een sms stuurt met “kunt u contact opnemen over de gemaakte belkosten” dat dit niet zomaar een bedragje is. Ik zei toen tegen mijn vriendin van nou dit is dat voor het internet ik ben dus in Nederland lekker gemaakt en moet nu dokken.

pa
door pascalw - Aug 7, 2007 om 13:07
2 Antwoorden / 0 Vragen
0

Deel 2:


Ik check altijd mijn rekening online via www.kpn.nl en zag in de lijst in mijn telefoon toen staan KPN Mobile dit was mij nog niet eerder opgevallen en dacht misschien is dit makkelijker om je rekening te bekijken. Ik zag toen iets staan zoals mobiele internet kosten. Ik heb hier toen op geklikt en toen stortte mijn hele wereld in. Hier stond toen dat “de tot nu toe gemaakte kosten € 4200,- zijn“. De meneer van KPN aan de telefoon zei gelijk dat het niet zo’n bedrag was maar het ging om €1632,-. Nou ook dit is een bedrag is voor niemand te betalen, als ik wist dat ik in het buitenland niet onbeperkt kon internetten, had ik dit natuurlijk nooit gedaan. Dan had ik wel een internetcafé opgezocht dat is altijd vele malen goedkoper. Maar goed ik wist dit niet en dacht zo kan ik wel even kijken op een paar websites heb ik het internet op mijn mobiel in ieder geval niet voor niets genomen. De meneer van KPN zei ook al van dat zijn bedragen die voor de meeste mensen niet te betalen zijn. De man van KPN zei mij dat ik een klacht in moest dienen per brief over de informatie die ik gekregen had bij het aanschaffen van mijn telefoon en dit heb ik ook gedaan. Ik zeg ook eerlijk: ik hoef nooit van dat soort dingen omdat ik dat toch niet gebruik. Ik heb de Nokia N95 gekocht omdat er een 5 miljoen mega pixel camera op zat en ik graag fotografeer, maar niet altijd mijn camera bij me heb. Dit was dan een leuke telefoon waar dit dus mee kan en mijn telefoon heb ik altijd bij me en de mevrouw van KPN zei ook tegen mij over dat onbeperkt internetten dus ik dacht dat is mooi meegenomen.
In de brochure van de telefoon staat ook “Betaalbaar voor iedereen”, en “Internet op je mobiel is niet duur, je betaalt verkeerskosten voor de info die je binnenhaalt en niet voor de tijdsduur”. Dit verhaal las ik trouwens ook pas achteraf maar goed dit even ter zijde. Als je dit toch leest in zo’n brochure (met in je achterhoofd dat je onbeperkt kan internetten zoals die mevrouw van KPN vertelde), dan ga je er toch vanuit dat het veilig is wat je doet en dat je dan niet zo’n torren hoge rekening krijgt.Als ik dit vooraf had geweten had ik het nooit gebruikt. De man zei ook van “U bent niet de enige waar dit verhaal vandaan komt, dus het is verstandig om nu meteen een klacht brief te schijven naar KPN”.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Ee
EefjeEerlijk - Oct 31, 2024 om 23:43
Geldzaken & recht

Retourtermijn bij C&A webshop minder dan 28 dagen

C&A adverteert op haar website met een retourtermijn van 28 dagen. Op zich prima, vergelijkbaar met het europese herroepingsrecht - je moet bij een online bestelling binnen 14 dagen na ontvangst schriftelijk melden dat je iets retourneert en hebt dan nog 14 dagen het product te retourneren. Bij elkaar 28 dagen.

C&A hanteert niet 14 dagen voor de herroeping + 14 dagen voor verze ... Lees meer

Jo
Joriend - Oct 31, 2024 om 20:26
Garantie & verzekeringen

Houtworm in TV meubel

Begin dit jaar via een officiële mango houten winkel een tv meubel gekocht van mango hout. Echter merkte ik op dat er elke keer "zaagsel" lag in de binnenkant van het meubel. Eerst niets achter gezocht maar nu ik ook gaatjes opmerkte ben ik er achter gekomen dat er houtworm in het meubel zit. Ik heb met het betreffende bedrijf contact gezocht hierover en zij kwamen met de volgende oplossing  - ... Lees meer

Ga
Gamba 1950 - Oct 30, 2024 om 20:07
Huishouden & energie
Afpo/Feroli WTW/CV Optifor 3.0 zorgt voor tochtoverlast

Afpo/Feroli WTW/CV Optifor 3.0 zorgt voor tochtoverlast

Ik woon in een appartement met een CV van Feroli dit gekoppeld is aan een WarmteTerugWin unit die de woning ventileert. Om precies 19.00 uur start het ventileren op niveau storm. Je voelt een koude luchtstroom. Dit stop om 23.00uur. De instalateur kan niets vinden. Maar die komt ook niet op het tijdstip dat het gebeurt. Volgens de instalateur zit er geen klok in de WTW en ook buiten de appartement ... Lees meer