schanullekuh
door schanullekuh Apr 21, 2012 om 12:18
Computers & telefonie

Uitleg.

Ik ben pas sinds enkele dagen actief bij Kassa en ik vindt het allemaal reuze interressant allemaal, maar ik snap niet goed, hoe dat nu precies werkt met de sterretjes die je kunt verdienen en duimpje omhoog, duimpje omlaag, enz. en waar ik nu prcies moet zijn om iemand te bedanken. Het zal waarschijnlijk aan mijn onkunde liggen, maar ik vindt het wel fijn om te weten hoe dat nou precies werkt. Ach ja, er zal wel iemand zijn die mij daar wat beter over in kan lichten, want ik vindt het menu nogal wat rommelig en lichtelijk onduidelijk. Sorry KASSA, dit is niet negatief bedoeld natuurlijk, want ik wil jullie absoluut niet afkraken. Integendeel zelfs.

1062 17 Rapporteer

ve
door verwijderd - Apr 21, 2012 om 12:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag Schanullekuh, welkom bij 'de club'....

die sterretjes krijg je automatisch, al naar gelang het aantal gegeven antwoorden/reacties. Voor de meesten onder ons zijn die sterretjes (totaal) niet belangrijk. Het hoofddoel is om anderen te helpen met grote en/of kleine problemen. Doorverwijzen of te helpen door eigen ervaringen (ervaringsdeskundige).

Wat m.i. wel belangrijk is, is dat deze site geen chat-site is, wat sommigen soms blijken te vergeten.

Zelf zit u nu bij 'vraag & beantwoord' dus om een antwoord te geven dan wel te krijgen. Maar om over bepaalde zaken te discussiëren dient u naar 'discussies' gaan en daar een bepaalde stelling neerzetten.

Dit alles moet natuurlijk wel met consumentenzaken te maken hebben.

Maar toch raad ik u aan, om de uitleg/spelregels goed te lezen. Deze zijn direct te lezen, als u 'vraag & beantwoord' en 'discussies' aanklikt.

Succes, gr. Hutch

ve
door verwijderd - Apr 21, 2012 om 12:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo schanulleke,

.....duimpje omhoog, duimpje omlaag, enz. en waar ik nu precies moet zijn om iemand te bedanken. ....

In aanvulling op hutch:

Die duimpjes zijn niet meer van toepassing. Kon je 'vroeger' aanklikken vóórdat deze site de laatste keer aangepast is.

Als je vindt dat iemand jou een prima antwoord gegeven hebt kun je op 'Dit is een Topantwoord' klikken. Daar krijgt beantwoorder extra punten voor + het antwoord wordt groen op de site, zoadat het goed opvalt.
Tevens krijg je na aanklikken de mogelijkheid om de beantwoorder een bedankje te suren (maar dat kun je ook overslaan).

Veel plezier met deze site.

Met vr.gr.

ve
door verwijderd - Apr 21, 2012 om 13:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

@schanullukuh,

Aanvulling:
Als je een vraag stelt en een vinkje set voor 'Stel mij op de hoogte als er reacties zijn' krijg je een mailtje als er een antwoord gegeven is.
(En als je daar genoeg van hebt vink je het weer uit en drukt op Verzenden.)
Je kunt ook zélf reageren/antwoord geven in het antwoordveld onder je vraag (+ de antwoorden).

Suc6

ve
door verwijderd - Apr 21, 2012 om 13:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als je bijzonder content bent met een antwoord op een vraag (van jezelf in deze rubriek ) dan kun je dat kenbaar maken door "dit is een topantwoord" aan te klikken en zo zie je de achtergrond daarop een groene kleur krijgen of schrijf de waardering in je eigen woorden gewoonweg bij het betreffende antwoord onder je topic.

ve
door verwijderd - Apr 21, 2012 om 13:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

@zwemmer,

Wat een echoput!!

ve
door verwijderd - Apr 21, 2012 om 14:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nu wil ik je toch eens vragen wat je met al die betweterige, afkeurende, weinig strelende woorden wilt. Zeg dat toch eens. Het staat zo niksnullerig. Het kan best zijn dat iemand zich concentreert op het formuleren van een antwoord en daarbij niet eerst uit zijn hoofd geleerd heeft wat anderen al gezegd hebben. Het betreft een gift aan de TS. Wat bedoel je steeds met die interventies? Dwanghandeling?? In een persoonlijk gesprek kan ik mij zoiets wel voorstellen. Maar, op deze site heeft de communicatie toch met bijzondere eigen vertragingen te maken waar je rekening mee dient te houden als je een beetje slim bent.

ve
door verwijderd - Apr 21, 2012 om 14:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

@zwemmer,

Je bent en blijft een zwammer! Dit is geen chatsite.

.....Maar, op deze site heeft de communicatie toch met bijzondere eigen vertragingen te maken waar je rekening mee dient te houden als je een beetje slim bent. .....

Ja hoor, om 13.53 uur een antwoord geven dat al - bijna letterlijk - om 12.41 uur gegeven is.

Wie is er nou (niet) slim?

