mgvrkn
door mgvrkn Jan 21, 2022 om 19:04
Computers & telefonie

USB stick openen op laptop

Hallo,

Ik heb iets opgenomen op mijn TV (LG) met een USB stick.Werkt allemaal goed ook afspelen.Als ik de stick nu in mijn laptop doe kan krijg ik hem niet geopend?Zit er soms een beveiliging op dat ik hem alleen kan afspelen op mijn TV? Als dat zo is dan kan ik het ook niet andersom doen?Dus opnemen op laptop en dan afspelen op TV.
Bij voorbaat dank voor de genomen moeite.

Mvgr,mgvrkn

1708 10 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

Thecla58
door Thecla58 - Jan 21, 2022 om 19:22
882 Antwoorden / 3 Vragen
3

Het kan zijn, maar dat weet ik niet zeker, dat de extensie van het bestand niet door een of andere app op je laptop gelezen kan worden. Weet je wat voor soort extensie dat is? Bijvoorbeeld xxx.mkv of zoiets.

Probeer een VLC media player te installeren en vink dan alle bestanden aan. Misschien dat het dan lukt.

Opnemen op de laptop kan ook en dan streamen naar je tv via een chrome cast of via screen share op je tv. Ik doe dat regelmatig...

sira
door sira Jan 21, 2022 om 21:58
2401 Antwoorden / 24 Vragen

Op een tv of tv-ontvanger wordt hij geformatteerd als een FAT- of FAT32-systeem

sira
door sira Jan 22, 2022 om 16:25
2401 Antwoorden / 24 Vragen

Opnemen op de laptop kan ook en dan streamen naar je tv via een chrome cast of via screen share op je tv. Ik doe dat regelmatig...

Dit kan wel, andersom niet. Bij Heremietkreeft heb ik al aangegeven dat ik mijn USB-stick, aangesloten op de ontvanger in de woonkamer, getest heb op de ontvanger op de slaapkamer, zelfde merk en type, maar ik kan hem op de slaapkamer niet afspelen.
Het is waarschijnlijk een soort beveiliging.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Jan 21, 2022 om 19:53
2136 Antwoorden / Vragen
1

Meer dan hele goede kans dat bestanden in verband met rechten versleuteld opgenomen worden en dat u ze dus niet op een ander apparaat, inclusief een laptop, af kunt spelen. Maar u zegt dat u de stick niet open krijgt, ziet u geen bestanden op de stick of kunt u die bestanden niet afspelen?

mgvrkn
door mgvrkn - Jan 21, 2022 om 21:27
184 Antwoorden / 61 Vragen
0

Ik kan nu niets doen want ik neem nu iets op.Ik ga morgen of zondag even proberen.

@HENKDEZEVENDE
Ik zie wel bestanden staan maar kan ze niet afspelen of openen.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Jan 22, 2022 om 20:54
2136 Antwoorden / Vragen

Da d'r dan maar rustig vanuit dat u die niet op een ander apparaat dan die televisie zelf kunt afspelen in verband met de rechten.

sira
door sira - Jan 21, 2022 om 21:31
2401 Antwoorden / 24 Vragen
0

Het is al weer lang geleden, dus ik hoop dat ik het goed uitleg, maar ik heb een schotel (Canal Digitaal) met een ontvanger. In mijn ontvanger heb ik de mogelijkheid om op een USB-stick programma's op te nemen, u doet dit misschien rechstreeks op de tv. De usb-stick wordt in feite een harde schijf. Voor gebruik moet de usb-stick eerst geformatteerd worden. Na het formatteren is hij gekoppeld aan het betreffende apparaat, bij u de tv en in mijn geval de ontvanger. Zover ik weet kan ik, om een film terug te zien, de usb-stick niet uitwisselen met mijn ontvanger op de slaapkamer, daar zou ik een andere usb-stick moeten gebruiken die op zijn beurt gekoppeld wordt aan de slaapkamer tv.
Bij u geldt hetzelfde met de gekoppelde tv, waardoor hij het niet op de laptop doet.

Ik kan helaas niet zo gauw de handleiding van mijn ontvanger vinden, want dan had ik de uitleg 1 op 1 kunnen overnemen, maar ik hoop dat u mijn bovenstaande uitleg begrijpt.

mgvrkn
door mgvrkn Jan 21, 2022 om 21:42
184 Antwoorden / 61 Vragen

Hieruit blijkt dus dat ik deze stick alleen voor de TV kan gebruiken.Dat is wel jammer maar niet geschoten is altijd mis zeggen ze dan

sira
door sira Jan 21, 2022 om 21:50
2401 Antwoorden / 24 Vragen

Klopt. Ik heb inmiddels het boekje gevonden, maar kon daar niet veel in vinden. Het enige dat ik wel vond, was: een usb-stick op een tv of tv-ontvanger wordt geformatteerd volgens het FAT- of FAT32-systeem, dat is dus anders dan bij een pc of laptop, hij zit dan tevens gekoppeld aan het apparaat waar hij op geformatteerd is. Zou u de usb-stick op de laptop willen gebruiken, moet hij werderom geformatteerd worden, maar dan bent u alle inhoud kwijt.

