de eelco
door de eelco Aug 23, 2013 om 11:54
Computers & telefonie

Wachtwoorden steeds moeten invullen

zins een aantal weken moet ik steeds wachtwoorden van bijvoorbeeld outlook en facebook opnieuw invoeren terwijl ik het het vinkje heb aangeklikt op,, laat me ingelog blijven.
nu heeft een kennis van me gezegd dat misschien de batterij leeg is die me gegevens onthoud.
nu ben ik absoluut een leek op gebied van computers maar een batterij in mijn computer??????..
voordat ik mijn computer ga open maken vraag ik het maar aan u.klopt dit dat er in een computer een batterij zit die gegevens onthoud??..

6712 18 Rapporteer

zw
door zwaardvis - Aug 23, 2013 om 12:13
1525 Antwoorden / 51 Vragen

Nee, heeft niets met een batterij te maken. Deze gegevens worden normaliter in een cookie bewaard.
Als de cookies gewist worden (bv met CCleaner), of een instelling in de browser verhindert dat ze opgeslagen worden, moet u inderdaad telkens opnieuw gegevens invullen.

zw
door zwaardvis - Aug 23, 2013 om 12:15
1525 Antwoorden / 51 Vragen

Oh, en cookies worden op de harde schijf opgeslagen. Daar is geen stroom voor nodig om die opgeslagen te houden. Er zit wel een batterij in iedere computer maar die dient o.a. om de klok te laten lopen als de PC uit staat.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Aug 23, 2013 om 15:32
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Je kunt beter FireFox gebruiken, deze kan wachtwoorden onthouden zonder gebruik te maken van cookies.

Helemaal veilig is het niet, aangezien iedereen die toegang tot jouw computer heeft, de wachtwoorden kan inzien. Overigens via cookies ook niet, die kun je gewoon kopiëren en de sessie ergens anders weer voortzetten..
Daar is natuurlijk ook weer een oplossing voor je, de computer met 'n algeheel wachtwoord beschermen ;-).

emcede
door emcede - Aug 23, 2013 om 15:36
960 Antwoorden / 4 Vragen

[quote=de eelco schreef op vrijdag 23 aug 2013, 11:54]nu ben ik absoluut een leek op gebied van computers
[quote]voordat ik mijn computer ga open maken
Wat een combinatie!!!! LOL

edrick3
door edrick3 - Aug 23, 2013 om 17:18
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo de eelco,

Schakel het selectievakje Laat mij aangemeld blijven op de aanmeldingspagina van Facebook in.

Cookies van bepaalde websites blokkeren of toestaan

Open Internet Explorer door te klikken op de knop Start. Typ Internet Explorer in het vak Zoeken en klik vervolgens in de lijst met resultaten op Internet Explorer.
Klik op de knop Extra (tandwieltje0 en klik vervolgens op Internetopties.

Klik op het tabblad Privacy en zet de schuifregelaar op een positie tussen het bovenste en onderste niveau, zodat u niet alle cookies blokkeert of toestaat.

Klik op Websites.

Typ het adres van een website in het vak Adres van website en klik op Blokkeren of Toestaan.

Terwijl u typt, wordt een lijst weergegeven met de webpagina's die u al hebt bezocht. U kunt op een adres klikken om dit weer te geven in het vak Adres van website.

Herhaal stap 5 voor elke website die u wilt blokkeren of toestaan. Klik op OK als u klaar bent.

Zet de schuifregelaar weer op de oorspronkelijke positie en klik op OK.
(Bron: MS)

Suc6

lekkerisdat
door lekkerisdat - Aug 23, 2013 om 17:57
4299 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=edrick3 schreef op vrijdag 23 aug 2013, 17:18]Schakel het selectie vakje Laat mij aangemeld blijven op de aanmeldingspagina van Facebook in.
Dit moet je dus nooit doen, aangezien Facebook je dan ook precies volgt op andere sites die jij bezoekt..

edrick3
door edrick3 - Aug 23, 2013 om 18:11
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@lekker is dat,

Weet ik wel, maar TS vraagt om ingelogd te blijven.

gsm
door gsm - Aug 23, 2013 om 22:37
5940 Antwoorden / 47 Vragen

VS gebruikt misschien een cleaning tool op een onhandige manier.

ikbenik
door ikbenik - Aug 23, 2013 om 22:42
2845 Antwoorden / 27 Vragen

Het kan zijn dat in de browser de optie "cookies verwijderen na afsluiting" is ingeschakeld.

