ja
door jarivla Jun 7, 2016 om 09:26
Computers & telefonie

Video deluxe 2014

Ik heb, in video deluxe 2014 plus, een montage gemaakt op mijn pc met Windows 10 die ik wil overzetten naar een WD my passport ultra om deze dan op mijn tv te kunnen afspelen.
Tot op heden lukt dit mij niet?
Weet iemand misschien hoe ik dit moet doen?
Anders moet ik steeds een dvd branden maar vind dat niet prettig.
Graag uw reactie a.u.b.
Bijvoorbaat mijn dank!

2128 8 Rapporteer

ph
door philip36 - Jun 7, 2016 om 09:36
2275 Antwoorden / 4 Vragen

U zou de video eens kunnen opslaan als een avi-bestand.
Als het avi bestand niet wil afspelen moet u wat spelen met de instellingen voor het aanmaken van het avi bestand.
Avi's zijn meestal wel direct af te spelen op een 'moderne' tv.
Kan dus ook op een usb stick welke u in een usb poort van de tv steekt.

Kijk eens op onderstaande link bij opslaan op een usb stick.
Geldt natuurlijk ook voor opslaan op een externe HD.
http://www.videoclubaalsmeer.nl/PDF%20file/Tips%20voor%20het%20werken%20met%20Magix%20versie%202014.pdf

ja
door jarivla Jun 7, 2016 om 16:14
194 Antwoorden / 101 Vragen

Bedankt Philip36 voor uw snelle reactie!
Ga het zeker proberen al weet ik nog niet hoe ik er een AVI bestand van moet maken.
Als het is gelukt hoort u dat van mij.

Groeten.

ph
door philip36 Jun 7, 2016 om 17:01
2275 Antwoorden / 4 Vragen

@jarivla
in Video deluxe 2014 moet u eens kijken bij uitvoerbestand.

ja
door jarivla Jun 8, 2016 om 17:23
194 Antwoorden / 101 Vragen

Het is mij niet gelukt om de video op mijn externe schijf te  kunnen plaatsen.
Uitvoerbestanden kan ik ook nergens vinden?

Kan het soms zijn dat het programma verouderd is?

ph
door philip36 Jun 8, 2016 om 17:52
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Rechtsboven in video de luxe zou een knop Exporteren moeten staan.
Met exporteren kun je aangeven hoe het videobestand geëxporteerd moet worden.
Het mag, om het simpel te houden, i.p.v. In Avi exporteren ook in MP4 exporteren.
Het is de bedoeling dat, als je klaar bent met het samenstellen van de video je een keuze maakt hoe je dat bestand wilt opslaan.
Op DVD of exporteren waarbij je aangeeft waar het videobestand op af te spelen moet zijn.
Kijk eens bij Exporteren naar de eerste twee opties, dat zijn Als videobestand uitvoeren en de tweede is Voor apparaat uitvoeren.
Dat voor Apparaat uitvoeren zal de video wel naar een MP4 bestand opslaan.
Dacht dat mijn link de handleiding van video deluxe 14 was, kijk in die handleiding op pagina 25.

ja
door jarivla Jun 10, 2016 om 08:55
194 Antwoorden / 101 Vragen

Ik ben er druk mee bezig geweest maar zonder resultaat tot nu toe?

ja
door jarivla Jun 13, 2016 om 16:26
194 Antwoorden / 101 Vragen

PHILIP36 na vele pogingen zonder resultaat heb ik uiteindelijk het programma opnieuw geinstalleerd.
En ja hoor...........nu lukte het wel.
Ik vermoed dat er iets niet goed was geinstalleerd of dat er iets ontbrak?
Het is uiteindelijk gelukt en daar gaat het om.

Nogmaals bedankt voor uw medewerking!

ph
door philip36 Jun 14, 2016 om 07:34
2275 Antwoorden / 4 Vragen

@jarivla
Fijn te horen dat het nu werkt.
Bedankt voor het terugmelden.

Ma
door MacWally - Jun 7, 2016 om 12:28
151 Antwoorden / Vragen

Sommige TV,s kunnen nogal eigenwijs zijn wat betreft bestandsformat. Soms eist de TV een DCIM mapje met daarin een videobestand met 8 karakters. Met de komst van de SMARTtv is het ook handig om te vertellen wat voor TV u heeft . Als u een SMARTtv bezit heeft u helemaal geen WD my passport ultra nodig. Via een app op PC en TV rechtstreeks naar de TV. Download Plex. Voor Plex Slideshow of video altijd opslaan als MP4. Als uw TV de Plex app niet ondersteund kun je de video ook afspelen vanaf je Smartphone of Tablet via de app iMediashare voor Android of IOS. De app iMediashare ondersteund ook sinds kort Plex.

ja
door jarivla Jun 7, 2016 om 16:18
194 Antwoorden / 101 Vragen

Hallo Macwally,

Bedankt voor uw snelle reactie.
Dit wist ik niet dat je met de PC een app kon maken die een smart TV rechtstreeks verbind met de PC.
Ga dit zeker proberen.

Bedankt nogmaals.

Groeten.

ja
door jarivla Jun 10, 2016 om 08:53
194 Antwoorden / 101 Vragen

Kunt u mij vertellen hoe en waar ik dit kan vinden op mijn PC.

ja
door jarivla Jun 13, 2016 om 16:27
194 Antwoorden / 101 Vragen

Ik heb het programma van Magix opnieuw geinstalleerd en nu werkt het wel!

