ge
door gelito Sep 8, 2016 om 20:20
Computers & telefonie

Verwijderen van windows update

Als ik mijn PC afsluit krijg ik bijna dagelijks de tekst te lezen "Configuratie van Windows voorbereiden. Schakel computer niet uit".
Vervogens duurt het soms een uur of langer voordat de PC uiteindelijk afsluit. Dit probleem heb ik eerder gehad en hier geplaatst en kreeg toen van één van de lezers (ben helaas zijn naam kwijt) de tip om in het Configuratiescherm update KB3035583 te verwijderen. Dat bleek een goede tip, want het werkte zeer goed ........ voor een tijdje, want nu heb ik hetzelfde probleem, maar voornoemde updat zie ik niet meer terug, dus kennelijk is er een nieuwe irritante update.  Wie weet opnieuw een oplossing ?

6316 5 Rapporteer

marita5
door marita5 - Sep 8, 2016 om 20:34
11534 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Gelito ,

Probeer nog eens hetzelfde om te kijken of deze update er wel nog opstaat , misschien geïnstalleerd via aanbevolen update`s :

Ga naar Configuratiescherm , Systeem en Beveiliging ,  Windows Update .

Klik dan op Geïnstalleerde update`s .
Type boven in het zoekveld kb3035583 , wanneer deze update tevoorschijn komt selecteer deze en klik met rechts op verwijderen .
Computer opnieuw opstarten .
Ga terug naar Windows update en klik op , naar update`s zoeken .
Staat deze update (kb3035583 ) weer bij aanbevolen / optionele update`s selecteer deze weer klik met rechts en kies verbergen .
Dan weer terug naar Windows Update , instellingen wijzigen , kies bij Belangrijke update`s , naar update`s zoeken maar laat mij bepalen of ik ze wil downloaden en installeren .

Als laatste vink Aanbevolen update`s uit , de reden waarom ziet u hier ,

http://www.computeridee.nl/nieuws/windows-update-start-zelf-windows-10-upgrade-vanaf-2016/

Het kan ook zijn dat deze update op de achtergrond draait , Windows-programma voor verwijderen van schadelijke software voor Windows 8, 8.1, 10 en Windows Server 2012, 2012 R2 x64-editie - augustus 2016 (KB890830) is maar een suggestie deze update heb ik op verbergen gezet .

aurora1
door aurora1 - Sep 8, 2016 om 22:43
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Anders als u automatisch updaten aangevinkt heeft staan, dat vinkje weghalen en handmatig updaten als het u uitkomt.

Gr
door Grunn1 Sep 9, 2016 om 01:39
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Wil in Windows 10 niet meer.

ph
door philip36 - Sep 9, 2016 om 11:11
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Heeft u het probleem op kunnen lossen?
Als het nog eens gebeurt dat de computer niet af wil sluiten, om wat voor reden ook, de aan/uit knop ingedrukt houden tot computer uit is.

costnix
door costnix Sep 9, 2016 om 11:45
2874 Antwoorden / 1 Vragen

En anders de stekker van de PC uit het stopcontact trekken (wel heel bruut)
Ik heb dat één keer moeten doen. Wonder boven wonder startte de computer weer normaal op. De oorzaak heb ik nooit kunnen achterhalen :-(

ge
door gelito - Sep 11, 2016 om 12:16
33 Antwoorden / 20 Vragen

Beste Marita5, en alle anderen die gereageerd hebben op mijn vraag,
Ik heb het een en ander uitgeprobeerd, met name via de links die waren bijgevoegd bij de reacties, en het resultaat is dat die melding nu verdwenen is! Wel duurt het afsluiten ietsje langer dan normaal, maar dat vind ik geen probleem. Dus allemaal bedankt !

marita5
door marita5 Sep 11, 2016 om 15:37
11534 Antwoorden / 15 Vragen

@Gelito , ik weet niet of u deze update KB890830  op verbergen hebt gezet . deze update komt iedere tweede dinsdag van de maand terug , kunt u op verbergen zetten deze heeft u niet nodig . Ps. stond update kb3035583 er nog op ?

marita5
door marita5 Sep 11, 2016 om 15:43
11534 Antwoorden / 15 Vragen

Lees ook dit eens betreft afsluiten laptop https://www.windows-helpdesk.nl/windows-sneller-afsluiten/