ra
door ravdhout Nov 24, 2010 om 03:09
Computers & telefonie

Virus

Tijdens het surfen heb ik een smerig virus genaamd
"SECURITY TOOL" op mijn p.c. binnengekregen wat ik er met geen mogelijkheid meer afkrijg. Ik gebruik Windows 7 ter info.
Al van alles geprobeerd. Zodra ik probeer verwijderingsprogramma's te installeren wordt alles geblokkeerd door die tool. Kan nog wel surfen, maar mijn mail kan ik ook niet meer openen.Mijn AVG virusscanner wordt ook geblokkeerd. Heeft iemand hier dezelfde ervaring gehad en mij advies geven? Bij voorbaat al mijn hartelijke dank!

8191 35 Rapporteer

freya
door freya - Nov 24, 2010 om 10:13
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo ravdhout,

Wat je kunt proberen is om de computer in 'veilige modus' te starten. Dus, computer uitschakelen, bij het opstarten enkele malen op (F5) of (F8) drukken tot er een menu verschijnt en dan voor 'veilige modus' kiezen. Als de computer helemaal opgestart is (kan even duren) een 'systeemherstel' naar een eerdere datum uitvoeren.

m.vr.gr. Freya

ikbenik
door ikbenik - Nov 24, 2010 om 10:52
2845 Antwoorden / 27 Vragen

AVG heeft die gewoon doorgelaten.
Dus AVG eraf halen en een goede anti-virus installeren, zoals bijvoorbeeld Kaspersky, Norman, NOD32.
Wil je toch een gratis, kies dan voor Avast.

Maar laat aub AVG, McAfee en Norton links liggen.

AVG en McAfee zijn gewoon troep.

jg
door jg - Nov 24, 2010 om 12:35
5 Antwoorden / 0 Vragen

Probeer het eens te verwijderen met MBAM. Zie voor meer info: http://www.gratissoftwaresite.nl/downloads/Malwarebytes+Anti-Malware+anti-spyware

Dit wordt heel vaak aangeraden door experts en is heel makkelijk en gratis te gebruiken.

Verdere tips over dit soort problemen (en goede hulp als je er niet meer uitkomt) haal ik vaak bij http://www.nucia.eu/

Succes!

welcome
door welcome - Nov 24, 2010 om 12:37
39 Antwoorden / 2 Vragen

Helaas ben ik het niet met u eens, Kaspersky is pas nog gehackt, http://www.zdnet.nl/news/121479/hackers-nemen-kaspersky-te-grazen/
Dat wat is wijsheid, ik heb ze gemaild, maar hulden zich in stilzwijgen. F8 en back dating werkten ook niet, dat het werd formaten en opnieuw installeren. OP het moment gebruiken wij de gratis Windows virus scanner en tot nu toe geen problemen en het laat ook geen advertentie achter op de email.
Spybot helpt ook wel eens en ook windows one live scanner schoont de zaak op, maar het ligt allemaal aan de hardnekkigheid van het virus.
JP.

klm086
door klm086 - Nov 24, 2010 om 12:43
14 Antwoorden / 1 Vragen

Ben het volkomen met ikbenik eens ...NOD32 installeren , die haalt het virus-bestand er uit .
Bij mij stond die troep er ok op;
C:/ Documents and settings / gebruiker / Local Settings / Temp
Kijk daar maar eens.

ta
door tar - Nov 24, 2010 om 12:43
522 Antwoorden / 9 Vragen

Hey Ravdhout,

Al eens de gratis scan en verwijderingsgereedschap van F-secure geprobeerd?

F-secure

Begin niet aan Kaspersky als je niet een krachtig en/of nieuw systeem hebt; door de Rootkit-scan van Kaspersky -die niet uit te schakelen is- wordt je computer onnodig vertraagd...

ta
door tar - Nov 24, 2010 om 12:51
522 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=welcome schreef op woensdag 24 nov 2010, 12:37]Helaas ben ik het niet met u eens, Kaspersky is pas nog gehackt, http://www.zdnet.nl/news/121479/hackers-nemen-kaspersky-te-grazen/
Dat wat is wijsheid, ik heb ze gemaild, maar hulden zich in stilzwijgen.

