delay
door delay Oct 3, 2005 om 20:07
Computers & telefonie

Video naar Computer

Hallo,

Op welke website kan ik een uitgebreide uitleg vinden hoe ik een videoband naar de computer zet, of u kunt het mij ook uitleggen.

Dank u wel

Greetz TK

1173 16 Rapporteer

zo
door zoefkassa - Oct 3, 2005 om 20:59
7 Antwoorden / 0 Vragen

Video overzetten naar de computer is opzich vrij eenvoudig.

Een beetje snelle computer en een goede tv kaart zijn vereist.

Op de tv kaart sluit je de videorecorder aan.

Ik heb zelf de Hauppauge WinTV PVR 150, een goede tv kaart met
hardwarematige mpeg encoder, dat houd in dat de video wordt
gecomprimeerd in MPEG2 via een speciale chip, zodat de proccesor niet
zwaar belast word.

Veel gigabytejes vrij op de harde schijf is een vereiste, minimaal 20 GB.

Voor het overzetten op dvd is natuurlijk een dvd brander nodig.

Bij de PVR 150 zit allerlei software bijgeleverd, Zoals Ulead, wintv 2000 enz.

deze kaart kost ongeveer 90 euro.

Verdere vragen beantwoord ik graag.

De groeten!

delay
door delay - Oct 4, 2005 om 09:01
35 Antwoorden / 61 Vragen

Ik heb alles aangesloten, met welk programma zorg ik ervoor dat de bestanden MPEG-2 worden, want ik heb geen kaart ervoor. En met welk programma zorg ik ervoor dat mijn computer kan communiceren met mijn videorecorder?

Thank TK

delay
door delay - Oct 4, 2005 om 09:29
35 Antwoorden / 61 Vragen

Kunt u ook zeggen welke draden ik waar moet aansluiten (naar de computer)?

Thanks TK

dirck
door dirck - Oct 4, 2005 om 10:28
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Heb je wel een TV-kaart in je computer?

TV-kaart is iets anders dan een videokaart.

zo
door zoefkassa - Oct 4, 2005 om 14:11
7 Antwoorden / 0 Vragen

Misschien zou u even de specificaties van de pc kunnen noemen,
dan kan ik vertellen wat u verder nog nodig hebt.
Maar een videokaart is wat anders dan een tv kaart zoals al gezegd is.
TV out is wat anders dan een TV kaart.
Als u het via de computer te ingewikkeld vindt, is een harddisk dvd recorder misschien een optie.
Maar als u een goede computer heeft is een tv kaart goedkoper.
MPEG 2 coderen kan zowel via zo'n chip als via software zoals TMPGEnc, Pinnacle, Nero enz.

Verdere vragen beantwoord ik graag.

De groeten!

delay
door delay - Oct 4, 2005 om 22:50
35 Antwoorden / 61 Vragen

Mijn computerspecificaties:

2.2 GHz, PCI tv tunerkaart, 512 MB, 120 GB hardeschijf.

Wat ik zou willen weten is hoe moet ik ten eerste mijn Video-recorder aansluiten? Ik heb een COAX poort achterin mn pc en Comp in en Geluid R en Geluid L (ik nam aan dat (-(-0-)-) geluid was).

Welke software heb ik nodig voor het kopieren van die videobanden naar mijn pc.

Greet\ TK

zo
door zoefkassa - Oct 5, 2005 om 15:20
7 Antwoorden / 0 Vragen

Werkgeheugen, harde schijf en processor voldoen prima.

U heeft dus al een tv kaart, maar welke?

als u de bijgeleverde cd heeft, neemt u met het capture programma van de kaart (programma om de beelden mee vast te leggen)

de band naar de computer op.

De bekabeling:

Een coax kan gebruikt worden, maar composiet en L/R kunnen ook gebruikt
worden door middel van een scartblokje, een composiet kabel (met die
gele tulpplugjes) en een kabel met aan de ene kant rood/wit tulpplugjes
(wit kan soms ook zwart zijn, verschilt per kabel) en aan de andere
kant een 3,5 mm jack plug (koptelefoon plugje)

Bij de ene kaart gaat de audio via de line in van de tv kaart, bij de andere kaart weer via de line in van de geluidskaart.

Het valt dus niet mee om het uit te leggen, aangezien ik niet weet
welke kaart u heeft, en niet elk programma elke kaart ondersteund.

In het blad Computer! TOTAAL nr.9 2005 staat een interesant artikel over video's op dvd zetten (is wel te lezen bij de bieb)

Ik ben er weer voor verdere vragen.

De groeten!

delay
door delay - Oct 5, 2005 om 16:16
35 Antwoorden / 61 Vragen

Hallo,

Dank u wel voor al uw antwoorden, ik ben nog niet zo goed met computers dus kunt u zeggen hoe ik kan zien welke kaart ik heb?

U zegt dat COAX kan gebruikt worden, maar als ik COAX gebruik moet ik dan die andere kabels ook aansluiten?

Ik heb ook nog een poort dat heet S-Vid In kunt u mij vertellen wat dat doet?

En welke manier is het makkelijkst om een recorder aan mn computer aan te sluiten?

En kunt u misschien een paar programmanamen geven die ik kan gebruiken voor het opnemen? (Pinnacle weet ik al)

En bedankt voor uw tijd om het mij uit te leggen.

