va
door van asselt Oct 12, 2012 om 11:34
Computers & telefonie

Ukash-virus

Hoe kom je aan dit virus.Alles was geblokkeers ondanks virusscanner,je meent veilig te zijn maar toch...
Welke lui flikken dit.Ik zat op de sit van het Astmafonds en ineens alles weg ,en kreeg je in beeld een zgn politiesite.
Wie heeft dit ook gehad

1846 24 Rapporteer

ve
door verwijderd - Oct 12, 2012 om 11:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Allemaal zinloze vragen waar je niets mee opschiet. Zoek liever even op Google hoe je er van af kan komen.

DIT is een optie.

ve
door verwijderd - Oct 12, 2012 om 12:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Persoonlijke gegevens veilig stellen, harde schijf formatteren, Windows opnieuw installeren en een goede beveiliging installeren (dus niet AVG, McAfee), maar bijvoorbeeld antivir, Kaspersky, Norman, NOD32.
Dat is heel vaak echt de enige manier.

ve
door verwijderd - Oct 12, 2012 om 12:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

Kasperky heeft een rescue CD welke vanaf opgestart kan worden en op die manier de virus kan verwijderen.
Het probleem is alleen dat de betreffende cd alleen via een niet besmette computer gedownload en gebrand kan worden.

ve
door verwijderd - Oct 12, 2012 om 13:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dit virus wordt verspreid via Java of Flash.
Je kunt het probleem enigszins voorkomen door Sun (Oracle) Java en Flash (Adobe) van de computer te verwijderen. Mocht je een of beide echt nodig hebben, dan moeten steeds de laatste updates voor Java en Flash zo snel mogelijk worden aangebracht op de PC. Maar ook dan kunnen de criminelen naar nieuwe wegen zoeken om in te breken.

Het is net als in de dagelijkse maatschappij. Je kunt wel alles op advies van de politie dichttimmeren en beveiligen, maar uiteindelijk zal een vindingrijke inbreker toch wel binnenkomen indien hij dat wil. Pas dan wel op dat je een inbreker niet bezeert, want dan wordt je in dit landje zelf voor de rechter gesleept. Op de PC ligt dat gelukkig anders en mag je de malware wel de vernieling in helpen, zonder dat de veroorzaker je daarvoor een proces kan aandoen.

Zolang de overheden de criminelen niet aanpakken en uitschakelen blijft het echter dweilen met de kraan open. De beste beveiliging ben je zelf. Ga dus niet naar louche websites en open geen verdachte e-mailberichten. Zorg dat flash, java, IE en andere programma's tijdig worden bijgewerkt.

Hier vind je nog een artikel, hoe je het virus zou kunnen verwijderen.

ve
door verwijderd - Oct 12, 2012 om 14:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoe zo een zinloze vraag , @winterman
Al dat geduw en getrek , criminelen , proberen je gewoon geld afhandig te maken , op die manier !
En dit gaat veel te makkelijk met Microsoft Windows , XP , Vista , 7 !
Laat Microsoft zich zelf maar eens achter zijn oren krabbelen , Windows is Troep .

Microsoft Security essentials , werkt dus ook al niet goed , dit is een gratis virus malware scanner van Microsoft zelf !
Daar zou je toch meer van verwachten !

Ach van Windows 95 tot nu toe , bij het installeren , staat er altijd dat kul verhaal , windows is nog beter geworden ?
Ze beloven een hoop , maar in de praktijk is het gewoon troep , Windows !

Ben 6 jaar geleden niet voor niet naar Apple Mac overgestapt , sinds die tijd geen problemen meer gehad !
En zeg niet dat je met een Apple mac niks kan ,
Daar kan je als je dat wil , windows 3.11 tot windows 7 mee draaien , in Parallels desktop .

Maar ik surf safe , met Mackeeper , met Apple Safari browser , en Mac OSX Lion .