Het "vriendelijke" helpdesk-personeel van Kaspersky houdt niet van commentaar en wist gewoon lastige vragen!

Tevens heeft Kaspersky Benelux oorlog met Kaspersky Rusland en de voortgang voor Benelux klanten is lang niet zeker.

De scanner van Kaspersky scant elke keer je computer als je hem opstart -ook als je je computer na een paar minuten opnieuw opstart- met een Rootkit-scan die soms 20 minuten of langer duurt en je systeem gijzelt!
De Rootkitscanner is niet (tijdelijk) uit te zetten!

juisterrr
door juisterrr - Nov 24, 2010 om 12:59
3 Antwoorden / 0 Vragen

Een uitstekend antwoord van JG, er zijn nog meer fora die zijn bezig houden met virus en malware bestrijding. Bv. HijackThis.nl is er zo een.
http://www.hijackthis.nl/forum

=jg schreef op woensdag 24 nov 2010, 12:35: Probeer het eens te verwijderen met MBAM. Zie voor meer info: http://www.gratissoftwaresite.nl/downloads/Malwarebytes+Anti-Malware+anti-spyware

Dit wordt heel vaak aangeraden door experts en is heel makkelijk en gratis te gebruiken.

Verdere tips over dit soort problemen (en goede hulp als je er niet meer uitkomt) haal ik vaak bij http://www.nucia.eu/

Succes!

th
door thomas46 - Nov 24, 2010 om 12:59
43 Antwoorden / 6 Vragen

Krijg je bij dat virus toevallig ook nog een melding, dat je er af kan komen als je hun programma kkopt ?

th
door thomas46 - Nov 24, 2010 om 13:02
43 Antwoorden / 6 Vragen

Remove Fake Antivirus 1.70

Remove Fake Antivirus verwijderd de populairste nep-antivirus programma's van je pc.
Wat is een nep-antivirus programma ? Dit is een type virus/schadelijke software dat zich vermomt
als een antivirus programma. Het infecteert je pc als je bij toeval op een link klikt in een website
en die dan dit programma download naar je pc in plaats van je naar een andere pagine te brengen.
Vervolgens start het op als je je pc opstart, en scant het je pc en meldt vervolgens dat je pc
geinfecteert is met virusssen die er helemaal niet zijn. Daarna probeert het je te overtuigen dat je
pc alleen gered kan worden door een exemplaar van het nep programma te kopen.
Dit antivirus programma is echter volkomen nutteloos en doet niks. Jij bent wel je geld kwijt.
Deze nep antivirus programma's moeten direct van je pc verwijderd worden,
en daarvoor is de applicatie in deze spot gemaakt.

Remove Fake Antivirus 1.70 verwijdert de volgende 66 programma's:

1. ThinkPoint
2. Antivirus 8
3. Security Tool
4. My Security Shield
5. Antivirus 7
6. Antivirus GT
7. Defense Center
8. Protection Center
9. Sysinternals Antivirus
10. Security Master AV
11. CleanUp Antivirus
12. Security Toolbar
13. Digital Protection
14. XP Smart Security 2010
15. Antivirus Suite
16. Vista Security Tool 2010
17. Total XP Security
18. Security Central
19. Security Antivirus
20. Total PC Defender 2010
21. Vista Antivirus Pro 2010
22. Your PC Protector
23. Vista Internet Security 2010
24. XP Guardian
25. Vista Guardian 2010
26. Antivirus Soft
27. XP Internet Security 2010
28. Antivir 2010
29. Live PC Care
30. Malware Defense
31. Internet Security 2010
32. Desktop Defender 2010
33. Antivirus Live
34. Personal Security
35. Cyber Security
36. Alpha Antivirus
37. Windows Enterprise Suite
38. Security Center
39. Control Center
40. Braviax
41. Windows Police Pro
42. Antivirus Pro 2010
43. PC Antispyware 2010
44. FraudTool.MalwareProtector.d
45. Winshield2009.com
46. Green AV
47. Windows Protection Suite
48. Total Security 2009
49. Windows System Suite
50. Antivirus BEST
51. System Security
52. Personal Antivirus
53. System Security 2009
54. Malware Doctor
55. Antivirus System Pro
56. WinPC Defender
57. Anti-Virus-1
58. Spyware Guard 2008
59. System Guard 2009
60. Antivirus 2009
61. Antivirus 2010
62. Antivirus Pro 2009
63. Antivirus 360
64. MS Antispyware 2009
65. IGuardPC or I Guard PC
66. Additional Guard

Dit zijn allemaal nep antivirus programma's die zelf virussen zijn of trojaanse paarden.

