rs
door rsteensma Feb 28, 2012 om 18:55
Computers & telefonie

Vodafone

Hoe zet ik live.vodafone.offnet en high.vodafone.offnet uit op mijn samsung.
Of is dit niet nodig? Data op mijn rekening beslaat onderhand al 3 pagina's.

888 8 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Feb 28, 2012 om 19:54
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Mijn Vodafone rekening bestaat meestal uit wel 20 pagina's of meer, allemaal over het dataverbruik. Maak ik me niet druk om, het zijn .pdf's en ik print ze niet uit ofzo.

Dus... waarom zou je dat uit willen zetten?

rs
door rsteensma - Feb 28, 2012 om 20:12
9 Antwoorden / 3 Vragen

Nou ja zeg, het kost nu nog niets, maar waarvoor is die data en waarom is dit nodig en zoveel.....ik kan er niets mee en vraag me af wat het is.

diumenge
door diumenge - Feb 28, 2012 om 20:39
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Internet gebruik op je mobiel, en als je een bundel hebt dan betaal je niets zolang je binnen de bundel blijft. Het aantal regels maakt daarbij niet uit, wel het totale verbruik.

stacey
door stacey - Feb 28, 2012 om 21:52
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=rsteensma schreef op dinsdag 28 feb 2012, 20:12].....ik kan er niets mee en vraag me af wat het is.

Nog iemand op een forum:
-- Dataverkeer: live.vodafone.onnet, live.vodafone.offnet, high.vodafone.com
bovenstaande kreten zag ik op mijn factuur achter verbruikte data hoeveelheden staan.
Nergens te vinden waar dat op slaat, dus ik heb 1200 gebeld....
Info

Misschien heb je er wat aan.

diumenge
door diumenge - Feb 28, 2012 om 23:31
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Aan die link in ieder geval niet.

stacey
door stacey - Feb 29, 2012 om 00:26
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=diumenge schreef op dinsdag 28 feb 2012, 23:31]Aan die link in ieder geval niet.

Staat wat het betekend, maar zegt mij verder ook niet veel.
Poster daar was er wel nogal blij mee blijkbaar ;-)

Oh chips, zie net dat je bedoelt dat de link niet werkt haha

In de herkansing: Hier

diumenge
door diumenge - Feb 29, 2012 om 07:55
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=stacey schreef op woensdag 29 feb 2012, 00:26]...
In de herkansing: HierThanks, hoewel ik me nooit druk heb gemaakt over al die regels en de betekenis, geeft het toch wat duidelijkheid. Maar zoals gezegd, en ook uit de link blijkt, het kost niets zolang je in de bundel blijft.

vodafonewebcare
door vodafonewebcare - Mar 5, 2012 om 16:28
779 Antwoorden / 0 Vragen

Beste rsteensma,

Ik kan me voorstellen dat er enige onduidelijkheid is ontstaan over hoe het dataverbruik is weergegeven op de factuur. Ik wil je hier graag wat duidelijkheid over geven.

Dataverkeer naar onze eigen startpagina: Vodafone Live! of My Web valt onder 'live.vodafone.onnet'. Dit dataverkeer is bij vrijwel alle abonnementen gratis.

Dataverkeer naar live.vodafone.offnet betekent alle dataverkeer met internet buiten de Vodafone website. Dit is het tegoed wat uit een databundel gaat, en als je bundel op is, los in rekening wordt gebracht. Dit is het verkeer waar je naar moet kijken als je wilt weten hoeveel data je verbruikt hebt.

High.vodafone.com is een specificatie van het eerder genoemde live.vodafone.offnet verkeer. Wanneer er binnen een tijdsbestek van 15 minuten meer dan 1 MB wordt verbruikt, zie je dit als 'high.vodafone.com' vermeld op de rekening. Dit is dus altijd onderdeel van een eerdere live.vodafone.offnet sessie, en dit wordt niet los berekend, maar dient enkel ter duiding waar hoog verbruik is geweest.

Ik hoop dat ik je hiermee wat meer duidelijkheid heb kunnen geven, maar mocht je verder nog vragen hebben dan beantwoord ik deze graag.

Met vriendelijke groet,
Maartje
Vodafone 24/7 Web Crew