Met Windows kan je ook de Apple Safari Browser Gratis downloaden , misschien een TIP !
Safari is een zeer goede beveiligde browser , met weinig troep , boven in het scherm , en veel mogelijkheden je Favorieten te beheren ,

ve
door verwijderd - Oct 12, 2012 om 15:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo van asselt,

Vraag is al eerder voorbij gekomen.
Lees de (56) reacties bij een eerdere vraag: klik hier.

Suc6

ve
door verwijderd - Oct 12, 2012 om 16:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

edrick3 schreef op vrijdag 12 okt 2012, 15:17: Hallo van asselt,

Vraag is al eerder voorbij gekomen.
Lees de (56) reacties bij een eerdere vraag: klik hier.

Suc6

Deze topic is afgesloten , probleem opgelost ? tja nu nog een groter probleem , met banken , komt nog op TV bij Kassa !
De verzekering dekt de kosten niet meer .

Het is inderdaad water naar de zee dragen , Internet Explorer is ook nog niet veilig , Ballen Tent , MS

ve
door verwijderd - Oct 12, 2012 om 16:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

lanser50 schreef op vrijdag 12 okt 2012, 14:57: Hoe zo een zinloze vraag , @winterman

Wat dacht je zelf?

- Hoe kom je aan dit virus.Alles was geblokkeers ondanks virusscanner,je meent veilig te zijn maar toch...

# Hoe je er aan komt kan je makkelijk vinden met Google. Als je denkt veilig te zijn met een virusscanner snap je er niets van. Het virus is er altijd eerder dan de bescherming er tegen

- Welke lui flikken dit

# In ieder geval niet goedwillende middenstanders op zoek naar klanten.
Wie zou er nu toch zoiets doen?

- Wie heeft dit ook gehad

# Duizenden voor jou en duizenden na jou. Schiet je er iets mee op als je weet wie?

Ik denk dat je meer hebt aan vragen hoe je er af komt, dan hier moreel verontwaardigd te gaan zitten doen dat het je overkomt. Je hebt er zelf de hand in.

ve
door verwijderd - Oct 12, 2012 om 17:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

winterman schreef op vrijdag 12 okt 2012, 16:44:
lanser50 schreef op vrijdag 12 okt 2012, 14:57: Hoe zo een zinloze vraag , @winterman

Wat dacht je zelf?

- Hoe kom je aan dit virus.Alles was geblokkeers ondanks virusscanner,je meent veilig te zijn maar toch...

# Hoe je er aan komt kan je makkelijk vinden met Google. Als je denkt veilig te zijn met een virusscanner snap je er niets van. Het virus is er altijd eerder dan de bescherming er tegen

- Welke lui flikken dit

# In ieder geval niet goedwillende middenstanders op zoek naar klanten.
Wie zou er nu toch zoiets doen?

- Wie heeft dit ook gehad

# Duizenden voor jou en duizenden na jou. Schiet je er iets mee op als je weet wie?

Ik denk dat je meer hebt aan vragen hoe je er af komt, dan hier moreel verontwaardigd te gaan zitten doen dat het je overkomt. Je hebt er zelf de hand in.

Juist ik begrijp jou wel maar de vragen steller niet , je bent nooit veilig , wat je zegt een virus scanner is niks waard !!!
En dan voor een super virus scanner honderden Euro's per jaar geven , die niks waard is .
Zeker heb je dat zelf in de hand ,

Heb al 6 jaar geen virus meer gehad , met Apple Mac .
Het Back flash virus in java , dat was ook zo weg .

Maar vast lopen , een Apple Mac nee daar heeft hij niet van gehoord !!! Zoek vaak genoeg expres dat soort site's op .
Met virussen , Mac OSX trekt zich er toch niks van aan , en kan zo de virussen mooi ontleden ,

Als ik dat met mijn Windows 7 Virtueel blok doe , staat hij in no time Vast , geen probleem gooi win 7 in de prullenbak dan wissen , en is 3 min staat er een compleet nieuw back-up blok op .

Lekker met een Windows Laptop of PC , dan kan je lekker zoeken op Google , als hij vast staat , en je hebt geen tweede PC !!!