Dit programma is gescanned bij VirusTotal.com en van de 43 verschillende scanners (incl. Eset Nod32, Kaspersky, AVG, Avast, Panda, Symantec, Windows MSE) vond er één dat er iets in zou zitten. In het algemeen betekent dit dat het een zogeheten valse positief betreft. Een melding ten onrechte. Het programma kan dus als 'veilig' bestempelt worden.

Vertrouw je het niet dan neem je 'm gewoon niet mee.

Het programmatje is maar 232 kB groot.
Ik weet niet welke Windows versies het precies ondersteunt maar op Vista 32 bit draait het prima. Gewoon proberen dus.

http://freeofvirus.blogspot.com/

juisterrr
door juisterrr - Nov 24, 2010 om 13:03
3 Antwoorden / 0 Vragen

=thomas46 schreef op woensdag 24 nov 2010, 12:59: Krijg je bij dat virus toevallig ook nog een melding, dat je er af kan komen als je hun programma kkopt ?

Slecht te zeggen natuurlijk welke het precies is op basis van alleen deze naam?
SECURITY TOOL

http://www.systemlookup.com/search.php?list=&type=filename&search=SECURITY+TOOL&s=

ho
door honza23 - Nov 24, 2010 om 13:34
263 Antwoorden / 3 Vragen

buurvrouw had het pas ook, oplossing:

* er stond een icoontje op 't bureaublad, daarop rechtsklikken, en dan even zoeken naar het bestand/adres waar dat icoontje naar verwijst
* dat hele adres opschrijven
* computer afsluiten, opnieuw opstarten in Veilige modus
* bestandje opzoeken en deleten
* aflsuiten en normaal opstarten

jg
door jg - Nov 24, 2010 om 13:47
5 Antwoorden / 0 Vragen

De reactie van honza23 (13:34 uur) hierboven lijkt me nogal link. Voor je het weet wis je iets wat je niet had moeten doen en doet Windows het niet meer of een ander programma. Verder installeren virussen etc zich ook via het register en/of halen weer andere binnen, dus dat los je niet zo 123 op...

Kortom: je kunt beter gespecialiseerde programma's hiervoor gebruiken: die virussen, malware etc zijn nl. redelijk slimme programmaatjes en daar kom je vaak niet zo makkelijk af, helaas.

tolsma1945
door tolsma1945 - Nov 24, 2010 om 13:57
229 Antwoorden / 6 Vragen

Even een reactie op al deze verhalen van voors en tegen een (gratis) antivirusprogramma.
Iedereen weet dat je regelmatig je computer moet scannen,en dat is niet voor niks.
Conclusie,ELK antivirus programma laat weleens een steekje vallen.

aragon
door aragon - Nov 24, 2010 om 14:13
106 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=honza23 schreef op woensdag 24 nov 2010, 13:34]buurvrouw had het pas ook, oplossing:

* er stond een icoontje op 't bureaublad, daarop rechtsklikken, en dan even zoeken naar het bestand/adres waar dat icoontje naar verwijst
* dat hele adres opschrijven
* computer afsluiten, opnieuw opstarten in Veilige modus
* bestandje opzoeken en deleten
* aflsuiten en normaal opstarten

Vergeet na bovenstaande vooral niet om een registercheck uit te voeren of het programma inderdaad geheel verwijderd is.
Daarna nog eventueel Hijackthis laten checken, dan is het virusbestand naar alle waarschijnlijkheid verdwenen.
Veel succes.

th
door thomas46 - Nov 24, 2010 om 14:30
43 Antwoorden / 6 Vragen

Je kan ook een systeem herstel uitvoeren naar een paar dagen eerder, begrijp dan wel dat geinstlleerde sofware niet meer werkt, en dat je die software er opnieuw op moet zetten, maar ik blijf er bij dat wat u ziet een fake antivirus is, en dat het de bedoeling is, dat je hun programma koopt, wat ook niet werkt dus ,
het progje remove fake antivirus, kan je op de onderstaande site downloaden

http://freeofvirus.blogspot.com/2009/05/remove-fake-antivirus-10.html

er
door erky - Nov 24, 2010 om 17:35
243 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Ravdhout,

Op internet wordt ook gepraat over dit soort virus. Maar, deze software wordt niet tegengehouden door AntiVirus scanners, simpel omdat het er niet uitziet als een virus.

