Ruim een jaar geleden kwam ik bij Usenet terecht en dacht hier bestanden beschikbaar te kunnen stellen voor anderen. Foutje, 5 minuten ingelogd geweest, aangemeld, alles keurig.
Bleek niet aan mijn verwachtingen te voldoen dus email gestuurd met annulering. Heb hier een bevestiging op ontvangen.
nu krijg ik van Incasso Partners Nederland een vordering???? Heb het gehele jaar van Usenet niets ontvangen aan facturen, betalingsherinneringen of wat dan ook.
Heb ik net een week voor de vordering mijn pc omgegooid naar Windows 7 en al mijn emails kwijt, dus geen bewijs dat ik gemaild heb. Wel kunnen zij zien dat ik alleen die eerste dag maar 5 minuten ingelogd ben geweest.
hoe rechtsgeldig is dit?het bedrag is fors met E 167,-.
ik ben het echt niet met ze eens. Ik heb het hele jaar niets gezien, gehoord of gelezen van Usenet en nu weet dat incassobureau mij wel te vinden? wie oh wie heeft advies of soortgelijke ervaring.
Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.
Hoe bedoel je deze vraag? Usenet is een netwerk/techniek, dat door veel diverse aanbieders wordt aangeboden. Dus wat heb je precies gedaan? Heb je een abonnement bij een payserver afgesloten, zoja welke dan?
payserver? geen idee. blijk een abonnement bij usenet te hebben gehad wat niet opgezegd blijkt te zijn en waar ik nu voor gevorderd wordt. de term lidmaatschap valt ook.
Misschien kan je met je mailaccount wellicht in óúdé versie inloggen bij een zg. internetcafé of de buren die wellicht bijvoorbeeld nog XP draaien , via "Web-Mail" .
Een andere optie is je mailaccount resetten , ik bedoel hiermee zoek in de van je mailaccount naar toepasselijke onderwerpen/vraagstellingen ....... iets van >> ik ben mails kwijt maar ik heb deze niet verwijdert , welke stappen zijn nodig om mijn mailaccount correct te kunnen openen in "Windows7" , terwijl ik eerst XP had .... .
En dat is gegaan via nl.usenet.nl ? Als ik op die pagina kijk, dan kan je een proefabonnement afsluiten, maar daar staat dit bij: [quote]*Gedurende de proefperiode kunt u kiezen tussen twee verschillende prijsmodellen. Als u in deze tijd geen specifiek pakket kiest en uw aanmelding niet afzegt, wordt uw lidmaatschap automatisch verlengd als Usenet Relax Pakket voor € 8,33 per maand (looptijd 12 maanden – Totaal van 99.99 €).
allereerst dank voor jullie snelle reacties, waardeer ik bijzonder.
helaas werk ik met pop3 accounts waardoor deze mails echt wel verdwenen zijn en bij het installeren van Windows 7 heb ik een clean setup gedraaid door eerst de schijf opnieuw te formateren. Heb teveel negatieve ervaring met een update zetten over een bestaande windows versie, garbage in gargage out.
Nee helaas, ik moet het echt niet hebben van mijn emails of schijf waar het op kan staan.
[quote=diumenge schreef op zondag 3 apr 2011, 22:11]En dat is gegaan via nl.usenet.nl ? Als ik op die pagina kijk, dan kan je een proefabonnement afsluiten, maar daar staat dit bij: [quote]*Gedurende de proefperiode kunt u kiezen tussen twee verschillende prijsmodellen. Als u in deze tijd geen specifiek pakket kiest en uw aanmelding niet afzegt, wordt uw lidmaatschap automatisch verlengd als Usenet Relax Pakket voor € 8,33 per maand (looptijd 12 maanden – Totaal van 99.99 €).
Dus heb je je daar aangemeld en niet afgemeld?
Ik vermoed dat je gelijk kunt hebben en dat ik het als proefperiode heb ingeschat. Dikke 'K' als dat er zo staat. Grrr, dan heb ik mijn eigen conclusies hierin te trekken. Dank voor je actie in deze, heb ik blijkbaar anders willen lezen en onthouden.
Blijft onverlet dat ik van hen geen emails heb ontvangen dat ik zou moeten betalen en het incassobureau wel. heb wel het idee dat dit ook wel weer weerlegt zou kunnen worden. Voel me erg blond en belazerd voor een lelijk bedrag zonder hiervan gebruik te hebben gemaakt.........