Een Windows PC in de Clico er Mee , de vuilstort staat er vol mee bij de gemeente .

Hetzelfde met die stomme antwoorden die je krijgt , met Windows , als je geen internet verbinding hebt , ga naar WWW> ? Als je niet Online kan komen .

Hoe Dom kan je zijn MS !!!

ve
door verwijderd - Oct 12, 2012 om 21:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb nog nooit een virus gehad behalve de keren dat ik mijn systeem bewust infecteerde.

Jij houdt niet van Windows. Ik hou niet van een Mac.
Kampen zal je altijd houden. Zinloos om er hier over te discussiëren want het heeft weinig met de vraag te maken.

ve
door verwijderd - Oct 16, 2012 om 23:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

als ik u was zou ik er ook een apparte firewall op installeren dan bent u zeker beschermt ( Comodo firewall PRO)

ve
door verwijderd - Oct 17, 2012 om 00:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

freddy21 schreef op dinsdag 16 okt 2012, 23:59: als ik u was zou ik er ook een apparte firewall op installeren dan bent u zeker beschermt ( Comodo firewall PRO)

Beschermt waar tegen?

In ieder geval niet tegen een virus.

Verder bestaat Comodo Firewall Pro niet.

ve
door verwijderd - Oct 28, 2012 om 21:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heb je een Mac of PC, met Windows heb ik geen ervaring, maar MacKeeper helpt je op de Mac overal mee, en heeft ook nog eens een ingebouwde virusscanner en firewall.

ve
door verwijderd - Oct 28, 2012 om 22:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

winterman schreef op vrijdag 12 okt 2012, 21:46:
Jij houdt niet van Windows. Ik hou niet van een Mac.
Kampen zal je altijd houden. Zinloos om er hier over te discussiëren want het heeft weinig met de vraag te maken.

Daarom heb ik ook een gruwelijke hekel aan de Appleaars. Die bashen Windows als het maar kan.
Het wordt tijd dat die hoogmoet van ze een keer keihard wordt afgestraft.

De één houdt van Linux, de ander van Apple en de ander houdt weer van Windows.
Precies zoals je zegt.

Maar dat is nog geen reden van die Appleaars om Windows te bashen. Slaat totaal werkelijk nergens op. In hun ogen deugt niets anders dan producten van Apple, die zij zelf als goden aanbidden (wetenschappelijk aangetoond).

ve
door verwijderd - Oct 28, 2012 om 22:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

ikbenik schreef op zondag 28 okt 2012, 22:17:
Maar dat is nog geen reden van die Appleaars om Windows te bashen. Slaat totaal werkelijk nergens op. In hun ogen deugt niets anders dan producten van Apple, die zij zelf als goden aanbidden (wetenschappelijk aangetoond).
Ben wel benieuwd naar dat wetenschappelijke bewijs. Verder... je hebt Windows-fanboys, Apple-fanboys, Linux-fanboys en inmiddels vast ook Android-fanboys. De meeste zijn echter gewone gebruikers.

ve
door verwijderd - Oct 28, 2012 om 22:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

diumenge schreef op zondag 28 okt 2012, 22:23:
ikbenik schreef op zondag 28 okt 2012, 22:17:
Maar dat is nog geen reden van die Appleaars om Windows te bashen. Slaat totaal werkelijk nergens op. In hun ogen deugt niets anders dan producten van Apple, die zij zelf als goden aanbidden (wetenschappelijk aangetoond).
Ben wel benieuwd naar dat wetenschappelijke bewijs.

Dan moet ik dat op gaan zoeken.
Het had te maken dat men de hersenen van een Apple aanhanger had onderzocht en daaruit bleek dat als men het over Apple had, dat dezelfde gebieden in de hersenen werden geprikkeld als bij aanhangers van een secte.

diumenge schreef op zondag 28 okt 2012, 22:23: Verder... je hebt Windows-fanboys, Apple-fanboys, Linux-fanboys en inmiddels vast ook Android-fanboys. De meeste zijn echter gewone gebruikers.

