mi
door michelmc007 May 22, 2011 om 01:01
Computers & telefonie

Windows start niet meer op na trojan en virus

Ik heb hier een 2de hands asus labtop die niet meer wil opstarten, ik krijg een blue screen, Stop:0x0000007B etc
de computer was geinfecteerd met virus en trojan Generic22.gwn en cryptic.cr2.
Ook in de veiligemodus krijg ik een blue screen.
Er zat een werkende windows xp prof (ultimate) met sp3 op, waar ik geen installatie cd van heb, waarschijnlijk niet origneel de software.
Want vroeger zat er windows vista op, maar nu niet meer om een of andere reden.
Ik heb AVG tool laten lopen met opstarten en de virus en de trojans laten verwijderen.
Alleen nu start hij niet op, blue screen.
Ik heb al van iemand een originele cd geleend van Windows prof versie 2002 incl service pack 2.
Maar als ik deze dus ermee laat opstarten en keuze R maak voor te herstellen dan krijg ik de melding:
Setup kan geen vasteschijven in uw pc vinden etc.

Wie weet raad of dit nog te herstellen is?
zodat hij met het oude windows xp prof (ultimate) sp3 weer wil gaan opstarten.

5126 20 Rapporteer

gijsvogel
door gijsvogel - May 22, 2011 om 02:16
230 Antwoorden / 0 Vragen

Is er belang om oude bestanden te willen herstellen of te benaderen?
Zo nee, nieuwe installatie van windhoos doen.

Wil je wel wat oude handel behouden dan raad ik je aan om een ict-er in de kennissenkring te zoeken en hiren's bootCD te downloaden en vanaf daar te gaan kijken wat er nog te herstellen valt (maar dat is wel een aanzienlijke bak met werk en tijd...)

succes met de troubles!

mi
door michelmc007 - May 22, 2011 om 02:28
34 Antwoorden / 17 Vragen

Ik ben iets verder:
ik heb met www.partitionwizard.com/help/rebuild-mbr.html de C-schijf laten rebuilden.
De unhackme tool had nog twee item verwijderd en de pc start nu op, alleen niet alles is goed en zichtbaar:
de inhoud van de C-schijf laat hij niet zien
als ik start aanklik dan laat hij bij programma's geen geinstalleerde programmas zien.

Kan ik iets doen met herstelpunt in het verleden? als die tenminste ergens kan vinden op de pc, want bureau accesssoires laat hij niet zien.

wat kan ik nog meer doen???

mi
door michelmc007 - May 22, 2011 om 02:31
34 Antwoorden / 17 Vragen

ik ben iets verder.
zie tekst
wat kan ik nog meer doen???

gijsvogel
door gijsvogel - May 22, 2011 om 02:36
230 Antwoorden / 0 Vragen

Ok,
je bent blijkbaar zelf handig met de PC.

download de hiren's boot cd die ik in de eerste link gaf.
brand die (waarschijnlijk op een andere computer in dit geval) op een CD-R en stop die voor het booten in de cd rom speler.

het is wel echt een stukje IT werk, maar met een beetje gewoon lezen kun je er ook wel uit komen.
Gewoon je gezonde verstand gebruiken

kies in het hoofdmenu voor de restore options en zoek daar de meest passende ingang die bij jouw probleeem past.

groet,

gijsvogel
door gijsvogel - May 22, 2011 om 02:44
230 Antwoorden / 0 Vragen

Even een kleine window tussendoor.

Ik ga er nog steeds van uit dat je enige andere optie een clean install is.

dus spelen met Hiren's is echt puur onder voorbehoud.

