gs
door gscager Aug 20, 2017 om 15:27
Computers & telefonie

Welke tablet

hallo ik ben mischien  van plan om een tablet aan te schaffen  maar zie door de bomen het bos niet meer, en de prijzen lopen erg uuit een en ik heb er verder geen ervaring mee.
moet niet al te duur zijn  en wat kan ik er zoal mee is er verschil tussen een ipad en een tablet of is dit alleen  duurder door de naam
dus welke is gewoon goed en niet te duur als hij maar degelijk is  enzo
wie weet raad ?
groet

15055 37 Rapporteer

tdmduc
door tdmduc - Aug 20, 2017 om 15:31
704 Antwoorden / 2 Vragen

een iPad is ook een tablet.

Belangrijk is wat je er mee wilt doen en hoeveel geld je er voor over hebt. Mijn iPad heb ik flink goedkoper bij een krant kunnen aanschaffen en ik ben daar zeer blij mee achteraf. Ik had een Sony Xperia Z2 maar die ging raar doen na de firmware update en was dat ding een half jaar kwijt voordat ie weer terugkwam bij van de reparatie. Jammer Sony, maar dat doen we dus nooit weer. En dat voor 500 euro.

De Apple iPad air 2 is dus van aluminium gemaakt en zal aan de wens van degelijkheid ruimschoots tegemoet komen.

Hier zijn ze goedkoper doordat ze gebruikt zijn of refurbished.

Houdt de vooral ook de iBood aanbiedingen in de gaten.

Belangrijk: koop er een goede hoes bij, zijn zelfs bij de Action te koop.

tenormin
door tenormin - Aug 20, 2017 om 15:34
16829 Antwoorden / 108 Vragen
capteam
door capteam Aug 22, 2017 om 08:23
44 Antwoorden / 0 Vragen

U noemt hier een artikel uit 2012. Android tablets zijn de laatste jaren behoorlijk verbeterd ten op zichte van het artikel van toen.
Apple, Android of Windows is net welke smaak u verkiest.
Ga er vanuit wat u met de tablet wilt doen, en maak op basis daarvan een keuze.

akkerdistel
door akkerdistel - Aug 20, 2017 om 16:03
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Advies; koop een laptop.

tdmduc
door tdmduc Aug 20, 2017 om 16:06
704 Antwoorden / 2 Vragen

er wordt gevraagd om een tablet advies.

Geen laptop.

Bovendien: je kan altijd nog een bluetooth toetsenbordje bijkopen voor weinig, heb je bijna een laptop. ;-)

gerbera
door gerbera Aug 20, 2017 om 16:12
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Advies; koop een laptop.
Daar heeft de Ts er misschien al een aantal van.

wo
door woutjewachtmans Aug 20, 2017 om 16:23
22 Antwoorden / Vragen

En dan natuurlijk een Surface . Laat me niet lachen.

diumenge
door diumenge Aug 20, 2017 om 16:43
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Hoezo lachen Woutjewachtmans? Heb je er zelf evaring mee of baseer je je alleen op een linkje naar tweakers?

wo
door woutjewachtmans Aug 20, 2017 om 17:47
22 Antwoorden / Vragen

De site van Tweakers is best wel interessant en zo ook Hardware.info en Nu.nl

hansje klein
door hansje klein - Aug 20, 2017 om 16:12
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Om een juiste keuze te kunnen maken, zult u zich eerst moeten gaan inlezen ... Bij voorbeeld HIER

Cookies
door Cookies Aug 20, 2017 om 18:54
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Zit je nou klanten te werven voor CB? Zonder abo krijg je geen testresultaat te zien en ook nauwelijks info.

hansje klein
door hansje klein Aug 20, 2017 om 21:47
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Er staat bij 'gratis' (dat is m.i. ook voor niet leden een goede inleiding) ... en ik zal nog andere tips gaan geven!

hansje klein
door hansje klein - Aug 20, 2017 om 16:17
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Na het inlezen kunt u proberen (rechts) uw model te configureren:  kiezen

hansje klein
door hansje klein - Aug 20, 2017 om 16:19
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Tenslotte is het een kwestie van met elkaar vergelijken:  Bij voorbeeld op Kieskeurig

hansje klein
door hansje klein - Aug 20, 2017 om 16:21
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Daarna kunt u iets doelgerichter verdere vragen stellen op dit forum ... en elders!

Suc6 ermee!

tenormin
door tenormin Aug 20, 2017 om 18:18
16829 Antwoorden / 108 Vragen

@hk, in 9 min. 4 antwoorden? Had je toch in '1, hooguit 2 kunnen doen. Zo maak je een vraagsteller blij met een dode mus. Nou ja, half dood.

Cookies
door Cookies Aug 20, 2017 om 18:56
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@tenormin: je bent me net voor.;-) Vond het ook nogal  overdone.

hansje klein
door hansje klein Aug 20, 2017 om 21:48
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Vergelijk het met een stappenplan ... in meerdere afgesloten stappen! Zoiets als een voormenu tot en met het dessert, niet alles in één keer. TS geeft zèlf aan niet veel verstand van de materie te hebben en om dan de goede vragen te kunnen stellen is een beetje voorkennis wel nodig. Wat ikzelf voor voorkeur heb is toch helemaal niet relevant en te subjectief. Pedagogisch verantwoord bedacht en nu wacht ik op mijn PLUSSEN! ;-))

tenormin
door tenormin Aug 21, 2017 om 00:39
16829 Antwoorden / 108 Vragen

@carola.83. Dat is dan de eerste keer en waarschijnlijk de laatste: en O.T. reactie op ander iets: je weet wel wat ik bedoel: ik had inderdaad 4 wijntjes (wijnen: ik haat het verkleinwoord) op dus ging ietsiepietsie te ver over "Merry X-Mas". ;-))

tenormin
door tenormin Aug 21, 2017 om 00:49
16829 Antwoorden / 108 Vragen

@hk, vergelijken met voormenu tot en met dessert is bezopen: letterlijk. "Normale" mensen die uit eten gaan bestellen alles in 1 keer; het (goede) restaurant wacht tussen de gerechten door wanneer er geserveerd kan worden. Van voorgerecht tot nagerecht: tenzij u natuurlijk in tenten komt waar je uren moet wachten... Ik weet uit ervaring dat dit niet prettig "uit eten gaan" is. Bovendien zie ik totaal geen verband met Iphone of Tablet vraag.

