no
door nothereusee Dec 14, 2011 om 10:33
Computers & telefonie

Usenet betalingsherrindering

Hallo,

Nu heb ik een probleem met Usenet.nl

Het zit zo. 1 - 10 - 2011 heb een Proef Acc aangemaakt op hun site het te proberen. Moest ik 1 euro betalen met Ideal. Nou dat heb ikbetaald. Gekeken als het wat was. maar het was niks dus heb ik mijn acc geannuleerd . daar heb ik geen bevestiging van gekregen. op 1 - 11 2011 is er een bedrag van 99.96 euro af gebeokt van mijn rekening. Nu is het niet mogelijk om een automatische incasso kan worden gepleegd. zonder toestemming. volgens mijn bank (sns) Alles gestorneerd.

Maar nu 22 - 11 - 2011 heb ik een aanmaning gekregen om te betalen terwijl ik mijn acc beeindigt heb. nu 13 12 - 2011 heb ik weer een aanmaning gehad om te betalen.

Ik heb usenet.nl al gemaild dat mijin acc beeindigd is. Maar krijg geen reactie.

Wat nu?

Mvg

Dennie,

1530 4 Rapporteer

pino123
door pino123 - Dec 14, 2011 om 11:04
2772 Antwoorden / 14 Vragen

Het gaat erom hoe je het geheel hebt afgemeld. En indien je daar geen bevestiging van krijgt, lijkt het mij zinvol dat je op dat moment contact gaat zoeken. Een account annuleren is wat anders als opzeggen.

Mijn vraag is dus of je het geheel volgens de juiste weg hebt opgezegd en zo ja, heb je daar een bewijsstuk van?

Storneren is prima, maar heb je daarna informatie ingewonnen bij usenet.nl?

freya
door freya - Dec 14, 2011 om 11:07
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo nothereusee,

Enne... heb je de Algemene voorwaarden gelezen? Met name het stukje over 'Opzeggen'? Even een 'quote' van het betreffende artikel:

"Art. 8 Opzegrecht en proefperiode

8.1. From confirmation of the contract conclusion, the Customer will have a cancellation right of 14 days. Binnen deze periode kan de Klant de afsluiting van het contract annuleren zonder vermelding van redenen, door gebruik te maken van het opzegformulier (http://www.usenet.nl/UNF/SHOP/misc/support/miscSupportForm.cfm?CategoryID=6& ) of door een mail te sturen naar:

Usenet.nl S.r.l. Via Innocenzo Cappa, 59 47895 Domagnano RSM
"

Kortom, heb je gebruik gemaakt van dat 'opzegformulier' of opgezegd via een email? Alleen maar je account opheffen is dus niet genoeg.....

m.vr.gr. Freya

no
door nothereusee - Dec 14, 2011 om 19:29
2 Antwoorden / 1 Vragen

Beste Pino,

Er stond na dat ik mij heb afgemeld van mijn account. Nadat ik mijn 1 euro betaald heb met Ideal. en ik het niet Ideaal vond om dit te gebruiken.

"er wordt een mail gestuurd ter bevestiging van de opzegging van uw account"

Daar heb ik geen bewijs van gekregen.

Nou wil ik USENET Wel bereiken maar dat is op 1 of andere reden nog wel heel moeilijk.

Nu heb ik 1 euro betaald .. hebben zei er 99,96 euro afgehaald. En allebei hebben ze andere rekening nummers. Momenteel geen last meer van.

Nu heb ik herrinderingen. Waar ik niet mee akkoord ga. Daar heb ik ook mails achteraan gestuurd. Maar op heden heb ik nog niks ontvangen.

Dat contact Formulier heb ik gebruikt. Maar daar krijg je geen bevestiging van.

Wat nu.

ni
door nijntje_ak - Dec 16, 2011 om 12:31
1 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo nothereusee,

ik ben klant van usenet.nl, maar ik had nooit problemen met de service. Nadat ik het contactformulier had ingevuld, kreeg ik binnen een uurtje antwoord terug. En toen ik bij vlagen mijn account obgezegd had, kreeg ik onmiddelijk een bevestiging. Probeer het toch nog maar een keer via het contactformulier!