Kijk eens op deze site en bestudeer de tekst. Ik kan me voorstellen dat het zelf verwijderen een probleem is want niet iedereen heeft verstand van 'het register'. En ik raad iedereen die niet goed weet hoe het register te bewerken het ook niet te proberen.

Het verwijderen van de bestanden met nummers, 61002817.exe bijvoorbeeld, is zeker te doen. En dan kijken of na een herstart van de computer er weer iets mogelijk is, zoals de virusscanner de hele computer laten scannen.

En beste mede forumleden, waarom wordt dit soort vragen toch meteen een advertentiecampagne voor bepaalde 'merken' AV-software?

Succes!
Erky

ikbenik
door ikbenik - Nov 24, 2010 om 17:41
2845 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=erky schreef op woensdag 24 nov 2010, 17:35]

En beste mede forumleden, waarom wordt dit soort vragen toch meteen een advertentiecampagne voor bepaalde 'merken' AV-software?

Is geen reclame.

Lees eens goed de topics waarbij problemen aangegeven worden:

99% van de gevallen gaat het om een computer met AVG of McAfee!

Ik wil alleen maar zeggen dat AVG troep is en je die juist niet op je computer moet hebben.

Als professional heb ik zeer veel computers onder ogen gehad en met AVG en McAfee was het altijd problemen.

freya
door freya - Nov 24, 2010 om 17:51
10999 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=ikbenik schreef op woensdag 24 nov 2010, 17:41]....
Lees eens goed de topics waarbij problemen aangegeven worden:

99% van de gevallen gaat het om een computer met AVG of McAfee!

Ik wil alleen maar zeggen dat AVG troep is en je die juist niet op je computer moet hebben.

Als professional heb ik zeer veel computers onder ogen gehad en met AVG en McAfee was het altijd problemen.

Is wel erg kort door de bocht gesteld. Ik gebruik inmiddels al méér dan tien jaar McAfee en heb er nog nooit spijt van gehad. Ook nooit problemen gehad. Heb ook wel eens wat anders geprobeerd, maar vond McAfee toch altijd het prettigst.

Geen enkel antivirusprogramma is perfect en ook McAfee zal z'n zwakke punten hebben, maar om het dan maar af te doen als 'troep' is echt onzin.

Freya

adriaan2
door adriaan2 - Nov 24, 2010 om 19:12
106 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb naast McAffee ook " Microsoft Security Essentials " ge-installeerd na het debacle eerder dit jaar met McAffee.
Probeer Microsoft Essentials ( niet te verwarren met Live Essentials ) eens uit.
Security Essentials is gratis te downloaden via de microsoft site.

mvg

erik9472
door erik9472 - Nov 24, 2010 om 21:59
50 Antwoorden / 1 Vragen

Ik ben een beetje aan het googlen geweest op "security Tool" Het is een vrij ernstige besmetting van malware. Dat niet zo eenvoudig te verwijderen blijkt te zijn.
http://www.nationaalcomputerforum.nl/showthread.php?t=69777&highlight=%22security+tool%22 Je zou hier eens kunnen kijken en eventueel daar een hyackthis plaatsen.
Succes

watnuweer52
door watnuweer52 - Nov 24, 2010 om 22:00
14 Antwoorden / 12 Vragen

Je hebt Windows 7 . En ik ga er vanuit dat je een back- up maakt,
Daar zit ook een systeem copy bij.
Ga naar onderhoudscentrum,Bestanden terugzetten,Kies systeemcopy,
je systeem is dan van het moment van je back-up, maar je virus ben je kwijt,
Eventuele updates worden automatisch aangeboden in Windows update, Klaar in 10 min. En ik heb dit 3 dagen geleden gedaan, na een onherstelbaar beschadigd DLL bestand.
P.S. natuurlijk ook je bestanden aanvinken voor je gaat starten.

pino123
door pino123 - Nov 24, 2010 om 22:16
2768 Antwoorden / 14 Vragen

Wees er niet al te zeker van dat het virus na systeemherstel niet meer actief is! Zorg er in ieder geval voor dat je daarna bijv. MBAM je computer laat scannen.

