be
door bert vriendts Mar 18, 2017 om 00:51
Computers & telefonie

Wifiproblemen

Wifiproblemen in en rond het huis.

Als men in de nieuwbouw woont, dan komt dit door de sterke bedrading van elektra.Plaats de wifi-modem op de eerste verdieping en gebruik een gewikkeld aluminium draad om de antenne, en leid die naar buiten en sluit die aan op een aluminium pijpje van 40 cm. Probleem opgelost. Is er `n alarm in uw huis gebruik geen externe wifi ontvanger, de alarm slurpt jou wifi ontvangst weg. Gewoom op de simpele manier doen, en het spaart een hoop geld uit. Ik heb dit al bij vele jonge en oudere huizen toegepast met succes.

1524 8 Rapporteer

costnix
door costnix - Mar 18, 2017 om 02:08
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Wat is uw vraag?

aurora1
door aurora1 - Mar 18, 2017 om 02:32
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dank voor de tip.

ha
door halex - Mar 18, 2017 om 02:52
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Wauw Bert, je kaart een groot probleem aan. Maar je oplossing klopt niet. Ik woon in nieuwbouw, maar als ik op de bovenliggende verdieping mijn WiFi-router wil plaatsen, krijg ik ruzie met de bovenburen. We hadden een centrale WiFi-router op de 13e etage, maar die bleek het vliegverkeer te verstoren. Zelfs zo erg dat Schiphol ging onderzoeken of ze ook in Lelystad konden landen. Als je daar namelijk landt, kan je je aanvliegroute geheel via de voormalige Zuyderzee laten lopen. En de meeste Urker viskotters hebben nog geen WiFi aan boord.
Het gewikkelde aluminiumdraad gaf ook wat praktische problemen. Wij vouwen elke dag van een stuk aluminiumfolie (A2 formaat) in de vorm van een hoedje. Mijn buurjongetje vindt 't overigens een bootje, maar goed, dat terzijde. Als we met dat hoedje op in de buurt van de WiFi-router lopen, sloeg die op tilt. In plaats van Startpagina begonnen alle browsers plots met www.google.ru. Dus dat is ook geen succes.Uiteindelijk hebben we wel een praktische oplossing gevonden. Na lang zoeken kwamen we erachter dat onze straatverlichting op afstand aan- en uitgezet wordt. Dat betekent dus dat lantaarnpalen verbonden zijn met een netwerk. Middels gemodificeerde tweezijdige zonnepanelen -die halverwege de lantaarnpalen zijn opgehangen- zijn wij nu in staat om 's avonds via de straatverlichting en overdag via de aardstralen een https-verbinding met het grote WWW te maken. Dit is niet alleen gratis, maar ook reuze betrouwbaar. De afgelopen zeven jaar is het daglicht elke dag weer trouw aan de horizon verschenen. Niet altijd even vroeg, in maart en oktober zelfs zomaar een uur eerder/later, maar het was en is er wel. En natuurlijk, het kost wat moeite (ik zal de laatste zijn om te ontkennen dat het hard werken is om de straatverlichting elke dag weer in de windrichting te draaien) maar het levert ook veel op. Niet alleen gratis internet, maar ook het journaal van overmorgen en House of Cards seizoen 6 ontvangen wij dagelijks op onze smartwatch. Het grootste voordeel zie je wel bij de nieuwere huizen. Zo keek ik gisteren naar de huldiging van Feyenoord op 07 mei aanstaande. Terwijl mijn buurvrouw met afschuw zag hoe wij drie maanden later Limburg (inclusief Roermond) teruggaven aan de Belgen.
Het kan dus veel simpeler, Bert. Denk nou eens niet in problemen, maar in fantastische oplossingen!

sjjoppy
door sjjoppy Mar 18, 2017 om 07:10
7194 Antwoorden / 3 Vragen

Schitterend! Weet nu ook wat aluhoedje betekent. ;))

gerbera
door gerbera Mar 18, 2017 om 11:35
7366 Antwoorden / 14 Vragen

Nu snap ik waardoor mijn berichten al verzonden zijn nog voordat ik ze geschreven heb. Heb op advies van dit forum ooit zo'n aluhoedje gemaakt.;-))

Gerry1969
door Gerry1969 Mar 18, 2017 om 11:45
3449 Antwoorden / 25 Vragen

@Halex, ik had beloofd lief te zijn bij de volgde zeurkous. Ik heb echt mijn best gedaan. Heb zelfs heel lief om nadere toelichting gevraagd.

