ja
door jans8310 Jul 7, 2014 om 13:28
Computers & telefonie

Wifi ontvangst

Bij ontvangst van internet op de bovenetage , de zolder, had ik altijd goede verbinding, met Acer, Lenovo. Maar nu met een Acer E1 570 lukt het niet. De KPN medewerker zegt dat de laptop nieuw is en tegenwoordig minder sterke ontvangst mogelijkheden heeft? Ik zou er op de tussenetage een soort versterker tussen moeten zetten. Ik dacht deze vraag ooit wel eens gezien of misschien zelf gesteld te hebben. Maar nu kan ik niets meer vinden. Weet iemand van U een antwoord? Ik heb al opnieuw geinstalleerd maar niets helpt. Ik gebruik windows 8.1.

4941 20 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Jul 7, 2014 om 13:31
11541 Antwoorden / 51 Vragen

Net zoals Gsm's met met de ene een goede ontvangst en de andere een minder goede/slechte ontvangst zou het best waar kunnen zijn dat de ontvangstmogelijk heden anders zijn. Maar probeer eens een wifi versterker. Als dàt het punt is, is het probleem snel opgelost. Of als de mogelijkheid bestaat: een draadje ipv wifi.

aurora1
door aurora1 - Jul 7, 2014 om 13:32
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Kijk eens klik hier bij de vragen en antwoorden erover.

edrick3
door edrick3 - Jul 7, 2014 om 13:34
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo jans8310,

Je zou een wifi-versterker kunnen proberen.

Suc6

pi
door pieterwolters - Jul 7, 2014 om 18:32
3610 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=jans8310 schreef op maandag 7 jul 2014, 13:28]De KPN medewerker zegt dat de laptop nieuw is en tegenwoordig minder sterke ontvangst mogelijkheden heeft?

Dat is een iets te simpel antwoord. Maar het is wel zo dat, zeker bij de budgetlaptops, op alles beknibbeld moet worden om een aantrekkelijke winkelprijs te realiseren. Een minder goede antenne is dan het eerste verdient.

ma
door malhy2 - Jul 7, 2014 om 22:42
309 Antwoorden / 13 Vragen

Je kunt inssider op je laptop installeren en kijken of je stoorzenders hebt van bv de buren die op hetzelfde kanaal als jij zitten.Mocht dit zo zijn zoek dan een vrij kanaal op.
Probeer ook het modem te draaien en kijk via inssider of het signaal boven beter of slechter wordt.

suc6 Ed

audb
door audb - Jul 9, 2014 om 12:48
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Er zit in een laptop inderdaad een minder goede wifi adapter maar ook de plaatsing van de antennes is er een waar weinig aandacht wordt aan besteed.
Echter is het vinden van een goede een wifi acces point (repater) een waar je toch even hulp bij nodig hebt en dat vind je op www.hardware.info en dan zoeken op wifi acces point.
Kan je op 5 ghz werken met je router dan kan je beter die proberen juist omdat die band nog weinig gebruikt word

bestespellen
door bestespellen - Jul 9, 2014 om 12:58
46 Antwoorden / 13 Vragen

Je kunt ook de draadloze netwerkkaart vervangen die in de laptop zit, hiervoor moet de laptop helaas wel opengeschroefd worden, maar lastig is het zeer zeker niet.

Een goede netwerkkaart is bijvoorbeeld deze.

wildy
door wildy - Jul 9, 2014 om 13:08
27 Antwoorden / 2 Vragen

Om het probleem op te lossen, moet je in eerste instantie weten, waar het wi-fi signaal nog goed te ontvangen is. Via je laptop is dit makkelijk te zien. Open het programmaatje rechts onder in de taakbalk of download 'n app, die dit laat zien. Noteer de signaal-sterkte op diverse plaatsen in je huis. Koop bij 'n bedrijf (meestal € 35,--) 'n repeater. (stopcontact model) Plaats de repeater, daar waar je signaal slechter wordt.(KPN doet niets anders) Je besturings-systeem heeft er niets mee te maken. Zoek bij kennissen of familie iemand die meer met dit probleem te maken heeft gehad.

Succes

gompy2
door gompy2 - Jul 9, 2014 om 14:21
2796 Antwoorden / 0 Vragen

Als je toevallig een Android smartphone hebt, kun je ook een handig tooltje installeren en kijken wat er allemaal bij je in de buurt huist en misschien ook op hetzelfde kanaal als jij zit.
Ik gebruik hem ook, schitterend tooltje, maar dat is mijn mening.
Je kunt de app vergelijken met inSSIDer waar Malhy2 over schreef.
Ik meen dat je voor inSSIDer nu moet betalen.
Link naar de Android app in Google Play.