Is ook zo. Maar dan nog hoeven die Appleaars niet zo uit de hoogte te doen.
Persoonlijk vind ik Apple totaal niets. Maar dan nog is dat niet de reden om Apple af te kraken, wat ik dus ook niet doe.

ve
door verwijderd - Oct 28, 2012 om 22:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

diumenge schreef op zondag 28 okt 2012, 22:23:
ikbenik schreef op zondag 28 okt 2012, 22:17:
Maar dat is nog geen reden van die Appleaars om Windows te bashen. Slaat totaal werkelijk nergens op. In hun ogen deugt niets anders dan producten van Apple, die zij zelf als goden aanbidden (wetenschappelijk aangetoond).
Ben wel benieuwd naar dat wetenschappelijke bewijs. Verder... je hebt Windows-fanboys, Apple-fanboys, Linux-fanboys en inmiddels vast ook Android-fanboys. De meeste zijn echter gewone gebruikers.

Daar ben ik het helemaal mee eens , wetenschappelijk bewijs , kan dat aan tonen .
Ik hel alle systemen getest , ook Android , Apple is Linux basic , dus veel minder gevoelig voor virussen .
En Mackeeper werkt uitstekend .

Maar ieder voor zich , zoekt het maar uit , wat hij het beste vind , dat is ieder zijn recht .
Maar voor mij , eens een Apple , nooit iets anders meer , en dat is mijn recht !
En Windows zoekt het maar lekker uit !

ve
door verwijderd - Oct 28, 2012 om 23:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

lanser50 schreef op zondag 28 okt 2012, 22:46:
Daar ben ik het helemaal mee eens , wetenschappelijk bewijs , kan dat aan tonen .
Ik hel alle systemen getest , ook Android , Apple is Linux basic , dus veel minder gevoelig voor virussen .

Ben ik het zeker niet mee eens.

Kijk, als op 90% van de computers Windows staat en op 1% een Apple OS staat, is Apple voor criminelen totaal niet interessant. Die gaan dan echt geen virussen schrijven voor Apple.
Laat ik een voorbeeld geven:
Als een crimineel een aanslag wilt plegen en zoveel mogelijk gewonden wilt hebben, gaat die dan op een zondag morgen om 5.00 uur op het station staan, of gaat die op de doordeweekse dag tijdens de spits een aanslag plegen?
Dat is met computercriminelen exact hetzelfde.

lanser50 schreef op zondag 28 okt 2012, 22:46: Maar ieder voor zich , zoekt het maar uit , wat hij het beste vind , dat is ieder zijn recht .

Natuurlijk mag ieder voor zichzelf kiezen wat hij prettig vindt werken.
Maar dan is het echt niet nodig om het andere systeem totaal af te kraken en te bashen!!!

Als iemand aangeeft dat die Apple prettiger vindt, is mooi. Maar laat die persoon dan zijn kop houden over dat het andere systeem dat die zo ontzettend slecht is!

lanser50 schreef op zondag 28 okt 2012, 22:46:
Maar voor mij , eens een Apple , nooit iets anders meer , en dat is mijn recht !
En Windows zoekt het maar lekker uit !

Dat bedoel ik dus.
Het zijn voornamelijk Appleaars die Windows bashen als zij de kans krijgen.
Want hun systeem is zo superieur (not!).

ve
door verwijderd - Oct 28, 2012 om 23:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik vind persoonlijk Apple totaal niets. Maar dat geeft mij nog niet het recht om Apple te bashen en af te kraken.

Of iemand voor Apple, Linux of Windows kiest, is voornamelijk persoonlijke smaak.

ve
door verwijderd - Oct 29, 2012 om 01:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

ikbenik schreef op zondag 28 okt 2012, 23:09: Ik vind persoonlijk Apple totaal niets. Maar dat geeft mij nog niet het recht om Apple te bashen en af te kraken.

Of iemand voor Apple, Linux of Windows kiest, is voornamelijk persoonlijke smaak.

