pc
door pch07 Mar 2, 2010 om 11:20
Computers & telefonie

Welke browser?

De vraag is welke browser op jou van toepassing het beste bij je past Qua interner, msn e.d. Daar is niets over te vinden

6840 24 Rapporteer

pino123
door pino123 - Mar 2, 2010 om 11:26
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Dat is en blijft een eigen voorkeur, wat vindt je zelf prettig werken. Dit kan I.E. zijn, zelf werk ik met Chrome (snelheid).

Ik zou zelf bijvoorbeeld een aantal downloaden, kijken wat je het prettigst vindt, Firefox, I.E., Chrome etc..

Zelf merk ik wel dat programma's (webbased) niet altijd lekker draaien onder Chrome, dan heb ik I.E. nog altijd achter de hand.

Succes ermee,

birdies
door birdies - Mar 2, 2010 om 11:27
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Probeer het eens uit, zou ik zeggen. Je neemt gewoon de browser die je het meeste bevalt. Dat is erg persoonlijk. De één vindt IE een fijne browser, de ander weer Firefox.

tdehond
door tdehond - Mar 2, 2010 om 11:27
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Firefox.
Gaat prima samen met hotmail en mijn Norton beveiliging.
Leuke add-ons als
Adblock plus
Java console
Screengrab
United States dictionary
Norton toolbar + IPS
.Network Frame work assistant
en een leuk jasje voor de balken bovenaan om het aanzicht op te leuken.

birdies
door birdies - Mar 2, 2010 om 11:28
6104 Antwoorden / 31 Vragen

..............Zelf merk ik wel dat programma's (webbased) niet altijd lekker draaien onder Chrome, dan heb ik I.E. nog altijd achter de hand.............

Je kunt daarvoor ook de extensie IE-tab gebruiken in Chrome.

pc
door pch07 - Mar 2, 2010 om 11:50
22 Antwoorden / 9 Vragen

Leuke reacties allemaal maar geeft me weinig info. De meesten hebben het over firefox. Maar is dat wel een goed en beveiligd programma? Is het gratis? Is windows beveiliging niet voldoende. prettige dag nog allemaal en op naar het voorjaar

pc
door pch07 - Mar 2, 2010 om 12:09
22 Antwoorden / 9 Vragen

Ik heb interner via XS4all.nl en eigenlijk bevalt die mij wel goed. Wel een goede provider, hoewl wat wat duur,

erik008
door erik008 - Mar 2, 2010 om 12:22
1401 Antwoorden / 25 Vragen

Ik gebruik FireFox het meest.
Sommige sites doen het echter niet lekker op FF
Dit komt omdat die sites niet strikt volgens de programeringsregels gemaakt zijn.

Toch is FF mijn favoriet omdat ik veel plug-ins tot mijn beschikking heb en ik ook met FF een veiliger gevoel heb, mede door de noscript en adblockplus plug-in.
adblockplus filtert heel veel reclame.
noscript bepaalt op welke sites scripts toegestaan zijn.
De plug-ins zijn makkelijk te installeren en verwijderen.

Ook de indeling en uiterlijk is in FF heel makkelijk aan je smaak aan te passen.

Voor test doeleinden heb ik ook safari op het systeem; maar een derde browser uitgebreid gebruiken kom ik niet aan toe.

tdehond
door tdehond - Mar 2, 2010 om 13:10
4744 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=pch07 schreef op dinsdag 2 mrt 2010, 11:50]Leuke reacties allemaal maar geeft me weinig info. De meesten hebben het over firefox. Maar is dat wel een goed en beveiligd programma? Is het gratis? Is windows beveiliging niet voldoende. prettige dag nog allemaal en op naar het voorjaar

Juist omdat FF zo goed samen werkt met Norton internet security heeft dit mijn voorkeur.
Het is gratis.
Er verschijnt regelmatig een nieuwe verbeterde uitgave.

Ik vind het prettiger om mee te werken als met I.E. wat ik hoogst zelden gebruik.

pino123
door pino123 - Mar 2, 2010 om 14:07
2763 Antwoorden / 14 Vragen

[quote=pch07 schreef op dinsdag 2 mrt 2010, 12:09]Ik heb interner via XS4all.nl en eigenlijk bevalt die mij wel goed. Wel een goede provider, hoewl wat wat duur,

Dan begrijp ik de vraag niet goed... Provider heeft weinig te maken met welke browser je gebruikt.

@Birdies, ik ga het meteen proberen.

