C.
door C.Nolte Jun 17, 2016 om 20:12
Computers & telefonie

Windows 10 voor HP G72

Heeft er al iemand Windows 10 geïnstalleerd op de HP G72 Laptop,volgens HP zou dit problemen opleveren met verschillende drivers.Die miet geleverd zouden kunnen worden.

Ik hoor het graag.

3719 5 Rapporteer

f.weele
door f.weele - Jun 17, 2016 om 20:58
1085 Antwoorden / 27 Vragen

Je kan de proef op de som nemen en win 10 installeren(upgraden). Kijk dan welke drivers problemen opleveren. Het beste kun je voor win 10 installatiemedia maken (iso dvd of usb) en van daaruit upgraden/installeren.  Als je gaat upgraden vanaf de windows update of vanuit de melding vanaf de taakbalk, dan kan je de mededeling krijgen dat de pc niet geschikt is voor een upgrade naar win 10. Upgraden lukt dan niet, vandaar de installatiemedia. Sommige drivers van win 7 of win 8/8.1 werken namelijk gewoon in win 10 als je ze naderhand download.
Ik heb dit kortgeleden gehad met een tien jaar oude Toshiba Laptop. Eerst de gewone upgrade naar win10 gedaan met een daarna niet goed in te stellen beeldschremresolutie. Terug naar windows 7, toen weer via de gewone weg proberen te upgraden, maar kreeg de melding pc niet geschikt voor win10 i.v.m. grafische kaart (kreeg ik overigens de eerste keer niet), toen Win 10 geïnstalleerd van iso-dvd en de driver van win7 voor de nvidia grafische kaart van de website van nvidia gedownload en geïnstalleerd. Probleem was toen opgelost.
Probeer het eens uit.
m.vr.gr.

C.
door C.Nolte Jun 18, 2016 om 11:25
1 Antwoorden / 1 Vragen

Hartelijk dank voor de snelle reactie,maar hoe maak ik dat bestand;
win 10 installatiemedia (iso dvd of usb) ?

Ik weet wel iets van de PC maar lang niet alles.
Dus als je me dit zou kunnen uitleggen ,graag.

Bij voorbaat dank.

Met vriendelijke groet, Cor.

C.
door C.Nolte Jun 18, 2016 om 11:34
1 Antwoorden / 1 Vragen

Hartelijk dank voor de snelle reactie,maar hoe maak ik dat bestand;
win 10 installatiemedia (iso dvd of usb) ?
Ik weet wel iets van de PC maar lang niet alles.
Dus als je me dit zou kunnen uitleggen ,graag.
Bij voorbaat dank.
Met vriendelijke groet, Cor.

f.weele
door f.weele Jun 19, 2016 om 11:08
1085 Antwoorden / 27 Vragen

x

f.weele
door f.weele Jun 19, 2016 om 11:23
1085 Antwoorden / 27 Vragen

sorry, bij het geven van een reactie, werkt de link niet.

ro
door ronny530 - Jun 18, 2016 om 11:59
2779 Antwoorden / 41 Vragen

Op de site van Microsoft kunt u een programma downloaden om te zien of de HP geschikt is voor Windows 10. De upgrade is ook nog beschikbaar dus als u die uitvoert en het bevalt niet kunt de installatie nog ongedaan maken.

Cookies
door Cookies - Jun 18, 2016 om 12:14
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Staat er nu Windows 7 op? Dan zou ik het lekker zo laten. Tot 2020 worden voor Win7 nog beveiligingsupdates uitgebracht.

akkerdistel
door akkerdistel Jun 18, 2016 om 23:45
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Sowieso ook een heel stuk beter voor je privacy :-).

aurora1
door aurora1 - Jun 18, 2016 om 15:43
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ook mijn idee, als er nu W7 op de laptop staat, gewoon zo laten, want u kunt daar nog jaren mee vooruit.

f.weele
door f.weele - Jun 19, 2016 om 11:21
1085 Antwoorden / 27 Vragen

@c.nolte,
klik hier voor info over het maken van installatiemedia win 10. Je kan ook nog een programma downloaden van Heidoc.net en via deze weg installatiemedia maken.Ondanks dat je nog tot 2020 win 7 kunt gebruiken v.w.b. de updates, is het aan te raden om toch win 10 te installeren en daarna terug te gaan naar win 7. Je kunt dan later (na 29 juli) alsnog gratis win 10 installeren (je hebt een digitaal recht verkregen). Let wel op dat win 7 origineel op de laptop moet zijn geleverd (OEM) . Is het een win 7 die later is geïnstalleerd (OEM versie) ter vervanging van b.v. XP of Vista, dan kan de activering na het terugzetten van win 7 een probleem opleveren. Lees ook deze info van Schoone Pc eens door. Ben je de engelse taal machtig, lees dan ook  dit stukje  van HowTogeek eens door. Voor wat betreft de drivers; kun je ze niet op de site van de fabrikant vinden, dan kan je nog googlen of naar de site van Driverscape gaan. Hierbij goed opletten wat je aanklikt.
m.vr.gr.