donna
door donna Nov 10, 2015 om 13:58
Computers & telefonie

Twee keer betalen bij Ziggo

Ik betaalde een rekening van Ziggo, maar er leek wat fout te gaan met de overboeking. Contact opgenomen met Ziggo, daar wordt gezegd dat ik het nog maar een keer moet betalen. Mocht het dubbel betaald zijn dan wordt het volgens deze medewerker direct automatisch weer teruggestort. Ik heb nog een keer betaald en naar nu blijkt was het de eerste keer toch overgeschreven. Automatisch terugbetalen gebeurt niet, er werd gezegd dat ik het geld kon laten staan voor de volgende betaling. Na heel veel moeite en een ontzettend norse helpdeskmedewerker wordt dan gezegd dat het na vijf dagen zal worden gestort. Dat gaat dus nog langer duren voor het op mijn rekening staat.
Intussen sta ik rood en moet ik rente betalen. We hebben nu eenmaal niet allemaal voortdurend geld over.
Wat kan ik doen?

1835 6 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Nov 10, 2015 om 14:29
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo donna,

.....Wat kan ik doen? ....
Even een paar dagen geduld hebben. ;-)

....Intussen sta ik rood en moet ik rente betalen......
Heel vervelend, maar het zal gelukkig niet om grote rentebedragen gaan.

Met vr.gr.

valerius-2
door valerius-2 - Nov 10, 2015 om 14:44
7840 Antwoorden / 95 Vragen

G3eewoon afwachten of het inderdaad deze week weer op u rekening staat daarna verder blijven reageren, Als u ook telefoon heeft dan kan dit gratis bij Ziggo

me
door mein33 - Nov 10, 2015 om 15:23
5658 Antwoorden / 28 Vragen

In dit specifieke geval kunt u weinig anders doe dan afwachten wat komen gaat.
Mocht het geld over bijv. een week nog niet zijn teruggestort kunt u weer bij Ziggo aan de bel trekken.
Een goede bedoelde raad voor de volgende keer : mocht een automatische incasso (maakt niet uit aan wie of wat) om welke reden dan ook mislukken, dan vooral zelf niets doen maar gewoon afwachten tot het betreffende bedrijf zich bij u meldt.
Soms doet een bedrijf een tweede poging tot incasso en als dat niet lukt sturen ze u een verzoek tot betaling via een overschrijving (met een speciaal factuur- of boekingsnummer).
Alleen zo voorkomt u het probleem waar u nu mee te maken heeft.

donna
door donna - Nov 16, 2015 om 22:07
207 Antwoorden / 43 Vragen

Ziggo heeft het bedrag teruggestort en een paar dagen later nog een keer, zodat ik uiteindelijk nog steeds niets betaald heb. De link in de mail kan niet meer gebruikt worden, want daarmee is al betaald. Overmaken op de bankrekening kan niet zonder betalingskenmerk en daarvoor moest ik weer bellen naar Ziggo. Ik heb het voor de derde keer betaald en ik hoop dat het nu in orde is. Maar het zal me niet verbazen als ik een aanmaning krijg, of als het bedrag zomaar geïncasseerd wordt.

mahadma
door mahadma - Nov 16, 2015 om 22:31
11547 Antwoorden / 51 Vragen

Stuur ze eens een e mail ipv bellen, scheelt tijd en je kan je verhaal doen met bewijs in geval van extra kosten wegens niet betalen. Vraag in die e mail een betalingskenmerk wat je in dit specifieke geval moet gebruiken, anders blijft het fout gaan omdat ze het weer niet kunnen vinden.

door 1953 - Nov 16, 2015 om 22:41
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Nee, Ziggo hanteert verrekening met de volgende factuur.

Als u gaat dreigen met beslaglegging op de IBAN met alle buitengerechtelijke kosten van dien aard ten laste van ZIGGO zullen komen, dan kunnen wonderen geschieden.