jr
door jrgand Nov 18, 2006 om 19:48
Computers & telefonie

Windows Vista

Ik heb een vraag over Vista en wat de ervaringen zijn van andere mensen die dit nieuwe beturingsysteem op de computer hebben geinstaleerd.

Ik zelf heb vista Rc 2 32bit geinstaleerd en dit werkt perfect. Ook heb ik de 64 bit versie uit geprobeerd en deze draait ook perfect alleen is er het nadeel dat hier haast geen drivers voor zijn.

Ik zelf ben er heel tevreden over en haal op mijn computer een score van 4,5

Wie heeft er ook ervaringen Windows vista  Graag reacties

142 3 Rapporteer

ve
door verwijderd - Nov 18, 2006 om 20:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb dezelfde problemen met de beta versie, ook de XP drivers worden niet altijd geaccepteerd, maar win 2000 vaak weer wel...

Ik verwacht straks als de winkel versie uit komt nog veel meer problemen, helaas bestond deze site van Kassa in 2000 nog niet, maar toen waren er mensen die een printer vroegen met xp drivers... want de oude deet niets meer....  daarom zullen er snel wel update's komen, maar als eerste, dan kun je het beter met gedeelde harde schrijven naast elkaar zetten dus zowel XP als Vista... ik heb daarom ME er ook nog op, voor de oude spelletjes die niet onder XP kunnen, uit de Window's 3,11 en win 95 tijden...!

Het is dus eigenlijk een oud probleem wat weer terug komt, maar er dus maar tijdelijk een duo van, XP NL en de Vista Engels..

ve
door verwijderd - Nov 18, 2006 om 20:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb gemerkt dat Vista (32 bit) ook op mijn oude PC uit 1999, die oorspronkelijk met Windows Me draaide, uitstekend draait.
Het is zelfs nog iets sneller dan XP en met slechts 512MB geheugen.
Installeren van XP drivers gaat meestal wel goed via het starten van de setup in de XP-compatible mode.
Dat is dus een bypass zolang fabrikanten de Vista drivers nog niet klaar hebben.
De processor wordt wel zwaarder belast, evenals de videokaart.
Dat kan echter ingeperkt worden door onnodige toeters en bellen uit te zetten.
Het installatieproces is werkelijk een fluitje van een cent en moet nu echt door iedereen gedaan kunnen worden.
Sommige zaken zijn wel overhoop gehaald en vergen enige gewenning om alles, wat ook onder XP al aanwezig was, weer terug te vinden.
De enige goed werkende antivirussoftware voor Vista is van Avast en is nog gratis ook.
Het beste om Vista uit te proberen is een dual boot installatie op een aparte partitie.
Om VIsta weer te verwijderen moet via de XP herstel console het commando fixmbr uitgevoerd worden, na verwijdering van de Vista partitie.

ve
door verwijderd - Nov 18, 2006 om 21:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb blijkbaar een ander merk printer... die wel de win 2000 en niet xp accepteerde, maar voor de rest, helemaal mee eens, maar niet iedereen kan alles zomaar goed instellen, en digibeten willen kant en klaar produkt, en daar zal het wel fout gaan, niet met jou dus, en ik kom er ook wel uit, hoewel ik eigenlijk Linux fan ben, en vrijwel geen engels beheers..  want wat ik leerde is voor andere doeleinde, dus geen computer engels...