kroonmeester
door kroonmeester Dec 19, 2009 om 00:52
Computers & telefonie

Windows 7 64-bit NL stuurprogramma

Sinds vorige week heb ik een nieuwe PC - ACER Aspire M7721 - met WINDOWS 7 NL 64-bit.

Nu werkt mijn HP LaserJet 3050, Dymo Labelwriter 400 en tot slot de TNT Digitale Postzegel niet meer. De Dymo Labelwriter werkt wel op mijn laptop met WINDOWS 7 NL 32-bit vanuit de Dymo Labrwriter software. Stuurprogramma (driver) installeren, zoeken via HP, Dymo en Google heeft tot nu toe geen resultaat opgeleverd.

TNT Digitale Postzegel weigert tot nu toe om zelfs een 'proefversie' van de digitale postzegel af te drukken.

De telefoonnummers heb ik van Dymo technische ondersteuning en van TNT heb ik wel gevonden en maandag neem ik contact op met genoemden om tot een oplossing te komen.

Maar een oplossing van een collegaexpert is van harte welkom?

5523 26 Rapporteer

holpen
door holpen - Dec 19, 2009 om 01:31
1416 Antwoorden / 0 Vragen

Het lijken mij toch inderdaad driver-problemen. De TNT Digitale Postzegel is volgens mij een online applicatie. Zo te oordelen werkt de applicatie wel, maar kun je er niet mee afdrukken. Ja, dat kan wel kloppen als de printapparatuur niet werkt.

De 64-bits versie van Windows 7 heeft uiteraard andere drivers nodig dan de 32-bits versies. Daarnaast is het in principe niet meer mogelijk om met zogenaamde 'unsigned' kernel-mode drivers te werken. Nu lijkt het mij vreemd dat een printerdriver in kernelmode zou moeten draaien, maar bij Windows is niets onmogelijk.... Dat zou dus ook nog het probleem kunnen zijn.

Tsja, dit zijn natuurlijk de risico's als je overstapt naar een nieuw besturingssysteem. Er is geen enkele garantie dat je tot dan toe gebruikte apparatuur ook daadwerkelijk werkt onder het nieuwe systeem. En al helemaal niet als dat systeem Windows heet, want dat houdt er een nogal aparte filosofie op na v.w.b. drivermodellen.

Ik denk dat de kortste klap inderdaad zou zijn even contact op te nemen met de fabrikanten van de apparatuur. Die kunnen vaak van onschatbare waarde zijn.

birdies
door birdies - Dec 19, 2009 om 08:54
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Drivers voor je Laserjet zijn gewoon te vinden op de HP site, drivers Win 7 64-bit

birdies
door birdies - Dec 19, 2009 om 08:58
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Voor de labelwriter 400 zijn geen nieuwe drivers beschikbaar. Grote kans dus dat die niet gaat werken op Win 7.

kroonmeester
door kroonmeester - Dec 20, 2009 om 02:13
457 Antwoorden / 45 Vragen

[quote=birdies schreef op zaterdag 19 dec 2009, 08:54]Drivers voor je Laserjet zijn gewoon te vinden op de HP site, drivers Win 7 64-bit

Deze had ik gevonden en al gedownload. Ik was vooral gebrand op de Dymo Labelwriter 400 om die paraat te krijgen.

kroonmeester
door kroonmeester - Dec 20, 2009 om 02:18
457 Antwoorden / 45 Vragen

[quote=birdies schreef op zaterdag 19 dec 2009, 08:58]Voor de labelwriter 400 zijn geen nieuwe drivers beschikbaar. Grote kans dus dat die niet gaat werken op Win 7.

Ik ga contact opnemen met Dymo. Wil Dymo Labelwriters gaan verkopen zonder het functioneert met Windows 7 NL 32 of 64 bit? De klant gaat dan hoop ik morren en misschien een aandachtspunt voor KASSA e/o. RADAR? Ik bel maandag eerst maar naar DYMO om te zien met wat voor zij met een oplossing komen.

