2010Flynn
door 2010Flynn Jan 16, 2013 om 18:52
Computers & telefonie

Usb stick

kan iemand mij helpen mijn 16 GB USB stick werkt niet meer hoe krijg ik mij gegevens weer terug.
Is echt belangrijk dat ik mijn gegevens terug krijg mag echt niet verloren gaan.

6132 22 Rapporteer

freya
door freya - Jan 16, 2013 om 18:59
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo raaltje,

Als die gegevens zo belangrijk zijn, heb je er vast wel een backup van......

Wordt de stick niet meer herkend? Geeft Windows een 'pingeltje' als je de stick aansluit? Of wordt de stick wel herkend, maar zijn er geen bestanden meer?

m.vr.gr. Freya

2010Flynn
door 2010Flynn - Jan 16, 2013 om 19:06
9 Antwoorden / 18 Vragen

[quote=freya schreef op woensdag 16 jan 2013, 18:59]Hallo raaltje,

Als die gegevens zo belangrijk zijn, heb je er vast wel een backup van......

Wordt de stick niet meer herkend? Geeft Windows een 'pingeltje' als je de stick aansluit? Of wordt de stick wel herkend, maar zijn er geen bestanden meer?

m.vr.gr. Freya

helaas wordt hij niet herkend

freya
door freya - Jan 16, 2013 om 19:07
10999 Antwoorden / 1 Vragen

[u]Aanvulling:[/u]

En als je bestanden zijn 'verdwenen', zou je eens aan de slag kunnen gaan met een 'dataherstel' programma. Probeer het eens met Restoration *[u]klik[/u]* of Recuva *[u]klik[/u]*.

Freya

2010Flynn
door 2010Flynn - Jan 16, 2013 om 19:09
9 Antwoorden / 18 Vragen

[quote=freya schreef op woensdag 16 jan 2013, 19:07][u]Aanvulling:[/u]

En als je bestanden zijn 'verdwenen', zou je eens aan de slag kunnen gaan met een 'dataherstel' programma. Probeer het eens met Restoration *[u]klik[/u]* of Recuva *[u]klik[/u]*.

Freya

hoe werkt dit Freya?

freya
door freya - Jan 16, 2013 om 19:11
10999 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=raaltje schreef op woensdag 16 jan 2013, 19:06]....
helaas wordt hij niet herkend
Dan zou ik die stick toch eerst eens op een andere computer/laptop proberen.

Enne....is er iets bijzonders gebeurd, waardoor dit probleem is ontstaan? Op een verkeerd moment uit de computer getrokken? Dus niet via 'hardware veilig verwijderen'?

Freya

freya
door freya - Jan 16, 2013 om 19:14
10999 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=raaltje schreef op woensdag 16 jan 2013, 19:09][quote=freya schreef op woensdag 16 jan 2013, 19:07][u]Aanvulling:[/u]

En als je bestanden zijn 'verdwenen', zou je eens aan de slag kunnen gaan met een 'dataherstel' programma. Probeer het eens met Restoration *[u]klik[/u]* of Recuva *[u]klik[/u]*.

Freya
hoe werkt dit Freya?
Bovenstaande heeft alleen maar zin als de stick 'herkend' wordt. Zolang je in Windows geen schijfletter hebt met een werkende USB-stick, kan dat herstelprogramma er ook niet bij.

Freya

2010Flynn
door 2010Flynn - Jan 16, 2013 om 19:15
9 Antwoorden / 18 Vragen

[quote=freya schreef op woensdag 16 jan 2013, 19:11][quote=raaltje schreef op woensdag 16 jan 2013, 19:06]....
helaas wordt hij niet herkend
Dan zou ik die stick toch eerst eens op een andere computer/laptop proberen.

Enne....is er iets bijzonders gebeurd, waardoor dit probleem is ontstaan? Op een verkeerd moment uit de computer getrokken? Dus niet via 'hardware veilig verwijderen'?

Freya

bij een andere pc werkt hij ook niet welke moet ik downloaden voor de usb stick 1tje moet je betalen en de andere

2010Flynn
door 2010Flynn - Jan 16, 2013 om 19:22
9 Antwoorden / 18 Vragen

[quote=freya schreef op woensdag 16 jan 2013, 19:14][quote=raaltje schreef op woensdag 16 jan 2013, 19:09][quote=freya schreef op woensdag 16 jan 2013, 19:07][u]Aanvulling:[/u]

En als je bestanden zijn 'verdwenen', zou je eens aan de slag kunnen gaan met een 'dataherstel' programma. Probeer het eens met Restoration *[u]klik[/u]* of Recuva *[u]klik[/u]*.

Freya
hoe werkt dit Freya?
Bovenstaande heeft alleen maar zin als de stick 'herkend' wordt. Zolang je in Windows geen schijfletter hebt met een werkende USB-stick, kan dat herstelprogramma er ook niet bij.

Freya

weet echt niet meer hoe te handelen

sjjoppy
door sjjoppy - Jan 16, 2013 om 20:30
7210 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo raaltje,
een usbstick gaat een bepaalde tijd mee, het kan dus ook zijn dat die is verstreken.
sjoppie

edrick3
door edrick3 - Jan 16, 2013 om 20:33
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo raaltje,

.....bij een andere pc werkt hij ook niet welke moet ik downloaden voor de usb stick 1tje moet je betalen en de andere.....

Als je USB-stick ook op een andere compu niet herkend wordt, dan is-ie waarschijnlijk 'hemelen'.
Je moet dan dus geen Recuva of Restoration gaan downloaden, want dat heeft dan geen enkele zin, zoals freya al aangegeven heeft.