@Diumenge Super, dat ik dat niet eerder bedacht had. Blijkbaar was mijn frustratie alweer zo hoog dat ik niet meer logisch nadacht. Topadvies en ik vind iets op http://www.belazerdophetnet.nl/viewtopic.php?f=38&t=1858&p=37228
Ik ga er mooi verder mee, laat het er echt niet bij zitten.
Dit is de grootste geldklopperij.. Heb vorige week ook een mail gekregen en meteen op onderzoek uitgegaan. Ik kreeg onderstaande mail :
Betalingsherinnering -------------------------------------------------------------------- Uw klantnummer: xxxxxx Hallo xxxxxxxx, Helaas hebben wij vastgesteld dat het lidmaatschapsbedrag van uw Usenet.nl contract tot op heden nog niet werd voldaan. Uw account werd derhalve voorlopig gedeactiveerd. De looptijd van het contract wordt hierdoor echter niet veranderd. Wij verzoeken u uw rekeningverbinding te controleren op eventuele fouten en deze – indien nodig – met de volgende link te corrigeren: http://www.usenet.nl/index.cfm?sInkaUUID=F96221D8-53C3-4DDC-8269-283122D555FE&sLaxxxxxx Mogelijk wordt u gevraagde het volgende doorloopnummer bekend te maken: F96221D8-53C3-4DDC-8269-######### Alle verdere stappen zijn op de website exact beschreven. De ontvangst van uw openstaande betaling verwachten wij tot uiterlijk 12.04.2011. Indien onverhoopt geen betaling bij ons binnenkomt, ontstaan door het inschakelen van een incassobedrijf voor de inning van deze rekening extra kosten voor u. Als u wat dit betreft vragen heeft, neemt u alstublieft contact op met ons Service Center: E-Mail: rekening@usenet.nlPhone: +31-715247074
Een paar dagen later kreeg ik een mail van incassopartners dat het bedrag van 11 euro was opgelopen tot 74.05... Uiteraard ga ik dat niet betalen maar ik was toch geinteresseerd hoe en wat... Zo heb ik wat gegoogled en kwam ik de grootste oplichterij tegen ... Ook op Kassa maar dan in de vorm UseneXt ipv Usenet zelfde principe. Usenext is al veroordeeld.
Mijn tip is dan ook gewoon om niet te betalen en in je mail aan te geven dat aanmaningen via email niet rechtsgeldig zijn. Daarnaast gaat het om Duits recht en niet om het Nederlandse. (Firma is gevestigd te Duitsland)
Wijs alle vorderingen van de hand, wijs op het feit dat het hierom Duits recht gaat. Daarnaast laat ze maar bewijzen dat jij niet hebt opgezegd. Tevens is het e.a. per mail verzonden. Mail kan ook in een Spambox terecht komen, want Usenet verzend ook veel spam mail. Mensen veranderen vaak van mailadres, dus heb je deze mail ook ontvangen ??
Juridisch gezien staan ze niet sterk, ze proberen het gewoon. Als je betaald is dit voordeel schutter. Veel mensen betalen gewoon en hier gokken ze op.
Ook worden er te hoge bedragen gehanteerd voor de incasso kosten. Bijvoorbeeld, de registratiekosten zitten in de Buitengerechtelijke incassokosten dus deze mogen niet worden opgebracht.
Gewoon mail sturen met bovenstaande erin en ze sturen meteen een mail terug dat het is opgelost...
S6 ermee
Ik heb er al contact mee met een 'officiele instantie' Mvg
dank voor je reactie en steun in deze. Ook ik heb er een stevig email aan besteed en tot op heden weer niets van hen vernomen.
Ik vind dit echt een zotte situatie en hoop van harte dat we velen kunnen helpen door dit te posten. Moet er niet aan denken dat ik betaald zou hebben en hun kas gespekt!
Dit zijn gewoon oplichters . Net als bepaalde Incassobureau`s dubieus zijn om gewoon maar met zulk soort oplichters hun diensten aan te bieden In mijn geval hadden ze niet meer dan een email-adres (uiteraard niet die van mijn provider en IP en was niet zo dom om een rekening in te vullen als iets gratis is .
Na diverse dreigmails (anders kan ik het noemen ) waar ik niet op reageerde hoorde ik niets meer .