hansje klein
door hansje klein Aug 21, 2017 om 09:10
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Natuurlijk bestelt een restaurantbezoeker het hele meestal menu in één keer ...
maar dan worden de verschillende gangen toch óók niet in één keer verorberd?

Mijn tip: richt u zich liefdevol tot de TS en laat mij gewoon verder oberen ...

kc
door kcdb Aug 21, 2017 om 12:06
113 Antwoorden / 2 Vragen

Beste GSCAGER. In het “land van de tablets” kun je grofweg stellen dat er twee soorten tablets te koop zijn. De iPad-serie van Apple en de overige tablets die draaien onder het besturingssysteem Androïd van Google. Van die laatste zijn ze in vele soorten en maten te koop. Raadpleeg hiervoor de tips zoals hiervoor gegeven.

Zelf beschik ik over mijn inmiddels tweede iPad en de integratie met mijn iPhone van Apple is uitstekend. Op zich ben ik tevreden met deze apparatuur. Ze werken werkelijk probleemloos, maar daar doen Androïd tablets in veel gevallen, denk ik, niet voor onder. Hoewel de iPad van Apple degelijk is gebouwd moet ik wel toegeven dat deze ook niet onverwoestbaar zijn. Ook een iPad laten vallen al dan niet voorzien van een beschermhoes leidt er vaak toe dat het beeldscherm niet meer werkt en vervangen moet worden.

Houdt er ook rekening mee dat de producten van Apple niet de meest voordelige in deze markt zijn. Dat geldt evenzeer voor reparaties. Verder is het assortiment, in tegenstelling tot tablets die draaien onder Androïd aanzienlijk kleiner. Dat houdt die hoge prijzen dan weer in stand.

Een ander nadeel van de iPad-serie vindt ik dat het geheugen van deze tablets niet uit te breiden is met een externe geheugenkaart. Bij veel toestellen onder Androïd kan dat wel. Als u uw tablet steeds meer gaat gebruiken loop je, vooral bij een iPad van de oudere series, snel tegen een geheugenprobleem aan.

Verder denk ik dat u nog niet zo ervaren bent in het hele pc-gebeuren en met uw overige pc-apparatuur een tevreden gebruiker van Windows bent. Door deze combinatie loop je misschien wel tegen het grootste nadeel van de Apple-apparatuur aan. iPad tablets werken slecht samen met Windows voor het uitwisselen van de bestanden (boeken, muziek etc.). Voor de onderlinge uitwisselbaarheid daarvan ben je dan veelal aan het programma iTunes van Apple gebonden. Dit programma is zeker voor de wat minder ervaren pc-gebruiker, voor wat betreft het uitwisselen van bestanden tussen de diverse apparatuur, niet het meest eenvoudige programma.

Die mogelijkheid tot het uitbreiden van het extern geheugen met geheugenkaartjes vindt ik dus een groot voordeel van tablets die onder Androïd draaien. Verder, als je een Androïd tablet met een USB-kabel aansluit op de pc, dan krijg je in de Windows verkenner op de pc gewoon een extra station (van de tablet) en is het uitwisselen van bestanden zeer eenvoudig door het heen en weer schuiven (of te kopiëren en te plakken) hiervan tussen de verschillende stations.

Qua verkrijgbaarheid van toepassingen, zeker voor een beginnend gebruiker, doen de iPad en machines draaiend onder Androïd weinig voor elkaar onder. Neem v.w.b. de aanschaf van een Androïd tablet wel de tips van vorige reacties, met name betreft de versie van Androïd, goed in acht.

tijger1
door tijger1 - Aug 20, 2017 om 16:24
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik heb mijn tweede I-pad. De eerste gekocht in 2011, de tweede verleden jaar. De eerste heb ik weggegeven aan iemand die er alleen de krant op leest en een chromecast mee bedient en zo.

Het zijn, met mij I-phone van kort geleden, mijn beste aankopen ooit. Iedere euro waard. Hoewel het er wel veel zijn.:-))

tenormin
door tenormin Aug 21, 2017 om 00:55
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Dat zullen best veel eurootjes zijn geweest @tijger1, maar heb een tablet gekregen, heel happy mee. en onlangs een I-phone. Daar moet ik nog leren mee overweg te kunnen, snap het nog niet allemaal, zoals gewoonlijk uiteraard.;-))

sm
door smeenk54 Aug 21, 2017 om 16:22
19 Antwoorden / 6 Vragen

Als maar veel geld hebt.

sm
door smeenk54 Aug 21, 2017 om 16:23
19 Antwoorden / 6 Vragen

Warom ..

costnix
door costnix Aug 22, 2017 om 00:05
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Mijn iPad is heel handig voor het vinden van mijn iPhone :-D

wo
door woutjewachtmans - Aug 20, 2017 om 16:26
22 Antwoorden / Vragen

Koop vooral geen tablet met android. Dus blijft er maar één over ios van Apple.