holpen
door holpen - Dec 20, 2009 om 02:32
1416 Antwoorden / 0 Vragen

[quote]Ik ga contact opnemen met Dymo. Wil Dymo Labelwriters gaan verkopen zonder het functioneert met Windows 7 NL 32 of 64 bit? De klant gaat dan hoop ik morren en misschien een aandachtspunt voor KASSA e/o. RADAR? Ik bel maandag eerst maar naar DYMO om te zien met wat voor zij met een oplossing komen.
Je draait nu de zaken wel een beetje om... Jij hebt zelf eerst die labelprinter gekocht en die werkte uitstekend op je oude systeem (XP of Vista).
Vervolgens besluit jij dat je zonodig een nieuw besturingssysteem wilt. Dat mag natuurlijk, maar dan loop je het risico dat oudere apparatuur gewoon niet werkt. Dat had je ook eerst vantevoren kunnen uitzoeken als dat zo belangrijk is. Maar ondertussen neem jij voetstoots maar aan dat dat wel het geval moet zijn.

Dit is een product dat dacht ik al in 2003 of 2004 op de markt was. Het is dus al vijf jaar oud. We zijn inmiddels al twee besturingssystemen verder.

Overigens zijn de Vista-drivers kennelijk wel beschikbaar. Heb je deze al geprobeerd? Misschien werken ze stiekem toch wel. Zo niet, tsja, dan zul je inderdaad bij Dymo moeten navragen of ze alsnog hiervoor drivers gaan uitgeven.

Doen ze dat niet, dan zit er weinig anders op dan te kiezen tussen terugschakelen naar je oude Windows of een nieuw apparaat aan te schaffen dat wel onder Win7 draait.

Kleine tip: je kunt eventueel het programma Virtualbox installeren en daarin een virtuele pc met een oudere Windows-versie installeren. Mits goed ingesteld, kan de labelprinter dan wel vanuit de virtuele pc gebruikt worden. Is misschien wat omslachtig, maar als het werkt...

gladdeharry
door gladdeharry - Dec 20, 2009 om 09:41
463 Antwoorden / 14 Vragen

Misschien een slag in de lucht maar heb je het ook al geprobeerd met de compabiliteitsmodus? Weet niet of dat ook werkt met hardware of alleen met software,maar proberen kan altijd?

kroonmeester
door kroonmeester - Dec 20, 2009 om 19:39
457 Antwoorden / 45 Vragen

[quote=holpen schreef op zondag 20 dec 2009, 02:32][quote]Ik ga contact opnemen met Dymo. Wil Dymo Labelwriters gaan verkopen zonder het functioneert met Windows 7 NL 32 of 64 bit? De klant gaat dan hoop ik morren en misschien een aandachtspunt voor KASSA e/o. RADAR? Ik bel maandag eerst maar naar DYMO om te zien met wat voor zij met een oplossing komen.
Je draait nu de zaken wel een beetje om... Jij hebt zelf eerst die labelprinter gekocht en die werkte uitstekend op je oude systeem (XP of Vista).
Vervolgens besluit jij dat je zonodig een nieuw besturingssysteem wilt. Dat mag natuurlijk, maar dan loop je het risico dat oudere apparatuur gewoon niet werkt. Dat had je ook eerst vantevoren kunnen uitzoeken als dat zo belangrijk is. Maar ondertussen neem jij voetstoots maar aan dat dat wel het geval moet zijn.

Dit is een product dat dacht ik al in 2003 of 2004 op de markt was. Het is dus al vijf jaar oud. We zijn inmiddels al twee besturingssystemen verder.

Overigens zijn de Vista-drivers kennelijk wel beschikbaar. Heb je deze al geprobeerd? Misschien werken ze stiekem toch wel. Zo niet, tsja, dan zul je inderdaad bij Dymo moeten navragen of ze alsnog hiervoor drivers gaan uitgeven.

Doen ze dat niet, dan zit er weinig anders op dan te kiezen tussen terugschakelen naar je oude Windows of een nieuw apparaat aan te schaffen dat wel onder Win7 draait.

Kleine tip: je kunt eventueel het programma Virtualbox installeren en daarin een virtuele pc met een oudere Windows-versie installeren. Mits goed ingesteld, kan de labelprinter dan wel vanuit de virtuele pc gebruikt worden. Is misschien wat omslachtig, maar als het werkt...

Het is een complete nieuwe PC-systeem met direct MS Windows 7 NL 64 bit geïnstallaeerd, dus er is geen sprake van een voorgaande versie.