Topantwoord

Franske1958
door Franske1958 - Jan 21, 2022 om 21:36
436 Antwoorden / 2 Vragen
11

Er is inderdaad een beveiliging die voorkomt dat een opgenomen programma op een USB stick kan worden
afgespeeld op een ander apparaat dan waarmee het prgramma wordt opgenomen. Het begint al als U een nieuwe
USB stick in uw TV doet. Die wordt eerst geformateerd voor die te gebruiken is. En dat gebeurd op een totaal
andere manier als in uw laptop. Tevens zit er een beveiliging op die er voor zorgt dat een opname alleen op uw
TV is af te spelen. Dus als voorbeeld afspelen op de TV van uw buren, die exact de zelfde type TV hebben als
U heeft, werkt dus ook niet.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 22, 2022 om 12:01
16888 Antwoorden / 202 Vragen
0

Als u de opname op de stick kunt afspelen op uw TV zou dat ook via de laptop moeten kunnen. Het is dan een kwestie van instellingen hoewel hier ook sprake kan zijn dat de stick niet goed is geformateerd. Als beveiliging aan de orde zou zijn zou afspene op de TV m.i. ook niet kunnen.

Zie de reactie van @THECLA58.

Ik zie na even zoeken o.a. deze informatie die u van nut kan zijn zoals de eerste waarin wordt gesteld dat sommige USB sticks niet geschikt zijn: https://www.samsung.com/be/support/tv-audio-video/programma-s-opnemen-met-mijn-qled-tv  ; deze https://www.computeridee.nl/nieuws/televisie-kijken-en-opnemen-via-een-usb-stick/ en deze naast nog meer https://community.consumentenbond.nl/computers-elektronica-5/opnemen-televisieprogramma-s-op-usb-stick-21904 ; https://www.bnr.nl/opinie/herbert-blankesteijn/10222641/tv-opnemen-op-usb-schijf-een-kat-in-de-zak  (zoeknaam:  tv opname op usb)

sira
door sira Jan 22, 2022 om 16:16
2401 Antwoorden / 24 Vragen

Nee, dat werkt niet. Zie ook de door mij hieronder toegevoegde links. Op de site van Philips staat ook

1. Maak de USB harde schijf leeg

Zorg ervoor dat de harde schijf leeg is voordat u deze aansluit op de televisie. De televisie formatteert de harde schijf, wat wil zeggen dat alle eerder opgeslagen gegevens op de USB harde schijf permanent verloren gaan.

Opmerking: De opnamen die worden opgeslagen op de harde schijf, kunnen alleen vanaf de televisie worden geopend.

Ik heb zelfs vanmorgen mijn USB-stick, die op de ontvanger (decoder) in de woonkamer is aangesloten, getest op de decoder in de slaapkamer en ik kan hem daar niet afspelen. Het zijn 2 identieke ontvangers.

heremietkreeft
door heremietkreeft Jan 22, 2022 om 17:20
16888 Antwoorden / 202 Vragen

@SIRA, zoals ik het begrijp uit alle info is het een kwestie van soort TV en ook provider. U geeft de info van Philips. Ik sluit niet uit dat het bij SAMSUNG 'het zelfde laken en pak is'. Toich ter info: een exterene harde schijf en ook een externe harde SSD schijf is is anders dan een USB stick, ook al worden beiden op de usbe in/uitgang aangesloten. Ik moet er niet aan denken dat mijn exetre harde ssd schijf geheel leeg zou gaan indien ik diue op een mediabox zou aansluiten. Mijn extere schijf bevat een vrijwel volledige backup die ik dan mogelijk kwijt zou zijn. 

In ieder geval: bedankt voor die tip al ben ik niet de vraagsteller.

sira
door sira Jan 22, 2022 om 19:57
2401 Antwoorden / 24 Vragen

Ik heb om 16.07 uur ook nog 2 linkjes geplaatst van Sony en Verbatim, overal is te lezen dat de "harde schijf" (usb of ssd) aan het betreffende apparaat wordt gekoppeld en niet op andere apparatuur (tv's, laptops) kan worden afgespeeld. Verbatim verkoopt geen enkele tv, uitsluitend gegevensopslag en zij melden het ook. Dit schrijft Verbatim: De schijf wordt geformatteerd in een geschikte indeling. Hierna wordt de schijf gekoppeld aan deze specifieke tv. Daarom kunt u geen programma opnemen op één tv, de schijf ontkoppelen en het programma vervolgens bekijken op een andere tv of op de computer.

