scouton
door scouton Sep 10, 2006 om 14:29
Computers & telefonie

Wat te doen?

Ik heb mijn account bij HetNet. Eerst had ik het basis ADSL abonnement. Nu wil ik mijn abonnement wijzigen in in super-snel internet. Ook bij het net. Dit zou een 4 M-bit verbinding zijn. Ik kreeg van het net dat mijn verbinding naadloos zou overgaan van het ene naar het andere abonnement. Zo ver zo goed!


Op 15 juli zou de overstap plaats vinden. eerst werden de mailaccounts de nek omgedraaid en een paar dagen later was het over met de pret. Er was helemaal geen verbinding meer met het internet. Ondanks een tal van telefoontjes heb ik tot op heden geen verbinding. Moet ik op mijn werk of bij de buren even mijn mail controleren.


Nu komen ze met het verhaal dat mijn account beschadigd is en dat er een speciaal (?) team op gezet is. Een stel specialisten hebben dus bijna twee maanden nodig om een account om te zetten.


Wat kan ik nu het beste doen? Qua kosten is HetNet voor mij het gunstigste, maar je hoort nu ook over Tele2, KPN en meer van die providers die telefoon en internet op één abonnement aanbieden. Maar tevens hoor je dat de verbindingen of niet of half tot stand komen. Wel bellen maar geen internet of andersom?

542 3 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 10, 2006 om 18:26
16950 Antwoorden / 202 Vragen
0

Een aangetekende brief naar HetNet of een brief afgeven bij Primafoon en laat een kopie voor ontvangst tekeken. Stel daarin dat HetNet tot heden de met u gesloten overeenkomst niet nakomt. Stel dat u thans binne 7 dagen resultaat wenst te zien en stel tevens dat u als schadeloossteling tenminste geen abonnementskosten betaalt zolang de dienstverlening niet plaats vindt.


Weet u ovberigens wel zeker dat uw aansluiting is geschikt voor super snel? Een en ander hangst sterk af van de afstand tot het glasvezelnet en centrale. Doe daar ook navraag naar of wel vraag of wel geleverd kan worden. Men zou toch tenminste uw oorspronkelijke ADSL kunnen herstellen lijkt mij.


HetNet is KPN, andere providers geven ook problemen.


Succes

je
door jeann2165 - Oct 8, 2006 om 21:16
2 Antwoorden / 2 Vragen
0

hallo,


wij zijn dus bij planet internetplusbellen en wij hebben dus het probleem als wij gaan internetten kunnen wij niet bellen en dat probleem kan nog niet opgelost worden want,ze weten zelf niet wat ze er mee moeten.


Wij raden het dan ook af om nog even te wachten met internetplusbellen.KPN gaf ook aan dat er nog vele kinderziektes in zitten.

bassethound
door bassethound - Oct 8, 2006 om 22:33
14 Antwoorden / 2 Vragen
0

Allereerst dient u Hetnet aangetekend in gebreke te stellen. In deze brief geeft u hen een redelijke termijn om uw problemen op te lossen. 14 dagen is een normale termijn.

Reageren zij niet binnen de gestelde termijn dan heeft u het recht de overeenkomst eenzijdig op te zeggen (refereer hiernaar in uw brief) en dient u te eisen dat Hetnet uw adsl verbinding vrijgeeft om over te kunnen stappen naar een andere provider. Als Hetnet gelden blijft incasseren dan dient u zelf stappen te ondernemen om dit tegen te gaan.

Een beschadigd account klinkt mij vreemd in de oren maar het moet toch niet zo moeilijk zijn een nieuwe gebruiker aan te maken bij Hetnet en bij KPN.

Wilt u weten wat de afstand is tot uw wijkcentrale, ga dan naar http://www.adslcentrale.nl/.

Ik adviseer u te wachten met internetplusbellen totdat de techniek zich heeft bewezen en de kwaliteit van de gesprekken tenminste op het niveau is van het reguliere telefoneren.

Succes.



Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Be
Benni - Sep 17, 2024 om 13:25
Huishouden & energie

Moet een winkel je ook helpen als de garantie verlopen is

Hallo,

Wij hebben een plisségordijn gekocht bij Kwantum. Die hield ons lang aan het lijntje wat betreft reparatie. Toen kwam de aap uit de mouw: de garantie was verlopen (met 3 maanden). Maar dat was nog niet alles. Toen we vroegen of er een (uiteraard betaalde) monteur kon komen, werd dit geweigerd. De monteur repareert "immers" enkel binnen de garantietermijn?

Wij vinden d ... Lees meer

S.
S.Lander - Aug 5, 2024 om 15:09
Winkels & webshops
Berkenbosch Mode

Berkenbosch Mode

Goedendag,

Ik heb bij een webshop winkel 3 jurkjes besteld. De jurkjes heb ik ontvangen. 2 van de 3 jurkjes wijken sterk af qua kleur en 1 jurkje is echt totaal een andere kleur. Namelijk zwart i.p.v. salie groen. Nu wil ik de jurkjes retourneren. Via de mail krijg ik antwoord dat ze de jurkjes niet terug willen nemen, want afgeprijsde artikelen nemen ze niet terug. Wel krijg een 25% ko ... Lees meer

Ed
Edith vL - Sep 17, 2024 om 10:26
Vrije tijd & tuin

Electrische fiets gewonnen; 11 maanden later nog niet in huis

Mijn man heeft medio oktober 2023 met een winactie van Esso een elektrische fiets van Bayck gewonnen. We zouden binnen 2 weken gebeld worden voor het maken van een afspraak om de fiets te leveren. Dit gebeurde niet. 
Nadien is meer dan eens contact geweest met Bayck en Esso. Er zijn zelfs 2 data geweest waarop ze de fiets zouden bezorgen, maar die afspraken zijn op het laatste moment afgezeg ... Lees meer