anita555
door anita555 Mar 31, 2021 om 21:30
Computers & telefonie

Waarom ontvang ik geen email meer op mijn laptop?

Ik kan sinds vandaag geen email meer ontvangen op mijn laptop. Wel op mijn telefoon, maar als ik het op mijn laptop wil zien dan staat hij er niet tussen.
Ik krijg dan een venster te zien waarin een soort foutcode staat en dan lees ik 3 van de 4 voltooid. Wat dat betekent weet ik niet, maar vervelend is het wel.
Ik heb een outlook emailadres en ik heb aol email.
Kan iemand mij daarbij helpen en mij tips geven? Ik heb microsoft gebeld, maar de man sprak alleen Engels, dus dat maakte het voor mij niet makkelijk.

7708 10 Rapporteer

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Apr 1, 2021 om 00:08
1767 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Anita,

Gebruikt u op uw telefoon voor email een app?

Bijvoorbeeld "Outlook"?

anita555
door anita555 Apr 1, 2021 om 00:16
47 Antwoorden / 45 Vragen

Ja, ik heb op mijn telefoon een app, en daar komt wel email op, maar sinds vandaag niet op de laptop.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Apr 1, 2021 om 00:36
1767 Antwoorden / 31 Vragen

@Anita,

Probeer het eens via een browser, zoals "Chrome" of "Safari".

aurora1
door aurora1 - Apr 1, 2021 om 00:39
15645 Antwoorden / 6 Vragen

De foutcode zou het antwoord kunnen geven, dus die even op internet opzoeken lijkt mij.
U zou ook kunnen inloggen op uw webmail en eens kijken of daar iets aan de hand is.
Maar het kan ook een tijdelijke storing zijn en dat is vaak ook op internet te vinden.

va
door vanlotjegetikt - Apr 1, 2021 om 08:25
809 Antwoorden / Vragen

Is het mail wachtwoord van telefoon hetzelfde als van de laptop.
Zo te lezen is er een wachtwoord issue.

panter22
door panter22 - Apr 1, 2021 om 08:27
6599 Antwoorden / Vragen

Zit de mailbox vol?

ma
door malty - Apr 1, 2021 om 09:01
1112 Antwoorden / 1 Vragen

3 van de 4 voltooid lijkt er op dat 3 van de 4 inkomende e-mails binnen zijn en de 4de om de een of andere reden (nog) niet.
Stuur eens een e mail vanaf uw telefoon naar het e-mail adres van uzelf om te zien of deze op de laptop binnen komt.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Apr 1, 2021 om 09:08
16860 Antwoorden / 202 Vragen

De oplossing is meestal even opnieyw de e-mail programma's installeren en vaak kan 'systeemherstel' ook helpen.

Uw opmerking dat u Microsoft heeft benaderd en in het Engels werd geantwoord verbaasd me. Heeft u dit nummer  020-5001500 benut (https://www.microsoft.com/nl-nl/overnederland/contact.aspx)   of deze https://support.microsoft.com/nl-nl/contactus/

Een mogelijkheid is ook nog het benaderen van uw internet provider waar men u mogelijk ook kan helpen omdat e-mails via hun i-net binnenkomen en via telefoon via het mobiele net.

Aanpassing: ik zie in het forum inmiddels dit:
Je kunt via deze pagina een terugbelverzoek indienen. Of bellen met de klantenservice:

Nederland: 020 500 1500

België: 02 503 31 13  (Zie voor de bron mijn reactie op die aan @MARITA5)  Maar het lijkt me toch beter om eerst uw i-net provider te benaderen.

marita5
door marita5 Apr 1, 2021 om 09:15
11519 Antwoorden / 15 Vragen

@heremietkreeft , Uw opmerking dat u Microsoft heeft benaderd en in het Engels werd geantwoord verbaasd me. Ik heb Microsoft al eens gebeld , kreeg toen iemand aan de lijn vanuit Libié , Engels sprekend