Zelf draai ik al jaren Mc-Afee, draait op zich goed, onzin om dat als 'rommel' te verklaren. Ik begrijp ook wel dat de meeste computer die je binnen krijgt Mc-Afee Of AVG bevatten dit zijn toch wel de meest voorkomende virusscanners.

di
door didididi - Nov 25, 2010 om 11:02
2 Antwoorden / 1 Vragen

ik heb div. problemen op kunnen lossen met hulp van pc-hulp.be Dit is een forum en die mensen helpen je echt goed. ook als je niet zo'n pc expert bent.
Dit forum kan je ook in nederland vinden,
succes

roodborstje
door roodborstje - Nov 25, 2010 om 11:22
91 Antwoorden / 71 Vragen

@ikbenik.
Hoezo McAfee troep!?
Kun je dit misschien eens uitleggen?
Wij hebben al vele jaren de professionele McAfee geinstalleerd en nog nooit problemen gehad ermee en dus geen virus doorgelaten.
Ben benieuwd naar je uitleg.

Gr. Roodborstje

audb
door audb - Nov 25, 2010 om 11:36
1668 Antwoorden / 5 Vragen

een test van zdnet :
Kaspersky Internet Security 2011
Weinigen kunnen Kaspersky's beschermende gaven evenaren, maar door zijn geeky status is deze krachtige suite niet voor iedereen.

Maar dan is het meteen ook te snappen waarom er mensen zijn die Kaspersky hier zo lopen af te kraken,,,,,,,

en voor de doorsnee gebruikers :
Symantec Norton Internet Security 2011
We hebben nog altijd wat moeite met Nortons drukke interface, die vol schuifjes en knoppen zit. Toch komt deze suite als beste uit de bus.

En de beste gratis scanner is de Panda cloud de beste volgens ZDnet

ikbenik
door ikbenik - Nov 25, 2010 om 13:04
2845 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=roodborstje schreef op donderdag 25 nov 2010, 11:22]@ikbenik.
Hoezo McAfee troep!?
Kun je dit misschien eens uitleggen?
Wij hebben al vele jaren de professionele McAfee geinstalleerd en nog nooit problemen gehad ermee en dus geen virus doorgelaten.
Ben benieuwd naar je uitleg.

Gr. Roodborstje

Dat is heel simpel uit te leggen.

Als professional heb ik veel computers onder ogen gehad.

En op iedere computer waar McAfee of AVG op zat was in 99,99% besmet met trojaanse paarden en ander gespuis.

Nu zeggen wel veel mensen: maar ik heb er nooit problemen mee, dat komt omdat ze nooit met een andere scanner scannen.

Ik scan de harde schijven via een externe computer naar virussen. Dus ik sluit de harde schijf via een externe harde schijf aansluiting aan op de computer.

Norton is daarin tegen wel een goede scanner, alleen belast het programma het systeem veel te erg, waardoor het systeem zeer traag wordt, of in ieder geval veel trager.

Met andere woorden:
Als ik op alle computers die ik onder ogen krijg met McAfee of AVG en er staan trojaanse paarden op (de computers heb ik gescand met Kaspersky), dan is er totaal iets fout.

Of ik nu scan met Kaspersky of met Avast, maakt niet uit.

th
door thomas46 - Nov 25, 2010 om 13:14
43 Antwoorden / 6 Vragen

Het is toch ongelooflijk mensen, er heeft iemand last van een melding op zijn scherm wat een fake virus is, wat geen enkele virus scanner dan ook ziet als een virus , en dan zie ik hier het hele reportair voorbij komen als de beste virus scanners die er zijn , gelooft u mij , er is geen beste virus scanner , de een ziet dit en de ander ziet dat, ook hulp met de opdracht in het register te gaan zitten klooien , is echt gevaarlijk voor niet specialisten, dus wees daar voor zichtig mee, net zoals het programma hijackthis, kijk daar ook mee uit, het is een goed programma, maar weet wat je doet, en nu nog even het probleem van die persoon met het z..g virus geval !! , mijn inziens heb ik de oplossing al gegeven,
verders hou het gezellig met elkaar, met elkaar ruzie zoeken schiet niemand wat op
veel succes

juisterrr
door juisterrr - Nov 25, 2010 om 14:29
3 Antwoorden / 0 Vragen

Daarom stuurde ik hem ook door naar fora die er verstand van hebben.
zoals Nucia en hijackThis.nl
Niet zelf gaan zitten rommelen want dan is het hek van de dam.