Dan wordt niet de cookie gewist met gebruikersnaam en wachtwoord, maar juist de sessiecookie.

de eelco
door de eelco - Aug 25, 2013 om 09:34
607 Antwoorden / 92 Vragen

iedereen bedankt voor de reacties....er is een buurman langs geweest en die heeft het 1 en ander verandert ..tot nu toe is alles nog goed..

edrick3
door edrick3 - Aug 25, 2013 om 10:44
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@de eelco,

Mooi dat die buurman het heeft opgelost.
Maar weet je nu ook WAT die buurman gedaan heeft???
Ben wel benieuwd.

Met vr.gr.

de eelco
door de eelco - Aug 25, 2013 om 11:13
607 Antwoorden / 92 Vragen

nee edrick3...buurman ging zo snel door de menu,s heen en hij heeft geen zin in om het allemaal uit te leggen..jammer maar het is voor zoveer ik het nu kan zien voorelkaar..

ronbear
door ronbear - Aug 26, 2013 om 12:40
22 Antwoorden / 1 Vragen

Firefox nooit gebruiken is niet betrouwbaar!
Kunnen ze zo alles achterhalen zit geen beveiliging op !

pk49
door pk49 - Aug 26, 2013 om 13:04
243 Antwoorden / 2 Vragen

@ronbear: hoe kom je daar nou bij? Volgens PC magazine:

Firefox offers clean design, fast performance, new standards support, and constant improvements,now with browser health reporting.

Lijkt me duidelijk genoeg.....

re
door renmar - Aug 26, 2013 om 13:50
2 Antwoorden / 0 Vragen

als je met firefoxeen hoofdww maakt kunnen ze niet bij je ww komen ,want om je ww te kunnen zien moet je altijd eerst het hoofd wachtwoord invullen
groet Rens

ko
door kobje - Aug 27, 2013 om 00:49
8 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb hier ook wel eens last van terwijl ik via optie extra/internet opties geen vinkjes heb staan: cookies/popups/geschiedenis, ik gebruik office en deze onthoud vele wachtwoorden of inlog gegevens, en bij Facebook moet ik me af en toe ook opnieuw inloggen, vaak ook voor je eigen veiligheid, maar ik sla alle wachtwoorden op een USB stick( mapje maken) en een backup op een externe schijf, mocht ik het niet meer weten! je moet wel eens opnieuw inloggen en weer een ander wachtwoord aanmaken ook vervelend.Ik gebruik al jaren internet/ook zakelijk de oplossing heb ik nog niet gevonden en ieder heeft zijn of haar eigen programmas/indeling op je pc wat prettig werkt, mijn voorkeur is en blijft nog WindowsXP terwijl velen Windows 8 prachtig vinden, ook hier moeten we weer aan wennen/aanpassen, dus een USB stick voor wachtwoorden is een goede oplossing en geen gezeur meer, succes er mee.

wendy-claire
door wendy-claire - Aug 27, 2013 om 03:34
619 Antwoorden / 29 Vragen

Kan ook zijn dat uw internetbeveiligingsprogramma - bij mij Norton - tijdens het scannen trackingcookies heeft gedetecteerd en verwijderd. Ja, dan kan ik ook overal weer opnieuw de inlognamen en wachtwoorden erbij halen.

Het accepteren van cookies begint dan ook weer van voren af aan weer.

frits
door frits - Aug 27, 2013 om 11:34
146 Antwoorden / 5 Vragen

Ik gebruik Google Chrome als web browser deze kun je instellen dat hij de wachtwoorden en inlog namen onthoud, ook gebruik ik CCleaner om alles schoon te houden, en mijn WW en ilog namen gaan niet verloren, het is een kwestie van in stellen, dat met die batterij is onzin, in je PC zit er wel een in maar die is voor de BIOS instellingen en heeft hier niets mee te maken.