Het gaat mij ook niet zozeer windows af te kraken , dat moet iedereen zelf weten ,
Maar je moet wel bij de feiten blijven , en dat er veel meer Windows PC zijn dan Apple daar heb je volkomen gelijk in .

Maar waar denk jij met wat voor systeem , hackers werken , echt niet met Windows hoor .
Dat is LInux , daar het een opensource Systeem is , geen serie nummer Etc .

Daar een Apple Linux Basic is , met tig beveiligingen , is het gewoon moeilijker om een virus voor een Apple te schrijven .
En voor Windows is het een Eitje er een virus voor te schrijven , dat kan ik zelfs nog wel .

Maar je vergeet een ding , ik draai net zo makkelijk op mijn Apple , Windows , XP , Vista , 7 en 8 . of samen met Mac OSX
Dus waarom zeg je dan dat je Apple niks vind , terwijl je er niks van weet ?

Mackeeper , haalt voornamelijk Windows Virussen op , omdat ik Windows PC's kan besmetten , met Emails te sturen .
Of met een USB stick , externe HDD die ik uitleen aan een Windows gebruiker .

Een Apple kan veel meer dan je denkt , maar goed , dit is mijn mening .

Kraak niks af maar blijf wel bij de feiten , al zou het zo zijn dat er 50 % Windows 50 % Apple Computers staan
Is en blijft Windows gevoeliger voor virussen .

Weer zo iets Windows 8 nu voor 29,95 ,
Vind je dat gek Heb mijn Apple al 4 x upgrade voor 13,95 per upgrade in 5 jaar . naar OSX Lion . Office zat er van nieuws af aan gratis bij

Windows moest laats voor Win 7 Ultimate 199 Euro hebben en 99 Euro voor Office , niet een beetje Duur ?
Koop je een Laptop , moet je er office ook nog eens los bij kopen ?

Dan maar zeggen een Apple is zo duur , valt heus wel mee .

En wel de boel legaal houden , geen illegale software er op , gewoon kopen voor Windows toch ?
in illegale software zitten , malware en spyware , dat weet iedereen toch ?

Gewoon bij de Feiten blijven , dat doe ik ook , heb jaren bij IBM gewerkt , en weet heus wel hoe een computer werkt .
Allemaal 1 en 0 reeksen , 8 bit 16 bit 32 bit 64 bit .

ve
door verwijderd - Oct 29, 2012 om 01:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Criminelen plegen geen aanslagen.

ve
door verwijderd - Oct 29, 2012 om 01:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ach en wee Winterman volgens mij ben je genept.Volgens mij is dit virus een ziekte onder merels. Je weet wel die kleine zwarte vogels met oranje snavel die 5 jaar geleden nog op elke tak zaten en nesten bouwden, maar je ziet ze niet meer, terwijl het wintervoer in alle supermarkten klaar ligt.

Elke winter geniet ik van de nooddruftige vogeltjes op mijn voerplek ruzie maken,maar waar is de merel gebleven?

ve
door verwijderd - Oct 29, 2012 om 10:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

ikbenik schreef op zondag 28 okt 2012, 22:17:
Daarom heb ik ook een gruwelijke hekel aan de Appleaars. Die bashen Windows als het maar kan.
Het wordt tijd dat die hoogmoet van ze een keer keihard wordt afgestraft.

Dan moet je toch eens op tweakers.net kijken. Zodra daar het woord Apple valt reageert iedereen als een idioot.

Ik ken eerlijk gezegd geen Apple gebruikers die constant Windows aan het bashen zijn, wel veel Windows gebruikers die Apple menen te moeten bashen (zoals jij...).

ve
door verwijderd - Oct 29, 2012 om 10:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

jorisw schreef op maandag 29 okt 2012, 10:40: Ik ken eerlijk gezegd geen Apple gebruikers die constant Windows aan het bashen zijn, wel veel Windows gebruikers die Apple menen te moeten bashen (zoals jij...).

Ik bash Apple helemaal niet.

Als ik aangeef dat ik Apple niets vind, bash ik Apple niet.