Gr
door Grunn1 Aug 20, 2017 om 16:40
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Grootste onzin ooit

diumenge
door diumenge Aug 20, 2017 om 16:44
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Onderbouw dat eens Woutjewachtmans.

ge
door george321 Aug 20, 2017 om 16:55
390 Antwoorden / 1 Vragen

Als je veel problemen en duur uit wil zijn, ja, moet je apple nemen.

wo
door woutjewachtmans Aug 20, 2017 om 17:52
22 Antwoorden / Vragen

Problemen met een iPad of duur ? Dat moet je vragen aan de leden van dit forum want de meeste hier hebben een iPad.

Cookies
door Cookies Aug 20, 2017 om 19:03
13336 Antwoorden / 36 Vragen

We zijn niet allemaal Applefreaks. Ik bijv. wil nog geen Appleprodukt gratis krijgen.

tijger1
door tijger1 Aug 20, 2017 om 19:35
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@george321.
Over welke problemen hebt u het? En duur? Ja ze kosten veel geld, maar dat maakt ze nog niet "duur".

tijger1
door tijger1 Aug 20, 2017 om 19:38
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@carola.83.
Waarom ben je een Appfreak als je iets van Apple hebt, of daar heel tevreden over bent? Zijn anderen dan Andriodfreaks of wat je nog meer hebt?

Cookies
door Cookies Aug 20, 2017 om 19:51
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Nee, ik zou jou geen Applefreak durven noemen. Jij valt onder de categorie 'tevreden gebruiker'. Mijn opmerking daarover was bestemd voor Wouter. Heb je trouwens ooit een Samsung tablet geprobeerd? Pas dan kun je n.m.m. weten of de iPad zijn geld waard is.. Vergelijkbaar met: nee, ik lust geen spruitjes, maar nee ik heb het nooit geprobeerd.

tijger1
door tijger1 Aug 20, 2017 om 23:22
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@carola.83. Ja, ik heb weleens een Samsung tablet gebruikt, maar zou daar zeker geen oordeel over durven vellen, omdat het ten eerste niet de mijne was en ten tweede dat het gebruik slechts kort was. En er zullen ongetwijfeld nog veel meer smaken zijn dan Samsung en Apple en daar vel ik ook geen oordeel over, omdat ik ze niet ken. Afgezien daarvan is "duur" een subjectief begrip. Apple kost veel geld, maar direct om mij heen tel ik minstens vijf zeer tevreden I-pad gebruikers, de langste al ruim zeven jaar en niemand daarvan heeft ooit enig probleem aan zijn I-pad gehad. En als ze vervangen worden, zoals de mijne omdat ze niet zo snel meer zijn, zijn de "verkrijgers" van die "afgedankte" apparaten daar nog heel blij mee en ze worden nog voortdurend gebruikt.

ge
door george321 Aug 21, 2017 om 14:55
390 Antwoorden / 1 Vragen

Apple is ook meer dan storingsgevoelig en bar slecht in service.

sm
door smeenk54 Aug 21, 2017 om 16:28
19 Antwoorden / 6 Vragen

IK ken personen met een ipad en een Samsung maar hij gebruikt liever de Samsung.

tijger1
door tijger1 Aug 21, 2017 om 18:07
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@george321. Ik heb nog nooit een storing gehad in mijn I-pads, ook mijn omgeving niet. Maar als gevolg daarvan kan ik uiteraard niet over de service oordelen.

panter22
door panter22 - Aug 20, 2017 om 16:28
6599 Antwoorden / Vragen

Ik geef de voorkeur aan een ipad. Makkelijk in gebruik. Mooie kleuren.
Ik zou de nieuwste, die van 2017 kiezen, met het meeste geheugen, 128 gb. Is zo'n 120 euro duurder van die van 32gb, maar daar krijg je geen spijt van. Want geheugen kom je altijd te kort en je kunt het geheugen niet uitbreiden.
Cellular, voorzien van een simkaart, gebruik je in de praktijk eigenlijk niet. Een wifi verbinding werkt goed.
Ik ben niet dol op tweede hands, het beste is er vanaf. Mogelijk is de batterij dan ook bijna versleten.

tijger1
door tijger1 Aug 20, 2017 om 16:46
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik zou zeker ook geen tweedehands kopen, maar u schrijft: "batterij bijna versleten". Maar van de I-pad die ik verleden jaar weggegeven heb, nu bijna zes jaar oud, werkt de batterij nog prima. Ook anderen in mijn omgeving die aan een tweede "bezig" zijn en de eerste weggegeven hebben, krijgen geen klachten over de batterij.

panter22
door panter22 Aug 20, 2017 om 17:52
6599 Antwoorden / Vragen

Die van mij is een paar jaar oud en wordt intensief gebruikt. Het is al te merken dat de batterij sneller leegloopt.

Cookies
door Cookies Aug 20, 2017 om 19:12
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Misschien vindt TS 120 euro al duur. Overigens is een Androïd ook makkelijk in gebruik.

Gr
door Grunn1 - Aug 20, 2017 om 16:45
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Ik heb een aantal jaar geledennagenoeg gelijktijdig een Samsung tab3 en een iPad mini gekocht. In het begin was de iPad sneller en beter maar nu na een paar jaar is de iPad echt op z'n einde terwijl de Samsung nog wel even meekan. Het is echt onzin dat een iPad beter is als een Android maar koop wel een goede dan heb je er langer wat aan. Kijk vooral,wat je ermee wil doen en hoeveel geld je wil uitgeven. Grootste nadeel van een iPad is dat het geheugen niet uitbreidbaar is.

costnix
door costnix Aug 22, 2017 om 00:09
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Het helpt enorm, wanneer u op die iPad alle niet gebruikte apps verwijderd. Mijn iPad2 is er veel sneller door geworden.

diumenge
door diumenge - Aug 20, 2017 om 16:45
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Je moet niet vragen wat je er mee kan, maar je moet aangeven wat je er mee wilt. Dan kan men je hier van een advies voorzien.