Bedankt,

pino123
door pino123 - Mar 2, 2010 om 14:10
2763 Antwoorden / 14 Vragen

@Birdies

Wel een beetje 'off topic' maar hoe doe ik dat? I.E. tab binnen extensies, extensie wel gevonden, de rest nog niet.

Alvast bedankt.

ro
door robarth - Mar 2, 2010 om 14:30
2 Antwoorden / 0 Vragen

Ik gebruik al jaren Firefox, explorer heb ik vanaf het begin links laten liggen.
Ik heb er tot op heden geen spijt van gehad.

birdies
door birdies - Mar 2, 2010 om 16:24
6104 Antwoorden / 31 Vragen

[quote=pino123 schreef op dinsdag 2 mrt 2010, 14:10]
@Birdies

Wel een beetje 'off topic' maar hoe doe ik dat? I.E. tab binnen extensies, extensie wel gevonden, de rest nog niet.

Alvast bedankt.

Als je op extensies klikt, opent een nieuw scherm met 'meer extensies ophalen'. Dan krijg je pagina's vol handige extensies te zien, o.a. IE-tab.

dv
door dvdonck - Mar 3, 2010 om 14:31
21 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=pch07 schreef op dinsdag 2 mrt 2010, 11:50]Leuke reacties allemaal maar geeft me weinig info. De meesten hebben het over firefox. Maar is dat wel een goed en beveiligd programma? Is het gratis? Is windows beveiliging niet voldoende. prettige dag nog allemaal en op naar het voorjaar

Ik heb nog nooit gehoord van een browser die niet gratis is, dus als je er één tegen komt, gelijk negeren.

In het kort wat voor- en nadelen.

Firefox:
+ veilig
+ add-ons (kleine stukjes functionaliteit die je kunt toevoegen, zoals het blokkeren van advertenties of het veranderen van het uiterlijk van de browser)
+ snel
- niet elke website werkt er goed onder *

Chrome (zelf nooit gebruikt, dus is van horen zeggen)
+ minimalistisch uiterlijk
+ snel
- er zijn mensen die Google's gedrag qua privacy niet of minder vertrouwen
- niet elke website werkt er goed onder *

IE
- langzamer
- wordt onder IT-ers algemeen als onveiliger beschouwd, heeft vaker gevaarlijke bugs die niet snel gefixed worden
+ praktisch elke website laat 'ie goed zien.

*) In het verleden heeft MS zich niet altijd aan de algemene standaards gehouden. Omdat IE de meest gebruikte browser was, zijn er websites gemaakt die voldeden aan de MS standaards ipv de algemene. Deze werken soms niet goed onder andere browsers. Inmiddels houdt MS zich met IE8 (als het goed is) wel aan de algemene standaards, dus dit zou steeds minder moeten voorkomen.

bo
door bobbielinux - Mar 3, 2010 om 15:23
9 Antwoorden / 2 Vragen

Ben het eens met Dvdonk,

Gebruik al jaren Firefox en pas ook chrome, het voordeel van Firefox vind ik ook wanneer er veiligheid's lekken zijn worden ze snel gerepareerd, tevens bestaat er een plug-in om site's welke uitsluitent voor I.E. gemaakt zijn, ook te bekijken

https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/35

Voor mij geen internet exploder meer.

fc
door fcb - Mar 3, 2010 om 17:23
2 Antwoorden / 0 Vragen

voor mij firefox. Echter, Internetbankieren van Rabo wil bij mij niet werken onder FF. Op IE lukt dat wel.

OpTijdNaarBed
door OpTijdNaarBed - Mar 3, 2010 om 17:53
1163 Antwoorden / 60 Vragen

Ook ik wil Firefox adviseren. Chrome schijnt ook goed te zijn, maar is nog erg nieuw, Firefox heeft de eventuele kinderziektes inmiddels achter zich.

Qua veiligheid: de meest onveilige browser is Microsoft Internet Explorer> Immers: een hacker zal zich in eerste instantie verdiepen in Internet Explorer, eevoudigweg omdat dit de meest gebruikte browser is, dus voor de hacker de meeste kans van slagen. Bovendien denk ik dat Microsoft inmiddels wel bewezen heeft dat ze over hun hoogtepunt heen zijn. Ze hebben veel rommel uitgeleverd de afgelopen jaren, zoals Windows Mobile voor telefoons (PDA's) of Vista. Ik persoonlijk heb Microsoft + HP verbannen uit mijn huis, komt er ook niet meer in n.a.v. een telefoon met Mobile5.

