md
door mdoes Nov 29, 2011 om 16:39
Computers & telefonie

Vochtschade Samsung Galaxy S plus

In aug. 2011 mijn GSM gekocht bij BelSimpel.
Begin oktober begon hij kuren te krijgen met de ingang van het oortje. MP3 speelt hij alleen af via oortje en kan ook alleen telefoneren met oortje.
Samsung gebeld, toestel op hun aanraden opgestuurd en conclusie dat er vocht schade was. Weer Belsimpel gebeld, Moest het toestel naar een ander bedrijf sturen. Zelfde conclusie maar wel schoongemaakt. na een week mijn toestel weer in huis te hebben gehad begint dezelfde storing weer. Belspimpel gebeld en moet hem maar weer opsturen, maar ja, vocht schade valt niet onder de garantie.
Het hele geval van vocht schade zit me al niet lekker, want de telefoon is niet nat geweest of in een vochtige ruimte. Daarbij denk ik als leek dat als een telefoon nat is geweest er op meerdere plekken vocht schade moet zijn en niet op een klein plekje. maar goed, wat nu.

1058 5 Rapporteer

wk
door wkrijthe - Nov 29, 2011 om 17:47
4 Antwoorden / 1 Vragen

Je hebt het toestel pas zo'n 3 maanden, volgens mij moet je dan sowieso een vervangend toestel kunnen krijgen. Een mobiel toestel moet je gewoon kunnen gebruiken, zelfs als het regent, dus vocht schade is een wel heel vage oorzaak.,

Misschien dat anderen je hier meer over kunnen vertellen, maar hier in ieder geval een link met meer info over garantie-zaken: http://www.consuwijzer.nl/Uitgelicht/Garantie?WT.srch=1&WT.mc_id=Thema%27s&Algemene%20voorwaarden&WT.seg_1=garantie%20recht&gclid=CLat3rCl3KwCFUcj3godWzghhw

joe
door joe - Nov 29, 2011 om 17:48
8 Antwoorden / 7 Vragen

Geen antwoord op je vraag, maar........ Ik heb spijt als haren op mijn hoofd voor de aankoop van Samsung Galaxy. De oplader heeft het nooit gedaan, maar daar zat geen garantie op.
Gisteren werkte de hele telefoon niet meer, is uitgevallen, misschien batterij leeg, dacht ik, en daarom heb ik hem opgeladen. Dat lukte.
Maar is niet meer aan te zetten, dus morgen maar weer 8 km rijden. En dan te bedenken dat ik er 153 euro voor heb betaald.
Voor mij nooit meer een Samsung.

wk
door wkrijthe - Nov 29, 2011 om 17:48
4 Antwoorden / 1 Vragen

Duidelijk: Als een product gedurende de eerste zes maanden kapot gaat, dan gaat de wet ervan uit dat het product al ondeugdelijk was toen u het kocht. De verkoper zal eventueel moeten bewijzen dat u het product verkeerd gebruikt heeft. Gaat het product na zes maanden kapot? Dan moet u zo nodig kunnen bewijzen dat dit niet uw eigen schuld was.

bron: http://www.judex.nl/rechtsgebied/consumentenrecht/garantie-en-ruilen/artikelen/986/welke-garantie-heb-ik-als-ik-een-product-koop_-.htm

bi
door binkie90 - Nov 29, 2011 om 18:29
2 Antwoorden / 1 Vragen

Hier exact een soortgelijk verhaal: 4 maand geleden een samsung wave II bij mijn abbo 'gekregen' van HI.
Twee weken geleden begaf de telefoon het: hij gaf aan dat hij aan het laden was terwijl het toestel niet aangesloten was aan de lader. Als ik hem een paar uur aan de lader had aangesloten viel de telefoon met 10 minuutjes weer uit en kon ik er niks mee.
Opgestuurd naar Solid Vision BV op aanraden van Samsung en ook ik kreeg te horen dat ik geen garantie zou krijgen omdat het om "vochtschade" zou gaan. Ik kan met eer en geweten zeggen dat de telefoon nooit met water in contact is geweest, maar blijkbaar kan vochtschade al optreden als je met de telefoon belt en het is mistig buiten of zelfs als je aan het bellen bent en je transpireert (volgens samsung). Als consument heb je recht op een product die degelijk is en niet na 4 maand het al begeeft omdat je een keer belt in de mist. Erg vreemd en vaag "vochtschade". Ik heb ook echt geen idee wat ik nu moet doen (behalve maar een nieuwe telefoon aanschaffen ;) )

soepkiep
door soepkiep - Nov 29, 2011 om 19:26
529 Antwoorden / 75 Vragen

vochtschade

ja dat is het eerste wat hun zeggen
dan zijn ze er mooi vanaf
maak niet uit waar je hem gekocht hebt
dan zijn hun er vanaf dit valt namelijk niet onder de garantie