Cookies
door Cookies - Aug 20, 2017 om 18:49
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Als je nou eerst eens duidelijk een maximaal bedrag geeft wat je aan een tablet wilt besteden? Wat jij duur vindt, kan een heel ander bedrag zijn dan wat ik (of anderen) duur vind.

Ook graag even vermelden hoeveel inch tablet je wilt.

AWYeah28
door AWYeah28 - Aug 20, 2017 om 22:49
355 Antwoorden / Vragen

Beste,

Dit zijn de uitgangspunten:

- Een iPad is eenvoudig in gebruik zonder overdaad aan functies, alles werkt zoals ervan verwacht mag worden, maar de aanschafprijs is hoog, originele accessoires zijn bijna onbetaalbaar en Apple blokkeert vaak het gebruik van imitatie;

- Een Androidtablet begint bij véél minder euro's, maar u loopt dan het risico een tablet te kopen die eigenlijk al niet meer meekomt met de huidige technologie. Daarnaast is Android tot in den treure aan te passen aan uw wensen en daardoor meer geschikt voor mensen die weten waar ze mee bezig zijn en, niet negatief bedoeld, als u moet vragen wat het verschil is "tussen een iPad en een tablet" dan behoort u niet tot die categorie;

- Mocht u toch voor een Androidtablet kiezen, let er dan op dat er een recente versie van Android op zit (momenteel zou ik zeker ten minste versie 6.0 nemen) èn -hier letten veel mensen niet op- dat de tablet een fatsoenlijk werkgeheugen (RAM) heeft. Dat is dus niet het opslaggeheugen! Het werkgeheugen geeft, net als bij computers, aan hoeveel de tablet tegelijk kan verwerken. Houdt voor soepel werken ten minste 2GB aan en voor eenvoudige taken minimaal 1GB. Ook de mogelijkheid een SD-kaart te plaatsen verdient aanbeveling;

- Vooral bij goedkopere tablets is ook de schermresolutie van belang. Er zijn veel low budget tablets op de markt die bijvoorbeeld een schermresolutie hebben van 1280x720, waar dan op de verpakking heel enthousiast "HD Ready!" staat. Die resolutie is voor een tablet echter véél te laag, waardoor u in feite een uitvergrote smartphone hebt gekocht. Apps en spellen zien er dan niet mooi uit;

- Ga naar een winkel waar u de tablet uit kunt proberen voor aanschaf en probeer ook echt alles even uit. Hoe ligt de tablet in de hand, is de besturing intuïtief, reageert het scherm goed op uw vingerbewegingen, enz.

Succes!

Gerry1969
door Gerry1969 Aug 21, 2017 om 12:09
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Je verhaal over de resolutie slaat nergens op. Mensen hebben nog 42 inch tv's thuis met deze resolutie en kijken prima. Dus op.een tablet heb je daar geen last van.
Xiaomi heeft een prachtige,snelle, betaalbare tablet.met 4.GB ram.een hoge resolutie ips scherm, 6600mha accu en octacore processor.
Goede camera en veel updates ook nog na 3jaar gebruik.
Xiaomi is wereldwijd nummer 5 met smartphones en zelfs nummer 1 met wearables. Ze staan bekend als de flagshipkillers.
Maar ja hier kennen we Apple, Samsung en nog wat merken en daarom laten we goede kansen liggen.

AWYeah28
door AWYeah28 Aug 21, 2017 om 13:10
355 Antwoorden / Vragen

TV kijken gaat nog net ja, maar websites en spellen zien er niet uit op die resolutie. Websites die responsive zijn geven meestal de kleinste weergave, dan heb je voor niets een tablet. Een DVD-speler aansluiten op een klein TV-tje geeft kraakhelder beeld, op die 42" plasma of LCD is het al aardig korrelig. Sluit maar eens een PC aan op die 42" en open een website of nog beter, een spel. Dan is het verschil duidelijk merkbaar en zichtbaar. Voor een tablet geldt precies hetzelfde. Xiaomi kan inderdaad een prima optie zijn.

pe
door pebk Aug 21, 2017 om 17:16
581 Antwoorden / 0 Vragen

@Diewilik,
Dat van de resolutie is helemaal terecht. Een TV van 42" staat als het goed is op een paar meter van de neus. Dan is de resolutie heel anders dan wanneer een tablet op schoot ligt. Op meer dan 2,5 meter afstand is 720p op een 42" scherm prima.

http://i.rtings.com/images/optimal-viewing-distance-television-graph-size.png

hansje klein
door hansje klein - Aug 21, 2017 om 12:43
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Ik kom dit antwoord ergens (verstopt) in een eerder draadje tegen en plaats het nog eens extra als reactie:

door kcdb 21 aug. 2017 om 12:06
20 Antwoorden / 1 Vragen

Beste GSCAGER. In het “land van de tablets” kun je grofweg stellen dat er twee soorten tablets te koop zijn. De iPad-serie van Apple en de overige tablets die draaien onder het besturingssysteem Androïd van Google. Van die laatste zijn ze in vele soorten en maten te koop. Raadpleeg hiervoor de tips zoals hiervoor gegeven.

Zelf beschik ik over mijn inmiddels tweede iPad en de integratie met mijn iPhone van Apple is uitstekend. Op zich ben ik tevreden met deze apparatuur. Ze werken werkelijk probleemloos, maar daar doen Androïd tablets in veel gevallen, denk ik, niet voor onder. Hoewel de iPad van Apple degelijk is gebouwd moet ik wel toegeven dat deze ook niet onverwoestbaar zijn. Ook een iPad laten vallen al dan niet voorzien van een beschermhoes leidt er vaak toe dat het beeldscherm niet meer werkt en vervangen moet worden.

