dw
door dwareman1966 Aug 12, 2015 om 15:52
Computers & telefonie

Verloren Leentoestel

Onze dochter heeft haar Leentoestel een Iphone4S 16GB verloren. en nu vraagt ProAssist ons een bedrag van 343.16 incl BTW en Alg.Voorwaarde te betalen voor haar leentoestel. Deze was zeer zeker geen nieuwe.Na verschillende mailtjes te hebben gestuurd naar ze dat we er niet mee eens waren hiermee blijven ze bij hun standpunt. Vind het normaal om de dagwaarde te betalen vermeerderd met de 35 euro (Alg,Voorwaarde) .
Heeft hier iemand ook problemen mee of gehad?
Graag uw reactie hierover, zodat we hierop kunnen reageren.

956 9 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Aug 12, 2015 om 16:59
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Als dat in de algemene voorwaarden staat, waar je akkoord mee bent gegaan, dan wordt het moeilijk daar van af te wijken. Zij moeten tenslotte een nieuw toestel kopen.

dw
door dwareman1966 - Aug 12, 2015 om 17:09
3 Antwoorden / 1 Vragen

In de algemene voorwaarden staat : Indien blijkt dat,,direct nadat het leenpakket na gebruik retour is ontvangen,compenenten hiervan ontbreken,defect zijn dan wel anderszins redelijkwijsniet meer bruikbaar zijn,zal ProAssist de kosten voor herstel of vervanging vermeerderd met 35 euro administratiekosten middels Factuur/automatische incasso aan de Serviceklant in rekening brengen.

diumenge
door diumenge - Aug 12, 2015 om 17:15
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Kosten van vervanging lijken mij de prijs van een nieuwe iPhone te zijn.

dw
door dwareman1966 - Aug 12, 2015 om 17:18
3 Antwoorden / 1 Vragen

Ook voor een oude gebruikte Iphone 4S16GB ? das wel heel vreemd.

diumenge
door diumenge - Aug 12, 2015 om 17:27
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Nou is dat type niet meer leverbaar, maar ze zullen 'm toch moeten vervangen. Van de dagwaarde kunnen ze geen nieuw toestel kopen.

Ik ben het er wel mee eens dat het ergens niet klopt om dan maar de nieuwwaarde van een oud toestel te vergoeden, maar zo staat het nu eenmaal wel in hun algemene voorwaarden.

Stel dat ze een toestel van een vriendin had geleend onder de voorwaarde dat ze het toestel zou vervangen als ze het kwijtraakt. Heb je het dan over een nieuw toestel of over een 2e hands exemplaar waarmee je het verloren toestel kan vervangen? Met een nieuw toestel weet je als uitlener tenminste zeker dat je niet wordt benadeeld. Waarom zou de uitlener tenslotte benadeeld moeten worden door de actie van de lener?

dw
door dwareman1966 - Aug 12, 2015 om 17:43
3 Antwoorden / 1 Vragen

Maar waarom moet het dan een nieuwe zijn? kan toch ook eenzelfde type teruggeven zodat ze niet benadeeld zijn? staat nergens in dat ze ter vervanging een nieuwe moeten hebben alleen een vervanging. dus dat kan ook een gebruikte iphone zijn.

ro
door ron530 - Aug 12, 2015 om 17:50
4084 Antwoorden / 17 Vragen

De Iphone 4S 16GB doet gerefurbished al om en nabij 250 tot 300 euro, pro assist neemt uiteraard de duurste variant en vermeerderd met die 35 euro kosten komt het gevraagde bedrag redelijk in de buurt.
De algemene voorwaarden zijn helder dus zit er niets anders op om dat bedrag te voldoen.

diumenge
door diumenge - Aug 12, 2015 om 18:18
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=dwareman1966 schreef op woensdag 12 aug 2015, 17:43]Maar waarom moet het dan een nieuwe zijn? kan toch ook eenzelfde type teruggeven zodat ze niet benadeeld zijn? staat nergens in dat ze ter vervanging een nieuwe moeten hebben alleen een vervanging. dus dat kan ook een gebruikte iphone zijn.
Ze weten nooit zeker of die gebruikte iPhone dan in dezelfde staat is als het leentoestel.

getty
door getty - Aug 12, 2015 om 18:20
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Hoe oneerlijk u het ook vind, het is kansloos. U hebt een toestel geaccepteerd als leentoestel en daar horen voorwaarden bij. U zult dus moeten betalen.