Ook wij hebben hetzelfde probleem met usenet . Even ingelogd maar het bleek niets te zijn en daarom weer afgezegd.
Na het versturen van de opzegging heb ik een standaard autoreply gekregen waarin in het Engels staat dat men alleen in het Engels, Duits of Frans kan corresponderen/ opzeggen. Opzegging ook in het Engels verstuurd, maar ik kreeg weer dezelfde autoreply.
Vandaag een brief gekregen van Gothia incasso. Oplichters zijn het en uiteraard betalen we niet.
Ik heb het zelfde probleem alleen ben ik nog niet bij het incasso verhaal gekomen. Nu heb ik ze al gemailt enzo .. alleen geen reactie en het is inderdaad een vreemd verhaal. Dus jullie zeggen gewoon afwachten en niet meer op antwoorden?
Ik heb ook zo'n incassorekening ontvangen van Gothia in op opdracht van Usenet.nl. Ik heb al via mail laten weten dat ik niet van plan was de overeenkomst te laten verlengen. Toch proberen ze het nu met die incasso.. Heeft van jullie nog wat gehoord van Gothia. Overigs geeft Usenet.nl in zijn bevestiging in één v'd'allereerst regels aan: "2b) Mocht ik niet opzeggen gedurende de testperiode, of tijdens deze periode upgraden naar een ander abonnement, dan ga ik akkoord met het afsluiten van een abonnement voor $11.60 (8.33 Euro) per maand - voor een periode van 1 jaar." Periode van 1 jaar en dus niet langer.
Ik had precies hetzelfde usenet account nooit gebruikt ik kon mij ook niet inloggen heb de inloggegevens opgevraagd maar kon mij niet inloggen waardoor ik niet kon opzeggen optijd. Nu heb ik een rekening van een incassobureau van 140,00 euro die ik niet wil betalen omdat ik het niet op kon zeggen. Tevens maak ik nooit gebruik van dat account ik weiger om te betalen oplichters.
Dit soort bedrijven zijn wel in meer opzichten niet zo netjes. Ze leven doordat ze geld kunnen vangen voor het distribueren van andermans content (films, muziek) zonder dat de rechthebbenden daar iets van terug zien. Dat content verspreid wordt is nog niet eens zo erg (dat deden we vroeger al met cassettebandjes op het schoolplein) maar er aan verdienen vind ik een stap te ver.
geachte lezers ook ik heb een brief ontvangen van incasso tesch inkasso duitsland in opdracht van usenet.nl ? vullen etc. .beviel mij niet dus heb aangevinkt dat ik geen gebruik verder wil van usenet voor muziek etc. . krijg ik nu 24-9-2013 een incasso brief van tesch incasso Duitsland of ik even hoofdsom a 20,99 en kosten wil betalen van € 54,07. op tel en e-mails reageren zij niet , men blijft er bij dat de Duitse wet al.1,2 en s 286 van Duitse burgerlijk wetboek gehandhaafd wordt zo lang ik niet betaald heb , ik ga niet betalen voor iets dat ik niet gewild heb nog anders. heb ze laten weten dat ook al s het maar om 20 cent zou gaan ik niet betalen zou want ik heb niets met usenet . Ik heb van mijn broer vernomen die itr is wereld weid wordt uitgezonden etc .dat het wel degelijk mogelijk is dat als een burger /persoon etc. het vinkje aan klikt met beëindig gratis 14 dagen test , dat zo dra je de site verlaat , het vinkje ongedaan kan of is worden gemaakt en ben je als burger de klos . want je weet zeker dat je dit hebt uitgevoerd , maar het systeem bij usenet of andere site maakt dit gewoon ongedaan . en bewijs dan maar e-ns dat jij dat hebt in geklikt .
de persoon die op de brief staat is A/ FRAU Lehner tel -492262711-368 usenet@tesch-inkasso.de forderungsmanagement GmbH -bielsteiner stabe 43 51674 wiehl
dan heeft men een bankrekening vermeld die helemaal niet van mij is 7021365 incl. terugboeking kosten .men zegt dat het adres en naam en ip kloppen , dat zal maar ik heb niets met deze site .
ik heb inmiddels laten weten een advocaat in de arme te nemen ,en als deze actie ondernemen moet zegt zij ,de kosten gaan verhalen via de rechtbank op usenet nl , want ik woon in Ned. en niet in Duitsland. laat staan dat ik wat met deze onderneming aan de hoed heb .en een naam adres etc. is niet genoeg om zo maar iemand geld proberen afhandig te maken na de wet uit een andere eu land .
Ik ben er vanaf gekomen door een truc. Ik had een ander emailadres aangemaakt op gmail.com. Met een fake naam en fake bestaande achternaam, Jeroen Rijnders bijv.
Daarna een account aangemaakt nog een keer op usenet zonder geld over te maken en zonder verlenging. En dit account gelijk opgezegd met een email te vragen voor opzegging bij uszenet na het aanmaken. Dan krijg je een bevestigsingmail van opzegging bij usenet.
Deze mail klik je op reply en wijzig je met je eerste account gegevens waarbij je moet betalen. En de datum invullen van de aanmaking en een datum van opzegging binnen hun termijn van opzegging.
Bij 1 van je mails van usenet staan datums op wanneer je lid bent geworden en wanneer je moet opzeggen. En een accountnummer. Deze eerste gegevens vul je in op de opzeggingsmail en stuur je als bewijs naar usenet dat je hebt opgezegd. Daarna krijg je van usenet een ontvangsbevestiging dat het account is opgezegd en hoef je niet te betalen. Dat ontvangsbewijs dat je op tijd hebt opgezegd stuur je naar het incassobureau bij mij heette het Incassopartners dan zijn ze uitgepraat en hoor je niks meer van het incassobureu en usenet. Ik heb nooit meer wat gehoord.
Zolang jij een fake opzeggingsmail hebt gemaakt als bewijs kunnen ze je niks maken bij de rechtbank.
Hieronder staat de echte ontvangst bevestingsmail van usenet, na het aanvragen sturen voor een opzegging voor usenet. De naam invullen waar de streepjes staan zoals zij je noemen in je eerste account incl. kleine letters precies zoals zij je noemen naast Hallo. Bij klantcode je klantcode 0000000 van je eerste account waar ze geld voor vragen. En de datum van eindiging invullen waarover hun hebbben gemaild in je eerste account, deze datum kun je ook opvragen door te zeggen waar gaat het om, wanneer was ik lid geworden, wat was de opzegginstermijn datum. Na het invullen maak je een screen van de mail en stuur je op naar het incassobureu dat je optijd hebt opgezegd en dat je de opzeggingsmail hebt gevonden in een mapje in je mailaccount. En stuur de fake gemaakte bevestiginsmail naar de support van usenet dat je optijd hebt opgezegd. Via hun formulier. Bij bestand toevoegen de screen van de mail. https://nl.usenet.nl/service/support-formulier/, ze kunnen je dan niks maken. Voer alles wel precies uit dat het klopt. naam precies, datum van lid worden precies, datum van opzegging binnen de opzeggingstermijn. Bij de eindiginsdatum puntjes tussen de getallen en einde van de datum geen streepjes. dag.maand.jaartal. Hieronder de mail jouw bewijs. Geen spaties veranderen.
Hallo -------------,
Wij danken u voor uw bericht.
Wij bevestigen dat we de opzegging van uw contract bij Usenet.nl met de klantcode 000000 hebben ontvangen.
Wanneer het huidige contract verstrijkt, zullen we uw account niet verlengen. Deze eindigt dus op 24.12.2010.
Voor een continue verbetering van onze service verzoeken wij u vriendelijk om ons te laten weten waarom u uw contract wilt beëindigen. http://nl.usenet.nl/service/support-formulier/
Hebt u uw contract bij Usenet.nl opgezegd omdat het te duur was? Klik hier en zoek een goedkopere aanbieding: https://nl.usenet.nl/aanmelding/
Met vriendelijke groet,
het support-team van Usenet.nl
-------------------------------------------------------------- usenet.nl is een service van:
Usenet.nl S.r.l.
Rechtsgeldig adres:
Usenet.nl S.r.l. Via Innocenzo Cappa, 59 47895 Domagnano San Marino Tribunale Commissariale Civile e Penale Repubblica di San Marino; N° 5703 C.O.E. SM 22403 Directeur: Marco Carlini ==============================================================
Stuur a.u.b. geen antwoord aan support@usenet.nl, dit is namelijk een NoReply- adres. Bij vragen kunt u heel eenvoudig contact met ons opnemen middels ons support- formulier: http://nl.usenet.nl/service/support-formulier/
[quote=poikiu schreef op zondag 3 apr 2011, 21:36]Ruim een jaar geleden kwam ik bij Usenet terecht en dacht hier bestanden beschikbaar te kunnen stellen voor anderen. Foutje, 5 minuten ingelogd geweest, aangemeld, alles keurig.
