ne
door netti Nov 6, 2013 om 09:22
Computers & telefonie

WIFI valt uit, nu 200 euro bijbetalen

Een paar weken terug een paar nachten de Wifi uitgevallen. Nu kan dat gebeuren, maar mijn telefoon was bezig een mail te versturen met een te groot bestand (lukte niet, dus bleef versturen). Dat heeft dus veel data gekost, hierop ben ik als veiligheid afgesloten door mijn telefoonprovider. De kosten zijn 200 euro.
Kan ik deze klacht bij mijn internetaanbieder neerleggen of is het gebruikelijk dat Wifi niet constant is?

Weet niet goed waar deze vraag thuishoort eigenlijk..

2741 8 Rapporteer

pi
door pieterwolters - Nov 6, 2013 om 09:33
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Ik neem aan dat je een wifi router hebt van jouw internetaanbieder. Wifi kan door van alles verstoord worden, veelal buiten de invloedsfeer van een internetaanbieder (denk aan andere wifi access points op hetzelfde kanaal, de bouw van je woning, etc). Hoogstens als het een aantoonbaar technisch defect is in de router zou je wat kunnen proberen richting de internetaanbieder, al denk ik dat dat weinig kans van slagen heeft. Iedere andere oorzaak is eigen verantwoordelijkheid.

Maar wat voor mobiel abonnement heb je dat je voor een paar emails 200 euro moet betalen?

diumenge
door diumenge - Nov 6, 2013 om 16:35
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Uiteraard kunt u klagen, maar reken niet op enige vergoeding.

aurora1
door aurora1 - Nov 6, 2013 om 16:39
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Als je wifi gebruikt kun je voor de zekerheid dan beter internet op de gsm uitzetten.

ne
door netti - Nov 9, 2013 om 18:22
67 Antwoorden / 29 Vragen

Bedankt voor de reacties, beetje laat door drukte.
Het bedrag is omdat ik een kleine hvh data heb afgesloten bij Simeyo. En omdat het een paar nachten zo is doorgegaan helaas.
Ik zal eens kijken of het aan de router kan liggen.

ma
door marijke1953 - Nov 9, 2013 om 20:17
136 Antwoorden / 3 Vragen

Is uw eigen verantwoordelijkheid

tot15karakters
door tot15karakters - Nov 9, 2013 om 21:06
2189 Antwoorden / 14 Vragen

U had bij wegvallen Wifi moeten stoppen of je Telefoon anders moeten instellen.

Dat je Simyo had doet er niet toe, elke provider had een rekening gestuurd als je teveel gebruikte en dan blokkeren...

dirck
door dirck - Nov 11, 2013 om 13:36
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Je moet niet vergeten dat er vaak onderhoud gepleegd wordt aan de servers in de wijkcentrales. Als dit gebeurt, dan ligt je internet er even uit (dus ook je WiFi)

Ook kan het gebeuren dat je internet provider een automatische software update uitvoert op je modem, denk hierbij vooral aan KPN met de Experia box.
Dit doen ze altijd 's nachts, zodat de meeste mensen er geen hinder van ondervinden. Als dit gebeurd is, dan wordt het modem gereset en heb je dus even geen verbinding met het internet.

Groet, Dirck

pi
door pieterwolters - Nov 11, 2013 om 13:44
3610 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=dirck schreef op maandag 11 nov 2013, 13:25]Je moet niet vergeten dat er vaak onderhoud gepleegd wordt aan de servers in de wijkcentrales. Als dit gebeurt, dan ligt je internet er even uit (dus ook je WiFi)

Wifi ligt er niet uit als er onderhoud in de wijk is. Je hebt alleen geen internettoegang. De telefoon heeft gewoon contact met het wifi access point in huis. Het toestel schakelt in zo'n geval niet automatisch over naar 3G maar geeft aan dat er geen internetverbinding is. Apparaten op je eigen WLAN kunnen gewoon met elkaar communiceren, wat er buiten ook gebeurt.