Klik-> Wifi Analyzer

md
door md_73 - Jul 9, 2014 om 14:49
1 Antwoorden / 0 Vragen

Wat je ook kunt doen (eventueel naast een wifi repeater/versterker) is een wifi USB stick kopen. Zelf had ik dit probleem bij mijn nieuwe laptop ook, maar met een wifi USB stick is de ontvangst weer een stuk beter.voorbeelden hier

labren
door labren - Jul 9, 2014 om 22:00
862 Antwoorden / 0 Vragen

dan zit er teveel ijzer in de vloeren , ik had hetzelfde probleem maar ik heb dat opgelost met een router ertussen te zetten en met een draad naar de verdiepingen te gaan via de holte achter de trap

labren
door labren - Jul 9, 2014 om 22:03
862 Antwoorden / 0 Vragen

de bewapening in de vloeren is een ijzer netwerk waar het signaal haast niet doorheen komt of het stoort heel erg

door 1953 - Jul 9, 2014 om 23:22
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Wat jezelf al opperde: van die versterkers op de tussenetages plaatsen in het stopcontact, dan die stopcontacten telkens verschuivend plaatsen dat de (voor)laatste onder of dichtbij de laptop wordt geplaatst.

ma
door malhy2 - Jul 10, 2014 om 02:24
309 Antwoorden / 13 Vragen

Ik zie inderdaad dat inssider nu betaalde software is , als je in google echter zoekt kun je nog wel gratis versies vinden.

suc6

endemion
door endemion - Jul 10, 2014 om 03:26
237 Antwoorden / 3 Vragen

Er wordt een heleboel door elkaar geroepen.

Zal de opties even opsommen:

- Kijken of er een beter kanaal in jou omgeving mogelijk is door bv met wifi analyzer door je huis te lopen.
- Repeater plaatsen. Dit doe je halverwegen de te overbruggen afstand. Nadeel dit halveert je effectieve wifi snelheid.
- Een 2e AP (access point). Hiervoor zou je wel een kabel moeten trekken zodat die bedraad aan je netwerk verbonden kan worden. Je zou hiervoor ook homeplugs kunnen gebruiken welke ook te krijgen zijn met ingebouwde AP (beste oplossing).
- USB netwerkkaart, doorgaans zo'n mini usb dongeltje dat nauwelijks uitsteekt uit je usb poort. Die antenne zit iig niet intern op een lompe plek. Of dit ook echt een beter ontvangst geeft zul je moeten uitproberen. Je zou er natuurlijk ook een met losse (al dan niet extra grote) antenne op aan kunnen sluiten (voorbeeltjes, goedkoopste optie).

ja
door jans8310 - Jul 10, 2014 om 08:22
91 Antwoorden / 147 Vragen

Iedereen heel hartelijk voor het meedenken en vooral voor de moeite nemen van het beantwoorden. Jans, merci

jo
door johannes 59 - Jul 10, 2014 om 08:28
21 Antwoorden / 0 Vragen

zelfde probleem gehad na de installatie van wifi points, (zodat iedereen die langs loopt en rijd zijn laptop kan blijven gebruiken), laat die door de provider uitzetten, niet beter gewoon weer aanzetten,
probeer je IP adres op een vrijer adres te zetten, kan je ook altijd weer terug zetten, typ je IP adres in in je adresbalk b.v. 198.155.169.1 en dan kom je in je modem terecht, verander dan het laatste cijfer in een b.v. 8 of 11 zodat je adres b.v. 198.155.169.8 wordt en start na o.k. je laptop opnieuw op, om ierug te gaan naar oude instelling, typ je je nieuwe IP adres in en verander je het laatste cijfer weer in het oude, als het niet helpt.

door 1953 - Jul 10, 2014 om 10:05
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=malhy2 schreef op donderdag 10 jul 2014, 02:24]Ik zie inderdaad dat inssider nu betaalde software is , als je in google echter zoekt kun je nog wel gratis versies vinden.

suc6

Wel moeizaam zoeken, zocht mij ook te pletter op Google naar die laatste versie 3 van Metageek. Uiteraard nog niet gevonden.

gompy2
door gompy2 - Jul 10, 2014 om 11:16
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=1953 schreef op donderdag 10 jul 2014, 10:05]
Wel moeizaam zoeken, zocht mij ook te pletter op Google naar die laatste versie 3 van Metageek. Uiteraard nog niet gevonden.3e link op Google.
Klik-> inSSIDer

heremietkreeft
door heremietkreeft - Nov 12, 2014 om 13:15
16848 Antwoorden / 202 Vragen

Indien de wifi ontvangst met de 'oude laptop' wel goed is lijkt het mij dat het inderdaad aan de nieuwe ligt hoewel dat wel vreemd zou zijn. In dat geval is m.i. inderdaad een wifi versterker op zijn plaats of eventueel ook een router die een sterker signaal afgeeft.