su
door supermama Mar 25, 2006 om 19:32
Computers & telefonie

Wanadoo stuurt incassobureau na 4 jaar !!!

begin 2002 heb ik mijn abonnement bij wanadoo opgezegd omdat ik kabelinternet van een andere provider kreeg.

ik heb toendertijd netjes een brief van hun gehad dat het beeindigd was en na een paar maanden heb ik die weggegooid.

eind 2003 kreeg ik ineens een hoge rekening met boete omdat ik niet betaald zou hebben dus ik gebeld naar wanadoo en uitgelegd dat het abonnement  opgezegd was en hun mij een bevestigenig hadden gestuurd.

oh foutje gooi maar weg werd er gezegd.
dus ik gooi die rekening weg
eind 2004 hetzelfde verhaal weer gebeld weer foutje dus weer weggegooid.

niks meer gehoord tot vandaag ,krijg ik een brief van een incassoburo of ik binnen 8 dagen even bijna 200 euro wil betalen!!

daar zit ik dus mee want die brief van dat het abonnement beeindigd is heb ik niet meer!

ik kan pas maandag bellen naar dat incassobureau maar leg toch even dit probleen hier voor misschien dat iemand raad weet???

242 11 Rapporteer

ve
door verwijderd - Mar 25, 2006 om 21:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Van alle documenten die gestuurd worden door een bedrijf (ongeacht welke afdeling) is altijd terug te vinden dat ze het beindigen van uw abonnement per brief hebben verstuurd.

Mijn advies is om aan incassobureau door te geven dat u zo'n brief hebt ontvangen. Het helpt u erbij om aan te geven welke maand en jaar u deze heeft ontvangen van uw internetprovider. Wellicht kan het incassobueau voor u die brief nog van de internetprovider ontvangen.

Succes.

ve
door verwijderd - Apr 3, 2006 om 11:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik heb inmiddels contact gehad met het incassoburo en dat vertelde mij dat ik zeer zwak sta.

ik had die brief 5 jaar moeten bewaren.
ik vroeg nog is er niets te doen of na te kijken bij wanadoo en men zei dat wanadoo zou zeggen die mevrouw heeft geen bewijs dus betalen.
ik vertelde ook over die telefoniste die had gezegd idd mevrouw foutje gooi maar weg maar dan had ik een naam moeten hebben,wat me nog te binnen schoot was dat er toen in de brief stond dat wanadoo mij niet kon bereiken omdat mijn telefoonnummer niet bij hun bekend was terwijl het een telefonisch abonnement was!

verder vind ik het niet erg netjes dat je geen brief krijgt wat er nu precies aan de hand is ze laten je jaren in de waan dat alles goed is en na jaren krijg je ineens een incassoburo op je dak die je niet verder kan helpen en zeggen dat ik zwak sta voor een rechter.

ik vind dit gewoon schandalig altijd netjes betaald en daarna netjes opgezegd en jaren later krijg je dit!
en ik heb ook nooit geweten dat ik zo`n brief 5 jaar moet bewaren:-(
normaal neem je aan het is opgezegd ik heb een bevestiging gehad dus het is ok.

wat kan ik in hemelsnaam nog doen??

ve
door verwijderd - Apr 3, 2006 om 12:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

Incassobureau gewoon de rekening betalen, elke rekening die ik ontvang betaal ik meteen.

ve
door verwijderd - Apr 3, 2006 om 12:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik heb mijn abonnement altijd netjes betaald en netjes opgezegd ook.
zelfs een bevestiging gehad en later in 2003 en 2004 zegt de telefoniste dat ik gelijk heb en de rekening kan verscheuren.
dan is het toch van de zotte dat je jaren later een incassoburo op je nek krijgt!!!

ik ben hier wel zo verontwaardigd over en als ik het goed bekijk kan elk bedrijf je een oor aannaaien als jij de papieren niet bewaard want niemand die je verteld dat je een ontvangstbevestiging van een opgezegd abonnement 5 jaar dient te bewaren!!

ve
door verwijderd - Apr 3, 2006 om 12:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

betaald loewenzahn ook de rekeningen voor dingen die niet besteld of ontvangen zijn??

ve
door verwijderd - Apr 3, 2006 om 13:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Met alle respect, maar het antwoord van Loewenzahn slaat nergens op. Hij/zij betaalt dus alles maar klakkeloos.....?