Maar je reactie is hilarisch, ik las het met een lach op mijn gezicht.

tenormin
door tenormin - Mar 18, 2017 om 06:23
16835 Antwoorden / 108 Vragen

Die Bert Vriendts, net een mens........

wa
door wallytax25457 Mar 18, 2017 om 15:53
4 Antwoorden / Vragen

U bedoeld het andersom. Een net mens. TS wil de mens helpen en verdiend een pluim. Of ie het juist heeft of niet maar hij heeft een goed hart........

tenormin
door tenormin Mar 18, 2017 om 16:08
16835 Antwoorden / 108 Vragen

Mijn aluminium folie is op, kan geen hoedje maken. ;-)

reflecs
door reflecs Mar 18, 2017 om 19:04
1859 Antwoorden / 4 Vragen

@wally, +10. En in tegenstelling tot anderen, denk ik dat er best wat in zou kunnen zitten. Niet dat ik er thuis in ben, maar wat googlen helpt. Al moet ik toegeven dat het verhaal van halex wel erg leuk is ;)

marita5
door marita5 - Mar 18, 2017 om 07:03
11517 Antwoorden / 15 Vragen

De melding van Ts zal hier wel mee te maken hebben .

http://kassa.vara.nl/nieuws/honderd-keer-snellere-wifi-door-infrarood

gsm
door gsm Mar 18, 2017 om 09:12
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Jammer dat infrarood helemaal niet door een muur kan en dus beperkt is tot een ruimte. Daarnaast moet een infrarood zender enigszins gericht zijn op de ontvanger.

reflecs
door reflecs Mar 18, 2017 om 19:12
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Hier wordt uitgelegd hoe het zou moeten werken:https://static.tue.nl/universiteit/faculteiten/electrical-engineering/nieuws/17-03-2017-wifi-met-lichtstralen-meer-dan-40-gbits-en-nooit-overbelast/

Gerry1969
door Gerry1969 - Mar 18, 2017 om 11:41
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Sterke bedrading van de elektra?
Op slechts een paar plaatsen lopen elektrakabels door de muur.
Maar wat is sterke bedrading?

Al.uw tips zijn overbodig als.mensen een knappe router kopen van bijvoorbeeld Cisco, Asus of Linksys en dan niet zo'n ding van 39 euro maar echt een betere serie.

gerbera
door gerbera - Mar 18, 2017 om 11:49
7366 Antwoorden / 14 Vragen

 komt dit door de sterke bedrading van elektra.
Heb mij vroeger al rot moeten trekken om de draden door het pijpie te krijgen. Dus waren ze toen al sterk, is er nog nooit eentje onderweg afgebroken.
Ik zet gewoon alle ramen en deuren open voor een betere verbinding werk prima maar zorgd wel voor hoge stookkosten in de wintermaanden.;-))

fr
door frans56 - Mar 18, 2017 om 15:14
230 Antwoorden / 9 Vragen

Hallo BERT VRIENDTS,

U schrijft:

Plaats de wifi-modem op de eerste verdieping en gebruik een gewikkeld aluminium draad om de antenne, en leid die naar buiten en sluit die aan op een aluminium pijpje van 40 cm. Probleem opgelost. Is er `n alarm in uw huis gebruik geen externe wifi ontvanger, de alarm slurpt jou wifi ontvangst weg. Gewoom op de simpele manier doen, en het spaart een hoop geld uit. Ik heb dit al bij vele jonge en oudere huizen toegepast met succes.

Mijn antwoord:

En dan zeker ook die antenne verven met speciale antenne verf, maar let op.  Dit werkt alleen op dag volgend op 31 Maart.