Houdt er ook rekening mee dat de producten van Apple niet de meest voordelige in deze markt zijn. Dat geldt evenzeer voor reparaties. Verder is het assortiment, in tegenstelling tot tablets die draaien onder Androïd aanzienlijk kleiner. Dat houdt die hoge prijzen dan weer in stand.

Een ander nadeel van de iPad-serie vindt ik dat het geheugen van deze tablets niet uit te breiden is met een externe geheugenkaart. Bij veel toestellen onder Androïd kan dat wel. Als u uw tablet steeds meer gaat gebruiken loop je, vooral bij een iPad van de oudere series, snel tegen een geheugenprobleem aan.

Verder denk ik dat u nog niet zo ervaren bent in het hele pc-gebeuren en met uw overige pc-apparatuur een tevreden gebruiker van Windows bent. Door deze combinatie loop je misschien wel tegen het grootste nadeel van de Apple-apparatuur aan. iPad tablets werken slecht samen met Windows voor het uitwisselen van de bestanden (boeken, muziek etc.). Voor de onderlinge uitwisselbaarheid daarvan ben je dan veelal aan het programma iTunes van Apple gebonden. Dit programma is zeker voor de wat minder ervaren pc-gebruiker, voor wat betreft het uitwisselen van bestanden tussen de diverse apparatuur, niet het meest eenvoudige programma.

Die mogelijkheid tot het uitbreiden van het extern geheugen met geheugenkaartjes vindt ik dus een groot voordeel van tablets die onder Androïd draaien. Verder, als je een Androïd tablet met een USB-kabel aansluit op de pc, dan krijg je in de Windows verkenner op de pc gewoon een extra station (van de tablet) en is het uitwisselen van bestanden zeer eenvoudig door het heen en weer schuiven (of te kopiëren en te plakken) hiervan tussen de verschillende stations.

Qua verkrijgbaarheid van toepassingen, zeker voor een beginnend gebruiker, doen de iPad en machines draaiend onder Androïd weinig voor elkaar onder. Neem v.w.b. de aanschaf van een Androïd tablet wel de tips van vorige reacties, met name betreft de versie van Androïd, goed in acht.

who cares
door who cares - Aug 21, 2017 om 13:02
146 Antwoorden / 9 Vragen

Apple Ipad,  iets duurder maar dam heb je ook kwaliteit.

ma
door mae - Aug 21, 2017 om 13:11
2 Antwoorden / 1 Vragen

Echt, koop een iPad! En dan zelfs de nieuwste: 'gewoon' iPad 2017. Is voor een iPad niet duur (410 euro), en zie je zelfs soms voor 389.
Voordeel van de ipad: suoer gebruiksvriendelijk, geen virussen, goede software, brede ondersteuning en vooral" lange ondersteuning! En 'het kan niet mis gaan'!
Daarbij kan je bij een applestore gratis cursussen volgen.
Een nieuwe iPad, laatste model, wordt zeker 4-5 jaar ondersteund met nieuwe firmware.
Dat in tegenstelling tot Android-tablets: die worden maar een half jaar tot echt maximaal 1,5 jaar ondersteund...
En zo kan ik nog wel even door gaan...
Dus: de laatste iPad 2017!
Veel plezier en succes!

PS: koop niet de ipad air 2, of oudere want de nieuwe ipad 2017 is sneller, nieuwer, goedkoper en zal langer ondersteund worden

tijger1
door tijger1 - Aug 21, 2017 om 13:14
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@hansje

Wat is het nut die reactie van iemand in dit topic nog ern keer te plaatsen? Denkt u dat de Ts niet kan lezen?

hansje klein
door hansje klein Aug 21, 2017 om 15:52
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Beste @Tijger1 ...

Latere reageerders lezen (vaak) eerder geplaatste reacties niet ... en dèze was het waard vergeleken met de wèlles-nietes-opmerkingen elders. Basis kennis is nuttiger voor iemand die niets weet.

Jawel! Via de notificatie krijgt TS natuurlijk ieder bericht te zien. Waarschijnlijk kan men de notoficatie ook uitzetten en ziet de eerdere opmerkingen óók niet meer.

tijger1
door tijger1 Aug 21, 2017 om 16:03
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar veronderstelt u niet dat de Ts de reacties leest? Hij heeft trouwens ook nog gereageerd.

hansje klein
door hansje klein Aug 21, 2017 om 16:17
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Ik veronderstel, dat TS de reacties leest, maar niet alle reageerders ....
onthoud mij echter van eigen-ervaringen om door de bomen het bos niet te verdekken en zocht dus naar  ongekleurde basisinformatie waarmee TS de weg zèlf kan vinden ... en daarná vragen kan stellen.

ma
door manwijf Aug 22, 2017 om 10:05
574 Antwoorden / 1 Vragen

Als u zelf niets te melden hebt, laat dan maar.

clio23
door clio23 - Aug 21, 2017 om 13:15
48 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben erg tevreden over mijn Asus tablet, niet idioot duur en erg snel. Heb de 7 en de 8,1 versie is maar wat je fijner vindt. Heb ooit ergens een Archos bij gekregen maar dat is een onding, laden duurt veel te lang.

clio23
door clio23 - Aug 21, 2017 om 13:16
48 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben erg tevreden over mijn Asus tablet, niet idioot duur en erg snel. Heb de 7 en de 8,1 versie is maar wat je fijner vindt. Heb ooit ergens een Archos bij gekregen maar dat is een onding, laden duurt veel te lang.