Volgens het Burgerlijk Wetboek is het verjaringstermijn in deze 5 jaar (tenzij deze "gestuit is"); vandaar dus dat u correspondentie die genoemde 5 jaar moet bewaren.

Ik vind het ook niet erg gepast hoe Wanadoo, in deze, met een klant omgaat.

Ik ben bang dat, zoals zo vaak, alles geautomatiseerd is en dat een niet-betaalde rekening, na verloop van een bepaald termijn, automatisch over gaat naar een (het) incassobureau.

Het incassobureau geeft eigenlijk zelf ook al aan, dat het mogelijk niet uitgesloten is, dat Wanadoo een fout (heeft ge-) maakt. Zij zeggen althans, dat u zeer zwak staat (of woorden van gelijke strekking), dus sluiten zij die kans niet geheel uit.

Wanadoo zal ook moeten bewijzen, dat zij gelijk hebben. Dat u het tegendeel kunt bewijzen, zou heel mooi zijn, echter dat sluit de bewijsvoering van Wanadoo niet uit: "wie eist, bewijst".

Gr. Hutch

ve
door verwijderd - Apr 5, 2006 om 17:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik heb nog wel mijn bankafschriften van 2002 en daaruit blijkt dat ik al die tijd dat ik bij wanadoo was netjes betaald heb(6 maanden)

ook heb ik een bewijs dat ik vanaf juli 2002 kabelinternet had en dus niet meer hoefde in te bellen!

uit de rekening van het incassoburo maak ik op dat wanadoo mij nog voor bijna 4 maanden wil laten betalen.
dit is echt geen stijl!!
de bankafschriften kopieer ik en stuur ik ook naar het incassoburo maar ik vraag me af of ik wel een kans maak als ik het tot een rechtszaak zou laten komen omdat ik geen bewijs meer heb dat wanadoo het abonnement opgezegd heeft en geen bewijs dat de telefoniste zei inderdaad mevrouw foutje gooi maar weg!

verder vind ik dat wanadoo weleens eerst fatsoenlijk contact met mij had mogen opnemen en proberen bijna 4 maanden internet te innen die nooit gebruikt zijn is gewoon schandalig!!!
ik ga toch niet telefonisch internetten als ik kabel heb!!

hoe zit het met het recht hier in nederland moet de kleine man het afleggen tegen de grote jongens?

ve
door verwijderd - Apr 5, 2006 om 17:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Supermama,

Van opzeggingen en rekeningen altijd de kopie of origineel bewaren , tenminste als ze belangrijk zijn en niet betrekking hebben op een supermarktaankoop. Bij bewaren altijd bewijs, opzeggen altijd aangetekend doen, dan heb je nog een extra bewijs.

"Kleine jongens" moeten nu eenmaal ook goed zijn in bewaren. Een grote kan nog wel eens zeggen dat ze iets niet ontvangen hebben en bewijs maar het tegendeel als je niets bewaart.

En "Leeuwentand", ik stel voor dat we hem al onze rekeningen sturen, met daarbij ook nog een rekening voor het voor ons betalen. Zou hij die betalen? Vast niet.

ve
door verwijderd - Apr 5, 2006 om 18:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

tjs had ik dat in 2002 geweten dan had ik em wel bewaard maar vanaf nu bewaar ik het echt wel al is t maar van iets kleins alleen heb er niks meer aan er word me toch mooi een oor aangenaaid door wanadoo want zo komt het wel op mij over.

ve
door verwijderd - Apr 5, 2006 om 18:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heeft u 'direct' na Wannadoo een andere provider genomen? Zo ja, dan is slechts op 1 adres (hoofdtelefoonnummer) een ADSL-aansluiting mogelijk, mogelijk dat KPN-Telecom u uitkomst kan bieden middels de toenmalige telefoonrekening, dan wel het contract van uw huidige provider (direct na Wannadoo)? Mogelijke brief van KPN-Telcom van destijds omtrent de omschakeling van provider?

ve
door verwijderd - Apr 5, 2006 om 20:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

toendertijd had je hier geen adsl je kon via je telefoon een speciaal internetnummer bellen waarop een x aantal uren per maand kon internetten,ging je daar overheen kwamen er extra kosten bij.
nadeel hiervan was dus dat we op dat moment niet telefonisch bereikbaar waren of zelf konden bellen!

toen ik melding kreeg dat er hier kabel zou komen heb ik netjes het telefoonabonnement opgezegd.
en bevestiging gehad maar dat verhaal is inmiddels bekend.