De DYMo kocht ik in maart 2007 met softwareversie 7.6 (Windows 200/XP) en getracht het nog te foppen.

Vanmiddag de oude Windows XP PC even weer geïnstalleerd, toen kon ik weer de postzegels weer uitprinten.

Ik ben van mening dat gerenommeerde hardware bedrijven toch ook met de tijd mee moeten gaan en software ook voor een 64 bit versie beschikbaar moeten stellen. Een softwareupdate kan een stiefkindje zijn of lang op zich wachten.

Je koopt ook na een aantal jaren weer een nieuw verbeterd systeem? De tijd dat we nog alles met floppies deden, is verleden tijd.

kroonmeester
door kroonmeester - Dec 20, 2009 om 19:41
457 Antwoorden / 45 Vragen

[quote=gladdeharry schreef op zondag 20 dec 2009, 09:41]Misschien een slag in de lucht maar heb je het ook al geprobeerd met de compabiliteitsmodus? Weet niet of dat ook werkt met hardware of alleen met software,maar proberen kan altijd?

De comptabiteitsmodus is in dezen nutteloos, daar er geen voorgaande versie van Windows is geïnstalleerd, het is een nieuwe PC met direct Windows 7 NL 64 bit geleverd vorige week.

birdies
door birdies - Dec 20, 2009 om 19:49
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Blijkbaar heb je nog niet eens de moeite genomen even op de betreffende site te kijken. Dan had je nl. gezien dat er voor de Vista 64-bit wel drivers beschikbaar zijn.

Drivers voor Win 7 zijn er (nog?) niet, maar wellicht werkt de labelwriter goed met de drivers voor Vista.

drivers Vista

kroonmeester
door kroonmeester - Dec 21, 2009 om 22:47
457 Antwoorden / 45 Vragen

[quote=birdies schreef op zondag 20 dec 2009, 19:49]Blijkbaar heb je nog niet eens de moeite genomen even op de betreffende site te kijken. Dan had je nl. gezien dat er voor de Vista 64-bit wel drivers beschikbaar zijn.

Drivers voor Win 7 zijn er (nog?) niet, maar wellicht werkt de labelwriter goed met de drivers voor Vista.

drivers Vista

Ja, wel degelijk naar software gezocht en gevonden - via labelvalue.com - en het bestand heet 'DLS8setup.8.3.0.820.exe' geïnstalleerd en het werkte, doch nog niet i.c.m. de TNT Digitale Postzegel - klantenservice 020-4566727 - en bij de installatie met de 'Firewall en Spyware' uitgeschakeld zijn.

@Birdies, aan het antwoord van vista heb ik niets aan, gebruik Windows 7 64 bit!

kroonmeester
door kroonmeester - Dec 21, 2009 om 22:51
457 Antwoorden / 45 Vragen

Correctie:

Ja, wel degelijk naar software gezocht en gevonden - via labelvalue.com - en het bestand heet 'DLS8setup.8.2.0.820.exe' geïnstalleerd en het werkte, doch nog niet i.c.m. de TNT Digitale Postzegel - klantenservice 020-4566727 - en bij de installatie met de 'Firewall en Spyware' uitgeschakeld zijn.

@Birdies, aan het antwoord van vista heb ik niets aan, gebruik Windows 7 64 bit!

kroonmeester
door kroonmeester - Dec 21, 2009 om 22:52
457 Antwoorden / 45 Vragen

2de correctie:

Ja, wel degelijk naar software gezocht en gevonden - via labelvalue.com - en het bestand heet 'DLS8setup.8.3.0.820.exe' geïnstalleerd en het werkte, doch nog niet i.c.m. de TNT Digitale Postzegel - klantenservice 020-4566727 - en bij de installatie moet de 'Firewall en Spyware' uitgeschakeld zijn.

@Birdies, aan het antwoord van vista heb ik niets aan, gebruik Windows 7 64 bit!

holpen
door holpen - Dec 21, 2009 om 22:52
1416 Antwoorden / 0 Vragen

@kroonmeester:
Je hebt een wat vreemd idee over "voorgaande versies"... De door jou gebruikte apparatuur werkte prima onder Windows XP, kennelijk. Dat dat op een andere pc was, doet in het geheel niet terzake.