Ik heb het zelf hier thuis vanmorgen uitgetest, bij mij werkt het ook niet, terwijl het 2 identieke apparaten zijn.

heremietkreeft
door heremietkreeft Jan 22, 2022 om 20:10
16888 Antwoorden / 202 Vragen

Ok.

rj
door rjw - Jan 22, 2022 om 12:58
3298 Antwoorden / 5 Vragen
0

Het kan, buiten beveiliging, ook nog zo zijn dat de TV een ander file system gebruikt wat niet ondersteund wordt door jouw laptop. Veel apparaten gebruiken een Linux file system (bijvoorbeeld Ext4). Om dit op een Windows PC te kunnen gebruiken heb je extra software nodig.

Topantwoord

ma
door malty - Jan 22, 2022 om 15:39
1112 Antwoorden / 1 Vragen
11

Opnamen van de tv op die usb stick kunnen niet afgespeeld worden op andere media zoals computer.
Dit om het copyright van die opnamen te beschermen.
Andersom kan wel, U kunt een film in b.v. mp4 formaat die u op de computer naar een usb stick hebt gekopieerd afspelen op de tv.
Kijk in de handleiding welke bestandsformaten uw tv kan afspelen.

Topantwoord

sira
door sira - Jan 22, 2022 om 16:07
2401 Antwoorden / 24 Vragen
10

Ik vond deze informatie ook nog voor u:

https://community.sony.co.uk/t5/tips-veelgestelde-vragen-faqs-tv-thuisbioscoop/tv-programma-s-opnemen-met-usb/ba-p/1961864 

https://www.verbatim-europe.nl/nl/article/usb-recording/ 

Er zijn nog meer artikelen te vinden, maar in de beide artikelen staat specifiek vermeld dat de USB uitsluitend af te spelen is op de tv waarmee de stick geformatteerd is.

Ik heb vanmorgen mijn USB-stick uitgeprobeerd op de ontvanger op de slaapkamer en het werkt inderdaad niet.

mgvrkn
door mgvrkn - Jan 22, 2022 om 21:05
184 Antwoorden / 61 Vragen
0

@THECLA58   VLC media player heb ik geprobeerd om te downloaden maar mijn Engels is niet zo goed dus dat heb ik maar opgegeven.

Maar als ik alle antwoorden zo lees en bekijk zou het wel niet kunnen denkik
Allen bedankt voor de reacties.

Groet,mgvrkn

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

mathijs_b
mathijs_b - Jun 14, 2024 om 14:47
Geldzaken & recht
Vlak voor bezorgmoment verandert PostNL het tijdstip naar 'zelf afhalen'.

Vlak voor bezorgmoment verandert PostNL het tijdstip naar 'zelf afhalen'.

Vlak voor afgesproken bezorgmoment verandert postNL van bezorgtijd 14:10-16:10 naar 'zelf afhalen' bij afhaalpunt. Bij het afhaalpunt vertelden ze dat dit héél veel gebeurt. PostNL doet er niets aan.   Mogelijk is het luceratief voor de bezorger die alles op afhaalpunt dumpt en zo dubbel zoveel pakjes kan "afhandelen".   De verzender kan er niets aan doen en voor post NL wil er n.m.m. nie ... Lees meer

josxxl
josxxl - Jun 15, 2024 om 11:31
Vrije tijd & tuin
Tegels opgestapeld in achtertuin om later te leggen, netjes uit zicht en MOET opruimen van vehuurder

Tegels opgestapeld in achtertuin om later te leggen, netjes uit zicht en MOET opruimen van vehuurder

Ik heb naast mijn schuur op eigen terein niet te zien vanaf de straat, een stapel tegls liggen die ik nog moet leggen, maar ik heb reuma dus kan ik dat niet snel, duurt een poosje en nu wil de woningstichting dat ik die opruim! ze liggen netjes, niet te0 zien vanaf de straat en en leveren geen hinder op zelf s niet voor ons zelf daarom ligt de stapel daar. Nu dreigd de stichting ook met juridische ... Lees meer

Ma
Martengeu - Jun 15, 2024 om 10:00
Winkels & webshops

Brugman legt de voorwaarden anders uit dan op papier.

Een samenvatting van mijn verhaal is onderaan dit stuk tekst te lezen.

Binnenkort gaan mijn vriendin en ik verhuizen en trekken wij onze eerste koopwoning in. De woning is in prima staat en we zijn er daarom reuze blij mee, maar heeft wel een aardig verouderde keuken en badkamer. Omdat dit onze eerste woning is en alles wat hier bij komt kijken hierdoor nieuw is voor ons, zijn wij ons g ... Lees meer