eu
door eukie Feb 20, 2013 om 11:59
Computers & telefonie

Verminkte tekst

Ik heb de vraag geloof ik al eerder gesteld, maar het probleem is nog niet opgelost. Ik gebruik Mozilla Thunderbird als e-mail programma. Leestekens worden verminktr doorgegeven. Als volgt (voorbeelden):
Kijk op onze  website.
Ze zou zo w©ér voor het klooster kiezen.
w©….ér (waarschijnlijk het woordje “”wáár””)
âC”” ik vier gewoon de verjaardag van mijn zoon âC”” (aanhalingstekens openen/-sluiten)

654 5 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Feb 20, 2013 om 12:22
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo eukie,

Toetsenbordinstelling wel goed?
Probeer eens Ctrl +Shift

aurora1
door aurora1 - Feb 20, 2013 om 12:24
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dag eukie,

Kijk eens of je wel de pc op Verenigde Staten (internationaal) hebt ingesteld. Als het goed is zie je rechts onderaan op je beeldscherm bij de datum luidspreker etc. een klein rechthoekje. Dat aanklikken en een vinkje voor Verenigde Staten (internationaal) zetten. Misschien lost dat het probleem op.

vr.gr.

eu
door eukie - Feb 20, 2013 om 12:55
61 Antwoorden / 70 Vragen

Hallo edrick3 en aurora1: Het probleem doet zich alleen voor bij ontvangen mail van diverse afzenders (waaronder de digitale versie van een krant). De toetsenbordinstellingen zijn goed, evenals de taal (engels/amerikaans).

aurora1
door aurora1 - Feb 20, 2013 om 13:21
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Misschien heb je hier dan iets aan: KLIK?

edrick3
door edrick3 - Feb 20, 2013 om 14:04
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@eukie,

Heb hetzelfde met mail van één persoon.
Die gebruikt blijkbaar een andere tekenset.
Heeft de link van aurora1 betreffende UTF8 de oplossing gegeven?