Ik kan en ga hier op afstand niet garanderen dat het gaat werken of dat er daardoor gegevens verloren gaan.

puur voor de help dus.

maar ik wilde het gewoon even gezegd hebben in dit geval.

aurora1
door aurora1 - May 22, 2011 om 03:59
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Een oplossing weet ik helaas ook niet. Op internet vond ik bij het intikken van de foutmelding meerdere pagina's met diverse geboden mogelijke oplossingen. Dus ik zou die pagina's eens doorlopen voorzover nog niet gedaan.
Verder enkele gokjes: (indien mogelijk) foutcontrole en repair laten lopen, MBAM na updaten laten scannen, en kijk eens op de pagina van pcstress.net voor het programma Cleanup and Repair. Dat programmaatje heeft bij mij in het verleden met XP (ik heb al geruime tijd W7) weleens hardnekkige problemen opgelost. Anders eventueel het probleem voorleggen op een forum van bijv. HijackThis? Kun je systeemherstel ook niet vinden via Start - zoeken?

Succes en vr.gr.

mi
door michelmc007 - May 22, 2011 om 12:23
34 Antwoorden / 17 Vragen

Met F8 laten opstarten en nee uiteindelijk in de herstelsysteem gekomen.
maar daar zijn geen herstelpunten te zien, lijkt wel of ze zijn gewist.

als computer opstart nu dan geeft de pc ook aan fout in catalyst controle centre.
Er zijn dus geen iconen op de bureaublad, programma's zijn ook niet zichtbaar, de c schijf laat hij helemaal leeg zien.

Kan een herstelconsole met de buurman zijn windows xp prof uit 2002 sp2, nog iets betekenen?

Ik zie bij mijn schrijfbeheer op de ene hardschijf dat er een recovery gedeelte staat, echter ik weet niet welke dit is, kan zijn van de vorige installatie " Vista " of misschien wel van "windows xp prof'' , ik weet het niet.

Maar als ik windows xp niet kan herstellen kan ik dan op een of andere manier die recovery partitie aan het werk krijgen?

mi
door michelmc007 - May 22, 2011 om 12:24
34 Antwoorden / 17 Vragen

ik probeer me er een beetje in te verdiepen.

Met F8 laten opstarten en nee uiteindelijk in de herstelsysteem gekomen.
maar daar zijn geen herstelpunten te zien, lijkt wel of ze zijn gewist.

als computer opstart nu dan geeft de pc ook aan fout in catalyst controle centre.
Er zijn dus geen iconen op de bureaublad, programma's zijn ook niet zichtbaar, de c schijf laat hij helemaal leeg zien.

Kan een herstelconsole met de buurman zijn windows xp prof uit 2002 sp2, nog iets betekenen?

Ik zie bij mijn schrijfbeheer op de ene hardschijf dat er een recovery gedeelte staat, echter ik weet niet welke dit is, kan zijn van de vorige installatie " Vista " of misschien wel van "windows xp prof'' , ik weet het niet.

Maar als ik windows xp niet kan herstellen kan ik dan op een of andere manier die recovery partitie aan het werk krijgen?

birdies
door birdies - May 22, 2011 om 12:29
6104 Antwoorden / 31 Vragen

........Ik zie bij mijn schrijfbeheer op de ene hardschijf dat er een recovery gedeelte staat, echter ik weet niet welke dit is, kan zijn van de vorige installatie " Vista " of misschien wel van "windows xp prof'' , ik weet het niet..........

Dat is ongetwijfeld van Vista. Terug zetten naar fabrieksinstellingen gaat via F9 (tijdens booten)

freya
door freya - May 22, 2011 om 12:39
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo michelmc007,

Gezien de diversiteit aan problemen en foutmeldingen, is er blijkbaar heel veel mis. De enige echte oplossing is dus een complete nieuwe installatie van Windows. Kortom, haal alle data die belangrijk voor je is van de schijf af en steek er verder geen energie in, want op deze manier blijf je aan het oplappen en blijf je, ook in de toekomst, nog lang last houden van problemen.

m.vr.gr. Freya

.

