Al
door AllesWeter90 May 26, 2016 om 16:35
Computers & telefonie

Waarom is er zoveel verschil in prijs webhosting?

Ik vroeg me af waarom er zo enorm veel verschil zit in de prijs van webhosting?

Voorbeeld:
Bij sommige partijen betaal je €2 per maand, bij andere €5 per maand en bij weer een ander €7,50 per maand voor precies hetzelfde basis pakket van 15GB opslag en 512 MB RAM.

1149 6 Rapporteer

Gerry1969
door Gerry1969 - May 26, 2016 om 16:44
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Ik kan u niet uitleggen waar de verschillen exact in zitten. Ik heb een zakelijke website en een privesite. De privesite draait al 12 jaar bij One.com voor nog geen € 30 per jaar. Zeer uitgebreidde mogelijkheden, prima snelheid en goede, snelle ondersteuning.
De zakelijke site host ik bij mijn webdesigner omdat daar een aantal zaken bij komen kijken die gewoon een snellere server nodig hebben en veel meer data.
Misschien kan ik u zo toch een beetje antwoord geven.
Diewilik

edrick3
door edrick3 - May 26, 2016 om 16:47
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Dus: vergelijken loont. ;-)

Topantwoord

akkerdistel
door akkerdistel - May 26, 2016 om 17:03
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Het heeft te maken met massa, kwaliteit en service. Zo heeft het eerder genoemde One.com veel klanten maar weer geen telefonische helpdesk (geen idee waar je dat voor nodig zou moeten hebben) echter kwalitatief gezien best in orde. Zal even spieken hier; over de afgelopen, net geen, 3 maanden is hij 3 keer offline geweest, in totaal met 68 minuten, waarvan het langste 40 minuten (extern gemeten -uptimerobot.com- per 2 uur). Gezien de prijs is dat eigenlijk, nog geen 0,1 dagen offline per jaar, bijna te mooi om waar te zijn.

pi
door pieterwolters - May 26, 2016 om 17:29
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Probeer de goedkoopste en duurste een tijdje parallel. Mocht je geen verschil ervaren dan kan je de goedkoopste selecteren.

Al
door AllesWeter90 - Jun 9, 2016 om 14:24
36 Antwoorden / 8 Vragen

Bedankt voor de reacties! =)

Topantwoord

Ri
door RichardVossen - Jun 11, 2016 om 14:59
10 Antwoorden / Vragen

Ik host hier mijn website via Vimexx. Is niet zo groot en bekend maar wel erg goed! is zelfs #1 op hostingreview.nl.