bosbess
door bosbess Jul 4, 2011 om 22:26
Computers & telefonie

Uitzendinggemist.nl

Als je naar uitzendinggemist.nl gaat, krijg je een popupje met de mededeling dat ze een nieuwe bètasite hebben. Je kan dan kiezen tussen de oude site en deze bètasite.

Kies ik voor de bètasite dan krijg ik een programma bijna niet afgespeeld. Elke paar seconden stopt het om weer bij te laden. Op de oude site kan ik hetzelfde programma probleemloos en zonder onderbreking afspelen en bekijken.

Dit zou allemaal niet zo erg zijn als die keuze tussen oud en nieuw blijvend is, maar op een gegeven moment houden ze natuurlijk alleen die nieuwe site over en dan zit ik met de gebakken peren. Ik heb op uitzendinggemist.nl gekeken of ik daar een vraag over kon stellen, maar er staat nergens Contact.

Ik weet wel dat ik een héél langzame internetverbinding heb. Ligt het daaraan? Of moet ik iets speciaals instellen als ik op die nieuwe site iets wil bekijken?

1324 15 Rapporteer

freya
door freya - Jul 4, 2011 om 22:38
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo bosbess,

Als je via de betasite een filmpje afspeelt, dan wordt deze 'standaard' met Silverlight afgespeeld. Onderaan het filmpje staat 'Afspelen in flashplayer'. Als je daar op klikt wordt het filmpje dus niet met Silverlight maar met de Flashplayer afgespeeld. Wellicht gaat dat beter?

m.vr.gr. Freya

bosbess
door bosbess - Jul 4, 2011 om 22:52
354 Antwoorden / 40 Vragen

Bedankt Freya, meteen uitgeprobeerd, maar 't helpt niet. Wel duurt het iets langer eer het opladen weer begint, maar het opladen zelf duurt ook langer.

rj
door rjw - Jul 4, 2011 om 23:02
3266 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=freya schreef op maandag 4 jul 2011, 22:38]
Hallo bosbess,

Als je via de betasite een filmpje afspeelt, dan wordt deze 'standaard' met Silverlight afgespeeld. Onderaan het filmpje staat 'Afspelen in flashplayer'. Als je daar op klikt wordt het filmpje dus niet met Silverlight maar met de Flashplayer afgespeeld. Wellicht gaat dat beter?

m.vr.gr. Freya

Hmmm, beta site suggereert dat het nieuw is en dan nog steeds een site bieden waarvoor plug-ins nodig zijn.... Dat kan eerlijk gezegd niet meer in deze tijd, zeker niet voor de publieke omroep.

bosbess
door bosbess - Jul 5, 2011 om 09:25
354 Antwoorden / 40 Vragen

Moet ik het hiermee doen?

bosbess
door bosbess - Jul 5, 2011 om 12:45
354 Antwoorden / 40 Vragen

Op mijn vraag over stofzakloze stofzuigers heb ik om iedereen verdere moeite te besparen nog dezelfde dag gemeld dat ik, gewapend met de kennis van de eerste antwoorden, inmiddels een stofzuiger had aangeschaft. Nu, vier dagen later, blijven ondanks diverse opmerkingen van mij en andere bezoekers de nodeloze reacties binnenstromen.

Op bovenstaande vraag wil ik nog steeds HEEL GRAAG antwoord hebben! Maar het blijft STIL. Is er dan niemand is die het antwoord weet? Heeft ook niemand dezelfde ervaring? En is er dan misschien een persoon die weet hoe ik in contact kan komen met de makers van de website www.uitzendinggemist.nl, zodat ik dáár mijn vraag kan stellen?

pschaecker
door pschaecker - Jul 5, 2011 om 12:58
171 Antwoorden / 0 Vragen

Een antwoord op de vraag heb ik niet, het werkt bij mij perfect.
Ik heb wel het contactadres op de site kunnen vinden

*klik hier*

succes

edrick3
door edrick3 - Jul 5, 2011 om 13:00
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo bosbess,

Uitzending gemist komt van de Publieke Omroep.

Misschien lukt het contact via deze mail: klik hier.

Suc6

edrick3
door edrick3 - Jul 5, 2011 om 13:01
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@bosbess,

Zie dat pschaecker mij net voor was.

bosbess
door bosbess - Jul 5, 2011 om 15:23
354 Antwoorden / 40 Vragen

Dank PSchaecker en Edrick voor jullie reactie, Via jullie link inmiddels een meeltje gestuurd. Beetje vreemd dat er geen bericht verscheen dat het was verzonden. Ook geen bevestiging ontvangen. Maar goed, als ik antwoord krijg laat ik het meteen weten.

OpTijdNaarBed
door OpTijdNaarBed - Jul 5, 2011 om 16:01
1163 Antwoorden / 60 Vragen

[quote=rjw schreef op maandag 4 jul 2011, 23:02][quote=freya schreef op maandag 4 jul 2011, 22:38]
Hallo bosbess,

Als je via de betasite een filmpje afspeelt, dan wordt deze 'standaard' met Silverlight afgespeeld. Onderaan het filmpje staat 'Afspelen in flashplayer'. Als je daar op klikt wordt het filmpje dus niet met Silverlight maar met de Flashplayer afgespeeld. Wellicht gaat dat beter?

m.vr.gr. Freya

Hmmm, beta site suggereert dat het nieuw is en dan nog steeds een site bieden waarvoor plug-ins nodig zijn.... Dat kan eerlijk gezegd niet meer in deze tijd, zeker niet voor de publieke omroep.