Bleek niet aan mijn verwachtingen te voldoen dus email gestuurd met annulering. Heb hier een bevestiging op ontvangen.
nu krijg ik van Incasso Partners Nederland een vordering???? Heb het gehele jaar van Usenet niets ontvangen aan facturen, betalingsherinneringen of wat dan ook.
Heb ik net een week voor de vordering mijn pc omgegooid naar Windows 7 en al mijn emails kwijt, dus geen bewijs dat ik gemaild heb. Wel kunnen zij zien dat ik alleen die eerste dag maar 5 minuten ingelogd ben geweest.
hoe rechtsgeldig is dit?het bedrag is fors met E 167,-.
ik ben het echt niet met ze eens. Ik heb het hele jaar niets gezien, gehoord of gelezen van Usenet en nu weet dat incassobureau mij wel te vinden? wie oh wie heeft advies of soortgelijke ervaring.
Vandaag gebeld met Consuwijzer die toch zeggen dat ik naar San Marino en Duitsland moet gaan bellen. Dus of ik even meer tijd en geld in wil gaan pompen. Wanneer je alleen kan betalen met paypal dan klopt het toch gewoon niet?
Wel bevestigen ze bij Consuwijzer dat wanneer je in Nederland woont, je alleen onderhevig bent aan Nederlandse wetgeving.
Heeft iemand ook ervaren dat je emails niet aankomen bij Usenet.nl, dat je na een week een timeout bericht krijg?
Ik heb in ieder geval een dreigbrief gestuurd naar het incassobureau en gezegd dat ze moeten ophouden hiermee omdat ik anders aangifte ga doen van fraude.
ik heb hier ook mee te maken. De vordering is wel niet zo hoog (53 euro) maar het klopt volgens mij niet. Als je gewoon niets doet en geen reactie geeft kunnen ze in principe toch niets meer. Gaat toch allemaal via mail e.d. en andere gegevens hebben ze niet toch? Of toch wijs om een reactie terug te sturen dat het nit klopt, aangeven dat kosten onterecht zijn e.d.?
Het zijn spookfacturen, ik kreeg het ook. Maar ik was bij easyusenet en niet usenet. Dus ik had er niet eens iets mee te maken. Inderdaad gewoon oplichters dus. Ze wilden het eerst zelfs via een machtiging afschrijven.Dat heb ik geblokkeerd en daar rekenen ze ook "kosten"voor. Ik ga niets betalen, zeker na deze berichten. Usenet reageert niet op mailtjes of zeggen dat ze geen Nederlands kunnen maar sturen wel aanmaningen in het Nederlands.
Ik kreeg een aantal incasso-aanmaningen, gewoon genegeerd en daarna nooit meer iets van gehoord, hun laatste incassobrief is inmiddels al meer dan 3 jaar geleden.
Enkele weken geleden een nieuwe vloer incl leggen bij Kwantum aangeschaft voor mijn nieuwe appartement ondanks dat de geadverteerde prijs niet helemaal overeen kwam met waar voor werd geadverteerd. Er kwamen namelijk nog een boel extra kosten bij zoals twee ondervloeren, tape etc. Kwaliteit en garantie waren de magic woorden en anders zou het niet gelegd worden. Want zonde
...
Lees meer
Ik zit met het volgende probleem: begin van het jaar 2022 tm 6 april 2022 heb ik een verbouwing gehad thuis. Hierbij is onder andere de badkamer vernieuwd. Het probleem gaat over de douchecabine die ik daarvoor gekocht heb.
Op donderdag 12 september 2024 (dus zo'n 2 jaar en 5 maanden nadat mijn verbouwing voltooid was) ontving ik ee
...
Lees meer
Waarom is Postnl onbereikbaar voor klachten van mensen met een visuele handicap? Mijn alleenwonende zwager (68 jaar) is visueel gehandicapt en zeer slecht ter been. Hij heeft daarom geen internet of mobiel. Hij heeft klachtenover de bezorging van zijn post. Die kunnen alleen via een chatbox worden ingediend. Wij proberen hem te helpen, door te vragen of Postnl heb kan bellen hierover, ma
...
Lees meer
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt.
Lees meer