Contact op nemen met Microsoft via de telefoon

Je belt 020-5001500 je krijgt dan niet direct iemand aan de lijn. Microsoft is een groot bedrijf heeft meerdere afdelingen en heeft simpelweg teveel producten om iedereen daarvoor op te leiden. Het is dus belangrijk goed te luisteren en te denken waar valt mijn vraag onder. Een voorbeeld: Heb je een surface laptop maar werkt je Office niet? Dan moet je kiezen voor Office producten ook al draait deze op een Surface laptop. Bel je tijdens Nederlandse kantoortijden? Dan is de kans groot dat je een Nederlands sprekende vertegenwoordiger spreekt. Maar bel je daarbuiten of is het te druk? Of een andere reden dan kan je ook een Engels sprekende vertegenwoordiger spreken. Ervaring is dat het qua kwaliteit van Service niet veel uitmaakt. Door de Engelse klantenservice kun je sneller worden geholpen  .

heremietkreeft
door heremietkreeft Apr 1, 2021 om 09:33
16860 Antwoorden / 202 Vragen

@MARITA5, als ik bij bellen met Microsoft Engelstalig wordt geantwoord (en zeker als het iemand in Libië zou zijn zou dat meteen bij mij grote vragen oproepen, verwijzend naar het nog steeds vboorkomen van ongevraagd zogenaamd namens Microsoft gebeld worden. Hoe dan heb ik bij zelf opgenomen telefonisch contact met Microsoft (kwam niet vaak voor) wel steeds een Nederlands sprekende medwerker aan de telefoon gekregen, soms vanuit Ierland.

Ik zie inmiddels ook dit in een link:

Telefonisch contact

kan ik telefonisch contact met microsoft opnemen?

Antwoord

Je kunt via deze pagina een terugbelverzoek indienen. Of bellen met de klantenservice:

Nederland: 020 500 1500

België: 02 503 31 13

Hartelijke groet,   (Bron https://answers.microsoft.com/nl-nl/msoffice/forum/

Remco

gerbera
door gerbera - Apr 1, 2021 om 10:54
7367 Antwoorden / 14 Vragen

De zgn foutcode ziet u denk ik rechts onder op het scherm. Klik daar eens op en u kunt porecies zien wat er fout gaat. 3 van de 4 voltooid geeft aan dat er controle is uitgevoerd op nieuwe berichten maar dat mogelijk of het laatste bericht te groot is of het ontvangen/verzenden om een of andere reden is uitgeschakeld. Dit kunt u zien door op de bovenste balk (naast Start) te klikken op "verzend/ontvangen"  vervolgens op het driehoekje naast verzend/ontvangstgroepen. Onderaan bij "Postvak In" moet staan "verzend/ontvangen" uitschakelen. Staat daar "inschakelen" klik daar dan op en moet het opgelost zijn. Soms kan het ook zijn dat Outlook na het opstarten deze melding geeft, klik dan een paar maal (onder start) op "alle mappen verzenden/ontvangen" (rechts boven) ook dat wil wel eens helpen. Heb dit probleem ook een heel enkele keer maar wat hiervan de oorzaak is? blijkbaar heeft Outlook dan wat meer tijd nodig om op te starten. Heeft u KPN als provider, draai dan de Selfcare Tool deze kan ook het probleem oplossen.

anita555
door anita555 Apr 1, 2021 om 11:23
47 Antwoorden / 45 Vragen

@Gerbera, bedankt voor de tips. Ik ga er zo snel mogelijk mee aan de slag. Ik laat het binnenkort weten.

anita555
door anita555 Apr 6, 2021 om 08:24
47 Antwoorden / 45 Vragen

Ze hebben het beveiligingsniveau opgeschroeft las ik bij de optie help.

brui0929_20654
door brui0929_20654 - Apr 1, 2021 om 21:08
98 Antwoorden / 1 Vragen