ro
door ron530 - May 22, 2011 om 12:52
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Fixboot wil nog wel eens helpen maar de harde schijf is ook verdacht. In een grijs verleden ook een laptop met deze verschijnselen gehad en middels Fixboot hersteld ging even goed maar de harde schijf zelf bleek de oorzaak. Sectoren en clusters bleken onherstelbaar beschadigd

mi
door michelmc007 - May 22, 2011 om 13:45
34 Antwoorden / 17 Vragen

[Dat is ongetwijfeld van Vista. Terug zetten naar fabrieksinstellingen gaat via F9 (tijdens booten)

hi
Ik heb dit even getest met opstarten, maar geen succes, ik krijg melding:
"Reboot and select proper device, or insert boot media in selected boot device and press a key "
en dit wordt steeds maar herhaald als er een toets wordt ingedrukt.

birdies
door birdies - May 22, 2011 om 13:48
6104 Antwoorden / 31 Vragen

.........Ik heb dit even getest met opstarten, maar geen succes, ik krijg melding:
"Reboot and select proper device, or insert boot media in selected boot device and press a key " en dit wordt steeds maar herhaald als er een toets wordt ingedrukt..........

Lijkt mij niets anders te doen dan het advies van Freya op te volgen: nieuwe Win install.

ro
door ron530 - May 22, 2011 om 13:53
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Harde schijf wordt niet meer herkend als zijnde bootable, kun je wel in de bios daar zijn de schijven bekend. staat de schijf er niet meer bij heb je een probleem.

ro
door ron530 - May 22, 2011 om 14:13
4084 Antwoorden / 17 Vragen

De eerste gang die je moet maken is in de bios kijken welke hardware apparaten aanwezig zijn cdromspeler harde schijf, die cdromspeler is er wel maar staat die hdd er ook bij zo niet kun je in de bios deze automatisch laten detecteren vindt de bios geen hdd kun je ook niets installeren, is de hdd er wel kun je een spartaanse methode toepassen door een opstart programma van win 98 te downloaden en deze op floppy of cd rom zetten, in de bootsequence vink dan cd rom/floppy als firstboot aan je kunt dan partities verwijderen en de hdd geheel formatteren.

audb
door audb - May 23, 2011 om 12:36
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Kan het niet zijn dat er een S-ATA inzit :)
Dan kan je het vergeten dat een normale versie van Windows XP de harddisk herkend.
De oplossing zou zijn een floppy met de drivers er op maar wie gebruikt die nog?

De andere oplossing is een cd te vinden die wel deze drivers bezit of zelf een cd/dvd moeten aanmaken met deze drivers.
Deze zijn te vinden op http://driverpacks.net/ wel is er een cd met windows xp voor nodig.

wimmi20
door wimmi20 - May 23, 2011 om 12:51
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Ts Michel,
er is iets wat ik niet snap:
Je hebt met AVG een virus en trojans verwijderd.
Daarna ging je computer in staking.
Heeft AVG of een ander programma dan niet je computer beveiligd tegen virussen en trojans ?
Raar verhaal.

ar
door arnold11 - May 23, 2011 om 13:06
22 Antwoorden / 1 Vragen

TestDisk is a powerful data recovery utility. It was primarily designed to help recover lost partitions and/or make non-booting disks bootable again when these symptoms are caused by faulty software, certain types of viruses or human error (such as accidentally erasing your Partition

Read more: TestDisk and PhotoRec - Free software downloads and software reviews - CNET Download.com http://download.cnet.com/TestDisk-and-PhotoRec/3000-2248_4-10511775.html#ixzz1NAjAsEcN

Misschien kun je hier iets mee redden. Dit prog is er in een Windows en commandline versie. Je moet wel behoorlijk wat computerkennis hebben en Engels goed begrijpen.

Arnold 11

mi
door michelmc007 - May 25, 2011 om 13:26
34 Antwoorden / 17 Vragen

Beste lezers,

ik heb windows xp maar laten varen en windows 7 geinstalleerd.
bedankt voor uw antwoorden.

mi
door michelmc007 - May 25, 2011 om 13:33
34 Antwoorden / 17 Vragen

Gesloten.