jubereva
door jubereva Oct 12, 2004 om 11:19
Computers & telefonie

Verkeerd emailadres

Wie kan mij helpen met het volgende probleem. Ik gebruik Win XP en Outlook voor email. Van een mailinglijst ontvang ik mailtjes op een fiberworld mailadres. Als ik mail wil beantwoorden d.m.v. reply, zou toch hetzelde emailadres voor het versturen gebruikt moeten worden? Bij mij is dat niet het geval. Er wordt een ander emailadres standaard gebruikt en waarmee ik niet aangemeld ben. Gevolg is dus dat ik alles weer onbestelbaar terug krijg. De standaard emailadres is aangevinkt en inmiddels heb ik het verkeerde emailadres verwijderd. Toch blijft dat adres aangegeven als verzendadres. Wat kan ik doen?

941 4 Rapporteer

dr
door dreetje_1 - Oct 12, 2004 om 19:18
7 Antwoorden / 1 Vragen

Ik weet niet helemaal zeker of ik het probleem begrijp dus even een korte samenvatting:

Je zit bij een mailinglist met een fiberworld adres. Je hebt op outlook meerdere email accounts die je binnenhaalt, maar je default is blijkbaar niet je fiberworld adres. Als je gaat versturen gaat hij dus vanaf de verkeerde email, die niet is aangemeld bij de mailing list en dus niet aankomt en wordt geretourneerd.

Nou ben ik zelf niet zo op de hoogte van outlook, want dit is een van de zaken die ik niet handig vind werken met outlook, maar de wijze waarop je je email adres kan bepalen waar vanaf je stuurt is door een nieuw bericht op te zetten (of beantwoorden/reply) en dan naar het menu beeld gaan en daar kiezen voor "veld van" (of de engelse variant "field from"?). In je bericht komt nu boven "aan" (to) "van" (from) te staan. Als je hier je fiberworld adres in vult zal het beter gaan.

Zo niet dan hoor ik het wel.

jubereva
door jubereva - Oct 12, 2004 om 22:01
42 Antwoorden / 17 Vragen

Natuurlijk kan ik aangeven via welk emailadres ik reageer, maar het
handige in Outlook is juist dat automatisch het goeie adres
geselecteerd wordt. Het werkt altijd, behalve voor de berichten van de
mailinglijst. Het fiberworldadres is mijn default. Zelfs als ik alle
andere accounts verwijder blijft outlook andere adressen gebruiken. Die
er dus zelfs niet meer zijn.

ma
door majaheicha - Oct 17, 2004 om 16:27
3 Antwoorden / 2 Vragen

Het gaat niet om het adres dat verstuurd maar het adres waar het naar toe moet.

Ga op de e-mail staan en klik op de rechter muis knop. Ga naar opties.. en kijk bij internetheader. Daar staat bij return path het email adres van degene die de email heeft verstuurt en waar hij naar teug gaat.

jubereva
door jubereva - Oct 19, 2004 om 09:01
42 Antwoorden / 17 Vragen

Ja, inderdaad staat daar het "verkeerde" adres. Hoe kan ik er voor zorgen dat het andere adres daar komt te staan?