Met vr.gr.

freya
door freya - Jan 16, 2013 om 20:38
10999 Antwoorden / 1 Vragen

@raaltje:

Je zou misschien nog een elektronicaknutselaar kunnen vragen eens naar de stick te kijken. Misschien zit er een slechte soldering tussen de connector (USB-stekker) en het printje met de elektronica. Opnieuw solderen zou het probleem misschien kunnen oplossen.
Maar als dat ook niet het geval is ben ik bang dat de stick is overleden.....

Freya

gsm
door gsm - Jan 17, 2013 om 13:58
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Leg de stick eens een poos op een verwarmingsradiator. Heel misschien zit er namelijk condens in, wanneer de stick in een koude omgeving geweest is en zorgt dat voor problemen.

pk49
door pk49 - Jan 18, 2013 om 12:46
243 Antwoorden / 2 Vragen

een oude truk is-geldt ook voor andere apparaten die niet herkend worden,zoals branders e.d-is om in apparatenbeheer in de configuratiescherm,de drivers te verwijderen van de desbetreffende apparaat.De computer vervolgens afsluiten en opnieuw opstarten.Bij het weer aansluiten van de stick zal de OS(Operating System)Windows bijvoorbeeld, naar een nieuwe(werkende) driver gaan zoeken.Als ie dat niet doet dan is er iets met je stick aan de hand.

al
door albertus894 - Jan 18, 2013 om 12:46
1 Antwoorden / 0 Vragen

Sjoppie zegt dat die sticks maar een bepaalde tijd meegaan. Dan zou ik graag willen weten hoe lang dat is, omdat ik nog een paar heel oude sticks heb liggen die het nog prima doen. Ze gaan m.i. net zo lang mee als een schijf en die kunnen erg oud worden.

freya
door freya - Jan 18, 2013 om 12:56
10999 Antwoorden / 1 Vragen

@pk49:

TS gaf al aan dat de stick op verschillende computers niet (meer) werkt. Een driverprobleem is dus niet erg waarschijnlijk.

@albertus894:

Een USB-stick is gewoon een stukje elektronica/geheugen en gaat dus net zolang mee als ieder ander stuk elektronica of geheugen. Ik ken ook zat verhalen van mensen die een USB-stick in hun kleding hebben laten zitten en die gewoon mee gewassen zijn en het daarna nog gewoon doen.....

Freya

danath
door danath - Jan 18, 2013 om 13:23
88 Antwoorden / 1 Vragen

Dit al eens geprobeerd?;
Start - computer
Verwisselbare schijf (b.v. G H I J enz.)
rechts aanklikken - Openen of openen in nieuw venster.

tot15karakters
door tot15karakters - Jan 18, 2013 om 13:30
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Een Windows Computer wil in het begin een bepaald bestand zien om de stick te kunnen lezen.

Probeer daarom eens een Linux computer.
Er zijn Voldoende Ubuntu gebruikers.
Maar ook een Android Tablet, meestal via verloop snoer van USB naar mini wil vaak nog wel lukken.

Bij harde schijven is vaak hetzelfde, niet te lezen omdat het begin stuk is, en via Linux kan ik vrijwel alles zien, behalve dat meestal beschadigde begin.

sjjoppy
door sjjoppy - Jan 18, 2013 om 18:26
7210 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=albertus894 schreef op vrijdag 18 jan 2013, 12:46]Sjoppie zegt dat die sticks maar een bepaalde tijd meegaan. Dan zou ik graag willen weten hoe lang dat is, omdat ik nog een paar heel oude sticks heb liggen die het nog prima doen. Ze gaan m.i. net zo lang mee als een schijf en die kunnen erg oud worden.

@albertus894,
hoelang een stick meegaat hangt van het gebruik af, de mijne ging 4 jaar mee.
Heb er nu een die 6 jaar is.
Vr. gr. sjoppie

we
door wetterbouler - Jan 18, 2013 om 20:03
1 Antwoorden / 0 Vragen

ik heb een usb stick die alleen werkt als ik er b.v een luciferdoosje of zoiets dergelijks onder leg als die i.d pc zit.
(dus scheef omhoog)
probeer dat eens

gsm
door gsm - Jan 18, 2013 om 20:05
5940 Antwoorden / 47 Vragen

De gegevens op een USB stick of fotokaart kunnen in principe 10 jaar of langer bewaard worden, bij normaal gebruik.

Een back-up is echter alleen een goed back-up, wanneer er meerdere kopieën van zijn. Minimaal zijn twee exemplaren nodig, maar drie is nog beter. Bovendien bewaren op verschillende fysieke locaties i.v.m mogelijke brand of diefstal of andere calamiteiten.

natuurmens
door natuurmens - Jan 21, 2013 om 10:27
158 Antwoorden / 4 Vragen

Kijk op de site van de sticks zelf. Misschien is er nog een opstart programma verkrijgbaar. sommige Windows sticks versie hebben een opstart programma op de sticks zitten. Dan kan het gebeuren dat de stik niet zichtbaar is. Maar ook de mogelijkheid dat deze kapot zitten. Misschien dat u iemand kent die computer heeft die de stick wel herkent.

mi
door michelmc007 - Jan 21, 2013 om 16:59
34 Antwoorden / 17 Vragen

Heb ik ook is gehad, een computer 2dehands gekocht maar hij herkende de usb sticks niet, ook geen andere usb sticks, heb de computer retour gedaan.
Probeer is andere usb sticks op je computer.
Probeer is andere usb aansluitingen met de defecte en andere usb sticks.
Probeer is de defecte usb stick bij een andere pc of labtop.
Probeer is de driver te downloaden van de usb stick op je pc.
Misschien ligt het aan de usb stick, dat deze defect is.
Misschien ligt het aan de aansluiting waar de usb stick ingaat, dat deze defect is, geeft de pc wel een geluid als er een usb stick aan wordt gesloten.
succes.