mjvanderwerf
door mjvanderwerf Jun 1, 2015 om 19:16
Computers & telefonie

Windows 10

Hallo,
ik heb Windows 7 en ben daar dik tevreden mee.
Echter, sinds kort staat er in de balk rechtsonder een tekentje (wit met een zwart kruis erin) dat ik maar niet wegkrijg, want ik wil helemaal geen Windows 10 !
Hoe krijg ik dat weg zonder Windows 10 binnen te halen ?
Bij voorbaat dank en een prettige avond.
MJ

1258 18 Rapporteer

hb
door hboxem - Jun 1, 2015 om 19:27
8 Antwoorden / 33 Vragen

Windows 8 en 8.1 word nu al vervangen voor 10 !!!
En nog GRATIS ook !!!!!!!!!!!!
Ik heb Windows Vista hier word nooit eens over geschreven dat deze word vervangen ??
Ook nu weer niet en antwoorden van Microsoft krijg je ook niet als je over Vista begint

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jun 1, 2015 om 19:45
16885 Antwoorden / 202 Vragen

Met alle respect,

ikadviseer u hoe dan ook om over te gaan naar windows 10 met uitdrukkelijk de aantekening dat de upgrade vooralsnog gratis zal zijn ingaande 29 juli 2015 voor gebruikers van win 7, win 8 en win 8.1.

Hoewel ik weet dat heel veel gebruikers nog win 8.1 benutten ondanks het feit dat er geen onderhoud meer is, zal dat op gegeven moment bij win & en win 8 ook het geval zijn. Op gegeven moment zal de upgrade niet meer gratis zijn!

Voor de goede orde: u kunt dan evengoed ook uw win 7 laten bestaan.

mjvanderwerf
door mjvanderwerf - Jun 1, 2015 om 20:15
525 Antwoorden / 385 Vragen

Dank voor de reactie.
Ik was al van plan Windows 7 te behouden.
Mijn vraag was eigenlijk : " hoe krijg ik dat teken weg rechtsonder ?"
MJ

edrick3
door edrick3 - Jun 1, 2015 om 20:22
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo mjvanderwerf,

Suggesties:
Rechtermuisklik erop en kiezen voor sluiten?
Of op dat zwarte kruisje klikken?
(Spreek niet uit ervaring)

Met vr.gr.

door 1953 - Jun 1, 2015 om 20:27
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Verrek, dat heb ik nog niet!

Wat is er (niet) mis mee om windows 10 te installeren?! U kunt altijd weer de oude situatie herstellen met windows 7.

mjvanderwerf
door mjvanderwerf - Jun 1, 2015 om 21:27
525 Antwoorden / 385 Vragen

Hallo.
Linksklik werkt niet
Rechtsklik geeft 4 opties :
- Windows 10 dowloaden
- Upgradestatus controleren
- Ga naar windows update
- Windows 10 leren kennen.
MJ

digitaal
door digitaal - Jun 1, 2015 om 23:19
49 Antwoorden / 4 Vragen

Als goed is staat links naast het tekentje zoals u beschrijft een heel klein pijltje. Ga er met aanwijzer heen en er staat te lezen:Verborgen pictogrammen weergeven.Klik er daarna op en dan op aanpassen. Bij mij staat dan bovenaan :GWX windows 10 downloaden. Rechts daarnaast de keuze mogelijkheid wat u wilt met deze pictogram. Hoop dat ik het voor u duidelijk heb weergegeven.Succes

laaglander
door laaglander - Jun 1, 2015 om 23:20
473 Antwoorden / 1 Vragen

@hboxem die is allang vervangen.. ooit van windows 7 gehoord?

door 1953 - Jun 2, 2015 om 03:33
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Heb nu zelf ook die windowsymboool rechtsonder in mijn balk staan, is het aanmelden voor windows 10. Beschikbaarheid komt later.

sjjoppy
door sjjoppy - Jun 2, 2015 om 07:10
7210 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo mjvdwerf,
Dat tekentje dat in het systeemvak terecht is gekomen kunt u gerust laten staan, is misschien ook niet te verwijderen.
Mogelijk verdwijnt het als de tijd van upgraden verstreken is en er geen gebruik van is gemaakt.

