lieston
door lieston Nov 20, 2013 om 16:12
Computers & telefonie

Verbreking verbing bij Life Mail .

Sinds ik kabelinternet heb van ZIGGO krijg ik regelmatig het berichtje: De provider heeft onverwachts de verbinding verbroken........ code: 800ccc0f
Ziggo gebeld en wist geen antwoord.Via Google kom ik er ook niet uit.
Weet iemand de oplossing c.q. het antwoord?
Dank je wel.

3396 10 Rapporteer

aurora1
door aurora1 - Nov 20, 2013 om 17:27
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Kijk eens op de site van de provider of de account instellingen net zo zijn als je ze in je mailprogramma hebt ingesteld.
Overigens als je regelmatig cleaners gebruikt kan er iets te veel zijn opgeruimd.
Je zou anders eens foutcontrole met repair kunnen laten lopen.
Op internet is veel te vinden over deze foutcode met verschillende tips.

macwouter
door macwouter - Nov 20, 2013 om 18:33
825 Antwoorden / 9 Vragen

http://www.0x800ccc0f.nl/

sjjoppy
door sjjoppy - Nov 20, 2013 om 18:57
7188 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo Lieston,
u kunt het telefoonnummer 1200 van Ziggo gebruiken voor een antwoord.

Vr. Gr. sjoppie.

valerius-2
door valerius-2 - Nov 20, 2013 om 19:02
7840 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=sjoppie schreef op woensdag 20 nov 2013, 18:57]Hallo Lieston,
u kunt het telefoonnummer 1200 van Ziggo gebruiken voor een antwoord.

Vr. Gr. sjoppie.

moet het wel bij ziggo in zitten

sjjoppy
door sjjoppy - Nov 20, 2013 om 19:10
7188 Antwoorden / 3 Vragen

Maar Valerus2 het gaat toch om Ziggo?

macwouter
door macwouter - Nov 20, 2013 om 19:34
825 Antwoorden / 9 Vragen

Deze code geeft volgens mijn eerdere link aan dat het een modem probleem is. Nou is dat bij Ziggo niet verwonderlijk want die leveren wat Wifi betreft een brakke modem. Bellen heeft GEEN zin want er wordt je vanalles toegezegt en niets gedaan. Wat wel goed helpt is de modem 1 minuut van de stroom afhalen en natuurlijk weer even wachten totdat ie weer in het geheel is opgestart ( deed bij mij wonderen ). Ik had op de slaapkamer verbinding met de modem van mijn buurman 4 deuren verder omdat mijn eigen modem de iPad niet meer kon vinden. Stroom er even af en klaar is Kees want het is gewoon de wifiverbinding als ik moet aannemen dat je wel kabelinternet hebt maar gebruik maakt van wifi. Oja je hebt op een Windows PC natuurlijk een virusscanner nodig die ook best wel teveel tegen houd. Gebruik liever alleen de virusscanner van Microsoft zelf Deze als je een slimme en een nette internetter bent, dan loop je geen risico,s.

lieston
door lieston - Nov 21, 2013 om 10:36
50 Antwoorden / 27 Vragen

Voor de goede orde: De mededeling doet zich zowel voor op mijn met ethernet kabel verbonden laptop alsmede de via WiFi verbonden laptop van mijn vrouw.
En het gekke is dat de boodschap eigenlijk losstaat van de werkelijke internetverbinding want als ik rechtsonderaan naar het "vebindingsicoontje"kijk blijkt dat internet wél gewoon aanstaat en alle signaal-streepjes zichtbaar zijn.
Én het lijkt er op dat het kleine schermpje met de boodschap:" verbinding onverwachts verbroken" optreedt ná verzending van email.
Ik gebruik Windows Life Mail 2012 voor het binnenhalen van mijn ....@gmail.com.
Ik ben een paar maanden geleden verhuisd en heb op mijn huidige nieuwe adres dus ZIGGO genomen (er is niet zoveel keus hier in Friesland).
Op mijn oude adres mocht ik WiFi meeliften op de KPN-modem van buurvrouw; nooit enig probleem gehad!
Op Google las ik ergens om eens te proberen de SMTP-poort te wijzigen van 465 naar 587.
Maar ook dat maakt niets uit.
Ik zal vandaag nog eens proberen mijn AVAST Internet Security opdracht te geven mijn emails niet meer te scannen.
Je leest van alles-en-nogwat op Google, wie weet werkt het.
Bedankt voor alle reacties maar het blijft vreemd dat ZIGGO het zelf ook niet weet.

valerius-2
door valerius-2 - Nov 21, 2013 om 12:12
7840 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=sjoppie schreef op woensdag 20 nov 2013, 19:10]Maar Valerus2 het gaat toch om Ziggo?
Als u de telf. in alles in 1 heeft..Men kan dus ook internet en tv apart hebben.

sjjoppy
door sjjoppy - Nov 21, 2013 om 12:43
7188 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo Lieston,
uit de link van Macwouter:

Fout 0x800ccc0f: De verbinding met de server is onderbroken.
Oorzaak

Dit probleem kan optreden als op uw computer een antivirusprogramma met e-mailbeveiliging actief is waarmee e-mail wordt gecontroleerd zodra deze binnenkomt van uw POP-server (Post Office Protocol).

Oplossing

U kunt dit probleem oplossen door het antivirusprogramma met e-mailbeveiliging uit te schakelen en vervolgens de naam van de POP-server handmatig toe te voegen in het dialoogvenster E-mailaccounts in Outlook. Ga als volgt te werk om de instelling van de POP-server handmatig toe te voegen:

1. Start Outlook.
2. Klik in het menu Extra op E-mailaccounts.
3. Klik op Bestaande e-mailaccounts weergeven of wijzigen en klik op Volgende.
4. Klik in het dialoogvenster E-mailaccounts op Toevoegen.
5. Klik op POP3 en klik op Volgende.
6. Typ de juiste gegevens voor uw POP3-e-mailserver en klik op Volgende.
7. Klik op Voltooien.
Vr. gr. sjoppie.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Nov 21, 2013 om 18:03
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Probeer het eens of het in Thunderbird wel werkt. Sowieso kun je dat beter gebruiken dan die oude rommel van Microsoft.