ma
door marjaa Apr 16, 2016 om 11:46
Computers & telefonie

Windows 10 mailapp opeens weg. Staat alleen nog leeg blauw vakje.

Opeens is de mailapp van bureauscherm weg (windows 10), althans het envelopje, en ook via start kan ik niet bij de emails komen. Alleen via de site van ziggo. Hoe krijg ik het weer terug?

groet, Marja

15385 18 Rapporteer

ja
door jackyh - Apr 16, 2016 om 11:49
953 Antwoorden / 4 Vragen

Waarom niet vragen aan Ziggo.

Cookies
door Cookies Apr 16, 2016 om 14:12
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Waarom niet? Omdat de Ziggo helpdesk er niet is om dergelijke vragen te beantwoorden!

marita5
door marita5 - Apr 16, 2016 om 11:56
11534 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Marjaa ,

Heeft u dit al geprobeerd  :

Ga naar start, alle apps, rechtsklik op de app, aan start vastmaken .

sjjoppy
door sjjoppy - Apr 16, 2016 om 11:56
7210 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo Marja,
klik op start
klik op alle apps en scrol tot u mail ziet staan en sleep dat dan naar de gewenste plaats.
Succes.

edrick3
door edrick3 - Apr 16, 2016 om 14:01
27632 Antwoorden / 85 Vragen

En mocht bovenstaande niet helpen dan kun je systeemherstel proberen:

Lees hier hoe dat moet.

ma
door marjaa - Apr 16, 2016 om 16:47
152 Antwoorden / 44 Vragen

Bedankt voor de reacties. Zoals ik al schrijf kan ik ook niet via start bij de emails komen. Als ik klik op email gebeurt er niets. Systeemherstel zullen we morgen proberen (zijn nu niet bij betreffende laptop).

Groet, marja

gsm
door gsm - Apr 16, 2016 om 20:00
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Kijk uit met adviezen voor Systeemherstel, waarbij niet precies aangegeven wordt hoe je dat moet doen of waar je op moet letten.
Systeemherstel moet je ook zien als een allerlaatste en uiterste redmiddel.
Sinds Windows 10 is Systeemherstel bovendien aangevuld met keuzes die je waarschijnlijk niet wil maken.

Je vind deze ingrijpende keuzes via Start, Instellingen, Bijwerken en beveiliging.
Wanneer je dit zou doen ben je waarschijnlijk het hele e-mail programma kwijt, als het Windows Live Mail betreft (wat ik vermoed).

Klik je echter met de rechter muisknop op Start en dan op Systeem, dan vind je de Systeembeveiliging in het linker kader van het venster dat geopend wordt.
Bij de Systeembeveiliging vind je de knop voor het initieren van Systeemherstel, zoals dat in Windows 7 werd gebruikt en waarmee uitsluitend systeembestanden van Windows 10 kunnen worden hersteld. Kwijtgeraakte, verwijderde bestanden kunnen langs een andere weg ook nog door Windows 7 en Windows 10 hersteld worden.

Voor problemen met de e-mail zal Systeemherstel absoluut niet helpen. Beter kun je bijvoorbeeld Windows Live Mail 2012 opnieuw installeren.
Dat gaat via de installatie van Live Essentials, waarbij je tijdens de installatie alleen Windows Live Mail aanvinkt.

Gaat het om de in Windows 10 ingebouwde Mail app, dan is het een ander verhaal.
Controleer via Instellingen, Bijwerken en beveiliging, Windows update of er nog updates te installeren zijn.
Ik zou ook vanuit de Store alle apps updaten en Windows 10 rebooten.

gsm
door gsm Apr 16, 2016 om 22:26
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Het lijkt toch bij nader inzien om de Windows Mail app te gaan. Misschien is de gebruikte virusscanner de oorzaak.
Mail kun je niet verwijderen en opnieuw installeren zonder een ingrijpend systeemherstel.
Voor de Windows Mail app is systeemherstel (via Systeem en Beveiliging), naar een datum voordat het probleem optrad, als laatste redmiddel mogelijk toch effectief.

