wessel
door wessel Nov 13, 2005 om 14:58
Computers & telefonie

Versatel 20 MB + voetbal problemen

IK heb sinds kort een 20 MB Versatel ADSL verbinding. Het was een upgrade van een ADLS plus pakket. Met telefoon en digitale televisie. Ik er een boek over schrijven hoe dat gegaan is maar beperk me tot 1 vraag.


De verbinding valt 5 - 10 keer per dag weg. Dan moet  het multi media modem worden herstart door a) de electriciteit kort te onderbreken of b) het apparaat te herstarten. Ik denk dat het aan een instabiel netwerk van Versatel ligt maar zou het ook aan een conflict tussen mijn PC en het Versatel netwerk kunnen zijn? Netwerkkaarten of firewalls of .... ?


 


 

734 5 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

mathieu90
door mathieu90 - Nov 13, 2005 om 18:33
6 Antwoorden / 0 Vragen
0

Heer/Mevrouw,


Vervelend dat de verbinding steeds wegvalt, maar dat hoef ik u vast niet te vertellen.
Ik vind het zeker raar dat u het Multi Media Modem op die manier moet behandelen, om uw internet-verbinding werkende te krijgen.
Ik denk daarom zelf dat uw Multi Media Modem de kwade geest is.
Zou u uw firewall(s) en virusscanner(s) willen publiceren in uw reactie?

Vriendelijke Groet.

im
door imparo - Nov 14, 2005 om 11:59
3 Antwoorden / 0 Vragen
0

Het lijkt me erg sterk dat het aan de pc ligt. Nu kan ik een heel technisch verhaal gaan houden, maar als dezelfde computer op het vorige abbonnement wel goed werkte en daarvoor werd dezelfde netwerkkaart gebruikt, dan kan het niet aan de pc liggen.


Het modem is defect of het signaal is te zwak. Beiden een probleem van Versatel! Ik heb zelf trouwens dezelfde verbinding (20 mbit) met waarschijnlijk hetzelfde apparaat en heb er nooit problemen mee.

ko
door koekman - Nov 14, 2005 om 18:31
18 Antwoorden / 0 Vragen
0

Aanvulling/commentaar op de voorganger:


Waar staat dat dit bij een andere aanbieder wel heeft gewerkt? Overigens is het dan nog maar de vraag of daarbij bijvoorbeeld gebruik werd gemaakt van bijvoorbeeld iets 'simpels' als Fixed IP, of DHCP; Een PC kan prima met Fixed IP omgaan, maar moeite hebben met DHCP.


Aanvulling op eerdere antwoorden:


U heeft vast vrienden/familie/kennisen die de beschikking hebben over een laptop. Vraag hen deze een keer mee te nemen, en bij u te komen testen (dus voor een hele middag bijvoorbeeld). Als dit wel werkt, weet u waar het probleem vandaan komt. Werkt dit ook niet, dan is het ook duidelijk.

wessel
door wessel - Nov 16, 2005 om 14:28
3 Antwoorden / 8 Vragen
0

Beste,


 


Ik heb een Windowsfirewall en Norton Antivirus.

Vriendelijke groet,

Wessel

ja
door jacklooman - Nov 22, 2005 om 11:48
1 Antwoorden / 1 Vragen
0

dit is meer een aanvulling dan een antwoord telefoon en internet werken prima{na een moeilijke start aangesloten twee dagen werken en daarna zes weken niets}nu doet de tv decoder het al vier weken niet. mailen en telefoneren dat helpt niet . er zou toch wel wat aan te doen zijn?

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Be
Benni - Sep 17, 2024 om 13:25
Huishouden & energie

Moet een winkel je ook helpen als de garantie verlopen is

Hallo,

Wij hebben een plisségordijn gekocht bij Kwantum. Die hield ons lang aan het lijntje wat betreft reparatie. Toen kwam de aap uit de mouw: de garantie was verlopen (met 3 maanden). Maar dat was nog niet alles. Toen we vroegen of er een (uiteraard betaalde) monteur kon komen, werd dit geweigerd. De monteur repareert "immers" enkel binnen de garantietermijn?

Wij vinden d ... Lees meer

S.
S.Lander - Aug 5, 2024 om 15:09
Winkels & webshops
Berkenbosch Mode

Berkenbosch Mode

Goedendag,

Ik heb bij een webshop winkel 3 jurkjes besteld. De jurkjes heb ik ontvangen. 2 van de 3 jurkjes wijken sterk af qua kleur en 1 jurkje is echt totaal een andere kleur. Namelijk zwart i.p.v. salie groen. Nu wil ik de jurkjes retourneren. Via de mail krijg ik antwoord dat ze de jurkjes niet terug willen nemen, want afgeprijsde artikelen nemen ze niet terug. Wel krijg een 25% ko ... Lees meer

Ed
Edith vL - Sep 17, 2024 om 10:26
Vrije tijd & tuin

Electrische fiets gewonnen; 11 maanden later nog niet in huis

Mijn man heeft medio oktober 2023 met een winactie van Esso een elektrische fiets van Bayck gewonnen. We zouden binnen 2 weken gebeld worden voor het maken van een afspraak om de fiets te leveren. Dit gebeurde niet. 
Nadien is meer dan eens contact geweest met Bayck en Esso. Er zijn zelfs 2 data geweest waarop ze de fiets zouden bezorgen, maar die afspraken zijn op het laatste moment afgezeg ... Lees meer