dr
door drupi01 Jan 2, 2013 om 19:43
Computers & telefonie

Windows 8 werkt niet meer correct

Na een upgrade van Windows 7 naar 8 functioneerde de eerste wekten alles perfect. Momenteel start alles supersnel op,maar binnen de metro interface kan ik geen keuzes maken. Met de Windowstoets kan ik wel naar de desktop, waar in eerste instantie alles wél werkt, maar na een poosje kun je ook daar niet alles meer starten. Zelf denk ik aan een warmteprobleem. Als ik de kast openmaak, werkt een grote ventilator wel. Maar misschien zit het probleem bij de grafische kaart. Die kan ik niet zien, zonder alles uit elkaar te halen. Wie heeft soortgelijke ervaringen?

855 2 Rapporteer

gsm
door gsm - Jan 2, 2013 om 21:33
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Bij een warmte probleem is een van de ventilatoren stuk of zit er teveel stof in de koellichamen.
Te warm worden betekent meestal dat de PC na enige tijd langzaam wordt, maar nog wel alles uitvoert. Uitblazen of ventilator vervangen is de remedie.

De beste upgrade van Windows 7 naar Windows 8 is er een, waarbij je geen instellingen van Windows 7 overneemt. Een zo schoon mogelijke installatie van Windows 8 is dus het beste.
De problemen die je anders kan krijgen komen vaak pas na verschillende updates voor Windows 8 aan het licht.

Je kunt zorgen voor een goede back-up van al je belangrijke bestanden en daarna de Windows 8 PC vernieuwen (zie PC-instellingen, Algemeen). De bestanden van de gebruiker worden in principe wel bewaard, maar zelf geïnstalleerde programma's en apps zul je daarna waarschijnlijk opnieuw moeten installeren.

dr
door drupi01 - Jan 3, 2013 om 12:59
11 Antwoorden / 5 Vragen

Hallo GSM,
Omdat ik gewoon filmpjes kon bekijken, leek het mij toch niet de grafische kaart.
Ik heb systeemherstel kunnen starten en ben anderhalve week teruggegaan.
Het herstel duurde wel lang (ca. 40 minuten), maar daarna functioneerde alles weer.
Bedankt voor de reactie op mijn vraag.