Nu nog een vraagje van mij aan de collega's omtrent dit onderwerp: ik was altijd in de veronderstelling dat je IE niet mocht verwijderen uit Windows. Als een Windows-gebruiker nu voor bv Firefox of Chrome kiest, kost het hem dan extra schijfruimte? M.a.w. als je een PC hebt met weinig schijfruimte (mijn paps heeft 5 GB voor XP), is het dan niet het verstandigst om IE te blijven gebruiken???

OpTijdNaarBed
door OpTijdNaarBed - Mar 3, 2010 om 17:56
1163 Antwoorden / 60 Vragen

Oh ja, nog een PS (@redactie: gaat de editknop nog komen????)

Ik heb nog geen problemen ondervonden voor Firefox met Rabobank internetbankieren. Ik gebruik dan wel FF onder Linux, maar dat zou niks uit moeten maken (corrigeer mij svp als dat wel zo is!)

edrick3
door edrick3 - Mar 3, 2010 om 18:04
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo pch07,

Ik zou Firefox adviseren; hier te downloaden
Aan voorgaande antwoorden niets toe te voegen.
Zou het gewoon eens uitproberen. Bevalt het niet kun je gewoon weer terugvallen op IE.
Suc6

dv
door dvdonck - Mar 3, 2010 om 18:39
21 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=fcb schreef op woensdag 3 mrt 2010, 17:23]voor mij firefox. Echter, Internetbankieren van Rabo wil bij mij niet werken onder FF. Op IE lukt dat wel.

Ik sluit me aan bij deinert, ik heb FF onder XP en nooit problemen gehad met Rabo Internetbankieren.

dv
door dvdonck - Mar 3, 2010 om 18:42
21 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=deinert schreef op woensdag 3 mrt 2010, 17:53]
Nu nog een vraagje van mij aan de collega's omtrent dit onderwerp: ik was altijd in de veronderstelling dat je IE niet mocht verwijderen uit Windows. Als een Windows-gebruiker nu voor bv Firefox of Chrome kiest, kost het hem dan extra schijfruimte? M.a.w. als je een PC hebt met weinig schijfruimte (mijn paps heeft 5 GB voor XP), is het dan niet het verstandigst om IE te blijven gebruiken???

Het is niet zo zeer dat je IE niet mag verwijderen, het kan niet. Zit helemaal ingebakken in Windows.
Bij mij neemt FF nog geen 30MB in, dus dat valt qua ruimte wel mee. En je vader kan 'm altijd nog op een andere partitie zetten.

sa
door salomon - Mar 3, 2010 om 19:06
8 Antwoorden / 4 Vragen

Sluit me aan bij voorgaande reacties. IE is de browser bij uitstek waar de ontwikkelaars van trojans, malware, spyware etc. zich op richten...dus dat maakt deze browser per definitie onveiliger.
Ik werkte zelf in het verleden veel met Opera, tegenwoordig meer met Firefox. Er valt voor beide veel te zeggen.
Probeer ze gewoon, het is allemaal gratis, en kijk wat jij het fijnste vind. Bij Opera kun je 9 meest gebruikte sites op je startpagina plaatsen...das wel geinig en praktisch.
Bij mij heeft internetbankieren via de Rabobank via Firefox nog nooit problemen gegeven.

Groeten,

j0
door j0p3y - Mar 4, 2010 om 00:02
1 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=dvdonck schreef op woensdag 3 mrt 2010, 18:39][quote=fcb schreef op woensdag 3 mrt 2010, 17:23]voor mij firefox. Echter, Internetbankieren van Rabo wil bij mij niet werken onder FF. Op IE lukt dat wel.

Ik sluit me aan bij deinert, ik heb FF onder XP en nooit problemen gehad met Rabo Internetbankieren.
In het verleden leverde FF wel problemen op met Rabo Internetbankieren, sinds de laatste versies echter niet meer.

wimbremer
door wimbremer - Mar 4, 2010 om 07:59
122 Antwoorden / 19 Vragen

Quote: Echter, Internetbankieren van Rabo wil bij mij niet werken onder FF. Op IE lukt dat wel.

Even met de bank bellen loste bij mij dit probleem een poos geleden op. Was gewoon een kwestie van iets instellen in Opties. Ligt dus NIET aan FF.
Je hebt namelijk te maken met beveiliging (Bank!!) en encryptie

maccer
door maccer - Mar 6, 2010 om 20:21
27 Antwoorden / 1 Vragen

Ik gebruik Safari (is snel) en daarnaast soms Firefox.