Verkoopmethode Vodafone .
Zojuist een colporteur van Vodafone in huis gehad. Mijnheer kwam met een zeer ontwijkend verhaal binnen. Het ging zogenaamd om een sterk verouderde kabelaansluiting, waardoor ik last zou hebben van storingen op de tv. Nu heb ik inderdaad af en toe storingen in het beeld sinds de overgang van UPC naar Ziggo. Het duurde nogal een poos voordat ik duidelijk kreeg waar het precies om ging. Op zich was ik wel geïnteresseerd in het aanbod van een goedkoper abonnement voor tv, internet en telefoon. Totdat ik zei dat ik er even over na wilde denken. Echter......moest ik dan toch meteen mijn handtekening zetten. Dat heb ik geweigerd, ook al verzekerde mijnheer mij dat ik nog 14 dagen bedenktijd had. Op mijn vraag waarvoor ik dan zou moeten tekenen, werd mij verteld dat zonder mijn toestemming er geen post of mail met informatie mocht worden verzonden en zij niet konden nagaan of ik wel een betrouwbare klant zou zijn (wanbetaler etc.).
Mijn vraag is, of iemand ervaring heeft met dit soort verkooppraktijken, want mijn onderbuikgevoel zegt me dat er toch wel een (gemeen) addertje onder het gras zat!
Het ging al fout in de eerste 2 zinnen. Nooit zo iemand binnen laten. Als je een Vodafone aansluiting wilt hebben ga je naar hun website of een Vodafone winkel.
[quote=pieterwolters schreef op woensdag 23 sep 2015, 16:55]Het ging al fout in de eerste 2 zinnen. Nooit zo iemand binnen laten. Als je een Vodafone aansluiting wilt hebben ga je naar hun website of een Vodafone winkel.
[quote=pieterwolters schreef op woensdag 23 sep 2015, 16:55]Het ging al fout in de eerste 2 zinnen. Nooit zo iemand binnen laten. Als je een Vodafone aansluiting wilt hebben ga je naar hun website of een Vodafone winkel.
Hij maakte zich aan de deur niet bekend als iemand van Vodafone Pieter, maar kwam binnen met een verhaal over een verouderde kabel en of hij even de aansluitapparatuur mocht zien. Ik dacht dat het iemand van de kabelexploitant was die een controlebezoek kwam brengen
Hallo malie,
Goed dat je je niet hebt laten overdonderen en dat je niet getekend hebt.
NOOIT aan de deur iets tekenen.
Neem rustig je tijd als je iets wilt, maar laat geen colporteurs hun praatje houden.
Deze sticker helpt meestal wel.
Met vr.gr.
En in het vervolg, als u veronderstelt met een echte controleur van het een of andere bedrijf van doen te hebben, naar zijn legitimatie van het bedrijf vragen. En goed controleren. Geen een bedrijf stuurt trouwens zonder vooraankondiging controleurs op pad.
Ik zou hierover een klacht indienen bij Vodafone.
Haha, grapje natuurlijk. Vodafone + klachten = nog minder dan niets.
Beste malie,
u heeft goed gehandeld door niet te tekenen.
Als iemand zich niet netjes bekend maakt aan de deur al dan is dat allesbehalve netjes. Dat voorspelt weinig goeds voor alles wat daarna nog gaat komen. Vodafone zou ik niet aan beginnen als ik u was, als er iets mis gaat dan bent u aangewezen op de klantenservice van Vodafone en die is hopeloos.
Het was nu een colporteur blijkbaar maar wie weet is het volgende keer iemand met nog slechtere bedoelingen.
[quote=malie schreef op woensdag 23 sep 2015, 17:20]
Hij maakte zich aan de deur niet bekend als iemand van Vodafone Pieter, maar kwam binnen met een verhaal over een verouderde kabel en of hij even de aansluitapparatuur mocht zien. Ik dacht dat het iemand van de kabelexploitant was die een controlebezoek kwam brengen
In het vervolg moet je iemand met zo'n verhaal sowieso niet binnen laten. Ik denk dat je 'm nog wel een keer terug ziet, beste kan je hem dan lekker buiten laten staan.
Beste Malie,
u heeft fout..... en goed gereageerd.
Fout: door zo'n joker binnen te laten....
Goed: door niet te tekenen.
Dergelijke jokers zullen u van alles proberen wijs te maken en niet schuwen om te 'liegen en bedriegen'.
Maar mocht u toch mogelijk interesse hebben, vraag (eis!!) altijd eerst inzage in zijn/haar legitimatiebewijs. En dan niet zo'n flutpapiertje waar het logo (e.d.) van dat bedrijf op staat, maar het paspoort / rijbewijs / identiteitskaart enz.
Dus een ECHT legitimatiebewijs. En laat u niet in de luren leggen, met de mededeling dat een bedrijfspasje een echt legitimatiebewijs is.
Iedereen kan zo'n flutpasje namaken of zelf bedenken.
Als die colporteur niet zijn/haar ECHTE legitimatiebewijs wil laten zien: lachen en de deur dicht gooien. Bedenk wel dat die persoon wel alle gegevens van u wil hebben en hij/zij niet bereid is om zijn/haar gegevens aan u af te geven.
Hoe vaak komt het niet voor bij colportage, dat (uiteraard) alle gegevens worden verstrekt, maar dat de klant (u dus) achteraf geen idee heeft aan wie (!) u uw gegevens gegeven heeft...... Sta daar maar eens bij stil !!
Daarnaast v.w.b. Vodafone: 'bezint eer ge begint'.....
Nooit aan beginnen. U bent gewaarschuwd!
U ziet nu al hoe Vodafone haar colporteurs opleidt: veel onzin vertellen en nooit de gehele waarheid. Gaat u ook maar eens googelen op klachten bij Vodafone. Schrik niet.
Print zelf de onderstaande tekst en plak dat bij de voordeurbel:
NEE !
Commercie
Godsdiensten
Goede doelen
-----------------
Géén geleur
aan mijn deur
(Uiteraard kunt u dit zelf naar eigen wens aanpassen)
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Sns 2008 afschrift
Mijn stiefmoeder is overleden
En nu beginnen dus de problemen,ik heb een hele lieve stiefzus trouwens
Mijn vader is sinds 2008 dood
En om een heel lang verhaal kort te maken,mijn erfdeel gaat over wat er op 2008 op de rekening van mijn vader en zijn vrouw stond op het moment van overlijden,volgens hun testamenten
Dat moet nu dus verrekend worden
En we gaan er echt ge
...
Lees meer
Schoenen niet ontvangen van zalando
wij hebben 2 paar schoenen besteld bij zalando en er is een open zak met 1 paar bezorgd door de ptt die voor aan de deur was neergezet en voor dat de deur openging was de postbode al weg zonder dat er is getekent voor ontvangst Lees meer
Aanmaning
Wij hebben een factuur ( fact.nr 123) van Vitens gekregen per mail en zoals wel eens vaker kan gebeuren, "zakt" de mail weg.....en je vergeet te betalen.
Je krijgt een herinnering en je betaalt netjes, met vermelding van het desbetreffende factuurnummer (fact 123)
Krijgen we opeens ( via de mail) een aanmaning plús kosten van 17,50 op dezelfde factuur ( fact 123) die reeds betaald was.
...
Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer