ar
door arnold070 Jan 28, 2004 om 12:19
Computers & telefonie

Verhoging snelheid kabel verbinding

Weet iemand ook toevallig of er nog verhogingen te verwachten zijn . Ik heb zelf Wanadoo premium aansluiting 1024/128 . Vind eigelijk dat het voor die prijs wel hoger mag .Mijn harteljke dank Groetjes Arnold

460 5 Rapporteer

gery
door gery - Apr 16, 2004 om 12:32
504 Antwoorden / 8 Vragen

Of er een verhoging zit aan te komen weet niemand, wel is het een feit dat adsl de laaste tijd meer terein wint dan een jaar geleden.
Dit komt voornamelijk omdat de maximale upload snelheid bij kabel altijd achter zal blijven dan bij adsl.
Ik zelf heb kabel (chello) en ben daar erg tevreden mee maar wil je meer voor minder kijk dan eens op http://www.breedbandshop.nl
Hier vind je een overzicht in jou regio met alle snelheden en prijzen, Demon dsl is erg snel en kost niks meer dan je nu betaald.
Kijk voor je over stapt wel even of jou contract niet voor een bepaalde tijd vast staat bij je huidige provider.
Anders moet je straks dubbel betalen..
Groeten: Gery

mrsempel
door mrsempel - Apr 16, 2004 om 12:32
57 Antwoorden / 3 Vragen

Dergelijke snelheidsverhogingen worden meestal pas kort voor het uitvoeren ervan aangekondigd uit commerciele overwegingen. Omdat er net een verhoging van de snelheid is geweest, verwacht ik niet op korte termijn weer een verhoging. Ik heb een 2048/320 adsl-aansluiting en vind de 51 euro die ik daarvoor betaal alleszins redelijk. De Chello aansluiting die ik daarvoor had was trager (met name de upload) en slechts 1,15 euro goedkoper!

trancetycoon
door trancetycoon - Apr 16, 2004 om 12:32
29 Antwoorden / 2 Vragen

aangezien adsl de laatste tijd veel terrein wint onder internetgebruikers zijn de kabelinternetproviders (als@home) bezig met het optimaliseren van de snelheden en prijzen daarvoor. ik heb gemerkt dat het duurste pakket van @home (€47 euro) nu 350 kilibyte download en 30 kilobyte upload heeft. dit lijkt me ook een waardig alternatief voor adsl, omdat adsl met deze snelheden minstens €70 kost.

ti
door timtum - Apr 16, 2004 om 12:32
3 Antwoorden / 0 Vragen

Als het goed is is wanadoo premium afgelopen dinsdag of woensdag verdubbeld. Misschien had je het zelf al gemerkt zo niet dan weet je het bij deze. Mocht je je computer elke dag aan hebben staan zonder hem steeds af te sluiten dan raad ik je aan om je computer opnieuw te starten en als het goed is is dan je internet verdubbeld. P.s uploaden gaat ook een stuk sneller. Groetje TimTum

gl
door glaasje - Jul 16, 2004 om 23:18
2 Antwoorden / 0 Vragen

Voor de kabel hoef je verlopig geen verhoging te verwachten ten eerste omdat er meer mensen kabel-internet nemen en dat leidt tot trager internetten,en ten tweede het een feit is dat de kabel exploitanten niet investeren in het 'net', daarintegen doet KPN dat wel ondanks hun problemen van een tijdje terug en zijn velen dus overgestapt van kabel naar ADSL waar meer is aangepast op de volume vergroting (meer adsl-internetters)

Dan nog iets over de stabiliteit van de verbinding, volgens mij zit daar geen verschil in maar de kabel exploitant kleemt dat hun verbinding stabiler is maar dit neem ik met een korreltje zout .

Hoop je vraag naar tevredenheid beantwoord te hebben.