donna
door donna Nov 10, 2015 om 13:58
Computers & telefonie

Twee keer betalen bij Ziggo

Ik betaalde een rekening van Ziggo, maar er leek wat fout te gaan met de overboeking. Contact opgenomen met Ziggo, daar wordt gezegd dat ik het nog maar een keer moet betalen. Mocht het dubbel betaald zijn dan wordt het volgens deze medewerker direct automatisch weer teruggestort. Ik heb nog een keer betaald en naar nu blijkt was het de eerste keer toch overgeschreven. Automatisch terugbetalen gebeurt niet, er werd gezegd dat ik het geld kon laten staan voor de volgende betaling. Na heel veel moeite en een ontzettend norse helpdeskmedewerker wordt dan gezegd dat het na vijf dagen zal worden gestort. Dat gaat dus nog langer duren voor het op mijn rekening staat.
Intussen sta ik rood en moet ik rente betalen. We hebben nu eenmaal niet allemaal voortdurend geld over.
Wat kan ik doen?

1835 6 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

edrick3
door edrick3 - Nov 10, 2015 om 14:29
27632 Antwoorden / 85 Vragen
0

Hallo donna,

.....Wat kan ik doen? ....
Even een paar dagen geduld hebben. ;-)

....Intussen sta ik rood en moet ik rente betalen......
Heel vervelend, maar het zal gelukkig niet om grote rentebedragen gaan.

Met vr.gr.

valerius-2
door valerius-2 - Nov 10, 2015 om 14:44
7840 Antwoorden / 95 Vragen
0

G3eewoon afwachten of het inderdaad deze week weer op u rekening staat daarna verder blijven reageren, Als u ook telefoon heeft dan kan dit gratis bij Ziggo

me
door mein33 - Nov 10, 2015 om 15:23
5658 Antwoorden / 28 Vragen
0

In dit specifieke geval kunt u weinig anders doe dan afwachten wat komen gaat.
Mocht het geld over bijv. een week nog niet zijn teruggestort kunt u weer bij Ziggo aan de bel trekken.
Een goede bedoelde raad voor de volgende keer : mocht een automatische incasso (maakt niet uit aan wie of wat) om welke reden dan ook mislukken, dan vooral zelf niets doen maar gewoon afwachten tot het betreffende bedrijf zich bij u meldt.
Soms doet een bedrijf een tweede poging tot incasso en als dat niet lukt sturen ze u een verzoek tot betaling via een overschrijving (met een speciaal factuur- of boekingsnummer).
Alleen zo voorkomt u het probleem waar u nu mee te maken heeft.

donna
door donna - Nov 16, 2015 om 22:07
207 Antwoorden / 43 Vragen
0

Ziggo heeft het bedrag teruggestort en een paar dagen later nog een keer, zodat ik uiteindelijk nog steeds niets betaald heb. De link in de mail kan niet meer gebruikt worden, want daarmee is al betaald. Overmaken op de bankrekening kan niet zonder betalingskenmerk en daarvoor moest ik weer bellen naar Ziggo. Ik heb het voor de derde keer betaald en ik hoop dat het nu in orde is. Maar het zal me niet verbazen als ik een aanmaning krijg, of als het bedrag zomaar geïncasseerd wordt.

mahadma
door mahadma - Nov 16, 2015 om 22:31
11547 Antwoorden / 51 Vragen
0

Stuur ze eens een e mail ipv bellen, scheelt tijd en je kan je verhaal doen met bewijs in geval van extra kosten wegens niet betalen. Vraag in die e mail een betalingskenmerk wat je in dit specifieke geval moet gebruiken, anders blijft het fout gaan omdat ze het weer niet kunnen vinden.

19
door 1953 - Nov 16, 2015 om 22:41
3725 Antwoorden / 95 Vragen
0

Nee, Ziggo hanteert verrekening met de volgende factuur.

Als u gaat dreigen met beslaglegging op de IBAN met alle buitengerechtelijke kosten van dien aard ten laste van ZIGGO zullen komen, dan kunnen wonderen geschieden.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

ha
hansenmarja - May 1, 2024 om 16:24
Huishouden & energie
Klacht online bij fysieke winkel

Klacht online bij fysieke winkel

Ik heb ij een fysieke winkel eern pannenset gekocht omdat de winkel ze niet op voorraad had.
Na ontvangst 1 pan gebruikt en bij deze liet de binnenkant van de bodem los.
De overige pannen {nog} niet durven gebruiken.
Contact, via mail, opgenomen met winkel hoe dit op te lossen.
Zij kregen geen comntact metr de externe leverancier maar hebben mail gezonden.
Hierop kreeg ik ... Lees meer

Va
VanJetje - May 2, 2024 om 20:48
Auto & vervoer

NS e-ticket niet te wijzigen/annuleren

In de vragenlijst zie ik dat al sinds 2011 gevraagd wordt om een e-ticket te kunnen restitueren/van datum veranderen. NS zegt dat dit niet kan, omdat er kennelijk mensen zijn die een ticket meerdere keren uitprinten en dus profiteren van 1x betalen. 
Betekent dus weer dat uitgegaan wordt van wantrouwen jegens de klant. (net als de toeslagenaffaire, controle zelfscankassa's, etc) Ik weet zeke ... Lees meer

Ke
Kees Velker - May 3, 2024 om 17:47
Auto & vervoer
Audi etron... dure auto... maar.. kwalitatief uitermate teleurstellend

Audi etron... dure auto... maar.. kwalitatief uitermate teleurstellend

Dure EV gekocht. Audi RS Etron GT, Leuke auto, maar veel problemen. Na problemen met de verwarming (in de winter viel de verwarming uit, helaas geen verwarming, handschoenen aan om zonder bevroren vingers te sturen) nu recent drie keer achter elkaar is de auto volledig stilgevallen. Tijdens het inhalen op de snelweg tijdens de drukke avondspits, viel de auto gewoon volledig uit. Via gevaarlijke ma ... Lees meer