....wat is hier niet goed aan dan?

bosbess
door bosbess - Jul 5, 2011 om 17:32
354 Antwoorden / 40 Vragen

"Probeert u de cache van uw browser eens te legen.
Wellicht is het probleem dan verholpen."

Deze vlotte reactie kreeg ik van de Webredactie Omroep, waarvoor een pluim.

Helaas is het abacadabra voor mij. Het enige wat ik weet is dat ik regelmatig alle cleaners op m'n laptop loslaat, Ccleaner, Eusing, MBAM, schijfopruiming en soms nog Glary Utilities. Toevallig had ik dat net vanmorgen nog gedaan.

Weet iemand of ik dan met een van deze programma's ook de "cache van mijn browser" heb geleegd? In ieder geval heb ik het net nog even uitgeprobeerd op de bètasite, maar er is niets veranderd.

sepke2008
door sepke2008 - Jul 6, 2011 om 23:48
191 Antwoorden / 47 Vragen

Wat is cache?
Cache is een opslagplaats waarin veelgebruikte data tijdelijk wordt opgeslagen om er zo sneller toegang tot mogelijk te maken. Op uw computer worden hier de tijdelijke internet bestanden mee bedoelt.

Cache wissen in Internet Explorer 8
Zelf cache legen doe je zo:
1. Klik op Beveiliging of Extra (Tools)
2. Klik op Browsergeschiedenis verwijderen (Delete Browsing History)
(Alternatief voor stap 1 en 2: Ctrl + Shift + Del )
3. Kies de gewenste functies

Cache wissen in Internet Explorer 7
1. Klik op Start en selecteer Configuratiescherm.
(Opmerking: klik in de klassieke weergave van Windows XP op de knop Start en kies achtereenvolgens Instellingen en Configuratiescherm.)
2. Klik op het pictogram Internetopties.
3. Klik op het tabblad Algemeen als dit nog niet is geselecteerd.
4. Klik in het gedeelte Browsegeschiedenis op de knop Verwijderen.
5. Klik op de knop Cookies verwijderen.
6. Selecteer Ja als er een venster ter bevestiging wordt getoond.

Cache wissen Google Chrome
1. Klik bovenaan in de menubalk op het Gereedschap Icoontje
2. Klik op Browsergevens wissen.
3. Vink de gewenste opties aan of uit.
4. Daarna op de knop Browsergegevens wissen klikken.

Cache wissen in Mozilla Firefox 3.x (Windows)
1. Kies in Mozilla Firefox Extra uit het bestandsmenu.
2. Selecteer Opties.
3. Klik onder de kop Privégegevens op de knop Nu wissen als de optie om Geschiedenis te onthouden aanstaat.

M.v.g. Sepke

akkefiet
door akkefiet - Jul 7, 2011 om 13:08
1075 Antwoorden / 10 Vragen

Dit vond ik bij FAQ op de Betasite van uitzendinggemist.nl:

Met zowel de Flash-player als de Silverlight-player kun je problemen met buffering ondervinden. Het duurt soms lang voordat een video afspeelt of deze gaat vaak laden terwijl je de video bekijkt. Deze problemen zijn bekend en er wordt aan gewerkt. Het probleem ligt dus niet aan de website of aan het feit dat deze vernieuwd is.

En je geeft al aan dat je een héél trage internetverbinding hebt wat het afspelen uiteraard nog meer vertraagd.

bosbess
door bosbess - Jul 7, 2011 om 13:15
354 Antwoorden / 40 Vragen

Poeh! Ik dacht al dat mijn vraag voorgoed tot vergetelheid was gedoemd. Ondertussen heb ik gevonden wat cache is en dat verwijder ik dus regelmatig met CCleaner. Toch bedankt Sepke.

Toen heb ik weer een meeltje naar de Webredactie van Uitzendinggemist gestuurd, dat hun suggestie niet klopt. Ook heb ik iets gewauweld over plug-ins die volgens "iemand" (=rjw) uit de tijd zouden zijn. Daarop heb ik geen antwoord ontvangen.

Vreemd dat zij me niet hebben gewezen op de waarschuwing op hun site, die Akkefiet zo mooi heeft gevonden. Knap werk. Bedankt, ik kan weer gerust zijn. Zoals gewoonlijk gaat 't allemaal vanzelf over.

bosbess
door bosbess - Jul 7, 2011 om 18:02
354 Antwoorden / 40 Vragen

Van de Webredactie Omroep ontving ik de volgende vriendelijke reactie:

"Op het Kassa-forum zag ik dat u inmiddels een oplossing gevonden hebt dankzij de vindingrijke 'Akkefiet'.

Haperingen bij het afspelen van videostreams kunnen inderdaad ook veroorzaakt worden door bufferingsproblemen als gevolg van een trage internetverbinding. Daarvoor geven we ook tips op onze help-site.

Mocht u in de toekomst nog meer problemen ondervinden, dan kan u wellicht zelf een kijkje nemen op onze uitgebreide help-site:
http://help.publiekeomroep.nl/

In elk geval veel online kijkplezier toegewenst.

Met vriendelijke groet,

Webredactie Omroep.nl"

Leuk dat ze hier ook te gast zijn. Ik heb ze bedankt en ga uiteraard de tips op hun Help-site bekijken.