moniquepatje
door moniquepatje Nov 28, 2004 om 10:57
Computers & telefonie

Windows 2000 versus Windows 98 SE

Wie oh wie kan mij helpen?

Op mijn PC staat momenteel Windows 2000. Deze heb ik zelf over Windows 98 SE gezet. Ik ben niet tevreden over Windows 2000 en wil graag 98 terug.
Wat moet ik nu doen?

353 10 Rapporteer

ve
door verwijderd - Nov 28, 2004 om 11:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ga het proberen. Bedankt voor de goede raad.

ve
door verwijderd - Nov 28, 2004 om 11:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als ik u was, zou ik helemaal Win2000 niet hebben gekozen! Mijn advies: Metteen overzetten naar WinXp, stukke sneller dan 2000 en 98, veel stabieler, en het ziet er ook nog beter uit.

Mocht u niet beschikken over deze Windows versie, hij kost 89 Euro, maar dat is de moeite waard!

Groet,

Davit

ve
door verwijderd - Nov 28, 2004 om 11:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste David,

Als Monique nu al niet tevreden is over W2000 op deze (waarschijnlijk) al wat oudere PC zal dat ook te maken hebben met de 'prestaties' van W2000 t.o.v. W98 in verband met de systeemeisen.
Deze PC zal Windows XP zéker niet aankunnen...

Groet,
Enterprise.

ve
door verwijderd - Nov 28, 2004 om 11:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Davit,

Op een al wat ouder systeem is WindowsXP zeker niet sneller dan
Windows2000. WindowsXP is ook niet stabieler dan Windows2000 - zeker
niet op een oudere machine, waarvoor WindowsXP geen optimale drivers
voor heeft. Ik had ook een wat oudere machine met een wat oudere
videokaart - spontane reboots waren het gevolg. Nieuwe(re) drivers dan
die door Microsoft bij de installatie waren gevonden waren er niet, dus
had ik geen andere keus dan weer terug te gaan naar 2000... Dat grapje
heeft me een aantal avonden gekost... :-(

"Ziet er beter uit" is geen argument: ik kan WindowsXP er net als
Windows2000 uit laten zien, door het Classic Menu aan te zetten, Themes
af te schieten, etc.

WindowsXP is wederom een marketing truc van Micro$oft om geld binnen te
halen: technisch gezien is WindowsXP bijna identiek aan Windows2000. Ze
hebben er wat toeters en bellen aan gehangen, maar de core van XP
verschilt niet veel van 2000.

Alleen een nieuw jasje en ze hebben jou weer 89 Euri uit je zak geklopt! :-p

ve
door verwijderd - Nov 28, 2004 om 12:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste moniquepatje,

De link hieronder kan je wel verder helpen.

Windows 2000 handmatig verwijderen en Windows 98 terugzetten

Groet en succes,
Enterprise.

ve
door verwijderd - Dec 9, 2004 om 22:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

wil je mij even het probleem mailen op webmaster@lifelineone.nl

Met vriendelijke groet,

Dempsey

ve
door verwijderd - Dec 9, 2004 om 23:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

beste dempsey,

het is hier niet de bedoeling dat iemand zijn of haar probleem gaat mailen, dan kunnen we dit forum wel sluiten.

tuinfreak

ve
door verwijderd - Dec 9, 2004 om 23:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

Inderdaad, en afgezien daarvan staat het probleem cq. de vraag van Monique duidelijk omschreven op het forum, dus ik zie het nut van het apart naar iemand toe mailen niet in.

Enterprise.

ve
door verwijderd - Dec 11, 2004 om 21:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Allereerst mijn excuus dat ik het lef had om publiekelijk te vragen of iemand mij over het probleem wilde mailen.

Oke, om even terug te komen op het eerder genoemde probleem van een Windows 98 besturing waar een Windows 2000 installatie over heen is gezet op een NTFS partitie is niet zo zonder meer te herstellen.

Om de NTFS partitie te verwijderen heb je een bootdisk van windows 98 nodig want de standaard dos commando's als FORMAT C: worden op een NTFS partitie niet ondersteund.

Door middel van de bootdisk van Windows 98 kunnen we in Fdisk de NTFS partitie verwijderen en daarna een goede en gezonde dos partitie maken die geschikt is voor Windows 98 of 98 se.

ve
door verwijderd - Feb 10, 2005 om 13:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik hoef niets meer terug te zetten. Mijn PC is het afgelopen weekend gecrashd. (onherstelbaar) Er moeten zeer veel nieuwe onderdelen in. Ik krijg nu Windows xp.

Toch bedankt voor alle adviezen.