Greetz TK

delay
door delay - Oct 5, 2005 om 20:49
35 Antwoorden / 61 Vragen

Hallo,

Ik wilde u bedanken voor al uw vragen enzovoorts. U heeft me heel ver geholpen. Maar ik ben niet zo goed met de pc dus heb ik nog steeds een paar vraagjes. Btw het heet ook bij windows XP apparaatbeheer. Ik heb meer apparaten dan ik dacht. Kan het zijn dat het ASUS WDM TV Tuner heet? of heet het IEE Compliant 1394 Host Controller want ergens heb ik gelezen dat IEE ook iets met video te maken heeft. Er is ook nog iets als ASUS TV7134 WDM Video Capture.

Dank u voor uw hulp. U bent geweldig.

Greetz TK

zo
door zoefkassa - Oct 5, 2005 om 20:49
7 Antwoorden / 0 Vragen

Bij apperaatbeheer is te zien welke kaart u heeft,

kijk bij video en foto dingen enz, ik kan het nu niet uitleggen hoe het
onder xp heet, aangezien ik geen xp op mijn computer heb.

U kunt ook de pc even openschroeven en kijken wat er op de kaart staat, of er even een foto van maken.

Die s-vid is S-video (letters wat vervaagd, denk ik) maar daar hebt u alleen met een S-vhs recorder wat aan.

Coax is wel het makkelijkst aan te sluiten en transporteert zowel video
als audio, maar de kwaliteit is vaak minder dan composiet.

Maar met een goede coax kabel valt het niet zo op.

Sommige tv kaarten moeten buitenlangs de computer met de geluidskaart verbonden worden.

Bij Hauppauge tv kaarten zit Wintv 2000 meegeleverd om opnamen mee te
maken, en bij Pinnacle kaarten zit volgens mij Pinnacle Showcenter,
maar dat weet ik niet zeker.

Voor verdere vragen ben ik er weer.

De groeten!

door45
door door45 - Oct 5, 2005 om 20:56
14 Antwoorden / 17 Vragen

Als het eenmalig is; laat het door de HEMA op DVD zetten! Kost Euro 19,95.

Groeten, Door

zo
door zoefkassa - Oct 6, 2005 om 16:26
7 Antwoorden / 0 Vragen

Om even te beginnem met die 1394 Host Controller,

dat is namelijk een firewire kaart om bv. een camcorder digitaal mee aan te sluiten.

Maar met analoge apperaten heeft u zonder extra apperatuur  er niks aan.

Die asus tv tuner is de tv kaart.

Dus met een coax kabel verbinden met de videorecorder.

En dan met de software op de bijgeleverde cd (ik weet helaas niks van
Asus tv kaarten) de boel opnemen, of met een ander programma zoals
ulead, magix, of pinnacle enz. de video opnemen.

Maar ik weet  niet zeker of deze programma's met de Asus tv kaart kunnen werken.

Windows Movie Maker is ook te proberen.

Wel moet de tv kaart afgesteld worden op de feqentie van de videorecorder, in geval van een coax verbinding

Nog even een vraagje aan u:

Waar moeten de opnames op bewaard worden?

op dvd, vcd of harde schijf?

In ieder geval, u bent al een heel eind op weg.

Met ASUS TV7134 WDM Video Capture wordt de tv kaart genoemd in programma's zoals Pinnacle, Ulead enz.

Voor verdere vragen ben ik er weer.

De groeten!

delay
door delay - Oct 7, 2005 om 09:15
35 Antwoorden / 61 Vragen

Hallo,

Ik wil mijn video op de harde schijf opslaan, neemt een stuk minder ruimte in beslag dan al die videobanden.

Hoe vind ik eigenlijk de frequentie en hoe zet ik die van mijn videorecorder?

Groeten TK

zo
door zoefkassa - Oct 7, 2005 om 16:39
7 Antwoorden / 0 Vragen

Naar de harde schijf kopieren is inderdaad heel praktisch om makkelijk iets op te zoeken enz.

Maar bewaar de orginele banden wel in een doos op zolder bijvoorbeeld, mocht de harde schijf crashsen.

Voor het opzoeken van de feqentie:

Laat de band lopen en doe een autoscan in het captureprogramma.

U heeft er helaas niet bij verteld welke software u ervoor gebruikt, dus dat vraag ik hierbij dan even.

Voor verdere vragen ben ik er weer.

De groeten!

delay
door delay - Oct 8, 2005 om 18:21
35 Antwoorden / 61 Vragen

Hallo,

Ik gebruik Pinnacle.

Groeten TK

ze
door zero7 - Nov 3, 2005 om 14:03
3 Antwoorden / 5 Vragen

Hoi hier is Zero7 heb zelf ook een vraag: Zelf heb ik studio 9+ maar ik kan geen videobeelden overzetten naar m'n HD hoe kan ik dat doen ben al 8 maanden bezig om dat voor elkaar te krijgen. Heb een terratec apparaatje om analoog om te zetten naar gigi Ik wil namelijk de oude video's van onze kids bewerken en dan op DVD gaan branden. Mijn videorecorder is een samsung sv-230x Zou zo graag iemand willen kennen die mij goed kan helpen want na 8 maanden proberen wordt ik er moedeloos van!!!!????

groetjes,

Zero 7