op
door opahans Aug 12, 2011 om 15:06
Computers & telefonie

USB sticks

Schitterende uitvinding, die sticks. Heel lang geleden gebruikte ik die grote 8" floppen waar - geloof ik - wel 32K op kon, toen 5,35", toen de 3,5" en nu dit, met een enorme opslagcapaciteit.
Maar kon ik op de 8" de hele inhoud beschrijven, dan kan ik op de sticks helemaal NIETS kwijt; hoe kan ik die dingen dan uit elkaar houden, vooral als ze van hetzelfde merk zijn? Vaak ontbreekt ook een oogje of zo om een labeltje aan te hangen. Wie weet DE oplossing voor dit probleem?

407 4 Rapporteer

rj
door rjw - Aug 12, 2011 om 15:13
3280 Antwoorden / 5 Vragen

Wat je zou kunnen doen is het volgende:

- plak een labeltje op de usb sticks met daarop een code of serienummer.
- op je pc houdt je een database (afhankelijk van de hoeveelheid usb sticks kan dat een simpel tekstbestand) bij met een inhoudsopgave per usb-stick.

Als je iets zoekt kijkt je in de database en weet je welke usb stick je moet hebben.

Als je het bijhoudt in een simpel tekstbestand zou je het zelfs op je telefoon kunnen opslaan zodat je niet de pc hoeft op te starten om te kijken welke usb stick je moet hebben.

edrick3
door edrick3 - Aug 12, 2011 om 15:14
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo opahans,

Als ik een stick als back-up voor iets gebruik, dan doe ik een papiertje met de 'inhoud' in het opbergdoosje (-hoesje?) van de stick.

Suc6

freya
door freya - Aug 12, 2011 om 15:26
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo opahans,

Misschien een open deur, maar wellicht bij aankoop van zo'n stick even opletten of er een 'oogje' op zit? Ik let er nooit op en heb er hier nu een stuk of 3 liggen en ze hebben allmaal een 'oogje'....
Wel even goed kijken, want soms is zo'n oogje nauwelijks herkenbaar als 'oogje'. Soms is het alleen maar een 'gaatje' aan de bovenzijde en een 'gaatje' aan de zijkant, waar je dan vervolgens een draadje doorheen kunt frotten....

m.vr.gr. Freya

op
door opahans - Aug 12, 2011 om 19:02
15 Antwoorden / 25 Vragen

Bedankt voor de tips mensen; ik denk dat ik inderdaad met nummerstickertjes ga werken, met de inhoud op een blaadje in mijn agenda!