erik9472
door erik9472 - Nov 25, 2010 om 17:51
50 Antwoorden / 1 Vragen

@ thomas46 Ik ben het grooten deels met je eens. En je hebt een duidelijk verhaal neergezet voor de topicstarter. Ik heb dus je oplossing er even bijgezocht
maar ik denk niet dat de computer naar een herstelpunt terug zetten een oplossing brengt. Maar het is het proberen waard.
Daarnaast een keer scannen met Malwarebytes' Anti-Malware ook een goede optie is.
Mocht hij hierbij geen baat hebben raad ik hem aan zich aan te melden op een goed computerforum bv helpmij.nl of nationaalcomputerforum.

Maar waar is eigenlijk de topicstarter?

th
door thomas46 - Nov 25, 2010 om 18:35
43 Antwoorden / 6 Vragen

Beste Erik9472,

ik heb het zelf nooit gehad over een topicstarter, maar wel over de tool om het z.g virus mee aan tepakken, en wat volgens mij ook werkt, nogmaals zier hier onder, inmiddels al weer geupgrade naar versie 1.71.
gewoon inloggen en goed kijken, dan krijg je via een doorlink de mogelijkheid dit progje gratis te downloaden

Remove Fake Antivirus 1.70

Remove Fake Antivirus verwijderd de populairste nep-antivirus programma's van je pc.
Wat is een nep-antivirus programma ? Dit is een type virus/schadelijke software dat zich vermomt
als een antivirus programma. Het infecteert je pc als je bij toeval op een link klikt in een website
en die dan dit programma download naar je pc in plaats van je naar een andere pagine te brengen.
Vervolgens start het op als je je pc opstart, en scant het je pc en meldt vervolgens dat je pc
geinfecteert is met virusssen die er helemaal niet zijn. Daarna probeert het je te overtuigen dat je
pc alleen gered kan worden door een exemplaar van het nep programma te kopen.
Dit antivirus programma is echter volkomen nutteloos en doet niks. Jij bent wel je geld kwijt.
Deze nep antivirus programma's moeten direct van je pc verwijderd worden,
en daarvoor is de applicatie in deze spot gemaakt.

Remove Fake Antivirus 1.70 verwijdert de volgende 66 programma's:

1. ThinkPoint
2. Antivirus 8
3. Security Tool
4. My Security Shield
5. Antivirus 7
6. Antivirus GT
7. Defense Center
8. Protection Center
9. Sysinternals Antivirus
10. Security Master AV
11. CleanUp Antivirus
12. Security Toolbar
13. Digital Protection
14. XP Smart Security 2010
15. Antivirus Suite
16. Vista Security Tool 2010
17. Total XP Security
18. Security Central
19. Security Antivirus
20. Total PC Defender 2010
21. Vista Antivirus Pro 2010
22. Your PC Protector
23. Vista Internet Security 2010
24. XP Guardian
25. Vista Guardian 2010
26. Antivirus Soft
27. XP Internet Security 2010
28. Antivir 2010
29. Live PC Care
30. Malware Defense
31. Internet Security 2010
32. Desktop Defender 2010
33. Antivirus Live
34. Personal Security
35. Cyber Security
36. Alpha Antivirus
37. Windows Enterprise Suite
38. Security Center
39. Control Center
40. Braviax
41. Windows Police Pro
42. Antivirus Pro 2010
43. PC Antispyware 2010
44. FraudTool.MalwareProtector.d
45. Winshield2009.com
46. Green AV
47. Windows Protection Suite
48. Total Security 2009
49. Windows System Suite
50. Antivirus BEST
51. System Security
52. Personal Antivirus
53. System Security 2009
54. Malware Doctor
55. Antivirus System Pro
56. WinPC Defender
57. Anti-Virus-1
58. Spyware Guard 2008
59. System Guard 2009
60. Antivirus 2009
61. Antivirus 2010
62. Antivirus Pro 2009
63. Antivirus 360
64. MS Antispyware 2009
65. IGuardPC or I Guard PC
66. Additional Guard

Dit zijn allemaal nep antivirus programma's die zelf virussen zijn of trojaanse paarden.