Bedankt voor uw moeite.

diumenge
door diumenge - Jun 7, 2016 om 18:07
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Het is handiger om aan te geven wat er niet lukt. Zo is elk antwoord, ondanks de goede bedoelingen, een gis.

ja
door jarivla Jun 8, 2016 om 17:18
194 Antwoorden / 101 Vragen

Het is de bedoeling dat de door mij gemaakte videomontage opgeslagen wordt op mijn externe schijf zodat ik deze overal kan laten zien.
Hoe ik dit moet doen weet ik niet en kan dit ook nergens vinden bij Magix?
Foto,s staan binnen no time op de schijf, maar video,s niet, en dat vind ik vreemd.

diumenge
door diumenge Jun 8, 2016 om 17:37
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Er zal toch wel een Opslaan (als) functie in Magix zitten?

ja
door jarivla Jun 10, 2016 om 08:52
194 Antwoorden / 101 Vragen

Dat klopt ook DUMENCE alleen staat daar geen WD My Paspoort bij en ook niet wat er op lijkt?
De externe schijf wordt wel aangegeven als I in dit geval, maar opslaan....vergeet het maar!
En deze schijf heeft ruimte zat overigens.

akkerdistel
door akkerdistel - Jun 8, 2016 om 12:56
1790 Antwoorden / 3 Vragen

tl;dr

Video opslaan
Dat bestand verplaatsen naar HDD
Klaar.

ja
door jarivla Jun 8, 2016 om 17:20
194 Antwoorden / 101 Vragen

Het bestand verplaatsen naar HDD zegt u.
Kunt u mij a.u.b. uitleggen hoe ik dat moet doen?
Ik begrijp er soms niks van.
Zal mijn leeftijd wel zijn denk ik?

akkerdistel
door akkerdistel - Jun 8, 2016 om 19:01
1790 Antwoorden / 3 Vragen

^^ Dan open je (deze) computer 2 maal; scherm 1 ga naar het bestand op de computer en in scherm 2 open je de externe HDD. Dan sleep je het bestand van de computer naar de HDD, even wachten en klaar.

Extra tip; voor dit soort zaken is Total Commander extreem handig, veel overzichtelijk en heeft tig andere handige opties plus de mogelijkheid om naar bestanden te zoeken, maar dan razendsnel, op jouw computer.

Nog meer vragen? Schroom je niet om ze stellen! Domme vragen bestaan namelijk niet..

ja
door jarivla Jun 11, 2016 om 16:29
194 Antwoorden / 101 Vragen

Ik ga dit zeker proberen.
Lijkt mij een goed programma?

ph
door philip36 - Jun 10, 2016 om 10:50
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Ik heb even de testversie van Magix video geinstalleerd.
Als je een film geladen hebt of klaar bent met samenstellen is het laatste wat moet gebeuren: Branden.
I.p.v branden ga je nu rechtsboven naar Exporteren (in versie 16 is dat een liggende streep met een pijl naar boven wijzend, in versie 14 kan dat een ander symbool zijn)
In het scherm wat geopend wordt kies daar voor de eerste optie Als videobestand uitvoeren.
Dan kiezen voor kwaliteit en voor Formaat kiezen voor mpeg-4.
Dan kiezen voor Opslaan, waar je kunt aangeven waar de mpeg-4 file opgeslagen moet worden, dat zal dan wel bij u (i) zijn de externe HD.
Anders als tussenstap gewoon op de interne HD opslaan.

Voor uw bestaande video, in video deluxe laden of het project ervan, wat misschien nog bij video deluxe onder Projecten staat.

Een leuke site met veel informatie ook over magix, is bijHans.info
http://www.bijhans.info/Magix.html

Horen wel of het gelukt is.

ph
door philip36 - Jun 11, 2016 om 10:39
2275 Antwoorden / 4 Vragen

@jarivla
Voor het converteren van uw video file of DVD naar mpeg4 of avi, is tot morgenvroeg 10 uur  Videomizer2 gratis te downloaden.
https://nl.giveawayoftheday.com/videomizer-2/

ja
door jarivla Jun 11, 2016 om 16:23
194 Antwoorden / 101 Vragen

Bedankt voor de tip!
Ga hem downloaden en proberen.

Ma
door MacWally - Jun 11, 2016 om 17:55
151 Antwoorden / Vragen

Vooruit dan maar weer. Voor de digibeten onder ons heb ik een simpele oplossing. We gaan nu niets downloaden of installeren op de PC en smartphone. We doen het nu puur natuur. Sluit je Android toestel aan op de computer en wacht even totdat ie door de PC is gevonden. Ik heb even een filmpje op Youtube geplaatst en kijk in full HD en voledige scherm hoe het  zo gemakkelijk werkt. Open de galerij op je telefoon  en zie daar het filmje wat je zelf gemaakt hebt en laat het afspelen. Rechtsboven op het schermpje zie je een TV icoontje klik erop en kies dan jouw TV. De film word na enkele seconden afgespeeld op je TV.

ja
door jarivla Jun 13, 2016 om 16:29
194 Antwoorden / 101 Vragen

Bedankt voor het duidelijke filmpje.
Dit werkt prima zo!