diumenge
door diumenge - Jun 2, 2015 om 08:33
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Die melding is dankzij een update gekomen; verwijder die update en de melding zal ook wel verdwijnen neem ik aan.

gompy2
door gompy2 - Jun 2, 2015 om 11:39
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=mjvanderwerf schreef op maandag 1 jun 2015, 20:15]Dank voor de reactie.
Ik was al van plan Windows 7 te behouden.
Mijn vraag was eigenlijk : " hoe krijg ik dat teken weg rechtsonder ?"
MJ
Ik was nog niet klaar.
Bij een volgende opstart van je systeem wordt er gecontroleerd op update's en heb je die zelfde update weer als je Windows updaten op automatisch hebt staan.
Daarom kun je kiezen dat je zelf bepaalt of de update's geïnstalleerd worden en het vinkje weg halen bij deze update of rechtsklikken en "update verbergen" aangeven

ja
door janf43 - Jun 2, 2015 om 12:13
733 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=laaglander schreef op maandag 1 jun 2015, 23:20]@hboxem die is allang vervangen.. ooit van windows 7 gehoord?

Dat.is onzin. De status is extended support. Dat wil zeggen dat er nog steeds veiligheidsupdates worden uitgegeven. Er zijn nog steeds particulieren en bedrijven die deze versie tot volle tevredenheid gebruiken en geen geld willen uitgeven voor een upgrade naar een slechtere versie. De beoordeling dat 7 en 8 slechter zijn dan Vista is persoonlijk; u hoeft het daar niet mee eens te zijn.

diumenge
door diumenge - Jun 2, 2015 om 12:16
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Het is in ieder geval niet zo dat Vista zo enorm slecht is/was. Iedereen praat elkaar maar na, ná de nodige updates was Vista een prima OS.

gompy2
door gompy2 - Jun 2, 2015 om 12:21
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=mjvanderwerf schreef op maandag 1 jun 2015, 20:15]Dank voor de reactie.
Ik was al van plan Windows 7 te behouden.
Mijn vraag was eigenlijk : " hoe krijg ik dat teken weg rechtsonder ?"
MJ
Gewoon update KB3035583 deïnstalleren.

Klik op Start
Type in zoekvenster "Geinstalleerde updates" en je ziet bovenin Geinstalleerde updates weergeven
Daar klik je op.
Er opent een scherm met alle ooit geïnstalleerde update's.
Rechtsbovenin heb je een zoekvenster.
Daar type je KB3035583
Er blijft dan 1 update over van die hele lijst.
Daar ga je op rechtsklikken en klik je op Verwijderen.
Er wordt dan een bevestiging gevraagd, dat doe je, de update (600-700kb) wordt verwijderd en er wordt gevraagd om je computer opnieuw op te starten.
Klaar!
Wil je later toch die Win-10 installeren kun je bij Windows Update aangeven dat die update weer geactiveerd moet worden.

Cookies
door Cookies - Jun 2, 2015 om 12:33
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=mjvanderwerf schreef op maandag 1 jun 2015, 20:15]Dank voor de reactie.
Ik was al van plan Windows 7 te behouden.
Mijn vraag was eigenlijk : " hoe krijg ik dat teken weg rechtsonder ?"
MJ

Geen antwoord op je vraag;-), maar wel een gratis tip: waarom deel je de harde schijf niet in meerdere partities? Op de ene partitie draai je dan Win 7 en op de andere Win 10.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jun 15, 2015 om 12:31
16885 Antwoorden / 202 Vragen

Toch nog even:

Ik benut op laptop nieuw windows 8.1
Op PC win 7 en ook nog op oudere laptop Win Vista.
Op zich heb ik geen problemen met al die versies (Millenium was eerder een ramp) maar Vista zal als eerste ook niet meer worden onderhouden. Win 8 en 8.1 was aanvankelijk wennen.
Ik heb win 10 gereserveerd opdat die op 26 juli a.s. geïnstalleerd kunnen woorden pop twee machines.

edrick3
door edrick3 - Jun 15, 2015 om 12:39
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@gerrit altena,

Aardig dat je ons hier even deelgenoot van maakt. ;-)