Jeannetims
door Jeannetims - Aug 21, 2017 om 13:21
51 Antwoorden / 3 Vragen

Staar je niet blind op prijzen! Geef liever wat meer uit voor een Tablet met de laatste Android versie (liefst vanaf 7.0) en een minimaal geheugen van 32GB. Dan weet je zeker dat deze de komende jaren geschikt is voor de nieuwste apps. Bij oude Android versies heb je vaakt het probleem, dat je updates van apps op een gegeven moment niet meer kunt installeren of ineens niet meer werken.

ne
door needlewizard - Aug 21, 2017 om 13:22
2 Antwoorden / 0 Vragen

ik heb een paar jaar een  Samsung Galaxy TabS 10.5 gehad (€ 430) waar ik bijzonder tevreden mee was. Om mezelf te verwennen nu onlangs een  Samsung Galaxy tab S2 9.7 (€ 390)  gekocht (je moet met je tijd meegaan nietwaar...). De "oude" Samsung na 2.1/2 jaar nog kunnen verkopen voor € 200 dus met de waardevermindering valt het ook best mee. Er bestaat ook een goedkope serie van Samsung maar die heeft een minder mooi, maar alleszins acceptabel  scherm. De kleuren van de Tab S en S2 spatten er echter van af en daar kan Apple met zijn iPad nauwelijks tegenop (ook volgens de diverse testen in de bladen en op internet) Ook de batterij voldoet prima en gaat zeker 8 uur onafgebroken mee (in het vliegtuig) met filmpjes kijken en boeken lezen Het liefst zou ik de Tab S3 hebben maar die is helaas naar mijn idee met een prijs van € 650 wel een beetje te duur voor een apparaat "erbij" voor je filmpjes, boeken en wifi internet bezigheden. Mijn partner heeft een iPad maar die zou ik gratis nog niet willen hebben........ik wil graag zelf baas zijn over mijn tablet en de apps zijn voor beiden tegenwoordig net zo goed (en voor Android in 99,9% GRATIS in tegenstelling tot de I-store) Mijn advies is om je in te lezen op de diverse review sites (type simpelweg:  review tablets in Google), een bezoekje te brengen aan Mediamarkt zodat je hands-on kunt zien wat je krijgt en dan even internet afstruinen naar de goedkoopste leverancier. Succes en veel tablet plezier

dr
door drupi01 - Aug 21, 2017 om 14:41
11 Antwoorden / 5 Vragen

Ik heb sinds kort de Samsung Galaxy Tab A (2016). Deze kost momenteel rond de 200 euro. Op YouTube zijn er veel lovende recensies te vinden: goede beeldkwaliteit, lange accuduur, snel. Het interne geheugen van 16 GB is meer dan voldoende, tenzij je je hele film- en muziekcollectie hier wilt opslaan. Dat kan overigens altijd nog op een micro-SD kaartje. Dit is veel goedkoper dan meer intern geheugen.
Ook het gebruik de cloud (Onedrive  van Microsoft of Google Drive) voor opslag is aan te bevelen.
Je krijgt na installatie vrij snel een upgrade naar Android 7.0.
Deze tablet biedt in deze prijsklasse verreweg het meeste waar voor je geld.
Apple schijnt ook fantastisch de zijn, maar daar betaal je wel veel meer voor, zeker als je meer intern geheugen wilt. Zij bieden namelijk niet de mogelijkheid om het geheugen uit te breiden met een micro-SD kaartje.
Veel sterkte met je keuze.

gs
door gscager - Aug 21, 2017 om 15:17
200 Antwoorden / 110 Vragen

ik zie dat er ook windows tabets zijn ,ik heb een desktop met windows 109 erop is dit niet beter om dingen over te zetten bv fotos en zo met de tablet gemaakt  of maakt dit weinig uit
prijs zo,n beetje tussen 100 en 300 e
ik begrijp dat een ipad moeilijk op windows  werkt  en verder ver boven  de 300,- uitkomt

kc
door kcdb Aug 21, 2017 om 15:39
113 Antwoorden / 2 Vragen

Inderdaad zijn er ook tablets die onder het Windows-besturingssysteem draaien. Op één of andere manier zijn die in de markt minder aangeslagen als de tablets op Androïd of de iPad-series tablets. Dit wil natuurlijk niet meteen zeggen dat die Windows-tablets slecht zijn. Of het waar is of niet, maar software (programma’s, of wel app’s) voor tablets zijn anders geschreven als programma’s voor desktops of laptops. Ik denk dat er voor tablets die op Windows draaien aanzienlijk minder app’s verkrijgbaar zijn als voor de andere twee systemen. Dat zou het mindere succes daarvan kunnen verklaren.  Voor wat betreft de uitwisselbaarheid van bestanden werken Androïd tablets denk ik precies het zelfde als Windows-tablets.

aurora1
door aurora1 Aug 23, 2017 om 15:16
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dat klopt, voor tablets met Windows zijn aanmerkelijk minder apps te verkrijgen, vooral de interessante heeft Windows niet.
U kunt met een i-Pad zowel als met androïd bestanden op uw computer overzetten.
Een i-pad hoeft niet ver boven de 300 euro uit te komen. Ik zou maar liever nog even sparen dan nu iets erg voordeligs kopen waar u naderhand spijt van krijgt. Uit uw openingszin begrijp ik dat u geen haast heeft, dus dan zou ik nog maar even doorsparen en iets goeds kopen. Een I-pad is te koop vanaf 377 euro.

Cookies
door Cookies - Aug 21, 2017 om 15:32
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Niet kopen! Er zijn maar heel weinig apps voor tablets op Windows omdat er relatief weinig gebruikers van zijn.