Als echt niets helpt dan Via Start, Instellingen, Bijwerken en beveiliging een herstel doen met behoud van data. Je bent dan alle niet standaard in Windows 10 aanwezige apps en toepassingen wel kwijt. Ook zul je waarschijnlijk je mail account voor Ziggo opnieuw moeten configureren in Mail. Controleer of er updates zijn in de Store via het menu (jouw logo) links van het zoekvak in de rechter bovenhoek. Klik Downloads en updates en klik dan op Controleren op updates.

sjjoppy
door sjjoppy - Apr 17, 2016 om 10:16
7210 Antwoorden / 3 Vragen

@Marjaa,
het zou ook zomaar kunnen dat het envelopje net zo plotseling terugkomt als het verdwenen is, dat moet nu dan zichtbaar zijn anders is er een andere reden voor de verdwijning.

Cookies
door Cookies - Apr 17, 2016 om 11:31
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Helemaal met je eens! Te pas en te onpas wordt hier voor de meest simpele probleempjes 'even' systeemherstel geadviseerd, terwijl dit idd een laatste redmiddel zou moeten zijn.

DOOR GSM - 16 APR 2016 OM 20:00
5334 ANTWOORDEN / 42 VRAGEN

Kijk uit met adviezen voor Systeemherstel, waarbij niet precies aangegeven wordt hoe je dat moet doen of waar je op moet letten.
Systeemherstel moet je ook zien als een allerlaatste en uiterste redmiddel.

akkerdistel
door akkerdistel Apr 17, 2016 om 15:57
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Een geluk bij 'n mogelijk ongeluk; bij een goed 'antivirus pakket' werkt -standaard- systeemherstel helemaal niet.

gsm
door gsm Apr 19, 2016 om 17:17
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Het allerergste wat ik ook wel tegenkom is dat een gebruiker onwetend soms de PC heeft "hersteld" met de fabrieksinstellingen.
Op dat moment zijn heel vaak alle persoonlijke bestanden kwijt. Soms is er toch nog een backup van de bestanden in een aparte map.

Ma
door Mat Matheij - Apr 17, 2016 om 15:30
986 Antwoorden / 3 Vragen

Ik zou allereerst eens vaststellen of het programma Live Mail nog wel op uw Laptop staat geïnstalleerd. Mogelijk heeft U dit programma verwijderd. (Bezie de geïnstalleerde programma's) in het voorkomende geval installeer dit opnieuw. Pas in geen geval systeemherstel toe in dat geval gaat de computer terug naar een vorige situatie tenzij gerelateerd aan een bepaalde datum inderdaad de verwijdering van Live Mail heeft plaatsgevonden. Echter de daaropvolgende updates van andere programma's, scanners bent U dan ook kwijt. Mvrgr.

gerbera
door gerbera - Apr 17, 2016 om 16:53
7372 Antwoorden / 14 Vragen

Ken win10 niet maar die zal toch ook wel een prullebak hebben, daar al eens in gekeken ?

ma
door marjaa - Apr 17, 2016 om 22:15
152 Antwoorden / 44 Vragen

Bedankt voor de nieuwe reacties. Systeemherstel doen we dus maar niet. Nee, de app kwam helaas niet vanzelf weer, het is al een dag of zes geleden. Het betreft de laptop van mijn zus en zwager, zij hebben nog maar net internet (prive althans).mijn zus heeft een hotmailadres aangemaakt, werkt prima. Mijn zwager een ziggo mailadres. Ze gebruiken dezelfde laptop, maar gescheiden (hoe zeg je dat?). Op het deel van mijn zus werkt alles goed, bij mijn zwager niet. Downloaden van de app windows live mail lukt, maar ze komen er niet verder mee. Nu blijkt dat ook zijn agenda op 7-4 is blijven staan, wellicht heeft het daar iets mee te maken?

groet, Marja

ma
door marjaa - Apr 17, 2016 om 22:16
152 Antwoorden / 44 Vragen

Bedankt voor de nieuwe reacties. Systeemherstel doen we dus maar niet. Nee, de app kwam helaas niet vanzelf weer, het is al een dag of zes geleden. Het betreft de laptop van mijn zus en zwager, zij hebben nog maar net internet (prive althans).mijn zus heeft een hotmailadres aangemaakt, werkt prima. Mijn zwager een ziggo mailadres. Ze gebruiken dezelfde laptop, maar gescheiden (hoe zeg je dat?). Op het deel van mijn zus werkt alles goed, bij mijn zwager niet. Downloaden van de app windows live mail lukt, maar ze komen er niet verder mee. Nu blijkt dat ook zijn agenda op 7-4 is blijven staan, wellicht heeft het daar iets mee te maken?