Jij hebt zelf besloten een nieuwe pc aan te schaffen, nu met Windows 7 en dan ook nog in de 64-bits-variant. Daarmee neem je het risico dat niet meteen al je oudere hardware werkt. Bedrijven bijvoorbeeld wachten vaak heel lang voor ze overstappen op een nieuw besturingssysteem. Wat dacht je waarom? Juist: ze moeten eerst zeker weten of hun oude apparatuur blijft werken, of ze nemen eerst de tijd om de oude apparatuur te vervangen.

Voordat je een nieuwe pc met een nieuw besturingssysteem aanschaft, moet je echt eerst zelf uitzoeken of alles zal blijven werken, waarvan jij wilt dat het blijft werken.

Je kunt van hardware-fabrikanten onmogelijk verwachten dat zij tot in het oneindige nieuwe stuurprogramma's blijven ontwikkelen voor alle nog uit te komen besturingssystemen. Dat heeft alles te maken met kosteneffectief werken.

Maar heb je al geprobeerd de Vista-drivers te gebruiken? Win7 gebruikt hetzelfde drivermodel als Vista en veel Vista-drivers werken dus gewoon ook onder Win7. Ik zou dat eerst eens proberen.

kroonmeester
door kroonmeester - Dec 21, 2009 om 22:53
457 Antwoorden / 45 Vragen

Correctie op correctie, driemaal schepsrecht!

Ja, wel degelijk naar software gezocht en gevonden - via labelvalue.com - en het bestand heet 'DLS8setup.8.2.0.820.exe' geïnstalleerd en het werkte, doch nog niet i.c.m. de TNT Digitale Postzegel - klantenservice 020-4566727 - en bij de installatie moet de 'Firewall en Spyware' uitgeschakeld zijn.

@Birdies, aan het antwoord van vista heb ik niets aan, gebruik Windows 7 64 bit!

birdies
door birdies - Dec 21, 2009 om 23:31
6104 Antwoorden / 31 Vragen

...........@Birdies, aan het antwoord van vista heb ik niets aan, gebruik Windows 7 64 bit!.....

Vista drivers kunnen ook werken op Win7! Maar als je het niet eens wil proberen, ook goed.

holpen
door holpen - Dec 22, 2009 om 01:56
1416 Antwoorden / 0 Vragen

Nou, nog één keer dan!

De software die je gedownload hebt, is ontwerpsoftware. Inmiddels heeft Dymo dus kennelijk een versie gemaakt die ook onder Windows 7 werkt.
Dat is echter iets heel anders dan stuurprogramma's voor het apparaat zelf!

Als die stuurprogramma's nog niet beschikbaar zijn, dan kun je dus de Dymo labelprinter niet als printer installeren. Uit je verhaal wordt niet duidelijk of er ook daadwerkelijk labels geprint kunnen worden vanuit de door jou gevonden software.

Er zijn dus nu twee mogelijkheden:
1. Je kunt wel labels ontwerpen, maar afdrukken lukt niet.
2. Je kunt zowel ontwerpen als afdrukken.

In het eerste geval heb je dus nog steeds drivers nodig. Waar birdies (en ondergetekende) nu al meermalen op gewezen hebben, is dat in veel gevallen de drivers van Vista 64-bit in sommige gevallen ook kunnen werken onder Windows 7. De reden daarvoor is simpel: Win7 gebruikt dezelfde driver-techniek als Vista en veel drivers zijn dus compatible. Vandaar het advies om in ieder geval de Vista-64-bit drivers te downloaden en te kijken of die willen werken onder Win7. Proberen kost je verder niets!

In het tweede geval zijn kennelijk ook meteen de juiste drivers geïnstalleerd. Je zou dan je labelwriter als aparte printer terug moeten zien in het configuratiescherm van Win7. In dat geval zit het probleem dus kennelijk in de "digitale postzegel"-software van TNT Post. Daar kan alleen TNT Post iets aan doen en dus zul je daar je vraag moeten neerleggen.

Ik hoop dat het verhaal nu wel duidelijk is! Even goed lezen en even je eigen ideeën opzij zetten, want die zitten je behoorlijk in de weg (is geen verwijt, hoor, alleen heb je een niet geheel correcte voorstelling van hoe één en ander in elkaar zit). Gewoon dom de adviezen eens opvolgen.

holpen
door holpen - Dec 22, 2009 om 02:02
1416 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=kroonmeester schreef op zondag 20 dec 2009, 19:41]De comptabiteitsmodus is in dezen nutteloos, daar er geen voorgaande versie van Windows is geïnstalleerd, het is een nieuwe PC met direct Windows 7 NL 64 bit geleverd vorige week.

