ma
door margalam Mar 18, 2017 om 14:39
Computers & telefonie

Windows 10 upgrade blokkeert

Na de Windows de upgrade heeft voltooid ,en opnieuw wil opstarten blijft het wieltje eindeloos draaien en kan niets meer toen. Ook als ik de batterij leeg is gaat het gewoon door

1005 4 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Mar 18, 2017 om 14:42
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Terug naar de winkel ermee dan.

kv
door kvjapio - Mar 18, 2017 om 14:51
281 Antwoorden / Vragen

Kijk eens of u voldoende opslagcapaciteit heeft op uw harde schijf. W10 wil op mijn laptop geen updates installeren, simpelweg omdat die update te groot is.

Wi
door Wil_H - Mar 18, 2017 om 14:54
270 Antwoorden / Vragen

Een laptop die door blijft draaien als de accu leeg is is wel heel bijzonder.
Zet die laptop gewoon aan de stroom en laat Windows update een nacht draaien.
Bij vooral de wat tragere laptops kan het inderdaad zomaar een paar uur duren voor Windows Update klaar is.
Als dat ding een nacht heeft gedraaid zou de update toch wel klaar moeten zijn. Zo niet dan moet je de hulp inroepen van iemand die wat handiger is met computers.
Maar sluit vooral geen onderhoudscontract af of zo. Student aan huis en Seniorenweb bieden de mogelijkheid voor hulp aan huis, als je toevallig geen handige neven of nichten hebt die dit voor je kunnen oplossen.

ma
door margalam Mar 18, 2017 om 16:48
1 Antwoorden / 4 Vragen

Ik bedoel natuurlijk, na het weer opnieuw aansluiten om op te laten. Inderdaad updates.

Wi
door Wil_H Mar 18, 2017 om 17:56
270 Antwoorden / Vragen

Zoals gezegd op tragere laptops kan dat best enige tijd duren. Laat de laptop een nacht draaien zodat alle updates geïnstalleerd kunnen worden.
Als je na die nacht nog steeds geen verandering ziet, dan kan het zomaar zijn dat er iets mis is gegaan met het updaten waardoor Windows update bij één update blijft hangen.
En dan moet er toch door iemand met redelijke kennis ingegrepen worden.
Of je forceert systeem herstel door de laptops 3x geforceerd uit te schakelen door de aan / uit knop 10 seconden vast te houden. Dus geforceerd afsluiten, opnieuw opstarten en zodra Windows begint te laden meteen weer geforceerd uitschakelen. Na de 3e keer Windows weer helemaal laten doorstarten. Je zou dan in een menu terecht moeten komen waarbij je wat herstel opties hebt.

Cookies
door Cookies - Mar 18, 2017 om 14:59
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Upgrade of update? Dat zijn nl 2 heel verschillende zaken.