DOOR GSCAGER - 21 AUG. 2017 OM 15:17
160 ANTWOORDEN / 94 VRAGEN

ik zie dat er ook windows tabets zijn ,ik heb een desktop met windows 109 erop is dit niet beter om dingen over te zetten bv fotos en zo met de tablet gemaakt  of maakt dit weinig uit
prijs zo,n beetje tussen 100 en 300 e
ik begrijp dat een ipad moeilijk op windows  werkt  en verder ver boven  de 300,- uitkomt

diumenge
door diumenge Aug 21, 2017 om 16:38
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Euhm, Windows tablets draaien gewoon Windows 8, 8.1 of 10 en daar is dus meer software voor beschikbaar dan er voor Android en iOS bij elkaar beschikbaar is.... Windows heeft vanaf versie 8 namelijk een Store voor apps (met een beetje mazzel universele apps die zich aanpassen aan het apparaat en het gebruik) én daarnaast naar de mogelijkheid om gewoon Windows software te installeren. Probeer dat maar eens met Android of iOS tablet. Ja, inmiddels is ook Windows S waar je inderdaad alleen apps uit de Store op kan installeren, maar dat is een keuze.

Cookies
door Cookies Aug 21, 2017 om 16:59
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Sh*t wat stom van me! Je hebt helemaal gelijk. Heb notabene paar weken terug nog een Windows tablet (uit mijn hoofd pratend was het een Acer van plm. 350/400 euro) voor iemand in orde gemaakt. Maar 1 ding weet ik wel: ik vond het echt van geen meter werken. Verschrikkelijk traag. Voor dat geld zou ik zeker geen Windows tablet kopen. (Uiteraard ben ik bekend met Windows Store.)

diumenge
door diumenge Aug 21, 2017 om 17:08
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ja, helaas is een beetje goede en snelle Windows tablet inderdaad nog redelijk aan de prijs. Gezien de vraag van TS zou ik 'm zelf dan ook niet snel een Windows tablet aanraden. Heb zelf echter een Surface Pro en die draait als een zonnetje.

Cookies
door Cookies Aug 21, 2017 om 17:12
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ja, een Surface Pro daar noem je ook wat. Dat zijn mooie hebbe dingen. Mocht je hem kwijt willen, mag je hem mijn kant op gooien.;-)) Maar echt die tablet (kwam rechtstreeks van de winkel bij mij, dus waren nog geen gekke dingen mee gebeurd), echt zonde van het geld.

ha
door hansw4906 - Aug 21, 2017 om 17:51
3 Antwoorden / 3 Vragen

Beste ,

Mijn vrouw heeft nu een Samsung Galaxy 10  gekocht  als opvolger voor de ASUS.
Zij is heel tevreden over deze tablet en het voordeel is dat je de laatste versie ANDROID kan downloaden.
In de prijsklasse tot ongeveer 200 euro komt deze ook als beste uit de bus bij de Consumentenbond

Mvg

Ka
door Karinw - Aug 21, 2017 om 17:57
1 Antwoorden / Vragen

Uiteraard ligt het eraan wat je met de tablet wilt doen. Daar begint het eigenlijk mee.
IPAD of Android, Ipad is duurder, maar het besturingssysteem en firmware (wat je nodig hebt om er lekker mee te werken) worden langer ondersteund door apple. Bij een android tablet volgen de versies elkaar sneller op, en ouder tablets krijgen dan geen updates meer.
Qua veiligheid is apple beter dan android, maar dit houdt ook in dat als je jouw wachtwoord bent vergeten het moeilijk is om weer in je tablet te komen. Bijna alles wat je op de tablet wilt zetten moet bij apple via apple store en voor bijna alles moet je betalen. Bij Android zijn er veel meer gratis apps. Ook accessoires zijn apple duurder, zoals kabels en stekkers etc.
Ik weet niet wat je voor telefoon gebruikt, maar als het een Iphone is, zul je waarschijnlijk prettiger werken met een apple tablet, als je en android telefoon hebt, zul een android tablet makkerlijk vinden om te bedienen.
Ik schat in dat je tablet voor internet surfen, mailen en misschien nog een ebook lezen wilt gebruiken. Dan heb je prima android tablets waar je veel plezier aan kunt beleven zonder al te hoge kosten. De apple lieverhebbers zullen het ongetwijfeld niet met me eens zijn. Ik zou adviseren ga naar de winkel, vaak kunt je de tablet uitproberen in de winkel en kijk wat jij het makkelijkste vind om te bedienen. Laat je niet de duurste versie aansmeren, (een met veel geheugen) als het voor huis tuinen keuken gebruik is. Ga dan weer naar huis zonder wat te kopen en denk thuis nog een keer na wat je er van vond. Ik heb een apple gebruikt en gebruik nu met veel plezier al 4 jaar dezelfde android tablet. Succes met de beslissing

be
door bertawrvb - Aug 21, 2017 om 20:06
4 Antwoorden / 0 Vragen

Het geheugen van een tablet is beperkt waardoor er weinig apps op kunnen (dat verzwijgen fabrikanten van tablets). Ik gebruik een tablet voor het bekijken van de bewakingsbeelden en voor twitter want veel meer apps kunnen er niet op. Je kan beter een laptop kopen. Een kleine laptop is volgens mij beter dan een tablet. Als er een tablet van mij het begeeft koop ik liever een kleine laptop maar dan kijk ik eerst of er veel, heel veel, apps op kunnen worden geïnstalleerd net zoals bij een grote laptop.

Mijn advies is koop geen tablet als je meerdere apps wilt gebruiken want dat kan niet op een tablet.

diumenge
door diumenge Aug 21, 2017 om 20:10
11969 Antwoorden / 15 Vragen

"Mijn advies is koop geen tablet als je meerdere apps wilt gebruiken want dat kan niet op een tablet."  Onzin.

tijger1
door tijger1 Aug 21, 2017 om 20:38
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wat een grote flauwekul. Mijn tablet barst van de apps.

ho
door honza23 - Aug 21, 2017 om 20:35
261 Antwoorden / 3 Vragen

Een aaipad is duur en je zit vast aan Apple. Dus altijd voor apps betalen.
Bovendien geen USB-aansluiting, en geen mogelijkheid om goedkoop je geheugen te vergroten dmv micro-SD kaartjes.
Een Samsung van minder dan 200 euro doet het perfect.

tijger1
door tijger1 Aug 21, 2017 om 20:42
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik weet niet welke apps u allemaal wilt, maar ik heb er twee betaalde apps op staan en die werden nu met de nieuwe versie gratis meegeleverd.