Dit heeft in het geheel niets met elkaar te maken. Om de compatibiliteitsmodus te gebruiken, hoef je niet eerst een ouder systeem te hebben geïnstalleerd. Het is een functie die in Windows zit ingebouwd, die ervoor zorgt dat in dit geval Win7 voor dat ene programma doet alsof het bijvoorbeeld Windows XP is; daarvoor hoeft XP niet geïnstalleerd te zijn (geweest).

Overigens zal dit niet gaan werken, omdat dit niet werkt met drivers, waar het hier om gaat.

kroonmeester
door kroonmeester - Dec 22, 2009 om 23:11
457 Antwoorden / 45 Vragen

[quote=holpen schreef op dinsdag 22 dec 2009, 01:56]Nou, nog één keer dan!

De software die je gedownload hebt, is ontwerpsoftware. Inmiddels heeft Dymo dus kennelijk een versie gemaakt die ook onder Windows 7 werkt.
Dat is echter iets heel anders dan stuurprogramma's voor het apparaat zelf!

Als die stuurprogramma's nog niet beschikbaar zijn, dan kun je dus de Dymo labelprinter niet als printer installeren. Uit je verhaal wordt niet duidelijk of er ook daadwerkelijk labels geprint kunnen worden vanuit de door jou gevonden software.

Er zijn dus nu twee mogelijkheden:
1. Je kunt wel labels ontwerpen, maar afdrukken lukt niet.
2. Je kunt zowel ontwerpen als afdrukken.

In het eerste geval heb je dus nog steeds drivers nodig. Waar birdies (en ondergetekende) nu al meermalen op gewezen hebben, is dat in veel gevallen de drivers van Vista 64-bit in sommige gevallen ook kunnen werken onder Windows 7. De reden daarvoor is simpel: Win7 gebruikt dezelfde driver-techniek als Vista en veel drivers zijn dus compatible. Vandaar het advies om in ieder geval de Vista-64-bit drivers te downloaden en te kijken of die willen werken onder Win7. Proberen kost je verder niets!

In het tweede geval zijn kennelijk ook meteen de juiste drivers geïnstalleerd. Je zou dan je labelwriter als aparte printer terug moeten zien in het configuratiescherm van Win7. In dat geval zit het probleem dus kennelijk in de "digitale postzegel"-software van TNT Post. Daar kan alleen TNT Post iets aan doen en dus zul je daar je vraag moeten neerleggen.

Ik hoop dat het verhaal nu wel duidelijk is! Even goed lezen en even je eigen ideeën opzij zetten, want die zitten je behoorlijk in de weg (is geen verwijt, hoor, alleen heb je een niet geheel correcte voorstelling van hoe één en ander in elkaar zit). Gewoon dom de adviezen eens opvolgen.

Het is mij gelukt om de Dymo software te downloaden en te installeren. Via www.dymo.com > Verenigde Staten > Support.

Alleen weigert nu nog TNT Digitale Postzegel nog, daar is nog steeds niet de Labelwriter gevonden. Ondanks dat ik de instellingen van mijn MCAfee: Virusscan, Spyware en Firewall tijdelijk had uitgeschakeld bij de installatie van Dymo software. Waarschijnlijk iets simpel?

kroonmeester
door kroonmeester - Dec 23, 2009 om 11:47
457 Antwoorden / 45 Vragen

Iedereen bedankt die heeft meegedacht met mijn problemen, de problemen zijn nagenoeg, op TNT-Post digitale postzgel na, doch daar wacht op een mailtje van TNT-Post met hoe te handelen.

Dymo Labelwriter 400: softrware versie 8.20 gedownload en geïnstalleerd, wel met de uitschakeling van: virusscan, spyware en firewall. De labelwriter even als standaardprinter ingesteld. Voìla!

HP Laserjet 3050: via Windows 7 als 'plug-and-play' geïnstalleerd > apparaten en printers, deze als standaardprinter ingesteld, testpagina afdrukken.