Door updates en tijdelijke bestanden wordt de computer traag. Installeer met de begeleverde recover software (alleen bij merk computers) Windows opnieuw, De versie die op harddisk op een verborgen partitie staat word geïnstalleerd. Voer na installatie de laatste updates uit. Uw e-mail programma werkt weer. Installeer eventueel andere stuurprogramma's opnieuw.

gerbera
door gerbera Apr 1, 2021 om 22:05
7367 Antwoorden / 14 Vragen

We hebben het over Outlook, een onderdeel van Office, dus de handeling die u adviseerd is geen oplossing en totaal overbodig. Herinstallatie van Windows heeft geen enkele invloed op herstel van Outlook, eenvoudiger is gewoon de (server) instellingen even na te lopen. Zo Outlook hersteld zou moeten worden zal deze opnieuw geïnstalleerd moeten worden. En tijdelijke bestanden zijn gewoon te verwijderen vanuit de geschiedenis (3 puntjes rechts boven)

diumenge
door diumenge Apr 1, 2021 om 22:24
11969 Antwoorden / 15 Vragen

+10 Gerbera.

Donuts
door Donuts Apr 1, 2021 om 23:25
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Fantastisch advies....

gerbera
door gerbera Apr 2, 2021 om 11:28
7367 Antwoorden / 14 Vragen

L.s, ook nog nooit van systeemherstel gehoord, of tijdelijke bestanden verwijderen via schijfopruiming?

brui0929_20654
door brui0929_20654 Apr 2, 2021 om 12:47
98 Antwoorden / 1 Vragen

Als de instellingen van de server die u van de provider goed staan ligt het hier niet aan. De instellingen van de sever vind u op de site van de provider.
Met systeem herstel wordt de computer naar een eerder herstelpunt terug gezet. Dit kan een oplossing zijn als het probleem zich voor het laaste herstelpunt voorkomt is terug zetten naar de beste oplossing.
Om tijdelijke bestanden te verwijderen is Ccleaner een goed programma.

gerbera
door gerbera Apr 3, 2021 om 21:51
7367 Antwoorden / 14 Vragen

Waarom  zo moeilijk als Win een mogelijkheid heeft om tijdelijke bestanden te verwijderen, daarvoor heeft u Ccleaner niet nodig. Toch nog maar ff meer verdiepen in gebruik van Windows en Office v.w.b. Outlook.

gerbera
door gerbera Apr 4, 2021 om 10:55
7367 Antwoorden / 14 Vragen

Dit kan een oplossing zijn als het probleem zich voor het laaste herstelpunt voorkomt is terug zetten naar de beste oplossing.
U snapt er totaal niets van, als het probleem vóór het laatste herstelpunt voorkomt, blijft het probleen gewoon.

Als het zich na het laatste herstelpunt voor doet kan het laatste herstelpunt teruggezet worden anders een herstelpunt wat verder terug in de tijd gebruiken.

Re
door Reinier182 - Apr 4, 2021 om 12:15
162 Antwoorden / Vragen

Meer informatie verstrekken over het programma en foutcode helpt bij het oplossen. Mensen kunnen geen advies of informatie geven als ze niet weten wat je precies gebruikt en welke codes je te zien krijgt. Deel dat en de oplossingen zullen komen.

Ch
door Chr1sti4n - Apr 16, 2021 om 09:34
1 Antwoorden / Vragen

Hoi ANITA555,

Heb zomaar het idee dat je gebruik van Windows Live Mail gebruikt, die wordt namelijk al een tijdje niet meer ondersteund.

Een van de oplossingen is dan om gebruik te maken van een ander e-mail programma zoals Windows 10 mail of Mozilla Thunderbird, mijn aanraden is dan om Thunderbird te gaan gebruiken omdat het pogramma ongeveer hetzelfde werkt als Windows Live mail.

Je download Thunderbird hier: https://www.thunderbird.net/nl/

Groetjes,

Christian