Einde discussie!

ve
door verwijderd - Apr 21, 2012 om 14:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Jij, omdat je er geen rekening mee houdt dat zoals ik al eerder schreef (!!) mensen niet alle antwoorden lezen en soms gelijk gedreven aan de slag gaan om acheraf eventueel te zien dat hun ingeving er al staat. Hallo, even wakker worden! Dit gebeurt zo vaak, maar het is je blijkbaar nog niet opgevallen. Het gaat hier niet om een incident maar om een structureel "euvel" van de sitecommunicatie. Let maar op. Maar, beheers die bewijsdrang een beetje. Valt zo op.

ve
door verwijderd - Apr 21, 2012 om 14:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

TS, je valt helaas met je neus in de boter. Maar heus, het is hier de bedoeling -ook al doet men je anders denken- om hier alleen en gewoonweg antwoorden te geven op een vraag.

ve
door verwijderd - Apr 21, 2012 om 14:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

zwemmer schreef op zaterdag 21 apr 2012, 13:53: Als je bijzonder content bent met een antwoord op een vraag (van jezelf in deze rubriek ) dan kun je dat kenbaar maken door "dit is een topantwoord" aan te klikken en zo zie je de achtergrond daarop een groene kleur krijgen of schrijf de waardering in je eigen woorden gewoonweg bij het betreffende antwoord onder je topic.

Maar zwemmer, er zit bijna een kwartier tussen jouw antwoord en dat van Edrick3, zo traag werkt de site toch niet en had je dit antwoord kunnen lezen. Als er twee bijna identieke antwoorden zijn met een verschil van een paar minuten; ja dat kan, want toen stond zo'n commentaar er nog niet en heb je tijd nodig om zelf iets te beantwoorden. Maar zo'n ruime tijd ertussen, lijkt dus echt wel op hetzelfde antwoord geven.

ve
door verwijderd - Apr 21, 2012 om 14:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

off-topic

@tenormin,

Van 12.41 tot 13.53 is 1 uur en 12 minuten !!

ve
door verwijderd - Apr 21, 2012 om 15:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

tenormin schreef op zaterdag 21 apr 2012, 14:39:
Maar zo'n ruime tijd ertussen, lijkt dus echt wel op hetzelfde antwoord geven.

Ach, dat heeft zwammer dan vast van jou geleerd hè,
jij bent er de expert/ster van elke maand in hier op de site volgens mij ;-(

Dus laten we het gekwek hier maar weer eindigen, lijkt mij strak plan.

En Voor vraagsteller, lees de voorwaarden goed en als het onduidelijk is start er dan een gesprek over onder Discussies zou ik zeggen. Succes.

ve
door verwijderd - Apr 21, 2012 om 15:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

@edrick3, ben al dom; kan ik niet eens klok kijken, nou ja..er kan nog meer bij. Sorry trouwens.

ve
door verwijderd - Apr 21, 2012 om 15:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

off-topic

@tenormin,

.....Sorry trouwens......

Vergissen is menselijk.
Je had blijkbaar naar de tijd van het antwoord van 13.39 uur gekeken.

Met vr.gr.

ve
door verwijderd - Apr 21, 2012 om 16:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Vraag en Beantwoord: hoe werkt dit?
klik hier

Discussies Hoe werkt dit:
klik hier

De bedoeling is dat op deze site vragen gesteld worden of discussies gestart die met consumentenzaken te maken hebben.
Regelmatig verzandt de vraag in een onderlinge discussie over de waarde v.e. antwoord wat gegeven is.

Welkom op deze site.

ve
door verwijderd - Apr 21, 2012 om 17:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

schanullekuh schreef op zaterdag 21 apr 2012, 12:18: Ik ben pas sinds enkele dagen actief bij Kassa en ik vindt het allemaal reuze interressant allemaal, maar ik snap niet goed, hoe dat nu precies werkt met de sterretjes die je kunt verdienen en duimpje omhoog, duimpje omlaag, enz. en waar ik nu prcies moet zijn om iemand te bedanken. Het zal waarschijnlijk aan mijn onkunde liggen, maar ik vindt het wel fijn om te weten hoe dat nou precies werkt. Ach ja, er zal wel iemand zijn die mij daar wat beter over in kan lichten, want ik vindt het menu nogal wat rommelig en lichtelijk onduidelijk. Sorry KASSA, dit is niet negatief bedoeld natuurlijk, want ik wil jullie absoluut niet afkraken. Integendeel zelfs.

Gewoon proberen... Alle begin is moeilijk.
Bedanken kan als jij de vraag hebt gesteld via een knop en uiteraard gewoon als antwoord.

Vraag gerust verduidelijking als je iets niet snapt en helemaal onderaan bij contact kun je de medewerkers van Kassa zelf een vraag stellen.

ve
door verwijderd - Apr 21, 2012 om 22:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

hutch schreef op zaterdag 21 apr 2012, 12:36: DVoor de meesten onder ons zijn die sterretjes (totaal) niet belangrijk

Totaal niet.

Ik mis alleen mahadmah en freya nog met een antwoord.