Dit programma is gescanned bij VirusTotal.com en van de 43 verschillende scanners (incl. Eset Nod32, Kaspersky, AVG, Avast, Panda, Symantec, Windows MSE) vond er één dat er iets in zou zitten. In het algemeen betekent dit dat het een zogeheten valse positief betreft. Een melding ten onrechte. Het programma kan dus als 'veilig' bestempelt worden.

Vertrouw je het niet dan neem je 'm gewoon niet mee.

Het programmatje is maar 232 kB groot.
Ik weet niet welke Windows versies het precies ondersteunt maar op Vista 32 bit draait het prima. Gewoon proberen dus.

http://freeofvirus.blogspot.com/

wizard2
door wizard2 - Nov 26, 2010 om 12:10
125 Antwoorden / 58 Vragen

[quote=ikbenik schreef op woensdag 24 nov 2010, 10:52]AVG heeft die gewoon doorgelaten.
Dus AVG eraf halen en een goede anti-virus installeren, zoals bijvoorbeeld Kaspersky, Norman, NOD32.
Wil je toch een gratis, kies dan voor Avast.

Maar laat aub AVG, McAfee en Norton links liggen.

AVG en McAfee zijn gewoon troep.

Beste ikbenik,
McAfee is een uitstekend security-programma.
Wordt elk jaar door diverse instanties getest in vergelijking met andere.
Ik gebruik het al vijf jaar en ben er dik over tevreden.
Dus niet zo snel allerlei programma's afkammen.
m.vr.gr. Wizard

ra
door ravdhout - Nov 26, 2010 om 13:14
27 Antwoorden / 21 Vragen

Fake virus SECURITY TOOL verwijderen

Hartelijk dank voor de vele reacties en adviezen. Het waren er zoveel (waaronder ook tegenstrijdige) zodat ik door de bomen het bos niet meer zag.
Uiteindelijk heb ik toch maar professionele hulp ingeschakeld en security tool is inmiddels verwijderd.
Ik waarschuw een ieder deze tool nooit aan te schaffen en onmiddellijk te (laten)
verwijderen!! Jammer dat er zoveel criminelen op internet actief zijn.
Graag niet meer reageren op mijn hulpvraag.

ja
door jacobelzinga - Nov 26, 2010 om 13:20
1 Antwoorden / 0 Vragen

het is heel simpel op te lossen haal de computer een paar uur van internet af en je virus scanner gooit security tool er zo af .
ik heb het ook gehad.
security tool werkt alleen via internet

ikbenik
door ikbenik - Nov 26, 2010 om 20:41
2845 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=wizard2 schreef op vrijdag 26 nov 2010, 12:10]

Beste ikbenik,
McAfee is een uitstekend security-programma.
Wordt elk jaar door diverse instanties getest in vergelijking met andere.
Ik gebruik het al vijf jaar en ben er dik over tevreden.
Dus niet zo snel allerlei programma's afkammen.
m.vr.gr. Wizard

Met alle respect, maar als professional heb ik veel computers onder ogen gehad.
En zowel op alle computers met McAfee als AVG zaten trojaanse paarden op.

Dan deugen die beveiligingsprogramma niet.

Het is onacceptabel dat op computers met McAfee of AVG compleet geupdate, dat daar trojaanse paarden op zit.

En dan durven mensen nog te zeggen dat ze geen problemen hebben.
Dat komt omdat die mensen nooit scannen met een ander programma.

En ik overdrijven?
Achja, wat weet een professional er ook van!
Ik kijk nooit naar andere vergelijkings en testen.
Ik oordeel puur op wat ik zelf tegenkom.
Eigen ervaring is altijd beter dan welke test dan ook.

En als professional kom ik dus zeer veel computers tegen, met vrijwel iedere soort programma.

En met professional bedoel ik ook een professionele computermonteur.