Kan mij niet voorstellen dat alle apps voor Android gratis zijn.

aurora1
door aurora1 Aug 23, 2017 om 15:25
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Erg veel apps zijn graaties..... zoals de ISS detector, Fofoformaat Veranderen, Sky Map, Map Factor (die nu mogelijk via Apple ook graaties is) etc. etc......

po
door poecilia - Aug 21, 2017 om 21:30
26 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zou geen Ipad nemen, tenminste als je niet de hoofdprijs wil betalen, niets is standaard en je kan er zelfs geen geheugenkaartje in stoppen, zelf heb ik een lenovo TB3-X70F een super tablet met een hoge resolutie, plus, je kan er een geheugenkaartje in stoppen, die kosten bij de action ook bijna niets, dan ben je voor rond de 200 euro jlaar, nogmaals, deze tablet is heel goed en je kan er alles mee.

https://tweakers.net/pricewatch/740765/lenovo-tab-3-x70f-(za0x0116de)-zwart/specificaties/

Ge
door Genee - Aug 22, 2017 om 09:59
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Veel reacties dat het niet kunnen uitbreiden van het geheugen een minpunt zou zijn voor Apple apparaten.
Mijn ipad heeft 64 gb aan geheugen, er staan nu 477 app's op, grootste is 2,12gb groot, maar door nog voldoende vrij geheugen laat ik deze er voorlopig gewoon op staan.
Daarnaast staan er ook 1400 foto's en 14 videos op.
Nog vrij 1,21 gb.

Elke week wordt een betaal app gratis aangeboden, daarbij kun je zelf bepaalde sites raadplegen die de afgeprijsde en gratis app's van dat moment  bijhouden.

Bijv. http://appshopper.com  en https://www.appletips.nl/vandaag-gratis-in-de-ios-appstore/

makreel18
door makreel18 - Aug 22, 2017 om 11:41
15 Antwoorden / 7 Vragen

Ik heb een asus Zenpad z380 8.0 voor 159 euro gekocht.

Uitstekende prijs/kwaliteit verhouding en past in m'n binnenzak!

go
door goofert - Aug 22, 2017 om 13:02
16 Antwoorden / 1 Vragen

Ik zie dat TENORMIN verwijst naar een blad uit 2012, daar heb je anno 2017 helemaal niets meer aan. In de laatste tablet test van de consumentenbond van februari 2016 kwamen de Samsung Galaxy Tab S2 (zowel de kleine als grote uitvoering) als beste uit de test. Dan hebben we het wel over een prijs van € 380 en € 480. De beste koop is de Lenovo Tab2 A10-70F van € 230, een goed alternatief als je wat minder te besteden hebt. Mijn voorkeur gaat uit naar Samsung,

alle modellen van jaren terug tot nu scoren altijd in de top. Mijn oude Galaxy 10.1 draait na ruim 4 jaar nog steeds als een tierelier, hij heeft natuurlijk niet de specificaties als de nieuwe modellen maar ik ben er tevreden mee. Wat Apple betreft, ik ben nooit een fan van dit bedrijf geweest (verkoopt teveel gebakken lucht), maar de Ipad Air is ook een goede tablet en Apple komt regelmatig met software updates. Op dit punt laten Samsung en andere Android merken het vaak afweten. Aan de andere kant zijn er voor Android via de Google play store oneindig veel (betrouwbare) Apps gratis te verkrijgen. Beste GSCAGER, ik zou je willen adviseren om eens een grote electronicawinkel te bezoeken, bijvoorbeeld Mediamarkt. Die hebben een ruim assortiment aan tablets, je kunt dan zelf met bijvoorbeeld de genoemde Lenovo, Samsung en Ipad tablets spelen, en een mening vormen over wat je al dan niet bevalt. Je kunt je van tevoren orienteren op het internet, er zijn genoeg vergelijkingsites met tests en reviews. Succes er mee.

aurora1
door aurora1 - Aug 22, 2017 om 16:22
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Tussen "misschien van plan zijn" en daadwerkelijk kopen kunnen wel jaren zitten.
Ik zou eerst maar eens bedenken wat u met een tablet wilt gaan doen en vervolgens wat u eraan wilt besteden.
Het verschil tussen de diverse merken kunt u op internet vinden, er zijn vergelijkingssites waar u tablets naast elkaar kunt vergelijken.
Wat bedoelt u met degelijk? Het is toch allemaal vrij delicaat spul? Kijk ook eens in winkels, maar laat u niet tot koop overhalen, slaap daar eerst een nachtje over en zoek gegevens op internet op van de modellen die u gezien heeft.
Dit is een vraag die lijkt op: ik ga misschien een auto kopen, wat raadt u me aan?

wa
door wallenburg - Aug 23, 2017 om 09:55
6 Antwoorden / 1 Vragen

Wat ik mis is het advies om de tabled dezelfde software te geven als de GSM die u waarschijnlijk ook heeft. Heeft u een iPhone neem dan een iPad. Heeft u een op Android gebaseerde GSM neem dan een Android tabled. Trek u niets aan van welke beter is beide (iPad en Android) zijn even goed ze werken alleen op andere software. De vraag is ook verder niet goed te beantwoorden aangezien u niet aangeeft "wat niet teveel uitgeven" voor u betekend. de 1 vind € 200 al te veel deander pas bij € 400

gs
door gscager - Aug 23, 2017 om 13:24
200 Antwoorden / 110 Vragen

ik heb helemaal geen iphone of gsm alleen dektelefoon