an
door annika_1 Apr 7, 2004 om 18:54
Computers & telefonie

Virussen aanvallen.

Hallo Experts,
Sinds ongeveer 8 weken hebben wij dagelijks minimaal 2 x binnenkomende mail met een virus. De Norton Anti/Virus schakelt ze wel direct uit maar het is en blijft natuurlijk heel vervelend, het lijkt niet te stoppen. Heb al 1 x advies gehad toen ik geen foto's e.d. kon openen en toen de beveiliging anders ingesteld ligt het daaraan?
Graag een advies b.v.d.

503 6 Rapporteer

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 13:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het is momenteel inderdaad echt een plaag...
Er loopt momenteel een zelfde vraag in een ander topic, lees deze ook even.
Om even op je vraag over de beveiliging die je anders hebt ingesteld terug te komen, daar ligt het niet aan, deze beveiliging zorgt er alleen maar voor dat besmette mail niet geopend kan worden. Je kan op deze manier niet voorkomen dat ze in je mailbox terecht komt. Lees in het andere topic mijn advies even over maatregelen die je kan nemen. Succes....

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 13:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Sorry, link vergeten: http://kassa.vara.nl/portal?_uc=no&_scr=cons_question&qid=393269

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 13:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Sinds enige tijd worden we overspoelt met virussen, dit in het kader van 1 april, de pasen en de virusoorlog tussen virusmakers die op internet uitgevochten wordt, ook klopt het dat je er elke keer twee tegelijk krijgt dit is wel vaker, ze blijven het proberen. update norton liefst elke dag, in het geval norton, deze bewaart ook nog wat reservekopien in de map Quarantaine maak deze ook even regelmatig leeg, wat de mailtjes betreft open geen mail met bijlage waarvan je niet weet of dit vertrouwd is, wantrouw ook mailtjes die afkomstig lijken van je provider, deze zijn vaak te herkennen aan taalfouten of de naam van je provider staat voor het apestaartje inplaats van erachter. het enige wat je in dit geval kan doen is goed opletten en norton updaten zodat deze alle virussen onderschept.

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 13:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Probleem heb ik zelf ook gehad toen ik nog bij 12move zat, probleem zit echter bij de provider en hier kun je zelf weinig aan doen, ik heb toen mailwasher geinstalleerd, gemakkelijk en gebruiksvriendelijk programma, hiermee kun je op internet eerst kijken welke mails dat je hebt deze kun je dan delete'n of gewoon binnenhalen met outlook.

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 13:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Eigenlijk is er niet veel aan te doen, behalve gebruik maken van Spam-filters die ook dit soort berichten meteen naar de prullenbak verwijzen. Het enige echt effectieve is een nieuw e-mail adres (op eigen domein met aliassen)... Misschien is het mogelijk een verband te vinden tussen de zogenaamde afzenders (want dat zijn niet de echte verspreiders) en iemand van wie u weet dat u en eventueel die verspreiders in zijn of haar adresboek staan. Zo is wél eventueel de bron te achterhalen en daarme te waarschuwen...

ve
door verwijderd - May 15, 2004 om 08:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als je Norton Antivirus goed hebt geinstalleerd en goed ingesteld hebt komen deze mail berichten niet meer binnen,maar er is ook een andere manier een hele simpele maar goede oplossing.Ik ga er gemaks halve van uit dat U gebruik maakt van Outlook Express,want die kun je zo instrueren dat hij de aan U gestuurde nep mails kan scheiden voordat U U andere mails binnen haalt.Klik hier voor in het menu extra en kijk zoek daar naar bericht regels,hier kunt U zelf aan geven of U de mail van de betreffende afzender of een bericht regel wilt laten verwijderen door Outlook.Als U gebruik maakt van Outlook is dat volgens mijj ook mogelijk,maar daar ben ik niet helemaal zeker van.