groet, Marja

ma
door marjaa - Apr 17, 2016 om 22:18
152 Antwoorden / 44 Vragen

Bedankt voor de nieuwe reacties. Systeemherstel doen we dus maar niet. Nee, de app kwam helaas niet vanzelf weer, het is al een dag of zes geleden. Het betreft de laptop van mijn zus en zwager, zij hebben nog maar net internet (prive althans).mijn zus heeft een hotmailadres aangemaakt, werkt prima. Mijn zwager een ziggo mailadres. Ze gebruiken dezelfde laptop, maar gescheiden (hoe zeg je dat?). Op het deel van mijn zus werkt alles goed, bij mijn zwager niet. Downloaden van de app windows live mail lukt, maar ze komen er niet verder mee. Nu blijkt dat ook zijn agenda op 7-4 is blijven staan, wellicht heeft het daar iets mee te maken?

groet, Marja

ma
door marjaa - Apr 17, 2016 om 22:19
152 Antwoorden / 44 Vragen

Sorry, dat het 3 x geplaatst is, er ging iets mis.

costnix
door costnix Apr 19, 2016 om 13:16
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Dat gebeurt wel vaker op de webstek van Kassa. Het trieste record van multiposten staat op tien stuks. Er is nog steeds geen controle op. Het is niet uw fout.

marita5
door marita5 - Apr 18, 2016 om 08:38
11534 Antwoorden / 15 Vragen

@Marjaa ,

Probeer eens de probleemoplosser voor apps , klik op de rode regel .

http://windows.microsoft.com/nl-nl/windows-10/run-the-troubleshooter-for-windows-apps

reflecs
door reflecs - Apr 18, 2016 om 12:25
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Omdat niet iedereen de reacties leest, plaats ik voor de duidelijkheid deze nog even hier:

door gsm 16 Apr 2016 om 22:26
5334 Antwoorden / 42 Vragen

Het lijkt toch bij nader inzien om de Windows Mail app te gaan. Misschien is de gebruikte virusscanner de oorzaak.Mail kun je niet verwijderen en opnieuw installeren zonder een ingrijpend systeemherstel.Voor de Windows Mail app is systeemherstel (via Systeem en Beveiliging), naar een datum voordat het probleem optrad, als laatste redmiddel mogelijk toch effectief. Als echt niets helpt dan Via Start, Instellingen, Bijwerken en beveiliging een herstel doen met behoud van data. Je bent dan alle niet standaard in Windows 10 aanwezige apps en toepassingen wel kwijt. Ook zul je waarschijnlijk je mail account voor Ziggo opnieuw moeten configureren in Mail. Controleer of er updates zijn in de Store via het menu (jouw logo) links van het zoekvak in de rechter bovenhoek. Klik Downloads en updates en klik dan op Controleren op updates.

(de reactie is geplaatst voordat marja melde dat ... Ze gebruiken dezelfde laptop, maar gescheiden (hoe zeg je dat?). Op het deel van mijn zus werkt alles goed, bij mijn zwager niet..)

ja
door janboekel - Apr 19, 2016 om 12:30
8 Antwoorden / 1 Vragen

opneuw een account aanmaken het komt vaker voor dat snelkoppelingen niet mee werken.

frtits22
door frtits22 - Apr 19, 2016 om 16:17
46 Antwoorden / Vragen

Ik heb maar 1 antwoord: stop met dat dure Wintendows en installeer een goed OS.
Bijna niemand weet dat je geld op je aanschaf van je PC terug kunt krijgen als je pre-installed Wintendows toch niet wilt. Dan krijg je de aanschafkosten van dat pruts-OS gewoon terug. Het is pre-installed, maar ook pre-paid. Volgens de rechten waarvoor je klikt, kun je die kosten weer bij de leverancier verhalen: nee, ik wil dat schijt-microsoft niet, ik wil mijn geld terug. En ja, volgens de voorwaarden heb je daar ook gewoon recht op, maar ja, de leveranciers weten niet hoe ze dat nu moeten doen, dus die zeggen dat het niet kan. Die hebben het fout, want die hebben zelf ook ongewild getekend voor ellenlange verhalen over recht. Kortom: koop een PC, zet er linux op, en eis uw geld terug. Klaar!