gdm
door gdm Feb 19, 2005 om 11:49
Computers & telefonie

Wat heeft kassa met Internet Explorer?

Ik gebruik nu al een tijdje met veel plezier Firefox als browser, maar
het valt me op, dat alleen in de Kassa nieuwsbrief, alle links
opstarten in IE.  In alle andere nieuwsbrieven die ik krijg is dat
niet het geval. Dus vroeg ik me af wat Kassa heeft met IE. Ik heb deze
site bekeken en dit stukje getikt in Firefox, dus het is niet zo dat
deze site niet werkt onder firefox. (sommige sites werken nl. niet zo
goed onder fitefox)

647 6 Rapporteer

ci
door cisquet - Feb 19, 2005 om 12:05
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik denk dat het iets met je instellingen te maken heeft, want bij mij
worden de Kassa-links ook in Firefox geopend. Heb je misschien Firefox
niet ingesteld als je 'default' browser? Maar in dat geval zouden
andere links ook in IE moeten openen. Het zal wel ergens in je Registry
zitten, maar daar ben ik ook niet bepaald handig in. Misschien heb je
XP SP2 geïnstalleert en is er daardoor iets mis gegaan? Net zoals
"startpagina.NL" door IE ook geboycot wordt (werd?) als startpagina...

aenigma
door aenigma - Feb 19, 2005 om 14:43
260 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Ik denk dat cisquet gelijk heeft.

U opent firefox en klikt op:

Extra>Opties

In het tabblad 'Algemeen' ziet u staan:

'Standaardbrowser - Firefox dient tijdens het opstarten te controleren of het de standaardbrowser is''

U kunt deze optie aanvinken. Klikt u ook eenmalig op de knop 'nu controleren'.

Als u Internet Explorer soms nog gebruikt, dan kan het zijn dat deze
optie ook daar nog is aangevinkt. Hiermee wordt Internet Explorer dus
weer de default browser telkens als u hem opstart. Om dit uit te zetten
opent u Internet Explorer en klikt u op:

Extra>Internet Opties.

In het tablblad 'Programma's' vinkt u de optie 'controleren of internet explorer de standaard browser is' uit.

Dan bent u helemaal klaar verwacht ik.

Succes

gdm
door gdm - Feb 19, 2005 om 21:16
11 Antwoorden / 8 Vragen

was het maar zo simpel, alle vinkjes en nietvinkjes staan op de juiste plaats. Als firefox niet de standaardbrowser was, zou ik hetzelfde probleem met meer nieuwsbrieven en linken in emails hebben. Maar dat is nu juist niet het geval, het gebeurt alleen bij mailtjes van kassa. Zelfs de link naar deze vraag in het mailtje waar ik op de hoogte blijf van deze vraag, start in IE op.

Ik gebruik wel het mailprogramma incredimail, maar dat zou vlgs mij nix aan moeten maken, vooral gezien dat ie in alle andere meel gewoon firefox opend.

aenigma
door aenigma - Feb 20, 2005 om 04:04
260 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Jammer dat uw probleem zo niet opgelost is, maar u moet ons vergeven
dat wij natuurlijk eerst het meest voor de hand liggende proberen.

Ik wist niet dat u IncrediMail gebruikte. Daar ligt meteen het
probleem. Googled u naar 'Incredimail + firefox + link' en u vindt een
woud medeslachtoffers. Een recente discussie in het nederlands kunt u
vinden op:

http://www.mozbrowser.nl/forum/viewtopic.php?t=2252&highlight=incredimail+firefox

Misschien is het wachten op een oplossing, maar deze heb ik helaas nog niet kunnen vinden...

vr. gr.

ch
door chow - Feb 20, 2005 om 09:18
1 Antwoorden / 2 Vragen

Misschien een beetje off-topic, maar als het we het toch over
"relaties" hebben: startpagina.nl wordt niet geboycot door XP2 van
Microsoft:

1. Het betreft het in beta zijnde anti-spyware product.

2. Het betreft een algemene waarschuwing tegen browser hijackers ... door juiste configuratie is er neits aan de hand.

Nee, geen Microsoft-fan maar laten we het wel bij de feiten houden.

gdm
door gdm - Feb 20, 2005 om 20:24
11 Antwoorden / 8 Vragen

nee hoor, helemaal niet erg, ben al lang blij dat er mensen zijn, die willen helpen. Maar die oplossing om in google eens te zoeken is heel aardig, dat had ik zelf nog niet gedaan.

Wat ik wel gedaan heb is de nieuwsbrief eens in outlook laten komen en daar geopend, en ja... daar opent ie wel in firefox, het zal dus echt aan het mailprog. incredimail liggen. Ik ga me er verder in verdiepen. Bedankt.