(Bijna) eind goed al goed!

kroonmeester
door kroonmeester - Dec 23, 2009 om 11:49
457 Antwoorden / 45 Vragen

Iedereen bedankt die heeft meegedacht met mijn problemen, de problemen zijn nagenoeg opgelost, op TNT-Post digitale postzgel na, doch daar wacht op een mailtje van TNT-Post met hoe te handelen.

Dymo Labelwriter 400: softrware versie 8.20 gedownload en geïnstalleerd, wel met de uitschakeling van: virusscan, spyware en firewall. De labelwriter even als standaardprinter ingesteld. Voìla!

HP Laserjet 3050: via Windows 7 als 'plug-and-play' geïnstalleerd > apparaten en printers, deze als standaardprinter ingesteld, testpagina afdrukken.

(Bijna) eind goed al goed!

kroonmeester
door kroonmeester - Dec 23, 2009 om 11:49
457 Antwoorden / 45 Vragen

Iedereen bedankt die heeft meegedacht met mijn problemen, de problemen zijn nagenoeg opgelost, op TNT-Post digitale postzgel na, doch daar wacht ik nog op een mailtje van TNT-Post met hoe te handelen.

Dymo Labelwriter 400: softrware versie 8.20 gedownload en geïnstalleerd, wel met de uitschakeling van: virusscan, spyware en firewall. De labelwriter even als standaardprinter ingesteld. Voìla!

HP Laserjet 3050: via Windows 7 als 'plug-and-play' geïnstalleerd > apparaten en printers, deze als standaardprinter ingesteld, testpagina afdrukken.

(Bijna) eind goed al goed!

pr
door prinspils - Sep 1, 2010 om 02:32
88 Antwoorden / 9 Vragen

Bijna nu 2 maanden DYMO 450 LABELWRITER in gebruik doch de digitale postzegel is nog steeds niet mogelijk deze te printen: "er is geen bruikbare labelpringter gevonden".

Er zouden 'drivers en add-on's' geïnstalleerd moeten worden: welke? Via Google werd ik voorlopig ook niet wijzer van.

Mijn gevoel spreekt van dat TNT-Post niet veel meewerkt in dezen, dan misschien de zwarte piet toeschuiven naar DYMO en vice versa (v.v.) Het bekende kastje van de muur, m.a.w. de vicieuze cirkel is weer eens rond!

Gebruik Windows 7 NL 64-bits versie!

pr
door prinspils - Sep 1, 2010 om 02:41
88 Antwoorden / 9 Vragen

Bijna nu 2 maanden DYMO 450 LABELWRITER in gebruik doch de digitale postzegel is nog steeds niet mogelijk deze te printen: "er is geen bruikbare labelpringter gevonden".

Er zouden 'drivers en add-on's' geïnstalleerd moeten worden: welke? Via Google werd ik voorlopig ook niet wijzer van.

Mijn gevoel spreekt van dat TNT-Post niet veel meewerkt in dezen, dan misschien de zwarte piet toeschuiven naar DYMO en vice versa (v.v.) Het bekende kastje van de muur, m.a.w. de vicieuze cirkel is weer eens rond!

Gebruik Windows 7 NL 64-bits versie!

Zag te laat dat het in 'vraag en beantwoord' was geschreven, meende dit in 'discussies' te hebben gedaan. Foutje!

mu
door muliberg - Dec 7, 2010 om 09:54
1 Antwoorden / 0 Vragen

Wie o wie heeft de oplossing voor dit probleem.
Mijn oude labelwriter deed het altijd goed.

Sinds 2 weken heb ik de Labelwriter 450 Turbo, etiketten printen gaat prima maar postzegels ho maar.

Ook de plugin voor Firefox is niet te vinden.

börgemeister
door börgemeister - Jan 5, 2011 om 03:37
506 Antwoorden / 25 Vragen

[quote=muliberg schreef op dinsdag 7 dec 2010, 09:54]Wie o wie heeft de oplossing voor dit probleem.
Mijn oude labelwriter deed het altijd goed.

Sinds 2 weken heb ik de Labelwriter 450 Turbo, etiketten printen gaat prima maar postzegels ho maar.

Ook de plugin voor Firefox is niet te vinden.

Add-in 'DLS-SDK' nodig?